Act Business Center

Act Business Center

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2021

Αφιερωμένο στη διεθνή ημέρα για τα δικαιώματα των παιδιών


Του Αλέξανδρου Τσιμπούκα
Παιδί, ο αγγελιαφόρος της ειρήνης. Μιας ειρήνης που έχει μεταβληθεί κι έχει μεταμορφωθεί σε αναμονή για την έσχατη ημέρα μιας ξένης και συνάμα καθολικής κρίσεως, εξαιτίας των ως πάντα ασελγούντων, πολιτικής και κακουργίας, όταν κανείς δεν θα μπορέσει να διαφύγει την αλυσίδα του ολέθρου.

Δεν είμαστε κύριοι με γραβάτες
Ούτε φοράμε αστέρια και στολές
Μονάχα βλέπουμε τον φίλο να λυπάται
Και με χαμόγελο του σβήνουμε το χθες

Αν τα παιχνίδια μας είχαν μιλιά
Δεν θα σας παίζαν
Θα τρέχαν να κρυφτούν απ’ τα σπαθιά σας
Εμείς μονάχα ζητάμε απτή καρδιά σας
Με αγκαλιές να μας σκεπάζετε τα βράδια

Έχουμε μάτια γαλάζια πράσινα και χρυσά
Έχουμε χέρια που μπορούν να σας ζεστάνουν
Με μίσος όμως τα όπλα σας μας φθάνουν
Και τότε ο ήλιος αργεί να εμφανιστεί

Κι όμως εμείς με την ελπίδα τις πληγές μπαλώνουμε γοργά
Με τ’ όνειρο, φωτιά στα μάτια
Αύριο θα θέλετε πιο επίμονα να μας κάνετε κομμάτια
Κανείς δεν κρύφτηκε ποτέ απ’ τα παιδιά


Δεν κλαίμε γιατί δεν βρήκαμε χρυσό
Μα γιατί η λύπη της μαμάς είναι μεγάλη
Συ όταν θα με σημαδέψεις με την κάνη
Μ’ ένα ανείδωτο φιλί θα την αποχωριστώ

Έχω ένα όνομα, ένα όραμα και μια αγάπη
Έχω μία φωνή, μία αυλή και εφτά λουλούδια
Οι μπότες σας τα βύθισαν, μ' αυτά ήταν σπόρια
Φοβάμαι όταν με λερώνεται με στάχτη

Δεν με αγαπάς εσύ μα δεν πειράζει
Σε αγαπώ εγώ και μου αρκεί
Δεν θέλω να ξυπνώ σα να ‘χω ξεχαστεί
Θέλω έναν ήλιο να με γλυκοκοιτάζει

Κι αν καταφέρεις και με βάψεις με το μίσος σου
Και η φωνή σου μου καλύψει την φωνή
Θα σου χαρίσω μια αλήθεια Φωτεινή
Αυτή που γέννησα και πλέον δεν τρομάζει

Θα μείνω άγρυπνο ορφανό και ματωμένο
Και τα παιχνίδια μου θα έχουνε κρυφτεί
Εσύ στην άκρη θα γελάς σ’ ένα σκαμνί
Εμένα το μέλλον μου είναι ρημαγμένο

Ένα παιδί είμαι που ζει το μίσος
Αντί να του μαθαίνουν να γελά
Πάρε με, διάβασε μου βιβλία παιδικά
Κι όχι ονόματα που χάθηκαν στης θαλάσσης το ίσως

Μη μου σκίζεις τα βιβλία και τα ρούχα
Αυτά έχω και μια μεγάλη αγκαλιά
Ζητώ μονάχα να μ' αφήσεις να σου δώσω
Λίγο χώρο απ' τη δική μου τη καρδιά

Δεν θέλω να σκεπάζονται οι φίλοι μου με χώμα
Δεν είναι ωραίο ετούτο το κρυφτό
Εγώ σε αυτό τυχαίνει να φυλάω ακόμα
Αδιάκοπα, αλύπητα, χωρίς σταματημό

Μη μου λερώνεις τ' όνειρο
Με τον εγωισμό σου
Εσένα είναι αδερφός σου
Εμένα εφιάλτης

Είμαστε όλοι μια μιλιά
Μία πίκρα, ένα αστέρι
Μη μου σφίγγεις ανάλγητα το χέρι
Με σύρμα και σχοινιά

Άσε με λεύθερο να παίξω μες στην άμμο
Να φτιάξω κάστρα που αγγίζουνε τα σύννεφα
Μη μου κλοτσάς τα χεριά τώρα επίμονα
Επειδή γεννήθηκα για να καλλιτεχνώ

Δεν μπόρεσα απλά να δω και την μεριά σας
Έτσι μ’ έμαθε η μαμά, δίκαιος να ‘μαι
Μα όταν στέκομαι ξανά και την αναθυμάμαι
Δεν μου μίλησε ποτέ για βία και φωτιά

Δεν έμαθα να χρωματίζω τους ανθρώπους
Μόνο τα χέρια μου όταν χώνω στις μπογιές
Αυτές που έχυσες στο πάτωμα προχθές
Και μες στο κρύο μ’ άφησες να ζήσω

1 σχόλιο:

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.