Act Business Center

Act Business Center

Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2017

Τατουάζ και Χριστιανός


Γράφει ο Ηλίας Αθ. Θεοχαράκης
Θεολόγος

Διαπιστώνουμε ότι τα τελευταία χρόνια το τατουάζ (δερματοστιξία) λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, κυρίως στους νέους, αλλά και σε μεγαλύτερης ηλικίας ανθρώπους. Εμφανίζονται με διάφορες παραστάσεις σε διάφορα σημεία του σώματος.



Τα προηγούμενα, χρόνια τα τατουάζ ήταν «προνόμιο» των ναυτικών, των φυλακισμένων και ατόμων και ατόμων περιθωριακών. Σήμερα τα βλέπουμε παντού, σε ηθοποιούς, τραγουδιστές, ποδοσφαιριστές, μαθητές, αστυνομικούς, στρατιωτικούς, σε όλες τις τάξεις ενίοτε και σε άτομα που θεωρούνται της «υψηλής κοινωνίας».

Το λυπηρό είναι ότι όλοι αυτοί είναι βαπτισμένοι Χριστιανοί και το χειρότερο ότι κάποιοι από αυτούς, θεωρούν εαυτούς πολύ πιστούς και το τατουάζ δεν έρχεται σε αντίθεση με την πίστη στο Χριστό. Δυστυχώς τόσο βαθιά έχει εισχωρήσει στην ορθόδοξη Ελλάδα μας το πνεύμα της Παγκοσμιοποίησης. 

Ακούμε να λέγεται είναι μόδα, το κάνουν όλοι, γιατί όχι κι’ εγώ, άλλωστε είναι και μια έκφραση ελευθερίας. Λένε λοιπόν, εγώ έκανα τον Χριστό, εγώ την Παναγία, εγώ έναν Άγγελο κ.ά. που έχουν σχέση με τη θρησκεία μας, δεν είναι αμαρτία. 

Τόσο πολύ έχουν μπερδευτεί τα πράγματα και έχει εκκοσμικευθεί ο σημερινός Χριστιανός. Έχασε κάθε επαφή με την γνήσια ορθόδοξη πίστη και την πατερική παράδοση. Ο Αληθινός όμως Χριστιανός δεν έχει σχέση με το φρόνημα του κόσμου. Μας το λέει ο ίδιος ο Χριστός «Εάν εσείς ήσαστε από τον αμαρτωλόν κόσμον και είχατε την αμαρτωλήν ζωήν του κόσμου, τότε ο κόσμος θα σας αγαπούσε, διότι θα σας θεωρούσε ως δικούς του. 

Επειδή όμως δεν είσθε από τον κόσμον, αλλ’ εγώ σας εδιάλεξα από τον κόσμο, σας μισεί . Κατά Ιωάν.Ευαγγ. Κεφ.15 παρ.19». Ο Αληθινός Χριστιανός αντιστέκεται διαφωνεί μ’ όλα αυτά που συμβαίνουν γι’ αυτό και περιθωριοποιείται και χαρακτηρίζεται ως οπισθοδρομικός και σκοταδιστής, άνθρωπος του Μεσαίωνα. Τι μας λέει όμως για το όλο θέμα η Αγία Γραφή:

Οποιαδήποτε παρέμβαση ή αλλαγή η οποία αλλοιώνει την εικόνα που έχει δώσει ο πανάγαθος Θεός στον άνθρωπο, με τόση σοφία και αγάπη, «πάντα εν σοφία εποίησε» (Ψαλμός ΡΓ΄, 24), θεωρείται προσβολή. 

Είναι σαν να διορθώνει το δημιούργημα το Δημιουργό του. Και όπως λέει ο αββάς Δωρόθεος, «Τον άνθρωπο τον έπλασε με τα ίδια Του τα χέρια και τον καταστόλισε. Δημιούργησε ο Θεός τον άνθρωπο «κατ’ εικόνα», Θεού, τον δημιούργησε και φύσηξε πάνω στο πρόσωπό του πνοή ζωής. 

Ας μην προσβάλουμε την εικόνα του Θεού, σύμφωνα με την οποία πλάστηκε», και συμπληρώνει «ας τιμήσουμε το Αρχέτυπο».

Άλλωστε υπάρχει και ρητή εντολή του Θεού για το θέμα του τατουάζ στην Παλαιά Διαθήκη.
 Λευ.19, 28 και εντομίδας ού ποιήσετε επί ψυχή έν τώ σώματι υμών και γράμματα στικτά ού ποιήσετε έν υμίν εγώ είμι Κύριος ο Θεός υμών.

Λευ.19, 28 Δεν θα κάμετε εντομάς στο σώμα σας, ούτε θα χαράξετε γράμματα στο δέρμα σας. Εγώ είναι Κύριος ο Θεός σας.

Όλοι εμείς που νομίζουμε ότι κάνουμε ότι θέλουμε το σώμα μας, αδυνατούμε όμως να αντικαταστήσουμε ένα μέλος μας όταν κοπεί σε ένα ατύχημα, ή να το διορθώσουμε εάν είναι εκ γενετής ανάπηρο. 

