- «Με την επιστροφή του ΣΥΡΙΖΑ στη διακυβέρνηση της χώρας, το σχέδιο για εκδημοκρατισμό και αναβάθμιση της εκπαίδευσης θα συνεχιστεί από εκεί που το είχαμε αφήσει»
- «86% λιγότεροι εισακτέοι στο τμήμα του Διεθνούς Πανεπιστημίου στο Κιλκίς με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής»
Για σύγκρουση δύο διαφορετικών ιδεολογιών και δύο διαφορετικών πολιτικών σχεδίων έκανε λόγο η βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Κιλκίς, Ειρήνη Αγαθοπούλου, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την «αναβάθμιση» του σχολείου.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «Το ένα είναι αυτό στο οποίο κυριαρχεί η δημοκρατία, η ισότητα, η διαφάνεια, ο διάλογος και στο οποίο η μόρφωση όλων ανεξαιρέτως λαμβάνεται υπόψη ως υπέρτατο δικαίωμα και ως υποχρέωση της Πολιτείας ώστε να δημιουργήσει ολοκληρωμένους πολίτες και το άλλο είναι το σχέδιο στο οποίο κυριαρχεί ο αυταρχισμός, ο συντηρητισμός, ο διχασμός, η ανταγωνιστικότητα μεταξύ μαθητών και μεταξύ καθηγητών και στο οποίο η παρεχόμενη γνώση επιδιώκεται να είναι στείρα και απόλυτα προσηλωμένη στην αγορά εργασίας».
Συνέχισε κάνοντας αναφορά σε μια σειρά μεταρρυθμίσεων της περιόδου της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ στην πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση τονίζοντας επίσης και την σπουδαιότητα του διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα και την συμβολή της σε όλα τα παραπάνω.
Η βουλεύτρια Κιλκίς άσκησε αυστηρή κριτική στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο κάνοντας λόγο για «ένα αυταρχικό μοντέλο, που δεν ταιριάζει σε μια σύγχρονη, δημόσια εκπαιδευτική διαδικασία, που σε καμία περίπτωση δεν δίνει ίσα δικαιώματα στην ευκαιρία» και συνέχισε λέγοντας ότι «στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο φέρνετε ένα είδος αξιολόγησης με εντελώς τιμωρητικό χαρακτήρα, που δεν διασφαλίζει ούτε την αντικειμενικότητα ούτε την αμεροληψία και που η μη συμμετοχή σε αυτήν συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, για το οποίο επιβάλλεται ποινή στέρησης αποδοχών τουλάχιστον ενός μήνα και αναστολή διαδικασιών εξέλιξης.»
Κλείνοντας την τοποθέτηση της η Ειρήνη Αγαθοπούλου, έδωσε δύο σημαντικά στοιχεία από την επίδραση των πολιτικών της κυβέρνησης της ΝΔ στο Κιλκίς. Απευθυνόμενη προς την Υπουργό για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής τόνισε ότι «οδηγείτε σε κλείσιμο πανεπιστημιακά Τμήματα της Περιφέρειας, ίσως και όχι μόνο. Συγκεκριμένα, μελέτη που έγινε από καθηγητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου, για την περιφέρειά μου, για το Τμήμα του Κιλκίς, Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης, του μοναδικού στην Ελλάδα, που γι΄ αυτό θα έπρεπε να το στελεχώνετε με μέλη ΔΕΠ και όχι να το απαξιώνετε, γιατί οι απόφοιτοί του έχουν πολύ καλή απορροφητικότητα από την αγορά εργασίας που σας ενδιαφέρει, το 2020 είχε 145 εισακτέους και με το φετινό σύστημα προβλέπεται να εισαχθούν μόνο 20. 125 φοιτητές λιγότεροι, μείωση 86%!»
