Δελτίο τύπου ΠΑΜΕ
Άλλη μια κυβερνητική απάτη του ΣΥΡΙΖΑ, αυτή του «νέου αέρα» που φύσηξε στα σχολεία με την εκλογή διευθυντών από τους συναδέλφους, διαλύεται αυτές τις μέρες με την κατάθεση και ψήφιση «νέου» νόμου για την επιλογή διευθυντών των σχολικών μονάδων.
Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, με αφορμή την απόφαση του ΣΤΕ να κρίνει αντισυνταγματικό το ν.4327/15 (Μπαλτά – Κουράκη), βασίζεται σε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει εδώ και χρόνια (βλ. Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 – Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 - Αρβανιτόπουλου).
Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, με αφορμή την απόφαση του ΣΤΕ να κρίνει αντισυνταγματικό το ν.4327/15 (Μπαλτά – Κουράκη), βασίζεται σε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει εδώ και χρόνια (βλ. Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 – Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 - Αρβανιτόπουλου).
Ας μην ξεχνάμε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ όχι απλά δεν κατάργησε κανέναν από τους νόμους των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ αλλά φρόντισε να θωρακίσει το αντιλαϊκό οπλοστάσιο και με νέους νόμους (ν. 4354/15 – μισθολόγιο/φτωχολόγιο, ν. 4440/2016 – κινητικότητα, ν. 4369/16 – αξιολόγηση στο Δημόσιο) που συμβάλουν στην επίτευξη των αντιδραστικών στόχων και δεσμεύσεων για την εκπαίδευση και συνολικότερα.
Στην ουσία η κυβέρνηση επικαιροποιεί το νόμο 3848/10 της Διαμαντοπούλου. Ένα νόμο που στήριξε και ακόμα «διαφημίζει» η παράταξη της ΠΑΣΚ/ΔΗ.ΣΥ./ΠΕΚ.
Πατάει γερά επάνω σε ένα νομοθετικό πλαίσιο που προσαρμόζει και το σχολείο στις ανάγκες τις αγοράς. Βαδίζει σταθερά στης ράγες των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Αυτή η πολιτική είναι που καθορίζει τελικά το χαρακτήρα του σχολείου άρα και το ρόλο των διευθυντών. Αυτό το νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και τις κυβερνητικές πολιτικές θα κληθεί να εφαρμόσει ο Διευθυντής ενός Σχολείου και ακριβώς εδώ θα ελέγχεται από τους ανωτέρους του, το Υπουργείο, την κυβέρνηση.
Συγκεκριμένα με το σχέδιο νόμου:
· Γίνονται μια σειρά αυξομειώσεις στη μοριοδότηση των «αντικειμενικών κριτηρίων» (επιστημονικά, διδακτικά κ.τ.λ.).
· Επανέρχεται η «αμαρτωλή» διαδικασία της συνέντευξης από τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ με διευρυμένη σύνθεση (5+2 επιπλέον ορισμένα από την κυβέρνηση μέλη).
· Καταργείται η μυστική ψήφος του συλλόγου διδασκόντων και θεσμοθετείται ο «συμβουλευτικός ρόλος» του συλλόγου που δεν θα μετράει στην τελική βαθμολογία του υποψηφίου. Από τη συνεδρίαση του συλλόγου αποκλείονται οι αναπληρωτές!!
Η κριτική που κάνει στην κυβέρνηση η ΝΔ και η ΔΑΚΕ, για προχειρότητα και «ιδεοληψίες», αλλά και κριτική άλλων δυνάμεων ότι δήθεν γίνονται «βήματα προς τα πίσω», είναι βολική για την κυβέρνηση γιατί κρύβει το γεγονός ότι και με τον προηγούμενο αλλά και με το σημερινό τρόπο επιλογής ο διευθυντής θα κληθεί να υπηρετήσει ένα εκ των προτέρων αντιλαϊκό – αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο.
Δεν είναι τυχαίο ότι η επιλογή και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης είναι μέρος του 4ου Μνημονίου για την εκπαίδευση – τριετές πρόγραμμα πλάι στα ζητήματα της εξοικονόμησης πόρων, την προώθηση της μαθητείας στη Τεχνική Εκπαίδευση, την αυτονομία της σχολικής μονάδας.
Ανοίγει όχι απλά δρόμος αλλά λεωφόρος για την αξιολόγηση και στην εκπαίδευση!!
Η διαδικασία εμπλοκής του συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή των διευθυντών δεν είναι απλά «καρικατούρα» επειδή η γνώμη του θα λαμβάνεται υπόψη μόνο συμβουλευτικά από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια!! Είναι μέρος της γενικότερης διαδικασίας αξιολόγησης που προωθείται και στην εκπαίδευση.