Ο Απ. Παύλος μας λέγει : «ουκ οίδατε ότι τα σώματα Υμών μέλη Χριστού εστί;», οπότε οποιαδήποτε παραποίηση του σώματός μας αποτελεί σοβαρότατον αμάρτημα. Πως θα παρουσιασθούμε μπροστά στο θεό με τα στίγματα του τατουάζ, τα οποία μπορεί να περιέχουν και σατανικά μηνύματα; Τι δικαιολογία θα του πούμε όταν μας ρωτήσει γιατί καταστρέψαμε το δώρο που μας έκανε;

Όποιος ζει μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας όχι από συνήθεια, με πνευματικό οδηγό, συνειδητά, αγωνίζεται και Βιώνει την μυστηριακή ζωή, καταδιώκει την επίγνωση της αγάπης του Χριστού, ενεργοποιεί το Άγιο Πνεύμα που πήρε με το Βάπτισμα και το Χρίσμα και αναγνωρίζει τα πνεύματα από που προέρχονται, αν κάνει λάθος ή όχι στις επιλογές του.

Αυτή βέβαια ήταν η Πνευματική διάσταση του θέματος. Υπάρχει όμως και η Ιατρική άποψη που διατυπώνουν οι επιστήμονες, τα Ιατρικά Κέντρα και Πανεπιστήμια. Μας λένε λοιπόν, τα τατουάζ σχετίζονται με κινδύνους για την υγεία, τους οποίους πρέπει να γνωρίζουμε, ώστε να είμαστε πιο προσεκτικοί στις επιλογές μας. 

Η δερματοστιξία προϋποθέτει λύση της συνέχειας του δέρματος, δηλαδή πληγή, εξαιτίας αυτού του γεγονότος μπορεί να υπάρξουν επιπλοκές, στις οποίες περιλαμβάνονται και αλλεργικές αντιδράσεις, μολύνσεις, μετάδοση νοσημάτων : (τέτανος, ηπατίτιδα Β, ηπατίτιδα C) επιπλοκές στην μαγνητική τομογραφία. Δεν θα επεκταθώ περισσότερο προσπαθώ να δώσω ΕΡΕΘΙΣΜΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ καλά του όλου θέματος πριν την απόφαση. 

Αρκεί να σκεφθούμε ότι στατιστικά το 70% όσων κάνουν τατουάζ αργότερα το μετανιώνουν και θέλουν να το βγάλουν, γεγονός που συνήθως αποκρύπτεται, ίσως με σκοπιμότητα.

Μήπως θα έπρεπε η πολιτεία που τα τελευταία χρόνια εκδηλώνει ένα τόσο «προοδευτικό» ενδιαφέρον για κάθε περίπτωση μειοψηφίας: ομοφυλοφιλία, έμφυλες ταυτότητες, αλλαγή ταυτότητας ανηλίκων (15 ετών και άνω), διδαχή θρησκειολογίας στα σχολεία, σύμφωνο συμβίωσης κ.α. να ευαισθητοποιηθεί, να οριοθετήσει, να νομοθετήσει ή να ενημερώσει τους πολίτες της για το όλο θέμα.

Ας παραμείνουμε όπως μας έπλασε ο Θεός. Όσο πιο απλοί είμαστε, τόσο περισσότερο αρέσουμε στο Θεό. Αυτό είναι το ζητούμενο να αρέσουμε στο Θεό και όχι στους ανθρώπους. Έχουμε για παράδειγμα την Παναγιά μας, και τους αγίους μας για το πως πρέπει να είναι η εμφάνισή μας. 

Ποιόν τελικά θα ακολουθήσουμε τον Χριστό, ή τη μόδα; Επειδή κάποιοι θέλουν να προβάλουν μέσα από τη μόδα διάφορα σύμβολα και επιθυμίες του σατανά, εμείς πρέπει να τα υιοθετήσουμε; Ο τέλειος στολισμός είναι όπως μας έπλασε ο Θεός. Επεμβάσεις κάνουμε στο σώμα μας μόνο για θέματα υγείας.

Κλείνοντας, επιβάλλεται να καταθέσουμε πως ότι κι’ αν κάνει ο άνθρωπος συγχωρείται εάν υπάρχει ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ Μετάνοια. Δεν υπάρχει κάτι που να μην νικιέται από το Άπειρο ΕΛΕΟΣ της Αγάπης του Χριστού που εξαγόρασε με το Τίμιο αίμα Του στο Γολγοθά όλες τις αμαρτίες όλων των ανθρώπων, αρκεί όμως αυτό να ζητηθεί από τον ίδιο γιατί δεν παραβιάζει την ελευθερία κανενός, δέχεται άπαντες. Χρειάζεται όμως, η συγκατάθεση με την βαθειά και άδολη ΜΕΤΑΝΟΙΑ και ΑΜΕΣΩΣ η Αγάπη του Ενεργεί.

1 σχόλιο:

  1. Φαντάζομαι ο αρθρογράφος διαγει βιον τόσο "εναρετον" που δαιμονοποιεί οτιδήποτε είναι αντίθετο με τη κοσμοθεωρία του. Είναι δικαίωμα του καθενός να μην συμφωνεί αισθητικά με τη δερματοστιξία και είναι ασφαλώς δικαίωμα του καθενός πως θα συμπεριφερθεί/διαχειριστεί στο σώμα του όπως αυτός/ή θέλει. Το επιχείρημα των μολύνσεων και αλλεργιών είναι επίσης αστείο. Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι η ερασιτεχνική και πρόχειρη δερματοστιξία μπορεί να προκαλέσει μολύνσεις και λοιμώξεις ή αλλεργίες. Όμως οι κίνδυνοι αυτοί μειώνονται όταν αυτή γίνεται από επαγγελματίες του είδους σε πιστοποιημένα στούντιος. Τέλος να προσθέσω ότι δερματοστιξία γίνεται ακόμα και για ιατρικούς λόγους πράγμα το οποίο σκοπίμως αποκρύπτεται από τον θρησκόληπτο αρθρογράφο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.