Δελτίο τύπου 5ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς
Στο ΚΠΕ Στυλίδας ολοκληρώθηκε για φέτος το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της ΣΤ’ τάξης «Κλίμα – Δάσος – Προσανατολισμός». Συντονιστές του προγράμματος στο σχολείο ήταν οι εκπαιδευτικοί Χρήστος Δεσποινίδης και Αφροδίτη Ντίνου, που είναι μέλη του εθνικού δικτύου «Κλιματικές Αλλαγές – Ακραία Καιρικά Φαινόμενα» του ΚΠΕ Στυλίδας – Υπάτης κι επιμορφώθηκαν σε σχετικό σεμινάριο για τα στάδια υλοποίησης του προγράμματος.
Το 5ο Δημοτικό Κιλκίς είναι μέλος του δικτύου αυτού, που σημαίνει ότι δεσμευτήκαμε να υλοποιούμε δραστηριότητες του δικτύου για την διετία 2016-18.
Η επίσκεψή μας ξεκίνησε με ενημέρωση στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ στη Στυλίδα, όπου τα παιδιά, με την παρουσίαση της κας Μαρίας Καραβά, είχαν την ευκαιρία να ξαναθυμηθούν το περιεχόμενο του προγράμματος, να αναφέρουν τις δικές τους δράσεις στους υπεύθυνους του δικτύου και να μάθουν για τις δραστηριότητες στο πεδίο, που ήρθαμε να παρακολουθήσουμε.
Διανυκτερεύσαμε στη Λαμία και το απόγευμα της Πέμπτης (17/5) ξεναγηθήκαμε στα αξιοθέατα της πόλης, από το μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ κ. Κώστα Αγγελή. Τα παιδιά ακολούθησαν με ενδιαφέρον την ξενάγηση, σε μια όμορφη πόλη, με ιδιαίτερη ρυμοτομία και πολλά σημεία ιστορικής ενδιαφέροντος.
Το πρωί της Παρασκευής (18/5) επισκεφτήκαμε το Κάστρο της Λαμίας και στη συνέχεια μεταβήκαμε στις Θερμοπύλες, στο κέντρο ενημέρωσης και στο μνημείο του Λεωνίδα. Τα παιδιά, αφού είδαν ένα πολύ κατατοπιστικό βίντεο για την μάχη των Θερμοπυλών, είχαν κατόπιν την ευκαιρία να εμβαθύνουν περισσότερο στις λεπτομέρειες της μάχης και να μάθουν πρόσθετα στοιχεία στους διαδραστικούς σταθμούς, που υπήρχαν στην αίθουσα ενημέρωσης. Ξεναγοί μας για την ημέρα τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ κκ. Γιώργος Κουραβάνας και Παναγιώτης Κουτμάνης.
Στο μνημείο με την επιγραφή του Σιμωνίδη «Ὦ ξεῖν’, ἀγγέλλειν Λακεδαιμονίοις ὅτι τῇδε κείμεθα, τοῖς κείνων ῥήμασι πειθόμενοι.», έγινε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σε βάθος σχετικά με τη γενναιότητα και τις αρχές της αυστηρής διαβίωσης των Σπαρτιατών.
Τελευταίος σταθμός στην περιοχή οι θερμές πηγές των Θερμοπυλών, γνωστές από την αρχαιότητα για τις ιαματικές τους ιδιότητες.
Η επόμενη στάση μας ήταν στην περιοχή του Γοργοποτάμου, στο σημείο της ιστορικής γέφυρας. Επιβλητική δεσπόζει η γέφυρα σε ένα καταπράσινο, μαγευτικό τοπίο και στη σκιά της ειπώθηκε όλο το ιστορικό της προετοιμασίας, της ανατίναξης και των γεγονότων που ακολούθησαν. Η σύγχρονη ιστορία πάντα γοητεύει τα παιδιά αν είναι ειπωμένη γλαφυρά και στο πεδίο…
Η ημέρα μας έκλεισε με επίσκεψη στα ιαματικά λουτρά της Υπάτης, όπου συζητήσαμε για την γεωθερμία και τη σχέση της με το κλίμα της περιοχής κι απολαύσαμε ένα ιαματικό λουτρό στους χώρους του λουτροθεραπευτηρίου. Τι καλύτερο για το τέλος μιας τόσο γεμάτης ημέρας!
