Στην Ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε ως ειδικός αγορητής ο Υπεύθυνος Τομέα Υγείας και βουλευτής Κιλκίς του Κινήματος Αλλαγής κ. Γιώργος Φραγγίδης, επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας, με τίτλο «Κύρωση της από 17.3.2022 Επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς - Έργο VIII, Παράρτημα 12 της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος ''Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος'' και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της υγείας - Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας».
Ο κ. Φραγγίδης αρχικά σχολίασε τη χαμηλής ποιότητας νομοθέτηση της κυβέρνησης, τόσο από άποψη διαδικασιών, όσο και από άποψη περιεχομένου, τονίζοντας ότι η πλειονότητα των άρθρων αφορά παρατάσεις και κατά παρέκκλιση ρυθμίσεις με τη δικαιολογία της πανδημίας. Η κυβέρνηση προτάσσει πρόχειρες και αποσπασματικές λύσεις, απέναντι στα μεγάλα προβλήματα και τις ελλείψεις του συστήματος υγείας, που κορυφώθηκαν στην πανδημία.
Αναφερόμενος στη δωρεά του Ιδρύματος Σ. Νιάρχος και τη δημιουργία του νέου «Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης ΙΣΝ», είπε ότι πρόκειται για υπερσύγχρονο νοσοκομείο υψηλών διεθνών προδιαγραφών, που θα εξυπηρετεί ολόκληρη την Ν.Α. Πελοπόννησο και θα καλύψει ένα μεγάλο κενό υγειονομικής ασφάλειας στη Λακωνία, αφού το υφιστάμενο νοσοκομείο είναι παλιό και ένα από τα ελάχιστα σε πρωτεύουσα νομού χωρίς Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Επεσήμανε ότι η Πολιτεία οφείλει να εξασφαλίσει την ομαλή και γρήγορη πρόσβαση προς το νοσοκομείο μέσω βελτιωμένου οδικού δικτύου, να είναι συνεπής στα χρονοδιαγράμματα που ορίζονται στη σύμβαση, και το σημαντικότερο όλων να μεριμνήσει για την επαρκή στελέχωσή του.
Επανέλαβε ακόμα μια φορά την ανάγκη δημιουργίας μόνιμου μηχανισμού αξιοποίησης των δωρεών με τη συμμετοχή της Βουλής, που θα εξασφαλίζει την αποτελεσματική διαχείρισή τους και τη διαφάνεια.
Όσον αφορά τις παρατάσεις των μέτρων για την πανδημία είπε ότι το Κίνημα Αλλαγής θα τις ψηφίσει ως λύση ανάγκης. Η κυβέρνηση εξακολουθεί μετά από δύο χρόνια να επικαλείται έκτακτες συνθήκες, επιδεικνύοντας νομοθετική ατολμία, επιβεβαιώνοντας την απουσία συνολικού σχεδιασμού για την υγεία, παρακάμπτοντας τη νομιμότητα και κρατώντας ομήρους συμβασιούχους που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Κάλεσε την κυβέρνηση να χαρτογραφήσει τις πραγματικές ανάγκες του ΕΣΥ σε ανθρώπινο δυναμικό, και να προχωρήσει στην κάλυψη των θέσεων, χωρίς να δημιουργήσει άλλη μία γενιά συμβασιούχων.
Παράλληλα, ζήτησε στοιχεία για τους σχεδόν 30.000 συμβασιούχους του covid 19, τους διορισμούς, τα οικονομικά, καθώς και έρευνα για τους αδικαιολόγητους θανάτους της πανδημίας.
Στηλίτευσε την συνήθη πρακτική της κυβέρνησης με τις κατά παρέκκλιση διαδικασίες στις προμήθειες, που ζημιώνουν τον κρατικό προϋπολογισμό και φουσκώνουν τεχνητά τις δαπάνες για την υγεία, επισημαίνοντας την απουσία κεντρικού διαγωνισμού και ελέγχου στις προμήθειες στην υγεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οφείλετε να λογοδοτήσετε για το κόστος της πανδημίας, είπε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια, ο βουλευτής επεσήμανε ότι η εγχώρια και η διεθνής εμπειρία από την διετία της πανδημίας μαρτυρά ότι οι υγειονομικές κρίσεις αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά μόνο από ανθεκτικά και οργανωμένα συστήματα δημόσιας υγείας. Συστήματα που εστιάζουν στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα, στην πρόληψη την προαγωγή και την προστασία της υγείας του πληθυσμού. Η ευρωπαϊκή στήριξη που παρέχεται λόγω της πανδημίας, αποτελεί ιδανική ευκαιρία αναμόρφωσης του συστήματος υγείας της χώρας μας.
Ο κ. Φραγγίδης επέκρινε την τακτική του Υπουργού Υγείας να ενεργεί με συγκεντρωτισμό, εσωστρέφεια και διαρροές στον Τύπο, όπως στο φημολογούμενο νομοσχέδιο για την ΠΦΥ και τον ΕΟΠΥΥ και τόνισε ότι για τα θέματα της υγείας, απαιτείται διαβούλευση με τον πολιτικό και τον υγειονομικό κόσμο, τους ασθενείς, τους φορείς και την κοινωνία.
Όσον αφορά στους ανεμβολίαστους υγειονομικούς, εξέφρασε τη γνώμη ότι οφείλουν να ασπάζονται τα δεδομένα της επιστήμης που υπηρετούν και να αποτελούν πρότυπο για τον κόσμο. Ωστόσο, όπου εφαρμόζεται υποχρεωτικότητα, η κυβέρνηση είναι προτιμότερο να εντείνει τις προσπάθειές της προς την κατεύθυνση της πειθούς και όχι της τιμωρίας.
Για τη συνταγογράφηση των ανασφάλιστων πολιτών αποκλειστικά σε δημόσιες δομές υγείας και όχι σε ιδιώτες γιατρούς, υπογράμμισε ότι είναι ένα μέτρο που νομοθετήθηκε χωρίς να υπάρξει πρόνοια για την ομαλή εφαρμογή του, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν πολλοί συμπολίτες μας που έχρηζαν έκτακτης ιατρικής βοήθειας και συνταγογράφησης φαρμάκων, εξετάσεων ή εμβολίων.
