Ανακοίνωση Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς
"Συνάδελφοι και συναδέλφισσες
Το Υπουργείο Παιδείας και η συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. εξακολουθούν να ασκούν την πολιτική τους με βάση το τρίτο και αριστερό Μνημόνιο, και με όχημα τη δημαγωγία και το βερμπαλισμό, προσπαθούν να μεταμορφώσουν τη σκληρά νεοφιλελεύθερη και αντικοινωνική πολιτική τους με τον πιο γκροτέσκο και προκλητικό τρόπο.
Οι φορολογίες επί φορολογιών και οι συνεχείς οικονομικές περικοπές εξανεμίζουν το ήδη πενιχρό εισόδημα των εργαζομένων. Η ύφεση και η ανεργία συνεχίζουν να εξαθλιώνουν την ελληνική κοινωνία, ενώ η μετανάστευση των νέων επιστημόνων γίνεται όλο και πιο μαζική υπονομεύοντας το μέλλον της χώρας. Καμιά ανάπτυξη δεν φαίνεται στον ορίζοντα και το μόνο που αναπτύσσεται είναι η φαιά προπαγάνδα και τα επικοινωνιακά τεχνάσματα της κυβέρνησης, για να καλύψουν τη γύμνια της αντιλαϊκής πολιτικής της.
Ο Υπουργός Παιδείας στη Βουλή ήταν προκλητικός για τα «έργα και τις ημέρες του». Τόνισε μεταξύ άλλων ότι «σταματήσαμε την απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης και θέσαμε ως προτεραιότητα το σχολείο ισότητας και ποιότητας. Η πρώτη πράξη της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ήταν να επαναφέρει το κλίμα δημοκρατίας στα σχολεία» (!). Προφανώς ζει μια άλλη πραγματικότητα απ’ αυτή που βιώνουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί.
Κάθε τόσο οι λαλίστατοι εκπρόσωποι του Υπουργείου εξαγγέλλουν τα ίδια και τα ίδια, γενικές και αόριστες υποσχέσεις προσπαθώντας να αποσπάσουν το κοινωνικό ενδιαφέρον από τα διαρκώς διογκούμενα προβλήματα των σχολείων.
Ο εθνικός τους διάλογος ήταν ένας ανιαρός μονόλογος των κομματικών τους στελεχών με πλούσιο περιεχόμενο κοινοτοπιών και γενικολογιών.
Επαναφέρεται διαρκώς το ζήτημα μιας δήθεν «ελεύθερης πρόσβασης» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και του «εθνικού απολυτηρίου», χωρίς να αποσαφηνίζεται τίποτα συγκεκριμένο. Αναφέρονται σε «ελεύθερη πρόσβαση» σε Σχολές και Τμήματα χαμηλής ζήτησης, κάτι που είναι πραγματικότητα εδώ και πολλά χρόνια. Μιλάνε για Εθνικό Απολυτήριο – που στο πρόσφατο παρελθόν το είχαν πολεμήσει «με νύχια και με δόντια» ως σκληρά ταξικό θεσμό που επιβαλλόταν από την Ε.Ε. και τον Ο.Ο.Σ.Α – με το οποίο θα εισάγονται οι μαθητές στο πανεπιστήμιο παραλείποντας σκοπίμως να σημειώσουν ότι ένα τέτοιο απολυτήριο θα περιλαμβάνει αναγκαστικά εθνικές / πανελλαδικές εξετάσεις.
Εξαγγέλλονται για άλλη μια φορά «μαζικοί διορισμοί» στην εκπαίδευση, ενώ θα υπάρξουν μόνο προσλήψεις αναπληρωτών. Και εδώ έχουμε την πρόσφατη εμπειρία της περσινής σχολικής χρονιάς που τελείωσε με σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα στην πράξη προχωράνε στη με θεσμικό τρόπο συρρίκνωση της εκπαίδευσης με τη μείωση ωρών στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο – μιλώντας δημαγωγικά περί κούρασης των μαθητών.
Συνεχίζουν την υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης με την αύξηση της αναλογίας μαθητών / εκπαιδευτικών.
Δημιουργούν ένα άνευ προηγουμένου χάος με της αναθέσεις των εκπαιδευτικών για τα μαθήματα που θα διδάσκουν ανατρέποντας με τον πιο αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό τρόπο τις επιστημονικές σπουδές των εκπαιδευτικών.