Επιπλέον, σχετικά με την δημιουργία των πειραματικών σχολείων είπε ότι «φροντίσατε να τα επεκτείνετε σε όλη τη χώρα, υποτίθεται για να έχουν πρόσβαση μαθητές από όλη την επικράτεια. Σας ενημερώνουμε όμως ότι κάποιοι συνεχίζουν να μην έχουν καν το δικαίωμα να δηλώσουν την επιθυμία τους να φοιτήσουν σε αυτά. Και αυτά είναι τα παιδιά που ζουν σε χωριά.
Συνέχισε κάνοντας αναφορά σε μια σειρά μεταρρυθμίσεων της περιόδου της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ στην πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση τονίζοντας επίσης και την σπουδαιότητα του διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα και την συμβολή της σε όλα τα παραπάνω.
Η βουλεύτρια Κιλκίς άσκησε αυστηρή κριτική στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο κάνοντας λόγο για «ένα αυταρχικό μοντέλο, που δεν ταιριάζει σε μια σύγχρονη, δημόσια εκπαιδευτική διαδικασία, που σε καμία περίπτωση δεν δίνει ίσα δικαιώματα στην ευκαιρία» και συνέχισε λέγοντας ότι «στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο φέρνετε ένα είδος αξιολόγησης με εντελώς τιμωρητικό χαρακτήρα, που δεν διασφαλίζει ούτε την αντικειμενικότητα ούτε την αμεροληψία και που η μη συμμετοχή σε αυτήν συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, για το οποίο επιβάλλεται ποινή στέρησης αποδοχών τουλάχιστον ενός μήνα και αναστολή διαδικασιών εξέλιξης.»
Κλείνοντας την τοποθέτηση της η Ειρήνη Αγαθοπούλου, έδωσε δύο σημαντικά στοιχεία από την επίδραση των πολιτικών της κυβέρνησης της ΝΔ στο Κιλκίς. Απευθυνόμενη προς την Υπουργό για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής τόνισε ότι «οδηγείτε σε κλείσιμο πανεπιστημιακά Τμήματα της Περιφέρειας, ίσως και όχι μόνο. Συγκεκριμένα, μελέτη που έγινε από καθηγητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου, για την περιφέρειά μου, για το Τμήμα του Κιλκίς, Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης, του μοναδικού στην Ελλάδα, που γι΄ αυτό θα έπρεπε να το στελεχώνετε με μέλη ΔΕΠ και όχι να το απαξιώνετε, γιατί οι απόφοιτοί του έχουν πολύ καλή απορροφητικότητα από την αγορά εργασίας που σας ενδιαφέρει, το 2020 είχε 145 εισακτέους και με το φετινό σύστημα προβλέπεται να εισαχθούν μόνο 20. 125 φοιτητές λιγότεροι, μείωση 86%!»
Επιπλέον, σχετικά με την δημιουργία των πειραματικών σχολείων είπε ότι «φροντίσατε να τα επεκτείνετε σε όλη τη χώρα, υποτίθεται για να έχουν πρόσβαση μαθητές από όλη την επικράτεια. Σας ενημερώνουμε όμως ότι κάποιοι συνεχίζουν να μην έχουν καν το δικαίωμα να δηλώσουν την επιθυμία τους να φοιτήσουν σε αυτά. Και αυτά είναι τα παιδιά που ζουν σε χωριά.
Γιατί ταυτόχρονα με την ίδρυση νέων πρότυπων και πειραματικών δεν φροντίσατε να αλλάξετε τη διάταξη που αφορά τη μεταφορά μαθητών προς τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, την οποία πρέπει να πληρώνουν από την τσέπη τους. Έτσι, στο Κιλκίς, για τα νεοϊδρυθέντα πειραματικά σχολεία, μόνο 4 αιτήσεις υπήρχαν στις 129 από μαθητές που ζουν σε χωριά. Ίσα δικαιώματα στην ευκαιρία είπατε. Θα το κάνετε πράξη έστω κι έτσι, έστω και τώρα;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.