Το ίδιο ταλαιπωρήθηκαν και όσοι πολίτες φαίνονταν ανασφάλιστοι λόγω καθυστερημένης ενημέρωσης του ΕΦΚΑ από την υποβολή των ΑΠΔ.
Επιπλέον, το μέτρο είναι προσβλητικό για τους ιδιώτες γιατρούς και προσθέτει ανεπιθύμητο και μη αναγκαίο φόρτο εργασίας στους γιατρούς του ΕΣΥ.
Ο έλεγχος των πολλαπλών ΑΜΚΑ και της δαπάνης των ανασφάλιστων μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και δεν αποτελεί λύση η προσωρινή αναβολή του μέτρου και η μετέπειτα κατάρτιση λίστας με ομάδες πολιτών που θα εξαιρούνται του περιορισμού. Με αυτή την επιλογή της, η κυβέρνηση προβαίνει σε διάκριση μεταξύ ασθενών που χρήζουν άμεσης θεραπείας ή επειγουσών διαγνωστικών εξετάσεων. Η υγεία είναι υπέρτατο αγαθό και δικαίωμα όλων των πολιτών, χωρίς διακρίσεις.
Τέλος, ο κ. Φραγγίδης κατέθεσε για πολλοστή φορά την τροπολογία του Κινήματος Αλλαγής για την ένταξη των υγειονομικών του δημοσίου και των ανθρώπων της πρώτης γραμμής στα βαρέα και ανθυγιεινά, όπως είναι οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα και την καταβολή επιδόματος ως έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς τους.
Η ομιλία
Κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Συζητάμε ένα νομοσχέδιο για την υγεία, το οποίο προσφέρεται κυρίως για πολιτική συζήτηση. Στη βασική του μορφή περιλαμβάνει την κύρωση της Σύμβασης Δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για τη δημιουργία του υπερσύγχρονου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης-Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και ρυθμίσεις που αφορούν την παράταση ισχύος μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Φροντίσατε βέβαια, κύριε Υπουργέ, να ταράξετε τα νερά, καταθέτοντας τροπολογίες της τελευταίας στιγμής, μαζέματα, διευθετήσεις. Ως συνήθως, δηλαδή.
Τόσο σε διαδικασίες όσο και σε περιεχόμενο, η μέχρι τώρα νομοθέτηση του Υπουργείου Υγείας είναι -επιτρέψτε μου να πω- χαμηλής ποιότητας και απέχει σημαντικά από τις καλές πρακτικές. Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ήρθε την ίδια μέρα που ψηφιζόταν άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών στο οποίο εμπεριέχονταν έξι άρθρα του Υπουργείου Υγείας εκ των οποίων –το ζήσαμε και προηγουμένως- ένα δημιουργεί ισχυρές αμφιβολίες για τις πραγματικές προθέσεις και ερμηνείες που υπάρχουν. Σκοπιμότητα, έλλειψη συντονισμού, τι δείχνει αυτό;
Όσον αφορά στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, η πρωτοβουλία αυτή θα αποδώσει στο ελληνικό δημόσιο ένα τεράστιο σε σημασία έργο, όχι μόνο για τη Σπάρτη και τη Λακωνία, αλλά και για την ευρύτερη κοινωνία της νοτιοανατολικής Πελοποννήσου.
Το νέο Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με ύψος δαπάνης 87,600.000 ευρώ που θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από το Ίδρυμα, φιλοδοξεί να αναβαθμίσει την ζωή της τοπικής κοινωνίας, διασφαλίζοντας την πρόσβαση όλων των κατοίκων, παιδιών και ενηλίκων, σε υψηλής ποιότητας παροχές δημόσιας υγείας. Ένα υπερσύγχρονο δημόσιο νοσοκομείο διεθνών προδιαγραφών όπως όλα τα νοσοκομεία δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος με ιατροδιαγνωστικό εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας με μονόκλινα και δίκλινα δωμάτια νοσηλείας, με έμφαση στην εκπαίδευση και την έρευνα, στις νέες τεχνολογίες που θα συνεργάζεται με άλλες μονάδες υγείας.
Ταυτόχρονα, πρόκειται για ένα νοσοκομείο που θα αποτελέσει διεθνές πρότυπο τόσο λόγω των υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών του, όσο και του μοντέλου φροντίδας ασθενών με επίκεντρο τον άνθρωπο. Θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο νοσοκομείο που υπήρξε δωρεά Λακώνων ευεργετών του Ιωάννη και της Αικατερίνης Γρηγορίου και το οποίο αρχικά λειτούργησε το 1953 σαν σανατόριο και από το 1962 και μετά λειτουργεί ως γενικό νοσοκομείο.
Ο κ. Φραγγίδης αρχικά σχολίασε τη χαμηλής ποιότητας νομοθέτηση της κυβέρνησης, τόσο από άποψη διαδικασιών, όσο και από άποψη περιεχομένου, τονίζοντας ότι η πλειονότητα των άρθρων αφορά παρατάσεις και κατά παρέκκλιση ρυθμίσεις με τη δικαιολογία της πανδημίας. Η κυβέρνηση προτάσσει πρόχειρες και αποσπασματικές λύσεις, απέναντι στα μεγάλα προβλήματα και τις ελλείψεις του συστήματος υγείας, που κορυφώθηκαν στην πανδημία.
