Δελτίο τύπου 5ου δημοτικού σχολείου Κιλκίς
Στο κλείσιμο των περιβαλλοντικών μας προγραμμάτων ήταν και φέτος μια εκπαιδευτική επίσκεψη σε Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, το οποίο ήταν το ΚΠΕ Φιλιππιάδας αυτή τη φορά.
Η επίσκεψη ήταν τριήμερη και το πρόγραμμα του ΚΠΕ που παρακολουθήσαμε είχε θέμα «Λούρος, Ζηρός, Αμβρακικός: τρία διαφορετικά υδάτινα οικοσυστήματα» και ήταν εξαιρετική εμπειρία για τα παιδιά κι ίσως από τα πιο πλούσια σε περιεχόμενο, που έχουμε παρακολουθήσει.
Συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξεις συνοδευόμενοι από τις δασκάλες τους κες Ιωάννα Ευθυμιάδου, Κατερίνα Μπόσκου και την διευθύντρια του σχολείου και υπεύθυνη του περιβαλλοντικού προγράμματος κα Αφροδίτη Ντίνου.
Την πρώτη μέρα (Πέμπτη 25-5), μετά την υποδοχή μας στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ, στην παλιά Παιδόπολη Ζηρού, ενημερωθήκαμε για το πρόγραμμα και την περιοχή και μεταβήκαμε στο πεδίο, στη λίμνη Ζηρού. Πανέμορφη περιοχή, κατάφυτη, με πολλά είδη πτηνών και βλάστησης.
Στο κλείσιμο των περιβαλλοντικών μας προγραμμάτων ήταν και φέτος μια εκπαιδευτική επίσκεψη σε Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, το οποίο ήταν το ΚΠΕ Φιλιππιάδας αυτή τη φορά.
Η επίσκεψη ήταν τριήμερη και το πρόγραμμα του ΚΠΕ που παρακολουθήσαμε είχε θέμα «Λούρος, Ζηρός, Αμβρακικός: τρία διαφορετικά υδάτινα οικοσυστήματα» και ήταν εξαιρετική εμπειρία για τα παιδιά κι ίσως από τα πιο πλούσια σε περιεχόμενο, που έχουμε παρακολουθήσει.
Συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξεις συνοδευόμενοι από τις δασκάλες τους κες Ιωάννα Ευθυμιάδου, Κατερίνα Μπόσκου και την διευθύντρια του σχολείου και υπεύθυνη του περιβαλλοντικού προγράμματος κα Αφροδίτη Ντίνου.
Την πρώτη μέρα (Πέμπτη 25-5), μετά την υποδοχή μας στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ, στην παλιά Παιδόπολη Ζηρού, ενημερωθήκαμε για το πρόγραμμα και την περιοχή και μεταβήκαμε στο πεδίο, στη λίμνη Ζηρού. Πανέμορφη περιοχή, κατάφυτη, με πολλά είδη πτηνών και βλάστησης.
Η ξενάγηση διήρκεσε γύρω στη μιάμιση ώρα και δε χορταίναμε το τοπίο. Τα παιδιά έκαναν μετρήσεις στο νερό (θερμοκρασία, pH) και κράτησαν σημειώσεις σε φύλλα εργασίας για να κάνουν μετά τις συγκρίσεις με τους άλλους δυο υγρότοπους.
Συνεχίσαμε στο χωριό Αγ. Γεώργιος, όπου στη διαδρομή είδαμε το φράγμα του Λούρου και τα ερείπια του ρωμαϊκού υδραγωγείου, που τροφοδοτούσε την αρχαία Νικόπολη και τη γύρω περιοχή. Στο χωριό επισκεφτήκαμε έναν από τους εν ενεργεία νερόμυλους της περιοχής, όπου αλέθουν διάφορα δημητριακά, αλλά εκμεταλλεύονται και την δύναμη του νερού για πλύσιμο χαλιών, κουβερτών κ.α.
Την επόμενη ημέρα (Παρασκευή 26-5), σε πείσμα της καταιγίδας (που ευτυχώς κράτησε λίγο) καταφέραμε να κάνουμε την επίσκεψη και όλες τις δραστηριότητες στο πεδίο της λιμνοθάλασσας του Αμβρακικού.
