Δελτίο τύπου Νηρέα Κιλκίς
Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς "ΝΗΡΕΑΣ" σε συνεργασία με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς και το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων υλοποίησε για πρώτη χρονιά φέτος βιωματικά εργαστήρια που απευθύνονταν σε μαθητές δημοτικών σχολείων.
Στόχος ήταν η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των μαθητών για θέματα που αφορούν την πρόληψη των εξαρτήσεων και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα εργαστήρια -διάρκειας 90 λεπτών- πραγματοποιήθηκαν από το Νοέμβριο 2016 έως το Μάιο 2017, πρωινές ώρες στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης, ενώ για τα σχολεία εκτός της πόλης του Κιλκίς, υλοποιήθηκαν στο χώρο τους.
Βασίστηκαν στη μέθοδο της έκφρασης της βιωματικής εμπειρίας και στην αξιοποίηση των μικρών ομάδων εργασίας, ενώ ως εργαλείο χρησιμοποιήθηκε η αφήγηση ιστοριών. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να εκφραστούν και να ανταλλάξουν απόψεις και προβληματισμούς για το θέμα του εργαστηρίου που είχαν επιλέξει:
· «Την εξάρτηση γνωρίζω, στη ζωή μου δεν καπνίζω!», με θέμα την πρόληψη του καπνίσματος, για μαθητές Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης.
· «Πετώντας στον αέρα», με θέμα την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, για μαθητές όλων των τάξεων.
· «Κολυμπώντας στη λίμνη των συναισθημάτων», με θέμα την αναγνώριση κι έκφραση των συναισθημάτων, για μαθητές όλων των τάξεων.
· «Περπατώντας στο δάσος», με θέμα τη συνύπαρξη και την αποδοχή της διαφορετικότητας, για μαθητές όλων των τάξεων.
· «Ανακαλύπτοντας τους καθρέφτες των δυνατοτήτων», με θέμα τις επιλογές, το σωστό-λάθος και τη λήψη αποφάσεων, για μαθητές όλων των τάξεων.
Στα εργαστήρια συμμετείχαν συνολικά 1642 μαθητές, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους δήλωσαν ότι τους άρεσε αυτή η εμπειρία, ήταν κάτι διαφορετικό, έμαθαν καινούρια πράγματα και ένιωσαν χαρά και ευχαρίστηση. Γενικότερα, τα σχόλια από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ήταν θετικά και ενθαρρυντικά, προκειμένου να συνεχιστεί αυτή η πρωτοβουλία και του χρόνου.
Βασίστηκαν στη μέθοδο της έκφρασης της βιωματικής εμπειρίας και στην αξιοποίηση των μικρών ομάδων εργασίας, ενώ ως εργαλείο χρησιμοποιήθηκε η αφήγηση ιστοριών. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να εκφραστούν και να ανταλλάξουν απόψεις και προβληματισμούς για το θέμα του εργαστηρίου που είχαν επιλέξει:
· «Την εξάρτηση γνωρίζω, στη ζωή μου δεν καπνίζω!», με θέμα την πρόληψη του καπνίσματος, για μαθητές Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης.
· «Πετώντας στον αέρα», με θέμα την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, για μαθητές όλων των τάξεων.
· «Κολυμπώντας στη λίμνη των συναισθημάτων», με θέμα την αναγνώριση κι έκφραση των συναισθημάτων, για μαθητές όλων των τάξεων.
· «Περπατώντας στο δάσος», με θέμα τη συνύπαρξη και την αποδοχή της διαφορετικότητας, για μαθητές όλων των τάξεων.
· «Ανακαλύπτοντας τους καθρέφτες των δυνατοτήτων», με θέμα τις επιλογές, το σωστό-λάθος και τη λήψη αποφάσεων, για μαθητές όλων των τάξεων.
Στα εργαστήρια συμμετείχαν συνολικά 1642 μαθητές, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους δήλωσαν ότι τους άρεσε αυτή η εμπειρία, ήταν κάτι διαφορετικό, έμαθαν καινούρια πράγματα και ένιωσαν χαρά και ευχαρίστηση. Γενικότερα, τα σχόλια από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ήταν θετικά και ενθαρρυντικά, προκειμένου να συνεχιστεί αυτή η πρωτοβουλία και του χρόνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.