Γράφει και φωτογραφίζει ο Γιώργος Τσιμπούκας
Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία (σήμερα 24-9-2017) η επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο του Παλατιανού, για όσους ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κιλκίς.
Με την ξενάγηση και την λεπτομερή ενημέρωση, από τους δύο Αρχαιολόγους, Μαρία Φαρμάκη και Νεκτάριο Πουλακάκη, μάθαμε πολλά και ενδιαφέροντα για την ιστορία του τόπου μας, στην περιοχή των Κρουσίων (Δύσωρο).
Τα ευρήματα του αρχαίου οικισμού, με τα ερείπια και τα τείχη της πόλης, δείχνουν την ιστορική συνέχεια από την πρώιμη αρχαϊκή εποχή μέχρι τον 3ο αιώνα μ.χ., κατά την ελληνιστική και ρωμαϊκή περίοδο.
Στον σημερινό αρχαιολογικό χώρο του Παλατιανού, στο Ηρώο (τόπος λατρείας) δεσπόζουν επιβλητικά τα αντίγραφα τεσσάρων (4) μαρμάρινων ανδριάντων πάνω σε ενεπίγραφες μαρμάρινες πλάκες, με το βλέμμα στραμμένο στην ανατολή, στα βουνά των Κρουσίων.
Αυτός ο ξεχασμένος αρχαιλογικός χώρος του Παλατιανού, κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς μας, είναι καιρός πλέον να παρουσιαστεί ευρύτερα στον κόσμο, με ζήλο προς κάθε κατεύθυνση και να του δοθεί η αίγλη που του αξίζει.
Αυτός ο ξεχασμένος αρχαιλογικός χώρος του Παλατιανού, κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς μας, είναι καιρός πλέον να παρουσιαστεί ευρύτερα στον κόσμο, με ζήλο προς κάθε κατεύθυνση και να του δοθεί η αίγλη που του αξίζει.
Πέρα από τις προσπάθειες που καταβάλλει η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κιλκίς, νομίζω ότι απαιτείται η συμπαράσταση και αρωγή της Περιφέρειας και του Δήμου Κιλκίς, μέσα από σχετικές εκδηλώσεις, καθώς επίσης και το ενδιαφέρον της τοπικής κοινωνίας, αν πραγματικά θέλουμε να είμαστε περήφανοι ως Έλληνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.