Είδαμε τους ερωδιούς, μελετήσαμε την χλωρίδα και μετρήσαμε βιοδείκτες, θερμοκρασία και pH, του νερού, αλλά μαζέψαμε και κοχύλια και παίξαμε και περιβαλλοντικά παιχνίδια. Η μέρα μας ήταν πολύ περιεκτική γιατί το απόγευμα επισκεφτήκαμε την Άρτα, με το περίφημο γεφύρι της.
Συνεχίσαμε στο χωριό Αγ. Γεώργιος, όπου στη διαδρομή είδαμε το φράγμα του Λούρου και τα ερείπια του ρωμαϊκού υδραγωγείου, που τροφοδοτούσε την αρχαία Νικόπολη και τη γύρω περιοχή. Στο χωριό επισκεφτήκαμε έναν από τους εν ενεργεία νερόμυλους της περιοχής, όπου αλέθουν διάφορα δημητριακά, αλλά εκμεταλλεύονται και την δύναμη του νερού για πλύσιμο χαλιών, κουβερτών κ.α.
Την επόμενη ημέρα (Παρασκευή 26-5), σε πείσμα της καταιγίδας (που ευτυχώς κράτησε λίγο) καταφέραμε να κάνουμε την επίσκεψη και όλες τις δραστηριότητες στο πεδίο της λιμνοθάλασσας του Αμβρακικού.
Είδαμε τους ερωδιούς, μελετήσαμε την χλωρίδα και μετρήσαμε βιοδείκτες, θερμοκρασία και pH, του νερού, αλλά μαζέψαμε και κοχύλια και παίξαμε και περιβαλλοντικά παιχνίδια. Η μέρα μας ήταν πολύ περιεκτική γιατί το απόγευμα επισκεφτήκαμε την Άρτα, με το περίφημο γεφύρι της.
Παρακολουθήσαμε εσπερινό και ξεναγηθήκαμε στο μοναστήρι της Κάτω Παναγιάς (σε συνεχή λειτουργία από την ίδρυσή του το 1220) και καταλήξαμε για βόλτα στον πεζόδρομο της πόλης
Το Σάββατο 27-5, τρίτη και τελευταία μέρα μας στην περιοχή, ξεκινήσαμε το πρωί για τις πηγές του Λούρου ποταμού, όπου συναντήσαμε και δεύτερο εν ενεργεία νερόμυλο. Η επόμενη στάση μας ήταν έξω από τα Γιάννενα, στο Μουσείο ελληνικής ιστορίας Παύλου Βρέλλη, με τα κέρινα ομοιώματα, που φιλοτέχνησε ο ίδιος.
Το Σάββατο 27-5, τρίτη και τελευταία μέρα μας στην περιοχή, ξεκινήσαμε το πρωί για τις πηγές του Λούρου ποταμού, όπου συναντήσαμε και δεύτερο εν ενεργεία νερόμυλο. Η επόμενη στάση μας ήταν έξω από τα Γιάννενα, στο Μουσείο ελληνικής ιστορίας Παύλου Βρέλλη, με τα κέρινα ομοιώματα, που φιλοτέχνησε ο ίδιος.
Τελευταία στάση για φαγητό στα Γρεβενά, την πόλη των μανιταριών, όπως φημίζεται κι επιστροφή, πλήρεις ικανοποίησης κι εμπειριών.
Οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον υπεύθυνο του ΚΠΕ Φιλιππιάδας κ. Δημήτρη Μπάσιο, και τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας Νικολέτα Ντόκα, Βάσω Σαρρή και Χριστίνα Κίτσου για την φιλοξενία, τις ξεναγήσεις και το γνήσιο ενδιαφέρον που μας έδειξαν.
Κι αυτοί έμειναν με τις καλύτερες εντυπώσεις διότι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας έδειξαν εξαίρετη συμπεριφορά και ήθος, αλλά και γνώσεις και συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον. Πραγματικά μας έκαναν περήφανους!
Οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον υπεύθυνο του ΚΠΕ Φιλιππιάδας κ. Δημήτρη Μπάσιο, και τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας Νικολέτα Ντόκα, Βάσω Σαρρή και Χριστίνα Κίτσου για την φιλοξενία, τις ξεναγήσεις και το γνήσιο ενδιαφέρον που μας έδειξαν.
Κι αυτοί έμειναν με τις καλύτερες εντυπώσεις διότι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας έδειξαν εξαίρετη συμπεριφορά και ήθος, αλλά και γνώσεις και συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον. Πραγματικά μας έκαναν περήφανους!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.