Κείμενο:
Όμηρος Ταχμαζίδης
Η βρετανική αντιπροσώπευση της ελληνικής Green Cola Hellas φαίνεται πως ισοπέδωσε επικοινωνιακώς την αμερικανική πολυεθνική Coca Colaενόψει των φετινών Χριστουγέννων. Ένα ποδήλατο – σύμβολο οικολογικής ευαισθησίας και υγείας - με το μεγαλύτερο τρέιλερ στον κόσμο και προϊόντα της Green Cola παρατίθεται στο Λίβερπουλ απέναντι στο τεράστιο κιτς φορτηγό του Αγιοβασίλη της Coca Cola και φαίνεται ότι κερδίζει τις εντυπώσεις του κόσμου, αλλά και την υποστήριξη των πολιτικών.
Ο πολιτικός των Φιλελευθέρων Δημοκρατών, του τρίτου κατά σειρά δύναμης βρετανικού κόμματος, δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης του συγκεκριμένου κομματικού φορέα στην ευρύτερη περιοχή του δήμου του Liverpool Richard Kemp, στράφηκε δημοσίως κατά της διαφημιστικής εκστρατείας της Coca Cola, η οποία χρησιμοποιεί ένα τερατώδες κόκκινο φορτηγό για τη χριστουγεννιάτικη καμπάνια της. Το ακαλαίσθητο όχημα αναμένεται να φτάσει και να παραμείνει στο Λίβερπουλ την ερχόμενη Τρίτη και Τετάρτη.
Ο Richard Kemp είναι σημαντικό στέλεχος του κόμματος των Φιλελευθέρων Δημοκρατών, όχι μόνο στην περιοχή του Λίβερπουλ, αλλά σε όλη τηνΑγγλία και το βιογραφικό του κοσμούν πολλές ιδιότητες και δραστηριότητες.
Ο πολιτικός των Φιλελευθέρων Δημοκρατών, του τρίτου κατά σειρά δύναμης βρετανικού κόμματος, δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης του συγκεκριμένου κομματικού φορέα στην ευρύτερη περιοχή του δήμου του Liverpool Richard Kemp, στράφηκε δημοσίως κατά της διαφημιστικής εκστρατείας της Coca Cola, η οποία χρησιμοποιεί ένα τερατώδες κόκκινο φορτηγό για τη χριστουγεννιάτικη καμπάνια της. Το ακαλαίσθητο όχημα αναμένεται να φτάσει και να παραμείνει στο Λίβερπουλ την ερχόμενη Τρίτη και Τετάρτη.
Ο Richard Kemp είναι σημαντικό στέλεχος του κόμματος των Φιλελευθέρων Δημοκρατών, όχι μόνο στην περιοχή του Λίβερπουλ, αλλά σε όλη τηνΑγγλία και το βιογραφικό του κοσμούν πολλές ιδιότητες και δραστηριότητες.
Ο συγκεκριμένος πολιτικός αντέδρασε οργίλως ζητώντας να ακυρωθεί η προγραμματισμένη επίσκεψη του κόκκινου χριστουγεννιάτικου φορτηγού της Coca Cola στην πόλη του Liverpool, κατηγορώντας για τις διαφημιστικές πρακτικές της και χαρακτηρίζοντας την επικείμενη διαφημιστική επίσκεψη στην συγκεκριμένη πόλη ως “κυνικό γεγονός”, μέσω του οποίου η αμερικανική πολυεθνική θέλει να προωθήσει έναν ανθυγιεινό τρόπο ζωής (life style) στα παιδιά.
Σημειώνουμε ότι κόκκινο δεν είναι μόνο το φορτηγό της Coca Cola, κόκκινα φοράει και η μία από τις δύο ποδοσφαιρικές ομάδες της πόλης: “the Reds” είναι το υποκοριστικό του γνωστού παγκοσμίως ποδοσφαιρικού συλλόγου F.C. Liverpool.
Ο Richard Kemp και οι κομματικοί του φίλοι παρακινούν τον κόσμο και τους γονείς να υποδεχθούν στην πόλη τους ένα άλλο τροχοφόρο διαφημιστικό όχημα, το οποίο θα αφιχθεί στο Liverpool τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017, μία ημέρα πριν το κόκκινο φορτηγό της Coca Cola. Πρόκειται για το τροχοφόρο μιας “πιο υγιεινής” cola, το οποίο θα μεταφέρει και θα προσφέρει δείγματα του νέου προϊόντος Green Cola στο κεντρικό Liverpool, μέσω ενός από τα μεγαλύτερα “bicycle trailer” στον κόσμο, “έχοντας ως γιρλάντες χριστουγεννιάτικα φώτα”.