Αναφερόμενος στη δωρεά του Ιδρύματος Σ. Νιάρχος και τη δημιουργία του νέου «Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης ΙΣΝ», είπε ότι πρόκειται για υπερσύγχρονο νοσοκομείο υψηλών διεθνών προδιαγραφών, που θα εξυπηρετεί ολόκληρη την Ν.Α. Πελοπόννησο και θα καλύψει ένα μεγάλο κενό υγειονομικής ασφάλειας στη Λακωνία, αφού το υφιστάμενο νοσοκομείο είναι παλιό και ένα από τα ελάχιστα σε πρωτεύουσα νομού χωρίς Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Επεσήμανε ότι η Πολιτεία οφείλει να εξασφαλίσει την ομαλή και γρήγορη πρόσβαση προς το νοσοκομείο μέσω βελτιωμένου οδικού δικτύου, να είναι συνεπής στα χρονοδιαγράμματα που ορίζονται στη σύμβαση, και το σημαντικότερο όλων να μεριμνήσει για την επαρκή στελέχωσή του.
Επανέλαβε ακόμα μια φορά την ανάγκη δημιουργίας μόνιμου μηχανισμού αξιοποίησης των δωρεών με τη συμμετοχή της Βουλής, που θα εξασφαλίζει την αποτελεσματική διαχείρισή τους και τη διαφάνεια.
Όσον αφορά τις παρατάσεις των μέτρων για την πανδημία είπε ότι το Κίνημα Αλλαγής θα τις ψηφίσει ως λύση ανάγκης. Η κυβέρνηση εξακολουθεί μετά από δύο χρόνια να επικαλείται έκτακτες συνθήκες, επιδεικνύοντας νομοθετική ατολμία, επιβεβαιώνοντας την απουσία συνολικού σχεδιασμού για την υγεία, παρακάμπτοντας τη νομιμότητα και κρατώντας ομήρους συμβασιούχους που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Κάλεσε την κυβέρνηση να χαρτογραφήσει τις πραγματικές ανάγκες του ΕΣΥ σε ανθρώπινο δυναμικό, και να προχωρήσει στην κάλυψη των θέσεων, χωρίς να δημιουργήσει άλλη μία γενιά συμβασιούχων.
Παράλληλα, ζήτησε στοιχεία για τους σχεδόν 30.000 συμβασιούχους του covid 19, τους διορισμούς, τα οικονομικά, καθώς και έρευνα για τους αδικαιολόγητους θανάτους της πανδημίας.
Στηλίτευσε την συνήθη πρακτική της κυβέρνησης με τις κατά παρέκκλιση διαδικασίες στις προμήθειες, που ζημιώνουν τον κρατικό προϋπολογισμό και φουσκώνουν τεχνητά τις δαπάνες για την υγεία, επισημαίνοντας την απουσία κεντρικού διαγωνισμού και ελέγχου στις προμήθειες στην υγεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οφείλετε να λογοδοτήσετε για το κόστος της πανδημίας, είπε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια, ο βουλευτής επεσήμανε ότι η εγχώρια και η διεθνής εμπειρία από την διετία της πανδημίας μαρτυρά ότι οι υγειονομικές κρίσεις αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά μόνο από ανθεκτικά και οργανωμένα συστήματα δημόσιας υγείας. Συστήματα που εστιάζουν στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα, στην πρόληψη την προαγωγή και την προστασία της υγείας του πληθυσμού. Η ευρωπαϊκή στήριξη που παρέχεται λόγω της πανδημίας, αποτελεί ιδανική ευκαιρία αναμόρφωσης του συστήματος υγείας της χώρας μας.
Ο κ. Φραγγίδης επέκρινε την τακτική του Υπουργού Υγείας να ενεργεί με συγκεντρωτισμό, εσωστρέφεια και διαρροές στον Τύπο, όπως στο φημολογούμενο νομοσχέδιο για την ΠΦΥ και τον ΕΟΠΥΥ και τόνισε ότι για τα θέματα της υγείας, απαιτείται διαβούλευση με τον πολιτικό και τον υγειονομικό κόσμο, τους ασθενείς, τους φορείς και την κοινωνία.
Όσον αφορά στους ανεμβολίαστους υγειονομικούς, εξέφρασε τη γνώμη ότι οφείλουν να ασπάζονται τα δεδομένα της επιστήμης που υπηρετούν και να αποτελούν πρότυπο για τον κόσμο. Ωστόσο, όπου εφαρμόζεται υποχρεωτικότητα, η κυβέρνηση είναι προτιμότερο να εντείνει τις προσπάθειές της προς την κατεύθυνση της πειθούς και όχι της τιμωρίας.
Για τη συνταγογράφηση των ανασφάλιστων πολιτών αποκλειστικά σε δημόσιες δομές υγείας και όχι σε ιδιώτες γιατρούς, υπογράμμισε ότι είναι ένα μέτρο που νομοθετήθηκε χωρίς να υπάρξει πρόνοια για την ομαλή εφαρμογή του, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν πολλοί συμπολίτες μας που έχρηζαν έκτακτης ιατρικής βοήθειας και συνταγογράφησης φαρμάκων, εξετάσεων ή εμβολίων.
Το ίδιο ταλαιπωρήθηκαν και όσοι πολίτες φαίνονταν ανασφάλιστοι λόγω καθυστερημένης ενημέρωσης του ΕΦΚΑ από την υποβολή των ΑΠΔ.
Επιπλέον, το μέτρο είναι προσβλητικό για τους ιδιώτες γιατρούς και προσθέτει ανεπιθύμητο και μη αναγκαίο φόρτο εργασίας στους γιατρούς του ΕΣΥ.
Ο έλεγχος των πολλαπλών ΑΜΚΑ και της δαπάνης των ανασφάλιστων μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και δεν αποτελεί λύση η προσωρινή αναβολή του μέτρου και η μετέπειτα κατάρτιση λίστας με ομάδες πολιτών που θα εξαιρούνται του περιορισμού. Με αυτή την επιλογή της, η κυβέρνηση προβαίνει σε διάκριση μεταξύ ασθενών που χρήζουν άμεσης θεραπείας ή επειγουσών διαγνωστικών εξετάσεων. Η υγεία είναι υπέρτατο αγαθό και δικαίωμα όλων των πολιτών, χωρίς διακρίσεις.
