Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020

Πετυχημένη η διαδικτυακή εκδήλωση – συζήτηση με τίτλο, «Γονείς και εκπαιδευτικοί ασπίδα για το δημόσιο σχολείο»

Δελτίο τύπου Θεματικής Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς 
Με επιτυχία έγινε η διαδικτυακή εκδήλωση – συζήτηση της θεματικής Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς με τίτλο «Γονείς και εκπαιδευτικοί ασπίδα για το δημόσιο σχολείο».

Το πλαίσιο της συζήτησης τέθηκε από τον βασικό εισηγητή κ. Γ.Αγγελόπουλο πρώην ΓΓ Υπ.Παιδείας όπου οι συμμετέχοντες κατέθεσαν τον προβληματισμό τους στα επιμέρους στοιχεία του νομοσχεδίου το οποίο διαπνέεται από πλήθος αρνητικών ρυθμίσεων.

Ενδεικτικά, αναφέρουμε τις ακόλουθες:

Διαγωγή: Αναχρονισμός και επικίνδυνη οπισθοδρόμηση η επαναφορά της αναγραφής της στα απολυτήρια, δημιουργεί συνθήκες στιγματισμού των αποφοίτων στο διηνεκές. Η διαγωγή συνοδεύει τον πρώην μαθητή σε όλη του τη ζωή.

Νηπιαγωγεία: Το νομοσχέδιο διασπά τον ενιαίο τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Οι πρόεδροι 28 Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας, το επικρίνουν ομόφωνα για «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου που δημιουργεί πλείστα όσα μαθησιακά και λειτουργικά προβλήματα.

Δημοτικά: Το νομοσχέδιο προβλέπει αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα των δημοτικών στα 25 (όπως και στα νηπιαγωγεία), από 22 που είχε καθιερώσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Γυμνάσια: Με το νομοσχέδιο αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 σε 7 και μειώνεται η διάρκεια του σχολικού έτους. Επιστρέφουν οι εξετάσεις μετεξεταστέων τον Σεπτέμβριο.

Λύκεια: Επαναφορά της περιβόητης Τράπεζας Θεμάτων, που όταν εφαρμόστηκε, μαζί με άλλες δυσμενείς ρυθμίσεις οι οποίες κι αυτές εν μέρει επανέρχονται, εκτόξευσε τη σχολική αποτυχία από το 4% στο 23%. Καθιερώνεται μάλιστα σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, ώστε, τα παιδιά να υποχρεωθούν να παρακολουθούν, τουλάχιστον, από την Α΄ λυκείου, φροντιστήριο και να οδηγούνται, μέσω της αυξημένης αποτυχίας, και πάλι στις φιλικές ιδιωτικές δομές κατάρτισης.

Χαιρετισμό απηύθυνε η Βουλεύτρια του νομού Ε.Αγαθοπούλου και μετέφερε το κλίμα της συζήτησης του νομοσχεδίου στη Βουλή ημέρα συζήτησης «επί των άρθρων του».

Απαντήσεις σε εξειδικευμένα ερωτήματα των συμμετεχόντων έδωσε ο Προϊστάμενος Α/θμιας Α.Παπαδόπουλος.

Μέσα από τη συζήτηση αναδείχθηκε η διαδικασία νομοθέτησης στο ότι η Υπουργός δεν έλαβε υπόψη της τις χιλιάδες αρνητικές παρατηρήσεις στη Διαβούλευση, οι περισσότερες τεκμηριωμένες. Δεν έλαβε υπόψη της τι είπαν οι φορείς των εκπαιδευτικών στη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Δεν κατόρθωσε να πετύχει την ελάχιστη συναίνεση στο Κοινοβούλιο.

Όσον αφορά στη φιλοσοφία, το νομοσχέδιο αυτό δείχνει ότι στην εκπαίδευση και στο μέλλον της νέας γενιάς συγκρούονται δύο διαφορετικά πολιτικά σχέδια. Ο αποκλεισμός συγκρούεται με τη συμπερίληψη. Η γιγάντωση των ανισοτήτων με το σχολείο ισότητας και ποιότητας. Τα άριστα σχολεία για τους υποτιθέμενους άριστους με τα άριστα σχολεία για όλους. Ο ανταγωνισμός με τη συνεργατικότητα. Το αυταρχικό μοντέλο της διαγωγής και της τιμωρίας με ένα δημοκρατικό σχολείο που προετοιμάζει συνειδητούς και υπεύθυνους πολίτες.

Θυμίζουμε ότι επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, στις 8 Ιουνίου 2015, δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ που επανέφερε στην εκπαίδευση τους 2.700 εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ που είχαν κριθεί διαθέσιμοι για απόλυση το 2013 από τον κ. Αρβανιτόπουλο και τον κ. Μητσοτάκη, υπουργό, τότε, Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στην κυβέρνηση Σαμαρά, μια από τις πιο ντροπιαστικές σελίδες για τη ΝΔ και τον κ. Μητσοτάκη προσωπικά. Μια σελίδα που προτιμάει να μην τη θυμάται και να μην τη θυμίζει..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.