Ο δημοτικός σύμβουλος Kemp δήλωσε στον τύπο του Λίβερπουλ ότι είναι “ικανοποιημένος” από το γεγονός ότι η Green Cola θα επισκεφτεί την πόλη του και πρόσθεσε: “Η επίσκεψη τους αυτή προωθεί ένα προϊόν πολύ πιο υγιεινό από ό,τι εκείνο των ανταγωνιστών τους. Είναι επίσης μια βρετανική εταιρία της οποίας τα κέρδη ανακυκλώνονται σε αυτή τη χώρα”.
Ο Richard Kemp και οι κομματικοί του φίλοι παρακινούν τον κόσμο και τους γονείς να υποδεχθούν στην πόλη τους ένα άλλο τροχοφόρο διαφημιστικό όχημα, το οποίο θα αφιχθεί στο Liverpool τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017, μία ημέρα πριν το κόκκινο φορτηγό της Coca Cola. Πρόκειται για το τροχοφόρο μιας “πιο υγιεινής” cola, το οποίο θα μεταφέρει και θα προσφέρει δείγματα του νέου προϊόντος Green Cola στο κεντρικό Liverpool, μέσω ενός από τα μεγαλύτερα “bicycle trailer” στον κόσμο, “έχοντας ως γιρλάντες χριστουγεννιάτικα φώτα”.
Ο δημοτικός σύμβουλος Kemp δήλωσε στον τύπο του Λίβερπουλ ότι είναι “ικανοποιημένος” από το γεγονός ότι η Green Cola θα επισκεφτεί την πόλη του και πρόσθεσε: “Η επίσκεψη τους αυτή προωθεί ένα προϊόν πολύ πιο υγιεινό από ό,τι εκείνο των ανταγωνιστών τους. Είναι επίσης μια βρετανική εταιρία της οποίας τα κέρδη ανακυκλώνονται σε αυτή τη χώρα”.
Η Green Cola προωθείται και διανέμεται από την βρετανική επιχείρηση Green Room Brands για λογαριασμό της ελληνικής Green Cola Hellas, η οποία ξεκίνησε από την ακριτική Ορεστιάδα, όπου έχει και το εργοστάσιό της, και τώρα έχει επεκταθεί σε μια σειρά από χώρες, όπως η Γερμανία, η Ισπανία, η Μεγάλη Βρετανία και τελευταίως η Σαουδική Αραβία, μέσω συνεργασιών με τοπικές επιχειρήσεις, ενώ το προϊόν διανέμεται σε είκοσι δύο χώρες συνολικώς αυτοτελώς χωρίς τη μεσολάβηση συνεργασιών.
Η αναφορά του Άγγλου πολιτικού για ανακύκλωση των κερδών στη χώρα του, σχετίζεται με το κομμάτι που αφορά στην εταιρία με την οποία συνεργάζεται η Green Cola Hellas.
O δημοτικός σύμβουλος R. Kemp προσέθεσε στις δηλώσεις του και το εξής: “ο ρόλος ενός συμβούλου στην δημόσια υγεία δεν είναι να υποστηρίζει προϊόντα ή να κουνάει το δάκτυλο, αλλά οφείλουμε να ενθαρρύνουμε πιο υγιεινούς τρόπους ζωής (life styles) και καλύτερα ήθη στη διατροφή και την πόση. Κάνουμε το καλύτερο δυνατό να προσελκύσουμε την προσοχή σε καλύτερους τρόπους [κατανάλωσης] και νέα προϊόντα, όπως η Green Cola”.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Minna Juarez, υπεύθυνη του Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος για το Alerton και το Hunts Cross, περιοχές οι οποίες θα φιλοξενήσουν την Green Cola: “Είμαι πράγματι ευτυχισμένη που η Green Cola, μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση έρχεται στο Λίβερπουλ. Έχουμε υψηλά επίπεδα παχυσαρκίας μεταξύ ενηλίκων και παιδιών εδώ και πιστεύω ότι τα ζαχαρούχα ποτά (sugar drinks) συμβάλλουν στο πρόβλημα”.