Ο Σύλλογος διδασκόντων θα καλείται σε ξεχωριστή συνεδρίαση να συντάσσει πρακτικό μέσα από το οποίο θα αποτιμά(!!) τη συμβολή στο εκπαιδευτικό έργο, την προσωπικότητα και τη γενική συγκρότηση του κάθε υποψηφίου. Η διαδικασία της «φανερής περιγραφικής αξιολόγησης» θα γίνεται στη βάση δεικτών αξιολόγησης μέσω ερωτηματολογίων τα οποία θα αποστέλλονται στα σχολεία μετά από Υπουργική Απόφαση και γνωμοδότηση του Ι.Ε.Π.
Στην ουσία η κυβέρνηση επικαιροποιεί το νόμο 3848/10 της Διαμαντοπούλου. Ένα νόμο που στήριξε και ακόμα «διαφημίζει» η παράταξη της ΠΑΣΚ/ΔΗ.ΣΥ./ΠΕΚ.
Πατάει γερά επάνω σε ένα νομοθετικό πλαίσιο που προσαρμόζει και το σχολείο στις ανάγκες τις αγοράς. Βαδίζει σταθερά στης ράγες των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Αυτή η πολιτική είναι που καθορίζει τελικά το χαρακτήρα του σχολείου άρα και το ρόλο των διευθυντών. Αυτό το νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και τις κυβερνητικές πολιτικές θα κληθεί να εφαρμόσει ο Διευθυντής ενός Σχολείου και ακριβώς εδώ θα ελέγχεται από τους ανωτέρους του, το Υπουργείο, την κυβέρνηση.
Συγκεκριμένα με το σχέδιο νόμου:
· Γίνονται μια σειρά αυξομειώσεις στη μοριοδότηση των «αντικειμενικών κριτηρίων» (επιστημονικά, διδακτικά κ.τ.λ.).
· Επανέρχεται η «αμαρτωλή» διαδικασία της συνέντευξης από τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ με διευρυμένη σύνθεση (5+2 επιπλέον ορισμένα από την κυβέρνηση μέλη).
· Καταργείται η μυστική ψήφος του συλλόγου διδασκόντων και θεσμοθετείται ο «συμβουλευτικός ρόλος» του συλλόγου που δεν θα μετράει στην τελική βαθμολογία του υποψηφίου. Από τη συνεδρίαση του συλλόγου αποκλείονται οι αναπληρωτές!!
Η κριτική που κάνει στην κυβέρνηση η ΝΔ και η ΔΑΚΕ, για προχειρότητα και «ιδεοληψίες», αλλά και κριτική άλλων δυνάμεων ότι δήθεν γίνονται «βήματα προς τα πίσω», είναι βολική για την κυβέρνηση γιατί κρύβει το γεγονός ότι και με τον προηγούμενο αλλά και με το σημερινό τρόπο επιλογής ο διευθυντής θα κληθεί να υπηρετήσει ένα εκ των προτέρων αντιλαϊκό – αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο.
Δεν είναι τυχαίο ότι η επιλογή και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης είναι μέρος του 4ου Μνημονίου για την εκπαίδευση – τριετές πρόγραμμα πλάι στα ζητήματα της εξοικονόμησης πόρων, την προώθηση της μαθητείας στη Τεχνική Εκπαίδευση, την αυτονομία της σχολικής μονάδας.
Ανοίγει όχι απλά δρόμος αλλά λεωφόρος για την αξιολόγηση και στην εκπαίδευση!!
Η διαδικασία εμπλοκής του συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή των διευθυντών δεν είναι απλά «καρικατούρα» επειδή η γνώμη του θα λαμβάνεται υπόψη μόνο συμβουλευτικά από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια!! Είναι μέρος της γενικότερης διαδικασίας αξιολόγησης που προωθείται και στην εκπαίδευση.
Ο Σύλλογος διδασκόντων θα καλείται σε ξεχωριστή συνεδρίαση να συντάσσει πρακτικό μέσα από το οποίο θα αποτιμά(!!) τη συμβολή στο εκπαιδευτικό έργο, την προσωπικότητα και τη γενική συγκρότηση του κάθε υποψηφίου. Η διαδικασία της «φανερής περιγραφικής αξιολόγησης» θα γίνεται στη βάση δεικτών αξιολόγησης μέσω ερωτηματολογίων τα οποία θα αποστέλλονται στα σχολεία μετά από Υπουργική Απόφαση και γνωμοδότηση του Ι.Ε.Π.
Η διαδικασία αυτή είναι εφαρμογή ακριβώς των διαδικασιών αξιολόγησης που προβλέπονται στο ν. 4369/16 –Βερναδάκη- για την αξιολόγηση στο Δημόσιο στο τμήμα που αφορά την αξιολόγηση του προϊσταμένου από τους υφισταμένους. Το Σεπτέμβρη του 2017 σχεδιάζουν να βάλουν σε εφαρμογή και το υπόλοιπο κομμάτι της αξιολόγησης.
