Οι Αστυνομικοί της Γειτονιάς Κιλκίς, σας ενημερώνουν
➤Ενδείξεις που πιθανόν να υποδηλώνουν ότι ένα παιδί έχει πέσει θύμα σχολικού εκφοβισμού είναι:
Απροσδόκητη μαθησιακή πτώση που αποτυπώνεται με βαθμούς που πέφτουν.
Στα διαλείμματα περνά το χρόνο του γύρω από τους εκπαιδευτικούς και τα γραφεία.
Αλλάζει τις διαδρομές από και προς το σχολείο.
Τα ρούχα του είναι συχνά κατεστραμμένα.
Έχει σημάδια και μελανιές στο σώμα ή άλλες ενδείξεις επίθεσης και αποφεύγει να εξηγήσει πώς συνέβησαν.
Χάνει συχνά τα πράγματά του.
Ζητάει συχνά λεφτά.
Αρνείται να συμμετέχει σε σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες.
Υπάρχουν επίμονες ξαφνικές αλλαγές στη διάθεσή του.
Παραπονιέται για ψυχοσωματικά προβλήματα.
➤Οι πιο συνηθισμένες εκδηλώσεις ενδοσχολικής βίας είναι:
Χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμοί.
Φραστικές επιθέσεις, βρισιές, απειλές, προσβολές.
Εκβιασμοί, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων.
Κλοπές.
Σεξουαλική παρενόχληση, κακοποίηση.
Αποκλεισμός από παρέες, παιχνίδια, δραστηριότητες.
➤Ο γονιός οφείλει:
Να συζητά με το παιδί του για τα δικαιώματά του, τους κανόνες συμπεριφοράς στο σχολείο και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου
Να ενισχύει τη φιλία και να αναδεικνύει την αλληλεγγύη της παρέας
Να ενημερώνεται από του εκπαιδευτικούς για τη συμπεριφορά του παιδιού του εντός του σχολείου
Να διαβεβαιώσει το παιδί – θύμα ότι δεν ευθύνεται το ίδιο για ό,τι έχει συμβεί
Να του υπενθυμίζει ότι το νοιάζεται και ότι ο ρόλος του είναι να το προστατεύει
Να το παροτρύνει σε συζήτηση για σχετικά θέματα και να του εξηγεί ότι η κοινοποίηση περιστατικών δεν αποτελεί «κάρφωμα»
Να απευθύνεται έγκαιρα στους εκπαιδευτικούς και στη διεύθυνση του σχολείου
Να ζητήσει τη βοήθεια ειδικού ψυχικής υγείας, εφόσον το κρίνει αναγκαίο
Απροσδόκητη μαθησιακή πτώση που αποτυπώνεται με βαθμούς που πέφτουν.
Στα διαλείμματα περνά το χρόνο του γύρω από τους εκπαιδευτικούς και τα γραφεία.
Αλλάζει τις διαδρομές από και προς το σχολείο.
Τα ρούχα του είναι συχνά κατεστραμμένα.
Έχει σημάδια και μελανιές στο σώμα ή άλλες ενδείξεις επίθεσης και αποφεύγει να εξηγήσει πώς συνέβησαν.
Χάνει συχνά τα πράγματά του.
Ζητάει συχνά λεφτά.
Αρνείται να συμμετέχει σε σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες.
Υπάρχουν επίμονες ξαφνικές αλλαγές στη διάθεσή του.
Παραπονιέται για ψυχοσωματικά προβλήματα.
➤Οι πιο συνηθισμένες εκδηλώσεις ενδοσχολικής βίας είναι:
Χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμοί.
Φραστικές επιθέσεις, βρισιές, απειλές, προσβολές.
Εκβιασμοί, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων.
Κλοπές.
Σεξουαλική παρενόχληση, κακοποίηση.
Αποκλεισμός από παρέες, παιχνίδια, δραστηριότητες.
➤Ο γονιός οφείλει:
Να συζητά με το παιδί του για τα δικαιώματά του, τους κανόνες συμπεριφοράς στο σχολείο και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου
Να ενισχύει τη φιλία και να αναδεικνύει την αλληλεγγύη της παρέας
Να ενημερώνεται από του εκπαιδευτικούς για τη συμπεριφορά του παιδιού του εντός του σχολείου
Να διαβεβαιώσει το παιδί – θύμα ότι δεν ευθύνεται το ίδιο για ό,τι έχει συμβεί
Να του υπενθυμίζει ότι το νοιάζεται και ότι ο ρόλος του είναι να το προστατεύει
Να το παροτρύνει σε συζήτηση για σχετικά θέματα και να του εξηγεί ότι η κοινοποίηση περιστατικών δεν αποτελεί «κάρφωμα»
Να απευθύνεται έγκαιρα στους εκπαιδευτικούς και στη διεύθυνση του σχολείου
Να ζητήσει τη βοήθεια ειδικού ψυχικής υγείας, εφόσον το κρίνει αναγκαίο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.