Τέλος, ο κ. Φραγγίδης κατέθεσε για πολλοστή φορά την τροπολογία του Κινήματος Αλλαγής για την ένταξη των υγειονομικών του δημοσίου και των ανθρώπων της πρώτης γραμμής στα βαρέα και ανθυγιεινά, όπως είναι οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα και την καταβολή επιδόματος ως έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς τους.
Η ομιλία
Κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Συζητάμε ένα νομοσχέδιο για την υγεία, το οποίο προσφέρεται κυρίως για πολιτική συζήτηση. Στη βασική του μορφή περιλαμβάνει την κύρωση της Σύμβασης Δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για τη δημιουργία του υπερσύγχρονου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης-Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και ρυθμίσεις που αφορούν την παράταση ισχύος μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Φροντίσατε βέβαια, κύριε Υπουργέ, να ταράξετε τα νερά, καταθέτοντας τροπολογίες της τελευταίας στιγμής, μαζέματα, διευθετήσεις. Ως συνήθως, δηλαδή.
Τόσο σε διαδικασίες όσο και σε περιεχόμενο, η μέχρι τώρα νομοθέτηση του Υπουργείου Υγείας είναι -επιτρέψτε μου να πω- χαμηλής ποιότητας και απέχει σημαντικά από τις καλές πρακτικές. Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ήρθε την ίδια μέρα που ψηφιζόταν άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών στο οποίο εμπεριέχονταν έξι άρθρα του Υπουργείου Υγείας εκ των οποίων –το ζήσαμε και προηγουμένως- ένα δημιουργεί ισχυρές αμφιβολίες για τις πραγματικές προθέσεις και ερμηνείες που υπάρχουν. Σκοπιμότητα, έλλειψη συντονισμού, τι δείχνει αυτό;
Όσον αφορά στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, η πρωτοβουλία αυτή θα αποδώσει στο ελληνικό δημόσιο ένα τεράστιο σε σημασία έργο, όχι μόνο για τη Σπάρτη και τη Λακωνία, αλλά και για την ευρύτερη κοινωνία της νοτιοανατολικής Πελοποννήσου.
Το νέο Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με ύψος δαπάνης 87,600.000 ευρώ που θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από το Ίδρυμα, φιλοδοξεί να αναβαθμίσει την ζωή της τοπικής κοινωνίας, διασφαλίζοντας την πρόσβαση όλων των κατοίκων, παιδιών και ενηλίκων, σε υψηλής ποιότητας παροχές δημόσιας υγείας. Ένα υπερσύγχρονο δημόσιο νοσοκομείο διεθνών προδιαγραφών όπως όλα τα νοσοκομεία δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος με ιατροδιαγνωστικό εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας με μονόκλινα και δίκλινα δωμάτια νοσηλείας, με έμφαση στην εκπαίδευση και την έρευνα, στις νέες τεχνολογίες που θα συνεργάζεται με άλλες μονάδες υγείας.
Ταυτόχρονα, πρόκειται για ένα νοσοκομείο που θα αποτελέσει διεθνές πρότυπο τόσο λόγω των υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών του, όσο και του μοντέλου φροντίδας ασθενών με επίκεντρο τον άνθρωπο. Θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο νοσοκομείο που υπήρξε δωρεά Λακώνων ευεργετών του Ιωάννη και της Αικατερίνης Γρηγορίου και το οποίο αρχικά λειτούργησε το 1953 σαν σανατόριο και από το 1962 και μετά λειτουργεί ως γενικό νοσοκομείο.
Η παλαιότητα και η κατάσταση του νοσοκομείου το καθιστούν αφιλόξενο για τους ασθενείς και δυσκολεύουν του ιατρονοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού. Είναι ένα από τα ελάχιστα εξάλλου νοσοκομεία σε πρωτεύουσα Νομού που δεν διαθέτει μονάδα εντατικής θεραπείας σε ένα νομό μάλιστα όπου οι αποστάσεις είναι μεγάλες και η μετακίνηση πλην ελαχίστων τοπικών εξαιρέσεων πραγματοποιείται από ένα απαρχαιωμένο και κακοσυντηρημένο δίκτυο.
Μέσω της συγκεκριμένης ιδιωτικής πρωτοβουλίας θα καλυφθεί ένα σοβαρό κενό υγειονομικής ασφάλειας της περιοχής, πράγμα που όφειλε να έχει κάνει η πολιτεία εδώ και χρόνια ως χρέος απέναντι στην κοινωνία της Λακωνίας που αριθμεί 100 χιλιάδες ανθρώπους.
Η πολιτεία χρειάζεται να εξασφαλίσει την ομαλή και γρήγορη πρόσβαση στο νέο νοσοκομείο μέσω ενός βελτιωμένου οδικού δικτύου. Να μεριμνήσει κυρίως για την επαρκή στελέχωση, να τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα που ορίζονται από τη σύμβαση και να υπάρχει πρόνοια για τη σωστή περίθαλψη και φροντίδα των ασθενών το χρονικό διάστημα μέχρι την οριστική μεταστέγαση των τμημάτων.
Είμαστε θετικοί στη δωρεά και ευγνώμονες προς το Ίδρυμα που οι πρωτοβουλίες του σε έργα και δράσεις υψηλού επιπέδου καλύπτουν κενά που αφήνει η ανεπαρκής κρατική χρηματοδότηση στον τομέα της υγείας και όχι μόνο.
Οι δωρεές γενικά χρειάζονται έναν μηχανισμό αξιοποίησης με τη συμμετοχή της Βουλής και με βάση τη σωστή αξιολόγηση των αναγκών, την ορθή και αποτελεσματική διαχείριση και τη διαφάνεια. Δυστυχώς, δεν γνωρίζουμε την τύχη πολλών δωρεών που πραγματοποιήθηκαν μέσα στην πανδημία από ιδιώτες προς το σύστημα υγείας.
Όσον αφορά στη μορφή του νομικού προσώπου που θα έχει αυτή η δωρεά για το νέο νοσοκομείο, μας ενδιαφέρει περισσότερο να είναι κατάλληλα στελεχωμένο με ΑΣΕΠ, οργανωμένο, να παρέχει υψηλού επιπέδου δωρεάν υπηρεσίες, να είναι προσβάσιμο προς όλους τους πολίτες και να εξασφαλίζονται οι εργασιακές σχέσεις με γνώμονα το όφελος του κάθε εργαζόμενου.
