Act Business Center

Act Business Center

Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2018

"Όχι στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες"


Δελτίο τύπου Συλλόγου Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού
Ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού είναι σταθερά αντίθετος με τη σχεδιαζόμενη παραχώρηση του Αυτοκινητόδρομου για μέχρι 40 χρόνια σε ιδιώτες, για τους παρακάτω λόγους:

1. Το οδικό δίκτυο της Εγνατίας Οδού (Κύριος Άξονας και Κάθετοι Άξονες περίπου 900 χλμ.) είναι ήδη πλήρως κατασκευασμένο, με δαπάνες του Ελληνικού λαού και των ευρωπαίων πολιτών και δεν έχει καμιά ανάγκη πρόσθετων επενδύσεων.

2. Με τη Δημόσια διαχείριση του δικτύου από την εταιρεία "Εγνατία Οδός Α.Ε." διασφαλίζεται η διαφάνεια στις δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης, καθώς τα έργα δημοπρατούνται με δημόσιους διαγωνισμούς και ανατίθενται στο μειοδότη, σε αντίθεση με τις Παραχωρήσεις όπου "ανατίθενται" σε "συγγενείς" εταιρείες και οι δαπάνες παρουσιάζονται υπερδιπλάσιες.

3. Τυχόν πρόσθετο κατασκευαστικό αντικείμενο, με τη Δημόσια διαχείριση του αυτοκινητόδρομου, θα προκηρυχθεί και πάλι ως Δημόσιο Έργο, ενώ στην περίπτωση της παραχώρησης οι διαδικασίες είναι αδιαφανείς και ανεξέλεγκτες.

4. Η χρέωση διοδίων στο δίκτυο της Εγνατίας Οδού είναι τώρα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Στις Παραχωρήσεις υπερβαίνει τα 6,6 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Η ενδεχόμενη Παραχώρηση είναι βέβαιο ότι θα επιφέρει υπερδιπλασιασμό του κόστους των διοδίων.

5. Το σύνολο των εξόδων Λειτουργίας & Συντήρησης του Δικτύου της Εγνατίας Οδού, με τις λειτουργικές δαπάνες της εταιρείας αγγίζει τα 50 εκ.€ ετησίως. Τα έσοδά της υπερβαίνουν τα 100εκ.€. Το πλεόνασμα αυτό των εσόδων, ~50εκ.€ ετησίως, μπορεί να επιστρέψει στην κοινωνία με άλλα έργα που έχει τόσο πολύ ανάγκη και όχι να καταλήξει στις τσέπες των ιδιωτών.

Επίσης, μερικά σχόλια σχετικά με τη "διαδικασία" που ακολουθεί το ΤΑΙΠΕΔ:

1. Η χρονική συγκυρία της δημοσίευσης δείχνει ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού πραγματοποιήθηκε για την εκπλήρωση ενός από τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης.

2. Η πρόσκληση που δημοσιεύτηκε δείχνει ότι δεν υπάρχει τίποτα δεδομένο (διάρκεια, αντικείμενο) και ο καθορισμός των όρων της σύμβασης μετατίθεται για το δεύτερο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, σε απευθείας διαπραγμάτευση με τους ενδιαφερόμενους.

3. Η αδυναμία σχεδιασμού ακόμα και των βασικών όρων της σύμβασης, καταδεικνύει ακριβώς ότι η σκοπιμότητα της μακροχρόνιας παραχώρησης της πλήρως κατασκευασμένης υποδομής της Εγνατίας Οδού, δεν στοιχειοθετείται ούτε με οικονομικούς ή τεχνικούς όρους, εφόσον δεν υφίστανται ανάγκες ιδιωτικής επένδυσης.

4. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος «παραλείπει» την αναφορά της αξίας της παραχώρησης ως «τάξης μεγέθους ή ενδεικτικής αξίας», όπως ορίζει το άρθρο 31 και το παράρτημα V της Οδηγίας 2014/23/ΕΕ σχετικά με την ανάθεση συμβάσεων παραχώρησης.

5. Ως εργαζόμενοι του φορέα που διαθέτει τα στοιχεία για όλα τα στάδια διαχείρισης του μεγαλύτερου οδικού άξονα της Ελλάδας, οφείλουμε να επαναλάβουμε αυτό που έχει δημοσιοποιηθεί και ευρύτερα: ότι με συντηρητικές παραδοχές και διατήρηση των διοδίων σε επίπεδα χαμηλότερα των άλλων αυτοκινητόδρομων, τα έσοδα για 35 έτη προσεγγίζουν τα 8 δισεκατομμύρια Ευρώ και τα κέρδη προσεγγίζουν τα 5 δισεκατομμύρια Ευρώ. Αυτή είναι η ελάχιστη «αξία της παραχώρησης» και επ’ αυτής θα κριθεί το όφελος του δημοσίου από οποιοδήποτε σχεδιασμό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.