Επιβεβαιώνεται η προειδοποίηση του ΠΑΜΕ ότι ο νόμος Βερναδάκη θα αποτελέσει τον οδηγό για την αξιολόγηση και στην εκπαίδευση. Είναι μεγάλες οι ευθύνες των ηγεσιών σε ΟΛΜΕ – ΔΟΕ που εδώ και μήνες «ποιούν τη νήσσαν» για την αξιολόγηση και λιβανίζουν περί «μη τιμωρητικής αξιολόγησης» και εξαίρεσης των εκπαιδευτικών. Μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εκλεγμένος με τη ΔΑΚΕ δήλωσε ότι είναι υπέρ της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Στην ΑΔΕΔΥ, ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ, και ΣΥΡΙΖΑ τάχθηκαν υπέρ του ν. Βερναδάκη.
Καλούμε του συναδέλφους να δυναμώσουν τον αγώνα απέναντι στη αντιλαϊκή πολιτική. Απέναντι στο νέο Μνημόνιο για την Παιδεία. Απέναντι στην αξιολόγηση – κρατικό έλεγχο που στόχο έχει την προσαρμογή και του σχολείου στις ανάγκες αναπαραγωγής τους βαρβάρου εκμεταλλευτικού συστήματος.
- Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους να οργανώσουν την πάλη ενάντια στην αξιολόγηση.
- Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ στα πλαίσια της «αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ να καλέσουν τους συλλόγους να μην συντάξουν πρακτικά, να μην συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, να μην αξιολογήσουν.
Η υπόθεση της αποτροπής της αντιδραστικής εξέλιξης αφορά και τη στάση των αιρετών στη διαδικασία των συνεντεύξεων, διαδικασία η οποία δεν πρέπει να νομιμοποιηθεί.
Η θέση του ΠΑΜΕ ήταν και είναι:
- Δε συμμετέχουμε στη διαδικασία αξιολόγησης και σε καμιά περίπτωση, οι αιρετοί που εκλέχθηκαν με τα ψηφοδέλτια που στήριξε το ΠΑΜΕ δεν γίνονται αξιολογητές.
- Βάζουμε παύλα (-) στη συνέντευξη. Παραβρισκόμαστε στη διαδικασία από τη σκοπιά της καλύτερης αποκάλυψης– ελέγχου– καταγγελίας.
Η ακύρωση των αντιδραστικών εξελίξεων είναι υπόθεση του κινήματος και προφανώς αυτό δεν θα κριθεί μέσα στους τέσσερις τοίχους
των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ.
Επιβεβαιώνεται η προειδοποίηση του ΠΑΜΕ ότι ο νόμος Βερναδάκη θα αποτελέσει τον οδηγό για την αξιολόγηση και στην εκπαίδευση. Είναι μεγάλες οι ευθύνες των ηγεσιών σε ΟΛΜΕ – ΔΟΕ που εδώ και μήνες «ποιούν τη νήσσαν» για την αξιολόγηση και λιβανίζουν περί «μη τιμωρητικής αξιολόγησης» και εξαίρεσης των εκπαιδευτικών. Μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εκλεγμένος με τη ΔΑΚΕ δήλωσε ότι είναι υπέρ της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Στην ΑΔΕΔΥ, ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ, και ΣΥΡΙΖΑ τάχθηκαν υπέρ του ν. Βερναδάκη.
Καλούμε του συναδέλφους να δυναμώσουν τον αγώνα απέναντι στη αντιλαϊκή πολιτική. Απέναντι στο νέο Μνημόνιο για την Παιδεία. Απέναντι στην αξιολόγηση – κρατικό έλεγχο που στόχο έχει την προσαρμογή και του σχολείου στις ανάγκες αναπαραγωγής τους βαρβάρου εκμεταλλευτικού συστήματος.
- Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους να οργανώσουν την πάλη ενάντια στην αξιολόγηση.
- Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ στα πλαίσια της «αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ να καλέσουν τους συλλόγους να μην συντάξουν πρακτικά, να μην συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, να μην αξιολογήσουν.
Η υπόθεση της αποτροπής της αντιδραστικής εξέλιξης αφορά και τη στάση των αιρετών στη διαδικασία των συνεντεύξεων, διαδικασία η οποία δεν πρέπει να νομιμοποιηθεί.
Η θέση του ΠΑΜΕ ήταν και είναι:
- Δε συμμετέχουμε στη διαδικασία αξιολόγησης και σε καμιά περίπτωση, οι αιρετοί που εκλέχθηκαν με τα ψηφοδέλτια που στήριξε το ΠΑΜΕ δεν γίνονται αξιολογητές.
- Βάζουμε παύλα (-) στη συνέντευξη. Παραβρισκόμαστε στη διαδικασία από τη σκοπιά της καλύτερης αποκάλυψης– ελέγχου– καταγγελίας.
Η ακύρωση των αντιδραστικών εξελίξεων είναι υπόθεση του κινήματος και προφανώς αυτό δεν θα κριθεί μέσα στους τέσσερις τοίχους
των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.