Όσον αφορά τις ρυθμίσεις με τις παρατάσεις ισχύος των μέτρων για την πανδημία πρόκειται για διατάξεις που θα τις ψηφίσουμε ως λύση ανάγκης. Είναι ενδεικτικές ωστόσο του είδους νομοθέτησης που ακολουθεί μέχρι τώρα για την υγεία η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Μπαλώματα, πρόχειρες και αποσπασματικές λύσεις απέναντι σε μεγάλα προβλήματα και ελλείψεις του συστήματος υγείας τα οποία κορυφώθηκαν στην πανδημία. Λύσεις που επιβεβαιώνουν την απουσία συνολικού σχεδιασμού.
Η Κυβέρνηση εξακολουθεί να επικαλείται έκτακτες συνθήκες είτε γιατί τη βολεύει να νομοθετεί με συνεχείς ανανεώσεις συμβάσεων και διατάξεων που παρακάμπτουν την νομιμότητα είτε γιατί αδυνατεί ακόμη να μετουσιώσει σε ουσιαστική νομοθέτηση την εμπειρία των δύο χρόνων της πανδημίας. Τέτοιες πρακτικές κρατούν ομήρους τους συμβασιούχους και εξυπηρετούν ενδεχομένως με αδιαφανείς συνθήκες κάποια άλλα πράγματα.
Μεγάλο μέρος του προσωπικού του οποίου οι συμβάσεις παρατείνονται για ακόμη μια φορά καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Για τις περισσότερες παρατάσεις συμβάσεις ΙΔΟΧ, δηλαδή Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου προβλέπεται το χρονικό διάστημα της παράτασης να μην μετρηθεί στο εικοσιτετράμηνο προφανώς για να μην μπορέσουν οι συμβασιούχοι να διεκδικήσουν δικαίωμα μονιμοποίησης.
Από τη μια ο Υπουργός Υγείας, παραδέχεται τις ελλείψεις προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας και από την άλλη καλύπτει πρόχειρα και προσωρινά τις ανάγκες αυτές με συμβάσεις διάρκειας άνω του εικοσιτετραμήνου.
Το δημόσιο σύστημα Υγείας έχει ανάγκη μόνιμων προσλήψεων μετά από ενδελεχή χαρτογράφηση των αναγκών του. Δεν χρειάζεται άλλη μια γενιά συμβασιούχων επιστημόνων που μετά την απόκτηση πολύτιμης εργασιακής εμπειρίας στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, θέλοντας να γλυτώσουν την ομηρία θα αναζητήσουν ενδεχομένως εργασία στο εξωτερικό. Μετά από δύο χρόνια δεν μας έχετε απαντήσει ακόμη που υπηρετούν σχεδόν 30 χιλιάδες συμβασιούχοι του Covid-19. Σας έχουμε ζητήσει επανειλημμένα στοιχεία για τα οικονομικά, για τους διορισμούς, αλλά και έρευνα για τους αδικαιολόγητους θανάτους της πανδημίας. Εδώ και μήνες εξάλλου έχετε αναγγείλει προσλήψεις νοσηλευτών και λοιπού προσωπικού αλλά ακόμη τις περιμένουμε.
Παρατείνετε για ένα τρίμηνο τις συμβάσεις των εργαζομένων στην καθαριότητα, τη φύλαξη και τη σίτιση τις λεγόμενες ΣΟΧ. Από το χειροκρότημα για τους ανθρώπους αυτούς που έβαλαν πλάτη στα δύσκολα της πανδημίας περνάτε στην απαξίωση.
Προσπερνάτε τις παραιτήσεις γιατρών και νοσηλευτών από τα δημόσια νοσοκομεία, τις συνταξιοδοτήσεις που δεν αντισταθμίζονται με προσλήψεις. Επιτρέψτε μου να πω κύριοι Υπουργοί ότι κυνηγάτε την ουρά σας, ανακυκλώνοντας το προσωπικό με μετακινήσεις, διαιωνίζοντας τα βαθιά προβλήματα στελέχωσης των δομών υγείας.
Διατηρείτε τις κατά παρέκκλιση προμήθειες που ζημιώνουν τον κρατικό προϋπολογισμό και φουσκώνουν τεχνητά τις δαπάνες της υγείας, γιατί η νομιμοποίηση φέρνετε σήμερα τροπολογία που θα συζητηθεί μετά ενδεχομένως.
Δεν διεξάγετε ούτε έναν κεντρικό διαγωνισμό, δεν κάνετε κανένα έλεγχο στις προμήθειες. Οφείλετε να λογοδοτήσετε για το κόστος της πανδημίας, όπως και για αυτήν την τροπολογία σε σχέση με τις δαπάνες των ΥΠΕ του Εθνικού Συστήματος Υγείας και των Κέντρων Υγείας.
Κύριοι Υπουργοί, η πανδημία είναι παρούσα και οφείλουμε να ζούμε με αυτή.
Το αποδεικνύουν εξάλλου τα διαρκώς αυξανόμενα κρούσματα, δυστυχώς πολύ μεγάλα και τις τελευταίες μέρες.
H εγχώρια και η διεθνής εμπειρία από τη διετία της πανδημίας οδήγησε στο συμπέρασμα ότι οι υγειονομικές κρίσεις αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά μόνο από ανθεκτικά και οργανωμένα συστήματα δημόσιας υγείας. Στην εποχή που διανύουμε με τους αυξημένους υγειονομικούς κινδύνους και τα χρόνια νοσήματα οφείλουμε να προετοιμάσουμε ένα δημόσιο σύστημα υγείας που θα εστιάζει στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, στην πρόληψη, την προαγωγή και την προστασία της υγείας του πληθυσμού.
