Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 13 Απριλίου 2017

Το πρώτο τούνελ πλοίων στον κόσμο! - Stad Ship Tunnel στη Νορβηγία

Του Παναγιώτη Γεωργιάδη
Καλά οι Νορβηγοί έχουν "ξεφύγει" τελείως. Την ώρα που εμείς πανηγυρίζουμε και κάνουμε φιέστες για τούνελ οδικού δικτύου (που θα έπρεπε να υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια), αυτοί είναι ήδη ξεκίνησαν να κατασκευάζουν τούνελ για πλοία! 

Τόσο για εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων, όσο και για τουριστική αξιοποίηση και εκμετάλλευση. Ξεχάστε τους ισθμούς και τα κανάλια, ξεχάστε τους αναγκαστικούς κύκλους που πραγματοποιούν τα πλοία σε όλη τη γη για να μετακινηθούν από το ένα λιμάνι στο άλλο.

Η Νορβηγική κυβέρνηση, μετά από μελέτες, "ανοιχτό μυαλό" και σωστή πρόβλεψη για το μέλλον, συμφώνησε ώστε να προχωρήσει η κατασκευή της σήραγγας Stad Ship Tunnel, δηλαδή το πρώτο τούνελ πλοίων του κόσμου, που θα φτιαχτεί κάτω από ένα βουνό στην απομακρυσμένη περιοχή στις δυτικές ακτές της χώρας, ανάμεσα στο φιορδ Moldefiorden και το Kjodepollen.

Το Stad Ship Tunnel Stad, θα είναι μια σήραγγα μήκος 1.700 μέτρων, 37 μέτρα ύψος και πλάτους 26,5 μέτρα. Θα μπορούν να περνούν από εκεί με ασφάλεια πλοία φορτηγά και κρουαζιερόπλοια έως και 16.000 τόνων και ανάλογου μεγέθους. 

Επιπλέον θα αποτελεί και το νέο «τουριστικό αξιοθέατο» της περιοχής.Το έργο αναμένεται να παραδοθεί μετά το 2023. Το συγκεκριμένο έργο επιλέχθηκε για την αποφυγή περιβαλλοντικών ζημιών αν θα κατασκευαζόταν κανάλι.

Δείτε το βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=6Py9OM5WbrA ( με υπότιτλους)

https://www.youtube.com/watch?v=ku6PyIPtfeA ( με αφήγηση)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.