Aνακοίνωση Ομάδας Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, από το 2015 έως το 2019, αγωνίστηκε μέσα σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες με στόχο ένα δημόσιο σχολείο, ανοιχτό, δημοκρατικό που θα έδινε ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές.
Γι’ αυτό ενίσχυσε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης λαμβάνοντας μέτρα ώστε να περιορισθεί ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εφάρμοσε τον Ενιαίο Τύπο Δημοτικού Σχολείου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, δίνοντας ίσες ευκαιρίες για μόρφωση σε όλα παιδιά, διαχειρίστηκε και πέτυχε την ένταξη των προσφυγόπαιδων στοχευμένα, προγραμματισμένα και αποτελεσματικά στις δομές της εκπαίδευσης, υποστήριξε την ειδική αγωγή καθώς και την επαγγελματική εκπαίδευση, οργάνωσε με μια νέα αρχιτεκτονική την Τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και δρομολόγησε διορισμούς μετά από μία δεκαετία περίπου.
Κατάργησε το Πανεπιστημιακό Άσυλο
Ανέστειλε τη λειτουργία των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης
Κατάργησε τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών
Κατάργησε τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Ανακοίνωσε την αναστολή λειτουργίας 37 νέων Τμημάτων, τα οποία ιδρύθηκαν και θα ξεκινούσαν την ακαδημαϊκή τους λειτουργία το Σεπτέμβριο του 2020.
Ψήφισε την ισοτιμία των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων με αυτά των κρατικών Πανεπιστημίων.
Έχει προαναγγείλει τη μείωση των εισακτέων και τη βάση του 10 για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο.
Ταυτόχρονα, έκανε παρεμβάσεις ώστε να επιλέγονται ως σημαιοφόροι στο δημοτικό οι «άριστοι» δωδεκάχρονοι μαθητές(!) ενώ ακύρωσε τις 10.500 διορισμούς για τη Γενική Εκπαίδευση.
Κάθε μέρα το Υπουργείο μας εκπλήσσει δυσάρεστα με τις αποφάσεις του. Η επιλογή του Κ. Αντωνίου, ως προέδρου του ΙΕΠ, είναι αρνητική, γιατί ήταν πρωταγωνιστής στην αναστάτωση και τη διάλυση της εκπαίδευσης κατά την περίοδο των μνημονίων, μέχρι το 2014. Αυτό φαίνεται ότι θέλει να συνεχίσει, κάτι που το κατέστησε σαφές από τις πρώτες του δηλώσεις: “Όσο κι αν ακούγεται αναχρονισμός, το ρολόι σχετικά με τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις πρέπει να γυρίσει πίσω στο 2014…. Με άλλα λόγια πρέπει να ξαναχτιστεί αυτό που γκρεμίστηκε στην τετραετία 2015-2019, βελτιωμένο και ενισχυμένο για να πάμε παρακάτω”.
Πρόσφατα, η στάση του Υπουργείου υπήρξε απαράδεκτη και απαξιωτική προς τον κόσμο της εκπαίδευσης, αρνούμενη συνάντηση με το μεγαλύτερο συνδικάτο του Δημοσίου, την ΟΛΜΕ.
Σε τοπικό επίπεδο, παρόλο που βρισκόμαστε σε μια χρονιά εκτός Μνημονίων και με 37.000 πιστώσεις αναπληρωτών προϋπολογισμένες από την προηγούμενη κυβέρνηση, εξακολουθούν να υπάρχουν 18 κενά στα τέλη Νοεμβρίου στη Β/θμια Εκπαίδευση και να μη λειτουργούν ολιγομελή τμήματα Προσανατολισμού στα ΓΕΛ Ν. Αγιονερίου, Ευρωπού και Μουριών, σχολεία παραμεθορίων περιοχών.
Όλα αυτά βέβαια μόνο ένα στόχο έχουν, τη συρρίκνωση της δημόσιας παιδείας και τη διοχέτευση ενός μέρους του μαθητικού πληθυσμού στην ιδιωτική εκπαίδευση. Επιδιώκουν ένα σχολείο ανταγωνιστικό, όπου οι εκπαιδευτικοί θα εργάζονται κάτω από δύσκολες εργασιακές συνθήκες και οι μαθητές θα λειτουργούν κάτω από την πίεση των συνεχών εξετάσεων.
Παρακολουθούμε με προσοχή τις κινήσεις του Υπουργείου και όλοι όσοι αγωνισθήκαμε για τη στήριξη και την αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας θα αντιδράσουμε στις απαράδεκτες αποφάσεις της κ. Κεραμέως.
Δεν θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να στερήσει από χιλιάδες παιδιά την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη διεκδίκηση ενός καλύτερου μέλλοντος για τα ίδια και τις οικογένειές τους.
Γι’ αυτό ενίσχυσε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης λαμβάνοντας μέτρα ώστε να περιορισθεί ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εφάρμοσε τον Ενιαίο Τύπο Δημοτικού Σχολείου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, δίνοντας ίσες ευκαιρίες για μόρφωση σε όλα παιδιά, διαχειρίστηκε και πέτυχε την ένταξη των προσφυγόπαιδων στοχευμένα, προγραμματισμένα και αποτελεσματικά στις δομές της εκπαίδευσης, υποστήριξε την ειδική αγωγή καθώς και την επαγγελματική εκπαίδευση, οργάνωσε με μια νέα αρχιτεκτονική την Τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και δρομολόγησε διορισμούς μετά από μία δεκαετία περίπου.