Μέσω της συγκεκριμένης ιδιωτικής πρωτοβουλίας θα καλυφθεί ένα σοβαρό κενό υγειονομικής ασφάλειας της περιοχής, πράγμα που όφειλε να έχει κάνει η πολιτεία εδώ και χρόνια ως χρέος απέναντι στην κοινωνία της Λακωνίας που αριθμεί 100 χιλιάδες ανθρώπους.
Η πολιτεία χρειάζεται να εξασφαλίσει την ομαλή και γρήγορη πρόσβαση στο νέο νοσοκομείο μέσω ενός βελτιωμένου οδικού δικτύου. Να μεριμνήσει κυρίως για την επαρκή στελέχωση, να τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα που ορίζονται από τη σύμβαση και να υπάρχει πρόνοια για τη σωστή περίθαλψη και φροντίδα των ασθενών το χρονικό διάστημα μέχρι την οριστική μεταστέγαση των τμημάτων.
Είμαστε θετικοί στη δωρεά και ευγνώμονες προς το Ίδρυμα που οι πρωτοβουλίες του σε έργα και δράσεις υψηλού επιπέδου καλύπτουν κενά που αφήνει η ανεπαρκής κρατική χρηματοδότηση στον τομέα της υγείας και όχι μόνο.
Οι δωρεές γενικά χρειάζονται έναν μηχανισμό αξιοποίησης με τη συμμετοχή της Βουλής και με βάση τη σωστή αξιολόγηση των αναγκών, την ορθή και αποτελεσματική διαχείριση και τη διαφάνεια. Δυστυχώς, δεν γνωρίζουμε την τύχη πολλών δωρεών που πραγματοποιήθηκαν μέσα στην πανδημία από ιδιώτες προς το σύστημα υγείας.
Όσον αφορά στη μορφή του νομικού προσώπου που θα έχει αυτή η δωρεά για το νέο νοσοκομείο, μας ενδιαφέρει περισσότερο να είναι κατάλληλα στελεχωμένο με ΑΣΕΠ, οργανωμένο, να παρέχει υψηλού επιπέδου δωρεάν υπηρεσίες, να είναι προσβάσιμο προς όλους τους πολίτες και να εξασφαλίζονται οι εργασιακές σχέσεις με γνώμονα το όφελος του κάθε εργαζόμενου.
Όσον αφορά τις ρυθμίσεις με τις παρατάσεις ισχύος των μέτρων για την πανδημία πρόκειται για διατάξεις που θα τις ψηφίσουμε ως λύση ανάγκης. Είναι ενδεικτικές ωστόσο του είδους νομοθέτησης που ακολουθεί μέχρι τώρα για την υγεία η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Μπαλώματα, πρόχειρες και αποσπασματικές λύσεις απέναντι σε μεγάλα προβλήματα και ελλείψεις του συστήματος υγείας τα οποία κορυφώθηκαν στην πανδημία. Λύσεις που επιβεβαιώνουν την απουσία συνολικού σχεδιασμού.
Η Κυβέρνηση εξακολουθεί να επικαλείται έκτακτες συνθήκες είτε γιατί τη βολεύει να νομοθετεί με συνεχείς ανανεώσεις συμβάσεων και διατάξεων που παρακάμπτουν την νομιμότητα είτε γιατί αδυνατεί ακόμη να μετουσιώσει σε ουσιαστική νομοθέτηση την εμπειρία των δύο χρόνων της πανδημίας. Τέτοιες πρακτικές κρατούν ομήρους τους συμβασιούχους και εξυπηρετούν ενδεχομένως με αδιαφανείς συνθήκες κάποια άλλα πράγματα.
Μεγάλο μέρος του προσωπικού του οποίου οι συμβάσεις παρατείνονται για ακόμη μια φορά καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Για τις περισσότερες παρατάσεις συμβάσεις ΙΔΟΧ, δηλαδή Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου προβλέπεται το χρονικό διάστημα της παράτασης να μην μετρηθεί στο εικοσιτετράμηνο προφανώς για να μην μπορέσουν οι συμβασιούχοι να διεκδικήσουν δικαίωμα μονιμοποίησης.
Από τη μια ο Υπουργός Υγείας, παραδέχεται τις ελλείψεις προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας και από την άλλη καλύπτει πρόχειρα και προσωρινά τις ανάγκες αυτές με συμβάσεις διάρκειας άνω του εικοσιτετραμήνου.
Το δημόσιο σύστημα Υγείας έχει ανάγκη μόνιμων προσλήψεων μετά από ενδελεχή χαρτογράφηση των αναγκών του. Δεν χρειάζεται άλλη μια γενιά συμβασιούχων επιστημόνων που μετά την απόκτηση πολύτιμης εργασιακής εμπειρίας στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, θέλοντας να γλυτώσουν την ομηρία θα αναζητήσουν ενδεχομένως εργασία στο εξωτερικό. Μετά από δύο χρόνια δεν μας έχετε απαντήσει ακόμη που υπηρετούν σχεδόν 30 χιλιάδες συμβασιούχοι του Covid-19. Σας έχουμε ζητήσει επανειλημμένα στοιχεία για τα οικονομικά, για τους διορισμούς, αλλά και έρευνα για τους αδικαιολόγητους θανάτους της πανδημίας. Εδώ και μήνες εξάλλου έχετε αναγγείλει προσλήψεις νοσηλευτών και λοιπού προσωπικού αλλά ακόμη τις περιμένουμε.
Παρατείνετε για ένα τρίμηνο τις συμβάσεις των εργαζομένων στην καθαριότητα, τη φύλαξη και τη σίτιση τις λεγόμενες ΣΟΧ. Από το χειροκρότημα για τους ανθρώπους αυτούς που έβαλαν πλάτη στα δύσκολα της πανδημίας περνάτε στην απαξίωση.
Προσπερνάτε τις παραιτήσεις γιατρών και νοσηλευτών από τα δημόσια νοσοκομεία, τις συνταξιοδοτήσεις που δεν αντισταθμίζονται με προσλήψεις. Επιτρέψτε μου να πω κύριοι Υπουργοί ότι κυνηγάτε την ουρά σας, ανακυκλώνοντας το προσωπικό με μετακινήσεις, διαιωνίζοντας τα βαθιά προβλήματα στελέχωσης των δομών υγείας.
