Γράφει ο Τάσος Κεσίδης
Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Δ.Π.Ε. Κιλκίς
Από τις αρχές του Μάρτη το Υπουργείο Παιδείας επέλεξε να κλείσει τις σχολικές μονάδες όλης της επικράτειας ως μέσο αποτροπής της πανδημίας covid-19. Για να αποκαταστήσει το κενό εκπαίδευσης αποφάσισε να υποκαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση με την εξ’ αποστάσεως. Χωρίς καμιά αποτίμηση για τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα, η επιλογή αυτή, μεταξύ άλλων κρίθηκε ως επιτυχής για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Έγινε όμως η μανιέρα στα χέρια της κυβέρνησης δια πάσαν νόσον…
Το Υπουργείο Παιδείας είχε στο όλο τον χρόνο, την περίοδο των διακοπών να προετοιμαστεί για το «δεύτερο κύμα». Αντί για αυτό επένδυσε στην επικοινωνία, μέσω των ΜΜΕ και δεν έλαβε κανένα μέτρο προφύλαξης. Εκτός και αν θεωρούνται σοβαρά μέτρα οι μάσκες - αερόστατα και τα παγουρίνο.
Το Υπουργείο Παιδείας είχε στο όλο τον χρόνο, την περίοδο των διακοπών να προετοιμαστεί για το «δεύτερο κύμα». Αντί για αυτό επένδυσε στην επικοινωνία, μέσω των ΜΜΕ και δεν έλαβε κανένα μέτρο προφύλαξης. Εκτός και αν θεωρούνται σοβαρά μέτρα οι μάσκες - αερόστατα και τα παγουρίνο.
Μείναμε λοιπόν με τις εξ’ αποστάσεως οδηγίες, να τα βγάλουμε πέρα. Σταδιακά στο Κιλκίς άρχισαν να εμφανίζονται σποραδικά κρούσματα covid-19 σε σχολεία που μένουν τύποις ανοιχτά, καθώς κάποιοι γονείς φοβούνται να στείλουν τα παιδιά τους. Από την άλλη ο εκπαιδευτικός δε θεωρείται πρώτη επαφή ούτε μπαίνει σε καραντίνα ακόμη και αν τμήματα που έχει διδάξει κλείσουν εξαιτίας επιβεβαιωμένου κρούσματος, παρά μόνο αν βρεθεί θετικός με διεξαγωγή τεστ.
Ακόμη υπάρχει η μετακίνηση εκπαιδευτικών (κυρίως) ειδικοτήτων σε 3, 4 και 5 σχολεία, γεγονός που παραβιάζει κάθε υγειονομικό πρωτόκολλο και είναι απαράδεκτο υπηρεσιακά. Οι τάξεις πλέον εκτός από πληθωρικές δεν έχουν, με τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών, σταθερό πληθυσμιακό εύρος.
Είναι να αναρωτιέται κανείς γιατί η Υπουργός δεν έψαξε μέσω των Διευθύνσεων να βρει:
- Ποια σχολεία έχουν κενές αίθουσες;
- Ποια σχολεία έχουν μεγάλες αίθουσες εκδηλώσεων
Να συνεργαστεί με:
- Τους Δήμους για το ποιες δημοτικές αίθουσες μπορούσαν να διαμορφωθούν για τις ανάγκες της εκπαίδευσης;
- Την Περιφέρεια για τη δυνατότητα να αυξηθούν τα λεωφορεία και τα ταξί;
Μόνο περιμετρικά της πόλης του Κιλκίς και σε απόσταση 5 χιλιομέτρων για παράδειγμα, θα μπορούσαν να διαμορφωθούν, με ελάχιστο κόστος, πάρα πολλές αίθουσες διδασκαλίας από κλειστά σχολεία.
Ο εκπαιδευτικός κόσμος ρωτάει:
- Η Υπουργός Παιδείας τον Αύγουστο εξήγγειλε 100 εκ. ευρώ για το ολοήμερο σχολείο, σε ποια φάση βρίσκεται αυτή η εξαγγελία;
- Πώς θα αντιμετωπίζεται το ζήτημα με τα σχολεία που νοσεί το προσωπικό καθαριότητας;
Έχει πραγματοποιηθεί, έστω για ερευνητικούς σκοπούς, έλεγχος σε σχολείο με επιβεβαιωμένο κρούσμα να διαπιστώσουμε κατά πόσο εξαπλώνεται ο ιός μέσα στα σχολεία.
- Γιατί δεν έγινε ο παραμικρός διάλογος για όλα αυτά με την ΔΟΕ και τους κατά τόπους ΣΕΠΕ;
- Με τις μάσκες τελικά τι θα γίνει; Θα έρθουν ποτέ στα σχολεία;
Επειδή το εξ’ αποστάσεως δεν αρκεί, απαιτείται άμεσα:
- Να προχωρήσει ακόμα και την ύστατη στιγμή σε ρύθμιση για μείωση των μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο αριθμό μαθητών τους 15.
- Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας ώστε να μπορούν με επάρκεια να τηρούνται τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ.
- Άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών με πλήρη σύμβαση (και όχι 3μηνων συμβάσεων) και ικανός αριθμός στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για αναπλήρωση των βραχυχρόνιων αδειών που προκύπτουν αυτή την περίοδο.
- Να δοθεί επιπλέον επιχορήγηση από του Υπουργείο Εσωτερικών στις σχολικές επιτροπές για αγορά όλου του απαραίτητου υγειονομικού υλικού.
- Να ξεκινήσει άμεσα η διενέργεια μαζικών διαγνωστικών τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για την πραγματική αποτύπωση της κατάστασης.
- Να διασφαλίσει το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση ηλεκτρονικό εξοπλισμό και πρόσβαση στο διαδίκτυο για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς όπου υπάρχει ανάγκη.
- Να ενημερώσει πού βρίσκεται η προετοιμασία για τη διαδικτυακή υποστήριξη μαθητών που βρίσκονται σε καραντίνα για οποιοδήποτε λόγο.
Επειδή το «εξ’ αποστάσεως… και αγαπημένοι» δεν αρκεί, επειδή οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ένα «φοβισμένο κοπάδι», μπαίνουμε μπροστά για να διεκδικήσουμε τώρα, σήμερα, όλα όσα χρειάζονται για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την υγεία των μαθητών και την δική μας.
Είναι να αναρωτιέται κανείς γιατί η Υπουργός δεν έψαξε μέσω των Διευθύνσεων να βρει:
- Ποια σχολεία έχουν κενές αίθουσες;
- Ποια σχολεία έχουν μεγάλες αίθουσες εκδηλώσεων
Να συνεργαστεί με:
- Τους Δήμους για το ποιες δημοτικές αίθουσες μπορούσαν να διαμορφωθούν για τις ανάγκες της εκπαίδευσης;
- Την Περιφέρεια για τη δυνατότητα να αυξηθούν τα λεωφορεία και τα ταξί;
Μόνο περιμετρικά της πόλης του Κιλκίς και σε απόσταση 5 χιλιομέτρων για παράδειγμα, θα μπορούσαν να διαμορφωθούν, με ελάχιστο κόστος, πάρα πολλές αίθουσες διδασκαλίας από κλειστά σχολεία.
Ο εκπαιδευτικός κόσμος ρωτάει:
- Η Υπουργός Παιδείας τον Αύγουστο εξήγγειλε 100 εκ. ευρώ για το ολοήμερο σχολείο, σε ποια φάση βρίσκεται αυτή η εξαγγελία;
- Πώς θα αντιμετωπίζεται το ζήτημα με τα σχολεία που νοσεί το προσωπικό καθαριότητας;
Έχει πραγματοποιηθεί, έστω για ερευνητικούς σκοπούς, έλεγχος σε σχολείο με επιβεβαιωμένο κρούσμα να διαπιστώσουμε κατά πόσο εξαπλώνεται ο ιός μέσα στα σχολεία.
- Γιατί δεν έγινε ο παραμικρός διάλογος για όλα αυτά με την ΔΟΕ και τους κατά τόπους ΣΕΠΕ;
- Με τις μάσκες τελικά τι θα γίνει; Θα έρθουν ποτέ στα σχολεία;
Επειδή το εξ’ αποστάσεως δεν αρκεί, απαιτείται άμεσα:
- Να προχωρήσει ακόμα και την ύστατη στιγμή σε ρύθμιση για μείωση των μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο αριθμό μαθητών τους 15.
- Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας ώστε να μπορούν με επάρκεια να τηρούνται τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ.
- Άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών με πλήρη σύμβαση (και όχι 3μηνων συμβάσεων) και ικανός αριθμός στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για αναπλήρωση των βραχυχρόνιων αδειών που προκύπτουν αυτή την περίοδο.
- Να δοθεί επιπλέον επιχορήγηση από του Υπουργείο Εσωτερικών στις σχολικές επιτροπές για αγορά όλου του απαραίτητου υγειονομικού υλικού.
- Να ξεκινήσει άμεσα η διενέργεια μαζικών διαγνωστικών τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για την πραγματική αποτύπωση της κατάστασης.
- Να διασφαλίσει το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση ηλεκτρονικό εξοπλισμό και πρόσβαση στο διαδίκτυο για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς όπου υπάρχει ανάγκη.
- Να ενημερώσει πού βρίσκεται η προετοιμασία για τη διαδικτυακή υποστήριξη μαθητών που βρίσκονται σε καραντίνα για οποιοδήποτε λόγο.
Επειδή το «εξ’ αποστάσεως… και αγαπημένοι» δεν αρκεί, επειδή οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ένα «φοβισμένο κοπάδι», μπαίνουμε μπροστά για να διεκδικήσουμε τώρα, σήμερα, όλα όσα χρειάζονται για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την υγεία των μαθητών και την δική μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.