Προσπάθησε να υπάρξει μια κανονική και εύρυθμη λειτουργία των σχολείων στη θέση του φόβου και της τρομοκρατίας που είχε επικρατήσει τα προηγούμενα χρόνια. Είναι πολλά αυτά που έγιναν για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου μέσα σε μια περίοδο μεγάλης κοινωνικής και οικονομικής κρίσης, τη στιγμή μάλιστα που οι άλλες κυβερνήσεις μέχρι το 2015 με τις πολιτικές στην εκπαίδευση ξεθεμελίωσαν το δημόσιο χαρακτήρα της, οδηγώντας 2500 εκπαιδευτικούς σε απόλυση.
Σήμερα, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα σκοτεινό τοπίο που οδηγεί την εκπαίδευση πίσω ολοταχώς…. Μέσα σε 4 μήνες, η κυβέρνηση έδειξε το αντιδραστικό και νεοφιλελεύθερο πρόσωπό της. Το μόνο έργο που έχει να παρουσιάσει το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, από τον Ιούλιο και έπειτα, είναι η αναίρεση βημάτων προόδου, καθώς και η ακύρωση πολιτικών ενίσχυσης της δημόσιας εκπαίδευσης που είχαν δρομολογηθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Σήμερα, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα σκοτεινό τοπίο που οδηγεί την εκπαίδευση πίσω ολοταχώς…. Μέσα σε 4 μήνες, η κυβέρνηση έδειξε το αντιδραστικό και νεοφιλελεύθερο πρόσωπό της. Το μόνο έργο που έχει να παρουσιάσει το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, από τον Ιούλιο και έπειτα, είναι η αναίρεση βημάτων προόδου, καθώς και η ακύρωση πολιτικών ενίσχυσης της δημόσιας εκπαίδευσης που είχαν δρομολογηθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Κατάργησε το Πανεπιστημιακό Άσυλο
Ανέστειλε τη λειτουργία των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης
Κατάργησε τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών
Κατάργησε τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Ανακοίνωσε την αναστολή λειτουργίας 37 νέων Τμημάτων, τα οποία ιδρύθηκαν και θα ξεκινούσαν την ακαδημαϊκή τους λειτουργία το Σεπτέμβριο του 2020.
Ψήφισε την ισοτιμία των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων με αυτά των κρατικών Πανεπιστημίων.
Έχει προαναγγείλει τη μείωση των εισακτέων και τη βάση του 10 για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο.
Ταυτόχρονα, έκανε παρεμβάσεις ώστε να επιλέγονται ως σημαιοφόροι στο δημοτικό οι «άριστοι» δωδεκάχρονοι μαθητές(!) ενώ ακύρωσε τις 10.500 διορισμούς για τη Γενική Εκπαίδευση.
Κάθε μέρα το Υπουργείο μας εκπλήσσει δυσάρεστα με τις αποφάσεις του. Η επιλογή του Κ. Αντωνίου, ως προέδρου του ΙΕΠ, είναι αρνητική, γιατί ήταν πρωταγωνιστής στην αναστάτωση και τη διάλυση της εκπαίδευσης κατά την περίοδο των μνημονίων, μέχρι το 2014. Αυτό φαίνεται ότι θέλει να συνεχίσει, κάτι που το κατέστησε σαφές από τις πρώτες του δηλώσεις: “Όσο κι αν ακούγεται αναχρονισμός, το ρολόι σχετικά με τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις πρέπει να γυρίσει πίσω στο 2014…. Με άλλα λόγια πρέπει να ξαναχτιστεί αυτό που γκρεμίστηκε στην τετραετία 2015-2019, βελτιωμένο και ενισχυμένο για να πάμε παρακάτω”.
Πρόσφατα, η στάση του Υπουργείου υπήρξε απαράδεκτη και απαξιωτική προς τον κόσμο της εκπαίδευσης, αρνούμενη συνάντηση με το μεγαλύτερο συνδικάτο του Δημοσίου, την ΟΛΜΕ.
Σε τοπικό επίπεδο, παρόλο που βρισκόμαστε σε μια χρονιά εκτός Μνημονίων και με 37.000 πιστώσεις αναπληρωτών προϋπολογισμένες από την προηγούμενη κυβέρνηση, εξακολουθούν να υπάρχουν 18 κενά στα τέλη Νοεμβρίου στη Β/θμια Εκπαίδευση και να μη λειτουργούν ολιγομελή τμήματα Προσανατολισμού στα ΓΕΛ Ν. Αγιονερίου, Ευρωπού και Μουριών, σχολεία παραμεθορίων περιοχών.
Όλα αυτά βέβαια μόνο ένα στόχο έχουν, τη συρρίκνωση της δημόσιας παιδείας και τη διοχέτευση ενός μέρους του μαθητικού πληθυσμού στην ιδιωτική εκπαίδευση. Επιδιώκουν ένα σχολείο ανταγωνιστικό, όπου οι εκπαιδευτικοί θα εργάζονται κάτω από δύσκολες εργασιακές συνθήκες και οι μαθητές θα λειτουργούν κάτω από την πίεση των συνεχών εξετάσεων.
Παρακολουθούμε με προσοχή τις κινήσεις του Υπουργείου και όλοι όσοι αγωνισθήκαμε για τη στήριξη και την αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας θα αντιδράσουμε στις απαράδεκτες αποφάσεις της κ. Κεραμέως.
Δεν θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να στερήσει από χιλιάδες παιδιά την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη διεκδίκηση ενός καλύτερου μέλλοντος για τα ίδια και τις οικογένειές τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.