Διατηρείτε τις κατά παρέκκλιση προμήθειες που ζημιώνουν τον κρατικό προϋπολογισμό και φουσκώνουν τεχνητά τις δαπάνες της υγείας, γιατί η νομιμοποίηση φέρνετε σήμερα τροπολογία που θα συζητηθεί μετά ενδεχομένως.
Δεν διεξάγετε ούτε έναν κεντρικό διαγωνισμό, δεν κάνετε κανένα έλεγχο στις προμήθειες. Οφείλετε να λογοδοτήσετε για το κόστος της πανδημίας, όπως και για αυτήν την τροπολογία σε σχέση με τις δαπάνες των ΥΠΕ του Εθνικού Συστήματος Υγείας και των Κέντρων Υγείας.
Κύριοι Υπουργοί, η πανδημία είναι παρούσα και οφείλουμε να ζούμε με αυτή.
Το αποδεικνύουν εξάλλου τα διαρκώς αυξανόμενα κρούσματα, δυστυχώς πολύ μεγάλα και τις τελευταίες μέρες.
H εγχώρια και η διεθνής εμπειρία από τη διετία της πανδημίας οδήγησε στο συμπέρασμα ότι οι υγειονομικές κρίσεις αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά μόνο από ανθεκτικά και οργανωμένα συστήματα δημόσιας υγείας. Στην εποχή που διανύουμε με τους αυξημένους υγειονομικούς κινδύνους και τα χρόνια νοσήματα οφείλουμε να προετοιμάσουμε ένα δημόσιο σύστημα υγείας που θα εστιάζει στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, στην πρόληψη, την προαγωγή και την προστασία της υγείας του πληθυσμού.
Αυτή θα είναι η πρώτη γραμμή άμυνας στις κρίσεις, θα συντονίζεται κεντρικά, αλλά θα εμπλέκεται ενεργά και η τοπική αυτοδιοίκηση. Η πανδημία και η ευρωπαϊκή στήριξη που παρέχεται αποτελούν ιδανική ευκαιρία αναμόρφωσης του συστήματος υγείας της χώρας μας με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών και γνώμονα την εξασφάλιση πρόσβασης σε υψηλές υπηρεσίες υγείας για όλους, χωρίς εξαιρέσεις.
Το σύστημα υγείας -που είμαστε υπερήφανοι εμείς που το δημιουργήσαμε- για σαράντα χρόνια προσέφερε τα μέγιστα, όμως μετά από την πανδημία πρέπει να πούμε ότι χρειάζεται αναδιοργάνωση και επικαιροποίηση. Είναι ανάγκη να συνεργαστούμε σε αυτό όλοι, καθώς βαδίζουμε σε μια νέα κανονικότητα.
Η κ. Γκάγκα είπε ότι η υγεία είναι ένα εθνικό θέμα και έτσι είναι και πρέπει να οργανώσουμε όλοι μαζί ένα καλύτερο σύστημα υγείας. Κανείς όμως δεν μας κάλεσε να συμβάλουμε στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί για τον ΕΟΠΥΥ και την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, ούτε προηγήθηκε διάλογος με σχετικούς φορείς και συλλόγους ασθενών.
Μας ενημερώνετε, κύριε Υπουργέ, εμμέσως με διαρροές στον Τύπο, ενεργώντας με συγκεντρωτισμό και εσωστρέφεια και ψαρεύοντας ίσως αντιδράσεις. Διαρροές που δημιουργούν ερωτηματικά για την ύπαρξη και ισχυροποίηση του δημόσιου χαρακτήρα του συστήματος υγείας, την αναδιοργάνωσή του, τη χρηματοδότησή του, τις προσλήψεις, τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην αντιμετώπιση της πανδημίας, την ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα όλων των εργαζομένων στο εθνικό σύστημα υγείας χωρίς αποκλεισμούς.
Για ακόμα μια φορά σήμερα καταθέτουμε τροπολογία -είναι η δέκατη έκτη φορά- σε σχέση με την ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά όλων των εργαζομένων στο εθνικό σύστημα υγείας. Ως παράταξη και ως Αντιπολίτευση είμαστε πάντα παρόντες με προτάσεις, με σταθερότητα και χωρίς πολιτική αμφιθυμία, υποστηρίζοντας αυτό που θεωρούμε σωστό και ωφέλιμο για τη χώρα και τους πολίτες.
Όσον αφορά τους ανεμβολίαστους υγειονομικούς, θεωρώ ότι οι υγειονομικοί οφείλουν να ασπάζονται τα δεδομένα της επιστήμης που υπηρετούν, να αποτελούν πρότυπο για τον υπόλοιπο κόσμο, να μην υιοθετούν θέσεις που δεν έχουν επιστημονική βάση. Ωστόσο, όπου εφαρμόζεται η υποχρεωτικότητα, είναι προτιμότερο να εντείνετε τις προσπάθειες περισσότερο προς την κατεύθυνση της πειθούς και λιγότερο της τιμωρίας.
Για τη συνταγογράφηση των ανασφάλιστων πολιτών αποκλειστικά σε δημόσιες δομές υγείας και όχι σε ιδιώτες γιατρούς, είναι ένα μέτρο που νομοθετήσατε χωρίς να προνοήσετε για την ομαλή εφαρμογή του, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν πολλοί ανασφάλιστοι και ευάλωτοι συμπολίτες μας που έχρηζαν έκτακτης ιατρικής βοήθειας και συνταγογράφησης φαρμάκων, εξετάσεων ή εμβολίων. Το ίδιο όμως ταλαιπωρήθηκαν και όσοι πολίτες φαίνονταν ανασφάλιστοι λόγω καθυστερημένης ενημέρωσης του ΕΦΚΑ και από την υποβολή των Α.Π.Δ..