Νιώθουμε την ανάγκη ως σχολείο, να ευχαριστήσουμε θερμά τα μέλη της Παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ Στυλίδας – Υπάτης, για τη φιλοξενία και όλες τις διευκολύνσεις που μας παρείχαν.
Η επίσκεψή μας ξεκίνησε με ενημέρωση στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ στη Στυλίδα, όπου τα παιδιά, με την παρουσίαση της κας Μαρίας Καραβά, είχαν την ευκαιρία να ξαναθυμηθούν το περιεχόμενο του προγράμματος, να αναφέρουν τις δικές τους δράσεις στους υπεύθυνους του δικτύου και να μάθουν για τις δραστηριότητες στο πεδίο, που ήρθαμε να παρακολουθήσουμε.
Διανυκτερεύσαμε στη Λαμία και το απόγευμα της Πέμπτης (17/5) ξεναγηθήκαμε στα αξιοθέατα της πόλης, από το μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ κ. Κώστα Αγγελή. Τα παιδιά ακολούθησαν με ενδιαφέρον την ξενάγηση, σε μια όμορφη πόλη, με ιδιαίτερη ρυμοτομία και πολλά σημεία ιστορικής ενδιαφέροντος.
Το πρωί της Παρασκευής (18/5) επισκεφτήκαμε το Κάστρο της Λαμίας και στη συνέχεια μεταβήκαμε στις Θερμοπύλες, στο κέντρο ενημέρωσης και στο μνημείο του Λεωνίδα. Τα παιδιά, αφού είδαν ένα πολύ κατατοπιστικό βίντεο για την μάχη των Θερμοπυλών, είχαν κατόπιν την ευκαιρία να εμβαθύνουν περισσότερο στις λεπτομέρειες της μάχης και να μάθουν πρόσθετα στοιχεία στους διαδραστικούς σταθμούς, που υπήρχαν στην αίθουσα ενημέρωσης. Ξεναγοί μας για την ημέρα τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ κκ. Γιώργος Κουραβάνας και Παναγιώτης Κουτμάνης.
Στο μνημείο με την επιγραφή του Σιμωνίδη «Ὦ ξεῖν’, ἀγγέλλειν Λακεδαιμονίοις ὅτι τῇδε κείμεθα, τοῖς κείνων ῥήμασι πειθόμενοι.», έγινε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σε βάθος σχετικά με τη γενναιότητα και τις αρχές της αυστηρής διαβίωσης των Σπαρτιατών.
Τελευταίος σταθμός στην περιοχή οι θερμές πηγές των Θερμοπυλών, γνωστές από την αρχαιότητα για τις ιαματικές τους ιδιότητες.
Η επόμενη στάση μας ήταν στην περιοχή του Γοργοποτάμου, στο σημείο της ιστορικής γέφυρας. Επιβλητική δεσπόζει η γέφυρα σε ένα καταπράσινο, μαγευτικό τοπίο και στη σκιά της ειπώθηκε όλο το ιστορικό της προετοιμασίας, της ανατίναξης και των γεγονότων που ακολούθησαν. Η σύγχρονη ιστορία πάντα γοητεύει τα παιδιά αν είναι ειπωμένη γλαφυρά και στο πεδίο…
Η ημέρα μας έκλεισε με επίσκεψη στα ιαματικά λουτρά της Υπάτης, όπου συζητήσαμε για την γεωθερμία και τη σχέση της με το κλίμα της περιοχής κι απολαύσαμε ένα ιαματικό λουτρό στους χώρους του λουτροθεραπευτηρίου. Τι καλύτερο για το τέλος μιας τόσο γεμάτης ημέρας!
Νιώθουμε την ανάγκη ως σχολείο, να ευχαριστήσουμε θερμά τα μέλη της Παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ Στυλίδας – Υπάτης, για τη φιλοξενία και όλες τις διευκολύνσεις που μας παρείχαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.