Ανακοίνωση Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων
Ενώ περιμέναμε να γιορτάσουμε και φέτος, όλοι μαζί οι Έλληνες, τη στροφή του «Ιορδάνη εις τα οπίσω» κατά την Αγία και μεγάλη ημέρα των Θεοφανείων, ξαφνικά κι αναίτια, βρεθήκαμε να προβληματιζόμαστε για τη στροφή της Πολιτείας «εις τα οπίσω».
Η Ελληνική Κυβέρνηση, αντί να μείνει σταθερή στις αποφάσεις που πήρε πριν τις εορτές, με τη σύμφωνη γνώμη της Εκκλησίας, προκειμένου να παραμείνουν ανοιχτοί οι Ιεροί Ναοί για την τέλεση Ιερών Ακολουθιών, τις τρεις Μεγάλες Εορτές της Ορθοδοξίας του Αγίου Δωδεκαημέρου, υπαναχωρεί και βάζει σε δοκιμασία τους Ορθοδόξους της χώρας και την Εκκλησία τους, ερχόμενη την τελευταία στιγμή να αποφασίσει, χωρίς διάλογο με την Εκκλησία, το κλείσιμο των Ιερών Ναών κατά τη Μεγάλη Εορτή του Αγιασμού των υδάτων, στην οποία εορτάζεται η Αγία Βάπτιση του Αρχηγού της Πίστεώς μας Ιησού Χριστού και η εμφάνιση της Αγίας Τριάδος στον Ιορδάνη Ποταμό.
Καλούμε την Πολιτεία, να επανέλθει στην τήρηση της συμφωνίας της με την Εκκλησία, διότι εκείνη είναι που την αθέτησε, προκειμένου να παύσουν άμεσα οι τριγμοί και οι συγκρουσιακές θέσεις, που διαταράσσουν, την έως τώρα ειρηνική σχέση συναλληλίας που υπάρχει ανάμεσα στους δύο Θεσμούς.
Άπαντες γνωρίζουν ότι οι πιστοί στον Χριστό είναι οι πιο ειρηνικοί και κοινωνικοί πολίτες, οι πιο πιστοί τηρητές και υπάκουοι των νόμων. Ωστόσο, η Πολιτεία οφείλει να κατανοήσει ότι αποτελεί οντολογικό θέμα, ύψιστου προσωπικού νοήματος, η τήρηση και της Πίστεώς τους και η υπακοή τους στο Θείο Θέλημα.
Η αθέτηση από την Πολιτεία, του Συντάγματος, το οποίο με απόλυτη αρμονία και ισορροπία ρυθμίζει τις σχέσεις των δύο Φορέων Εκκλησίας – Πολιτείας, θέτει, κατά τις άγιες αυτές ημέρες, περίεργα διλήμματα τους πιστούς της Ορθοδοξίας, διχάζοντας έτσι τον ελληνικό λαό αλλά και τις ίδιες τις ψυχές των πιστών, που θέλουν και τον Θεό τους να ευλαβούνται και να λατρεύουν, σύμφωνα με την πίστη τους αλλά και τους νόμους της Πολιτείας τους να σέβονται και να μην παραβαίνουν, δίνοντας όμως πάντοτε, λόγω πίστεως, προτεραιότητα στην υπακοή τους στον Θεό.
Καλούμε, επομένως, τους υπεύθυνους της Πολιτείας να επιδείξουν τον απαιτούμενο και συνταγματικά κατοχυρωμένο σεβασμό έναντι των θρησκευτικών ελευθεριών και των ελευθεριών της Λατρείας των Ορθοδόξων Χριστιανών και των Ιερών Παραδόσεών μας, χάριν της διατηρήσεως της Ειρήνης, της Συνοχής και της Ενότητας που τόσο πολύ έχουμε ανάγκη όλοι μας, ως Έθνος.
Τους καλούμε, επίσης, να βρεθούν και αυτοί κοντά στον ορισμένο αριθμό των πιστών, εντός των Ιερών Ναών, ώστε να εορτάσουμε όλοι μαζί, Κλήρος και Λαός, τον Αγιασμό της Κτίσεως, των Υδάτων, των Καιρών, προπαντός, όμως, τον Αγιασμό των ψυχών και των σωμάτων όλων μας, για να μπορούμε, «εν ενί σώματι και μια καρδία», να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε, ως μικρός λαός που είμαστε, απέναντι σε τόσα μεγάλα προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε.