Ο Paul Woodword, CEO της εταιρίας Green Room Brands, η οποία εμπορεύεται και διακινεί την Green Cola στην Μεγάλη Βρετανία, αναφέρει τα εξής για την έλευση του διαφημιστικού ποδηλάτου με το τεράστιο τρέιλερ στο Λίβερπουλ: “Δεν υπάρχει κάτι άλλο στην αγορά σαν την Green Cola και ελπίζουμε ότι ο κόσμος του Λίβερπουλ θα μας επιλέξει ως την προτιμώμενη του cola”.
Σημειώνουμε ότι η Green Cola εκτοξεύτηκε στην ελληνική αγορά με την έναρξη των κινητοποιήσεων των απεργών εργαζομένων της Coca Cola και την ανάπτυξη του Κινήματος “Ούτε γουλιά Coca Cola μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο”.
O δημοτικός σύμβουλος R. Kemp προσέθεσε στις δηλώσεις του και το εξής: “ο ρόλος ενός συμβούλου στην δημόσια υγεία δεν είναι να υποστηρίζει προϊόντα ή να κουνάει το δάκτυλο, αλλά οφείλουμε να ενθαρρύνουμε πιο υγιεινούς τρόπους ζωής (life styles) και καλύτερα ήθη στη διατροφή και την πόση. Κάνουμε το καλύτερο δυνατό να προσελκύσουμε την προσοχή σε καλύτερους τρόπους [κατανάλωσης] και νέα προϊόντα, όπως η Green Cola”.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Minna Juarez, υπεύθυνη του Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος για το Alerton και το Hunts Cross, περιοχές οι οποίες θα φιλοξενήσουν την Green Cola: “Είμαι πράγματι ευτυχισμένη που η Green Cola, μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση έρχεται στο Λίβερπουλ. Έχουμε υψηλά επίπεδα παχυσαρκίας μεταξύ ενηλίκων και παιδιών εδώ και πιστεύω ότι τα ζαχαρούχα ποτά (sugar drinks) συμβάλλουν στο πρόβλημα”.
Ο Paul Woodword, CEO της εταιρίας Green Room Brands, η οποία εμπορεύεται και διακινεί την Green Cola στην Μεγάλη Βρετανία, αναφέρει τα εξής για την έλευση του διαφημιστικού ποδηλάτου με το τεράστιο τρέιλερ στο Λίβερπουλ: “Δεν υπάρχει κάτι άλλο στην αγορά σαν την Green Cola και ελπίζουμε ότι ο κόσμος του Λίβερπουλ θα μας επιλέξει ως την προτιμώμενη του cola”.
Σημειώνουμε ότι η Green Cola εκτοξεύτηκε στην ελληνική αγορά με την έναρξη των κινητοποιήσεων των απεργών εργαζομένων της Coca Cola και την ανάπτυξη του Κινήματος “Ούτε γουλιά Coca Cola μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο”.
Έκτοτε η ελληνική επιχείρηση από την ακριτική Ορεστιάδα ανέπτυξε μια τεράστια δυναμική στην ελληνική αγορά, η οποία εξανάγκασε την Coca Cola, να δημιουργήσει ένα παρόμοιο προϊόν, τηνCoca Cola με στέβια. ώστε να ανακόψει την ανοδική πορεία της ελληνικής και πιο υγιεινής cola. Σε παλαιότερο άρθρο μου χαρακτήρισα την νέο προϊόν της αμερικανικής πολυεθνικής “οικονομικό δολοφόνο”, θεωρώντας ότι μοναδικός σκοπός του λανσαρίσματός του στην ελληνική αγορά ήταν η ανακοπή της ραγδαίας ανόδου των πωλήσεων της Green Cola, τώρα προσθέτω και της ανακοπής των καινοτόμων δραστηριοτήτων πολλών ελληνικών εταιριών, οι οποίες έχουν στραφεί με επιτυχία στην παραγωγή πιο υγιεινών αναψυκτικών. [Βλ. το άρθρο στο Διαδίκτυο: Όμηρος Ταχμαζίδης, H Coca Cola και ο “οικονομικός δολοφόνος” της].