Προωθείται η α λα καρτ διδασκαλία ανάλογα με το τι είδους ειδικότητες υπάρχουν στα σχολεία - ανεξάρτητα από την επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών -, όπως γινόταν σε πολύ παλιές δεκαετίες. (δεν έχετε παρά να δείτε το τελευταίο ΦΕΚ για τις αναθέσεις μαθημάτων http://www.esos.gr/arthra/45880/nea-apofasi-gia-tis-anatheseis-mathimaton-gymnasioy-kai-genikoy-lykeioy (πηγή esos)
Η Ειδική Αγωγή αντί να είναι πρώτη προτεραιότητα παραμελείται περαιτέρω με την οικονομική ασφυξία και επιχειρείται η εν μέρει αντικατάσταση των ειδικών σπουδών που χρειάζονται οι εκπαιδευτικοί με ταχύρρυθμα σεμινάρια!
Οι συντεταγμένες κινήσεις του Υπουργείου κατά της Τ.Ε.Ε. (συγχώνευση τομέων γειτονικών σχολείων, αύξηση του αριθμού μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων σε συνδυασμό με την εξαγγελία ότι μόνο το 40% των ολιγομελών τμημάτων που λειτούργησαν πέρυσι) θα συρρικνώνουν την Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και θα έχουν ως αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων να μην έχει ωράριο.
Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών γίνονται παράνομα με την ακύρωση των σχετικών κείμενων διατάξεων των ΠΔ50/96 και ΠΔ100/97. Παρακάμπτεται η νόμιμη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ. Τα λειτουργικά κενά, όπως και οι αναθέσεις των μαθημάτων, ζητήθηκαν να διαμορφωθούν χωρίς τις συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων και οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για τοποθέτηση να γίνεται χωρίς γνώση λειτουργικών κενών αλλά με ατομικές αποφάσεις των Διευθυντών.
Αυτή είναι η επαναφορά της δημοκρατίας στα σχολεία με τις παράνομες λειτουργίες και με την παράκαμψη των συλλογικών οργάνων!
Το αποτέλεσμα θα είναι η δημιουργία διαρκών αλλαγών στα σχολεία και στο διδακτικό προσωπικό με άμεσο αντίκτυπο στη διδακτική λειτουργία.
Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν εφαρμόζει απλά και μόνο το Μνημόνιο που έχει επιβάλλει για να «απελευθερώσει τη χώρα», για να «κάνει τις αγορές να χορεύουν και για να αλλάξει την Ευρώπη και τον Κόσμο», αλλά προχωράει και σε θεσμικού τύπου αλλοιώσεις της εκπαίδευσης.
Στο ζήτημα της συνταξιοδότησης επιβάλλει ποινές σε όσους έχουν εργαστεί πολλά χρόνια με σοβαρές μειώσεις στον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης, πρωτόγνωρο εργασιακό στοιχείο για οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης!
Δυστυχώς το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ υπολείπεται των αναγκών της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Δεν έχει διαμορφώσει ένα στοιχειωδώς ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την εκπαίδευση, για τα προβλήματά της και για τις προτεραιότητές της. Τρέχει πίσω από τα γεγονότα και μάλιστα αποσπασματικά και με συμβολικό τρόπο. Επιδίδεται σε ανακοινώσεις και σε κινήσεις δημοσιότητας. Δεν συσπειρώνει τους εκπαιδευτικούς. Η έλλειψη συγκροτημένης πρότασης για την παιδεία έχει επηρεάσει τη συλλογική δράση διαμορφώνοντας ένα κλίμα αποδοχής των κυβερνητικών μέτρων!
Καλούμε την ΟΛΜΕ να αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αγωνιστικής δράσης και να μην εξαντλείται σε αποσπασματικές κινήσεις πίσω από τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου.
Η ΠΕΚ διεκδικεί και αγωνίζεται για:
· Αύξηση των δαπανών για την παιδεία για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών τ ων σχολείων και για την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
· Διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των οργανικών κενών των σχολείων. Διορισμοί των αναπληρωτών σε λειτουργικά κενά από την αρχή της χρονιάς.
· Ουσιαστικό διάλογο του Υπουργείου με τους εκπαιδευτικούς φορείς.
· Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.
· Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού εκτός ΠΥΣΔΕ.
· Απόσυρση των εγκυκλίων για τις προϋποθέσεις λειτουργίας των Ομάδων Προσανατολισμού για τα ΓΕ.Λ. και των τμημάτων γενικής παιδείας τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ.
· Εξασφάλιση όλων των νόμιμων εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών στις υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτεμβρίου τα οποία παραβιάζονται με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας. Άμεση απόσυρση της σχετικής εγκυκλίου.
Αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα. Ο υπουργός απέρριψε τροπολογία της αντιπολίτευσης (Δημοκρατική συμπαράταξη) δείτε: http://www.esos.gr/arthra/45847/den-egine-dekti-tropologia-gia-tin-anagnorisi-proypiresias-ekpaideytikon-ston-idiotiko (πηγή esos)
Ευχόμαστε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά, παρά τις δύσκολες συνθήκες που ζούμε. Πιστεύουμε πως η Παιδεία ζει χάρη στο φιλότιμο και την αυταπάρνηση των εκπαιδευτικών.
