Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2018

Κατασκευασμένοι «ηγέτες» εκστομίζουν ανυπόστατες απόψεις

Του Κώστα Κιλτίδη
Είπε ο Μακρόν στην επέτειο των 100 χρόνων, από τη λήξη του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου: Ο εθνικισμός είναι εχθρός του πατριωτισμού. Προφανώς δεν μελέτησε τους μεγάλους Γάλλους διανοητές π.χ. Ρενάν, Εμίλ Μπουτρού κ.α. 


Ο μέγας φιλόσοφος του σοσιαλισμού που αποκλήθηκε πατέρας της Δημοκρατίας, Αλέξανδρος Παπαναστασίου λέει «Ημπορούμε να ορίσωμεν τον εθνικισμό ως την προσπάθεια ενός έθνους προς επιβολήν του εντός των ορίων του δι' αποκρούσεως αλλοεθνούς επιβολής ή δια συγχωνεύσεως εις εν όλον των χωρισμένων μερών του αυτού έθνους» και αλλού « ασφαλέστερο γνώρισμα ένταξης σε έθνος είναι η συνείδηση του πολίτη». 

Ο πατριωτισμός έχει αναφορά στη υπεράσπιση της γης των Πατέρων των πολιτών μιας Πατρίδος. Από που ως που εκστομίζεται τέτοια διακήρυξη από ένα πρόεδρο της Γαλλική Δημοκρατίας, που υποτίθεται ότι κρατά το σκήπτρο της πολιτικής διανόησης σήμερα. 

Δυστυχώς έχουν χάσει το νόημα οι λέξεις και με κατασκευασμένους πολιτικούς εγκαθίστανται απόψεις ψευδεπίγραφες. Το περιεχόμενο του έθνους είναι διαχρονικά πολιτισμικό και είναι το θεμέλιο του πατριωτισμού. Ο εθνικισμός δεν ανήκει σε κόμματα, ούτε ο πατριωτισμός. 

Στην Πατρίδα μας, όσοι από τον μεσοπόλεμο προέταξαν την ιδέα του έθνους ανήκαν σε διαφορετικά κόμματα και υπερασπίστηκαν την Πατρίδα. Δεν μπορεί το Γερμανικό προηγούμενο, που ήταν ιμπεριαλισμός, να ακυρώσει την μεγαλειώδη Ελληνική επίτευξη της εννοίας του έθνους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.