Επιμέλεια: Γιάννης Λιναρδάκης*
Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και της μεταβλητότητας ο επαγγελματικός προσανατολισμός είναι απαραίτητος. Οι νέοι άνθρωποι είναι απαραίτητο μέσα στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της κοινωνίας και καθώς διανύουν μία δύσκολη ηλικιακή περίοδο, να κάνουν έγκαιρη, ορθολογική και σωστή εκπαιδευτική επιλογή, εντοπίζοντας τις εσωτερικές κλίσεις, ικανότητες και δεξιότητές τους και σταθμίζοντάς τες σε σχέση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και της μεταβλητότητας ο επαγγελματικός προσανατολισμός είναι απαραίτητος. Οι νέοι άνθρωποι είναι απαραίτητο μέσα στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της κοινωνίας και καθώς διανύουν μία δύσκολη ηλικιακή περίοδο, να κάνουν έγκαιρη, ορθολογική και σωστή εκπαιδευτική επιλογή, εντοπίζοντας τις εσωτερικές κλίσεις, ικανότητες και δεξιότητές τους και σταθμίζοντάς τες σε σχέση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Στο σημείο αυτό, ο επαγγελματικός προσανατολισμός μπορεί να προσφέρει αφενός την απαραίτητη καθοδήγηση του νέου ατόμου στην απαιτητική διαδικασία της αυτογνωσίας και αφετέρου τη στήριξη εκείνων των δεξιοτήτων αυτοδιαχείρισης, που θα βοηθήσουν τον έφηβο να τραπεί σε έναν ενήλικα με αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, ικανό να λαμβάνει καίριες αποφάσεις.
Οι απόψεις των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις σημαντικές για αυτούς επαγγελματικές αξίες είναι καθοριστικής σημασίας και ιδιαιτέρως βαρύνουσες για τη λήψη της βέλτιστης επαγγελματικής απόφασης, η καταγραφή τους και η μελέτη των συμπερασμάτων από αυτή κρίνεται αναγκαία, προκειμένου να υπάρξει σωστή συμβουλευτική καθοδήγηση και ευαισθητοποίησή τους για τους μελλοντικούς τους σχεδιασμούς.
Δείτε τη μελέτη ΕΔΩ
* Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Καινοτόμων Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.
Οι απόψεις των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις σημαντικές για αυτούς επαγγελματικές αξίες είναι καθοριστικής σημασίας και ιδιαιτέρως βαρύνουσες για τη λήψη της βέλτιστης επαγγελματικής απόφασης, η καταγραφή τους και η μελέτη των συμπερασμάτων από αυτή κρίνεται αναγκαία, προκειμένου να υπάρξει σωστή συμβουλευτική καθοδήγηση και ευαισθητοποίησή τους για τους μελλοντικούς τους σχεδιασμούς.
Δείτε τη μελέτη ΕΔΩ
* Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Καινοτόμων Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.