Το Υπουργείο Παιδείας και η συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. εξακολουθούν να ασκούν την πολιτική τους με βάση το τρίτο και αριστερό Μνημόνιο, και με όχημα τη δημαγωγία και το βερμπαλισμό, προσπαθούν να μεταμορφώσουν τη σκληρά νεοφιλελεύθερη και αντικοινωνική πολιτική τους με τον πιο γκροτέσκο και προκλητικό τρόπο.
Οι φορολογίες επί φορολογιών και οι συνεχείς οικονομικές περικοπές εξανεμίζουν το ήδη πενιχρό εισόδημα των εργαζομένων. Η ύφεση και η ανεργία συνεχίζουν να εξαθλιώνουν την ελληνική κοινωνία, ενώ η μετανάστευση των νέων επιστημόνων γίνεται όλο και πιο μαζική υπονομεύοντας το μέλλον της χώρας. Καμιά ανάπτυξη δεν φαίνεται στον ορίζοντα και το μόνο που αναπτύσσεται είναι η φαιά προπαγάνδα και τα επικοινωνιακά τεχνάσματα της κυβέρνησης, για να καλύψουν τη γύμνια της αντιλαϊκής πολιτικής της.
Ο Υπουργός Παιδείας στη Βουλή ήταν προκλητικός για τα «έργα και τις ημέρες του». Τόνισε μεταξύ άλλων ότι «σταματήσαμε την απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης και θέσαμε ως προτεραιότητα το σχολείο ισότητας και ποιότητας. Η πρώτη πράξη της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ήταν να επαναφέρει το κλίμα δημοκρατίας στα σχολεία» (!). Προφανώς ζει μια άλλη πραγματικότητα απ’ αυτή που βιώνουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί.
Κάθε τόσο οι λαλίστατοι εκπρόσωποι του Υπουργείου εξαγγέλλουν τα ίδια και τα ίδια, γενικές και αόριστες υποσχέσεις προσπαθώντας να αποσπάσουν το κοινωνικό ενδιαφέρον από τα διαρκώς διογκούμενα προβλήματα των σχολείων.
Ο εθνικός τους διάλογος ήταν ένας ανιαρός μονόλογος των κομματικών τους στελεχών με πλούσιο περιεχόμενο κοινοτοπιών και γενικολογιών.
Επαναφέρεται διαρκώς το ζήτημα μιας δήθεν «ελεύθερης πρόσβασης» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και του «εθνικού απολυτηρίου», χωρίς να αποσαφηνίζεται τίποτα συγκεκριμένο. Αναφέρονται σε «ελεύθερη πρόσβαση» σε Σχολές και Τμήματα χαμηλής ζήτησης, κάτι που είναι πραγματικότητα εδώ και πολλά χρόνια. Μιλάνε για Εθνικό Απολυτήριο – που στο πρόσφατο παρελθόν το είχαν πολεμήσει «με νύχια και με δόντια» ως σκληρά ταξικό θεσμό που επιβαλλόταν από την Ε.Ε. και τον Ο.Ο.Σ.Α – με το οποίο θα εισάγονται οι μαθητές στο πανεπιστήμιο παραλείποντας σκοπίμως να σημειώσουν ότι ένα τέτοιο απολυτήριο θα περιλαμβάνει αναγκαστικά εθνικές / πανελλαδικές εξετάσεις.
Εξαγγέλλονται για άλλη μια φορά «μαζικοί διορισμοί» στην εκπαίδευση, ενώ θα υπάρξουν μόνο προσλήψεις αναπληρωτών. Και εδώ έχουμε την πρόσφατη εμπειρία της περσινής σχολικής χρονιάς που τελείωσε με σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα στην πράξη προχωράνε στη με θεσμικό τρόπο συρρίκνωση της εκπαίδευσης με τη μείωση ωρών στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο – μιλώντας δημαγωγικά περί κούρασης των μαθητών.
Συνεχίζουν την υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης με την αύξηση της αναλογίας μαθητών / εκπαιδευτικών.
Δημιουργούν ένα άνευ προηγουμένου χάος με της αναθέσεις των εκπαιδευτικών για τα μαθήματα που θα διδάσκουν ανατρέποντας με τον πιο αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό τρόπο τις επιστημονικές σπουδές των εκπαιδευτικών.
Προωθείται η α λα καρτ διδασκαλία ανάλογα με το τι είδους ειδικότητες υπάρχουν στα σχολεία - ανεξάρτητα από την επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών -, όπως γινόταν σε πολύ παλιές δεκαετίες. (δεν έχετε παρά να δείτε το τελευταίο ΦΕΚ για τις αναθέσεις μαθημάτων http://www.esos.gr/arthra/45880/nea-apofasi-gia-tis-anatheseis-mathimaton-gymnasioy-kai-genikoy-lykeioy (πηγή esos)
Η Ειδική Αγωγή αντί να είναι πρώτη προτεραιότητα παραμελείται περαιτέρω με την οικονομική ασφυξία και επιχειρείται η εν μέρει αντικατάσταση των ειδικών σπουδών που χρειάζονται οι εκπαιδευτικοί με ταχύρρυθμα σεμινάρια!