Το μέτρο είναι προσβλητικό και για τους ιδιώτες γιατρούς και προσθέτει ανεπιθύμητο και μη αναγκαίο φόρτο εργασίας στους γιατρούς του εθνικού συστήματος υγείας. Εξάλλου, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση δίνει τη δυνατότητα ελέγχου των πολλαπλών ΑΜΚΑ και της δαπάνης των ανασφάλιστων. Η επιλογή σας μετά την προσωρινή αναβολή του μέτρου να εκπονήσετε λίστα με ομάδες πολιτών που θα εξαιρούνται του περιορισμού, όπως παιδιά, νεφροπαθείς, αιμοκαθαιρόμενους, αποτελεί διάκριση μεταξύ ασθενών που χρήζουν άμεσης θεραπείας ή επειγουσών διαγνωστικών εξετάσεων. Η υγεία είναι υπέρτατο αγαθό και δικαίωμα όλων των πολιτών και η πολιτεία οφείλει να το εξασφαλίζει σε όλους χωρίς διακρίσεις.
Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι θα ψηφίσουμε το νομοσχέδιο που εμπεριέχει την πολύτιμη δωρεά, με βαριά καρδιά όμως όσον αφορά τις διατάξεις για την πανδημία.
Ευχαριστώ πολύ.
Το σύστημα υγείας -που είμαστε υπερήφανοι εμείς που το δημιουργήσαμε- για σαράντα χρόνια προσέφερε τα μέγιστα, όμως μετά από την πανδημία πρέπει να πούμε ότι χρειάζεται αναδιοργάνωση και επικαιροποίηση. Είναι ανάγκη να συνεργαστούμε σε αυτό όλοι, καθώς βαδίζουμε σε μια νέα κανονικότητα.
Η κ. Γκάγκα είπε ότι η υγεία είναι ένα εθνικό θέμα και έτσι είναι και πρέπει να οργανώσουμε όλοι μαζί ένα καλύτερο σύστημα υγείας. Κανείς όμως δεν μας κάλεσε να συμβάλουμε στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί για τον ΕΟΠΥΥ και την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, ούτε προηγήθηκε διάλογος με σχετικούς φορείς και συλλόγους ασθενών.
Μας ενημερώνετε, κύριε Υπουργέ, εμμέσως με διαρροές στον Τύπο, ενεργώντας με συγκεντρωτισμό και εσωστρέφεια και ψαρεύοντας ίσως αντιδράσεις. Διαρροές που δημιουργούν ερωτηματικά για την ύπαρξη και ισχυροποίηση του δημόσιου χαρακτήρα του συστήματος υγείας, την αναδιοργάνωσή του, τη χρηματοδότησή του, τις προσλήψεις, τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην αντιμετώπιση της πανδημίας, την ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα όλων των εργαζομένων στο εθνικό σύστημα υγείας χωρίς αποκλεισμούς.
Για ακόμα μια φορά σήμερα καταθέτουμε τροπολογία -είναι η δέκατη έκτη φορά- σε σχέση με την ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά όλων των εργαζομένων στο εθνικό σύστημα υγείας. Ως παράταξη και ως Αντιπολίτευση είμαστε πάντα παρόντες με προτάσεις, με σταθερότητα και χωρίς πολιτική αμφιθυμία, υποστηρίζοντας αυτό που θεωρούμε σωστό και ωφέλιμο για τη χώρα και τους πολίτες.
Όσον αφορά τους ανεμβολίαστους υγειονομικούς, θεωρώ ότι οι υγειονομικοί οφείλουν να ασπάζονται τα δεδομένα της επιστήμης που υπηρετούν, να αποτελούν πρότυπο για τον υπόλοιπο κόσμο, να μην υιοθετούν θέσεις που δεν έχουν επιστημονική βάση. Ωστόσο, όπου εφαρμόζεται η υποχρεωτικότητα, είναι προτιμότερο να εντείνετε τις προσπάθειες περισσότερο προς την κατεύθυνση της πειθούς και λιγότερο της τιμωρίας.
Για τη συνταγογράφηση των ανασφάλιστων πολιτών αποκλειστικά σε δημόσιες δομές υγείας και όχι σε ιδιώτες γιατρούς, είναι ένα μέτρο που νομοθετήσατε χωρίς να προνοήσετε για την ομαλή εφαρμογή του, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν πολλοί ανασφάλιστοι και ευάλωτοι συμπολίτες μας που έχρηζαν έκτακτης ιατρικής βοήθειας και συνταγογράφησης φαρμάκων, εξετάσεων ή εμβολίων. Το ίδιο όμως ταλαιπωρήθηκαν και όσοι πολίτες φαίνονταν ανασφάλιστοι λόγω καθυστερημένης ενημέρωσης του ΕΦΚΑ και από την υποβολή των Α.Π.Δ..
Το μέτρο είναι προσβλητικό και για τους ιδιώτες γιατρούς και προσθέτει ανεπιθύμητο και μη αναγκαίο φόρτο εργασίας στους γιατρούς του εθνικού συστήματος υγείας. Εξάλλου, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση δίνει τη δυνατότητα ελέγχου των πολλαπλών ΑΜΚΑ και της δαπάνης των ανασφάλιστων. Η επιλογή σας μετά την προσωρινή αναβολή του μέτρου να εκπονήσετε λίστα με ομάδες πολιτών που θα εξαιρούνται του περιορισμού, όπως παιδιά, νεφροπαθείς, αιμοκαθαιρόμενους, αποτελεί διάκριση μεταξύ ασθενών που χρήζουν άμεσης θεραπείας ή επειγουσών διαγνωστικών εξετάσεων. Η υγεία είναι υπέρτατο αγαθό και δικαίωμα όλων των πολιτών και η πολιτεία οφείλει να το εξασφαλίζει σε όλους χωρίς διακρίσεις.
Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι θα ψηφίσουμε το νομοσχέδιο που εμπεριέχει την πολύτιμη δωρεά, με βαριά καρδιά όμως όσον αφορά τις διατάξεις για την πανδημία.
Ευχαριστώ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.