Εκτός από την Green Cola και η εταιρία “Λούξ”, δεύτερη σε πωλήσεις στην ελληνική αγορά και έδρα στην Πάτρα, διαθέτει ευρεία γκάμα καινοτόμων προϊόντων, τα οποία χρησιμοποιούν πιο υγιεινά γλυκαντικά στη θέση της ζάχαρης, η εταιρία “Έψα” με έδρα στο Βόλο, είναι η πρώτη που προχώρησε στον ελλαδικό χώρο στη χρήση της στέβιας ως γλυκαντικού, ενώ και η ηπειρώτικη εταιρία “Βίκος” δίπλα στην αυθεντική “Βίκος Cola” προωθεί και τις πιο υγιεινές εκδοχές της με γλυκαντικό από στέβια.
Η εξωστρέφεια πολλών ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου των αναψυκτικών και των χυμών και η επιτυχία τους στις ξένες αγορές, αναδεικνύουν τον αρνητικό ρόλο, που διαδραματίζει η Coca Cola με τις de facto μονοπωλιακές πρακτικές της στην ελληνική αγορά, στραγγαλίζοντας στην ουσία κάθε μορφή ελληνικού επιχειρείν στο συγκεκριμένο κλάδο. Το παράδειγμα της Green Cola και η κρίσιμη αρχική εμπορική εκτίναξη των πωλήσεών της εξαιτίας του μποϊκοτάζ κατά της Coca Cola φανερώνει τον πραγματικό υπαίτιο για την καθήλωση του ελληνικού επιχειρείν στον κλάδο των αναψυκτικών.
Περιμένουμε και από τους δημοτικούς συμβούλους των δήμων της χώρας και από όλους τους Έλληνες πολιτικούς καθαρές κουβέντες για το ζήτημα της Coca Cola, το κλείσιμο των εργοστασίων και τις μονοπωλιακές πρακτικές της στην αγορά.
Σημείωση: Οι πληροφορίες προέρχονται από την on line έκδοση της Liverpool Echo (28 Νοεμβρίου 2017)
Ο Όμηρος Ταχμαζίδης είναι μέλος της «Σοσιαλιστικής Προοπτικής» (www.sopro.gr)
Εκτός από την Green Cola και η εταιρία “Λούξ”, δεύτερη σε πωλήσεις στην ελληνική αγορά και έδρα στην Πάτρα, διαθέτει ευρεία γκάμα καινοτόμων προϊόντων, τα οποία χρησιμοποιούν πιο υγιεινά γλυκαντικά στη θέση της ζάχαρης, η εταιρία “Έψα” με έδρα στο Βόλο, είναι η πρώτη που προχώρησε στον ελλαδικό χώρο στη χρήση της στέβιας ως γλυκαντικού, ενώ και η ηπειρώτικη εταιρία “Βίκος” δίπλα στην αυθεντική “Βίκος Cola” προωθεί και τις πιο υγιεινές εκδοχές της με γλυκαντικό από στέβια.
Η εξωστρέφεια πολλών ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου των αναψυκτικών και των χυμών και η επιτυχία τους στις ξένες αγορές, αναδεικνύουν τον αρνητικό ρόλο, που διαδραματίζει η Coca Cola με τις de facto μονοπωλιακές πρακτικές της στην ελληνική αγορά, στραγγαλίζοντας στην ουσία κάθε μορφή ελληνικού επιχειρείν στο συγκεκριμένο κλάδο. Το παράδειγμα της Green Cola και η κρίσιμη αρχική εμπορική εκτίναξη των πωλήσεών της εξαιτίας του μποϊκοτάζ κατά της Coca Cola φανερώνει τον πραγματικό υπαίτιο για την καθήλωση του ελληνικού επιχειρείν στον κλάδο των αναψυκτικών.
Περιμένουμε και από τους δημοτικούς συμβούλους των δήμων της χώρας και από όλους τους Έλληνες πολιτικούς καθαρές κουβέντες για το ζήτημα της Coca Cola, το κλείσιμο των εργοστασίων και τις μονοπωλιακές πρακτικές της στην αγορά.
Σημείωση: Οι πληροφορίες προέρχονται από την on line έκδοση της Liverpool Echo (28 Νοεμβρίου 2017)
Ο Όμηρος Ταχμαζίδης είναι μέλος της «Σοσιαλιστικής Προοπτικής» (www.sopro.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.