Οι συντεταγμένες κινήσεις του Υπουργείου κατά της Τ.Ε.Ε. (συγχώνευση τομέων γειτονικών σχολείων, αύξηση του αριθμού μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων σε συνδυασμό με την εξαγγελία ότι μόνο το 40% των ολιγομελών τμημάτων που λειτούργησαν πέρυσι) θα συρρικνώνουν την Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και θα έχουν ως αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων να μην έχει ωράριο.
Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών γίνονται παράνομα με την ακύρωση των σχετικών κείμενων διατάξεων των ΠΔ50/96 και ΠΔ100/97. Παρακάμπτεται η νόμιμη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ. Τα λειτουργικά κενά, όπως και οι αναθέσεις των μαθημάτων, ζητήθηκαν να διαμορφωθούν χωρίς τις συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων και οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για τοποθέτηση να γίνεται χωρίς γνώση λειτουργικών κενών αλλά με ατομικές αποφάσεις των Διευθυντών.
Αυτή είναι η επαναφορά της δημοκρατίας στα σχολεία με τις παράνομες λειτουργίες και με την παράκαμψη των συλλογικών οργάνων!
Το αποτέλεσμα θα είναι η δημιουργία διαρκών αλλαγών στα σχολεία και στο διδακτικό προσωπικό με άμεσο αντίκτυπο στη διδακτική λειτουργία.
Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν εφαρμόζει απλά και μόνο το Μνημόνιο που έχει επιβάλλει για να «απελευθερώσει τη χώρα», για να «κάνει τις αγορές να χορεύουν και για να αλλάξει την Ευρώπη και τον Κόσμο», αλλά προχωράει και σε θεσμικού τύπου αλλοιώσεις της εκπαίδευσης.
Στο ζήτημα της συνταξιοδότησης επιβάλλει ποινές σε όσους έχουν εργαστεί πολλά χρόνια με σοβαρές μειώσεις στον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης, πρωτόγνωρο εργασιακό στοιχείο για οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης!
Δυστυχώς το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ υπολείπεται των αναγκών της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Δεν έχει διαμορφώσει ένα στοιχειωδώς ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την εκπαίδευση, για τα προβλήματά της και για τις προτεραιότητές της. Τρέχει πίσω από τα γεγονότα και μάλιστα αποσπασματικά και με συμβολικό τρόπο. Επιδίδεται σε ανακοινώσεις και σε κινήσεις δημοσιότητας. Δεν συσπειρώνει τους εκπαιδευτικούς. Η έλλειψη συγκροτημένης πρότασης για την παιδεία έχει επηρεάσει τη συλλογική δράση διαμορφώνοντας ένα κλίμα αποδοχής των κυβερνητικών μέτρων!
Καλούμε την ΟΛΜΕ να αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αγωνιστικής δράσης και να μην εξαντλείται σε αποσπασματικές κινήσεις πίσω από τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου.
Η ΠΕΚ διεκδικεί και αγωνίζεται για:
· Αύξηση των δαπανών για την παιδεία για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών τ ων σχολείων και για την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
· Διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των οργανικών κενών των σχολείων. Διορισμοί των αναπληρωτών σε λειτουργικά κενά από την αρχή της χρονιάς.
· Ουσιαστικό διάλογο του Υπουργείου με τους εκπαιδευτικούς φορείς.
· Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.
· Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού εκτός ΠΥΣΔΕ.
· Απόσυρση των εγκυκλίων για τις προϋποθέσεις λειτουργίας των Ομάδων Προσανατολισμού για τα ΓΕ.Λ. και των τμημάτων γενικής παιδείας τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ.
· Εξασφάλιση όλων των νόμιμων εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών στις υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτεμβρίου τα οποία παραβιάζονται με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας. Άμεση απόσυρση της σχετικής εγκυκλίου.
Αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα. Ο υπουργός απέρριψε τροπολογία της αντιπολίτευσης (Δημοκρατική συμπαράταξη) δείτε: http://www.esos.gr/arthra/45847/den-egine-dekti-tropologia-gia-tin-anagnorisi-proypiresias-ekpaideytikon-ston-idiotiko (πηγή esos)
Ευχόμαστε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά, παρά τις δύσκολες συνθήκες που ζούμε. Πιστεύουμε πως η Παιδεία ζει χάρη στο φιλότιμο και την αυταπάρνηση των εκπαιδευτικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.