Η Ελληνική Κυβέρνηση, αντί να μείνει σταθερή στις αποφάσεις που πήρε πριν τις εορτές, με τη σύμφωνη γνώμη της Εκκλησίας, προκειμένου να παραμείνουν ανοιχτοί οι Ιεροί Ναοί για την τέλεση Ιερών Ακολουθιών, τις τρεις Μεγάλες Εορτές της Ορθοδοξίας του Αγίου Δωδεκαημέρου, υπαναχωρεί και βάζει σε δοκιμασία τους Ορθοδόξους της χώρας και την Εκκλησία τους, ερχόμενη την τελευταία στιγμή να αποφασίσει, χωρίς διάλογο με την Εκκλησία, το κλείσιμο των Ιερών Ναών κατά τη Μεγάλη Εορτή του Αγιασμού των υδάτων, στην οποία εορτάζεται η Αγία Βάπτιση του Αρχηγού της Πίστεώς μας Ιησού Χριστού και η εμφάνιση της Αγίας Τριάδος στον Ιορδάνη Ποταμό.
Καλούμε την Πολιτεία, να επανέλθει στην τήρηση της συμφωνίας της με την Εκκλησία, διότι εκείνη είναι που την αθέτησε, προκειμένου να παύσουν άμεσα οι τριγμοί και οι συγκρουσιακές θέσεις, που διαταράσσουν, την έως τώρα ειρηνική σχέση συναλληλίας που υπάρχει ανάμεσα στους δύο Θεσμούς.
Άπαντες γνωρίζουν ότι οι πιστοί στον Χριστό είναι οι πιο ειρηνικοί και κοινωνικοί πολίτες, οι πιο πιστοί τηρητές και υπάκουοι των νόμων. Ωστόσο, η Πολιτεία οφείλει να κατανοήσει ότι αποτελεί οντολογικό θέμα, ύψιστου προσωπικού νοήματος, η τήρηση και της Πίστεώς τους και η υπακοή τους στο Θείο Θέλημα.
Η αθέτηση από την Πολιτεία, του Συντάγματος, το οποίο με απόλυτη αρμονία και ισορροπία ρυθμίζει τις σχέσεις των δύο Φορέων Εκκλησίας – Πολιτείας, θέτει, κατά τις άγιες αυτές ημέρες, περίεργα διλήμματα τους πιστούς της Ορθοδοξίας, διχάζοντας έτσι τον ελληνικό λαό αλλά και τις ίδιες τις ψυχές των πιστών, που θέλουν και τον Θεό τους να ευλαβούνται και να λατρεύουν, σύμφωνα με την πίστη τους αλλά και τους νόμους της Πολιτείας τους να σέβονται και να μην παραβαίνουν, δίνοντας όμως πάντοτε, λόγω πίστεως, προτεραιότητα στην υπακοή τους στον Θεό.
Καλούμε, επομένως, τους υπεύθυνους της Πολιτείας να επιδείξουν τον απαιτούμενο και συνταγματικά κατοχυρωμένο σεβασμό έναντι των θρησκευτικών ελευθεριών και των ελευθεριών της Λατρείας των Ορθοδόξων Χριστιανών και των Ιερών Παραδόσεών μας, χάριν της διατηρήσεως της Ειρήνης, της Συνοχής και της Ενότητας που τόσο πολύ έχουμε ανάγκη όλοι μας, ως Έθνος.
Τους καλούμε, επίσης, να βρεθούν και αυτοί κοντά στον ορισμένο αριθμό των πιστών, εντός των Ιερών Ναών, ώστε να εορτάσουμε όλοι μαζί, Κλήρος και Λαός, τον Αγιασμό της Κτίσεως, των Υδάτων, των Καιρών, προπαντός, όμως, τον Αγιασμό των ψυχών και των σωμάτων όλων μας, για να μπορούμε, «εν ενί σώματι και μια καρδία», να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε, ως μικρός λαός που είμαστε, απέναντι σε τόσα μεγάλα προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε.
Οι Εορτές της Χριστιανοσύνης, πάντοτε, ένωναν και συσπείρωναν τον λαό μας. Η διχόνοια είναι ό, τι πιο ακατάλληλο, πιο παράλογο, πιο άτοπο και πιο οπισθοδρομικό μπορούσε να μας συμβεί σε αυτές τις δυσχερείς συνθήκες που βιώνει η πατρίδα μας τον καιρό της πανδημίας και υπό τη σκιά των εξ ανατολών κινδύνων και απειλών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.