Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ενημερωτική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 23 Μαΐου στην αίθουσα Β. Σεργιαννίδης του Επιμελητηρίου. Το θέμα αφορούσε τα “κόκκινα” δάνεια και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου ώστε να καταστούν αυτά βιώσιμα
Ο Πρόεδρος Π. Τονικίδης κατά τη διάρκεια του σύντομου χαιρετισμού έκανε εκτενή αναφορά και στο έργο του Επιμελητηρίου “MicroStars” μέσω του οποίου παρέχεται η δυνατότητα χρηματοδότησης σε μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ομιλητής της ενημερωτικής πρωτοβουλίας ήταν ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας Business Support Services Δρ. Ευστάθιος Λιακόπουλος, ο οποίους παρουσίασε τους λόγους που οδήγησαν στην ανεξέλεγκτη εξάπλωση των “κόκκινων” δανείων.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε στην εισήγηση του ο κ. Λιακόπουλος: «Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο και μετά την ολοκλήρωση της ανά-κεφαλαιοποίησης των τραπεζών, περνάμε από το στάδιο της αδράνειας και της αναμονής, στο επόμενο στάδιο της ενεργής διαχείρισης των δανείων που βρίσκονται σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών. Ειδικότερα για τις κατηγορίες των ιδιωτών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, η κινητικότητα έχει ξεκινήσει από τις 16 Φεβρουαρίου.
Η διαχείριση των κόκκινων δανείων πλέον θα γίνεται με συστηματικότερο τρόπο ενώ θεσμοθετούνται εργαλεία όπως διαγραφή οφειλής, πώληση ακινήτου, μετάθεση πληρωμής μέρους του δανείου, κεφαλαιοποίηση ή διαγραφή τόκων, μείωση επιτοκίου και κατάργηση εξόδων κ.α., για να καλύπτεται η αδυναμία των συνεργάσιμων πελατών.
Συνεχίζοντας τόνισε ότι οι δανειολήπτες ιδιώτες και επιχειρήσεις καλούνται με από κάθε πιστωτικό ίδρυμα να δηλώσουν εντός δέκα πέντε ημερών, την πλήρη περιουσιακή τους κατάσταση και την πρόταση τους για την διαχείριση της οφειλής τους.
Η μη έγκαιρη ανταπόκριση του δανειολήπτη, μπορεί να τον κατηγοριοποιήσει στους μη συνεργάσιμους παρέχοντας την δυνατότητα στα πιστωτικά ιδρύματα να κινηθούν άμεσα νομικά με ενέργειες όπως καταγγελία, πτώχευση, αναγκαστική διαχείριση, πλειστηριασμός περιουσιακών δεδομένων κτλ. Για αυτό και είναι σαφή η σημασία της έγκαιρης και έγκυρης ανταπόκρισης».
Μετά το πέρας της ενημέρωσης τέθηκαν από το κοινό ερωτήματα στα οποία δόθηκαν απαντήσεις και διευκρινίσεις.
Κλείνοντας ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου αφού ευχαρίστησε τον κ. Λιακόπουλο για την ουσιαστική και αναλυτική ενημέρωση κάλεσε τα μέλη που αντιμετωπίζουν προβλήματα να επισκέπτονται τον Φορέα ή να κλείσουν επί τόπου ραντεβού με τους συμβούλους του Επιμελητηρίου.
Ο Πρόεδρος Π. Τονικίδης κατά τη διάρκεια του σύντομου χαιρετισμού έκανε εκτενή αναφορά και στο έργο του Επιμελητηρίου “MicroStars” μέσω του οποίου παρέχεται η δυνατότητα χρηματοδότησης σε μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ομιλητής της ενημερωτικής πρωτοβουλίας ήταν ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας Business Support Services Δρ. Ευστάθιος Λιακόπουλος, ο οποίους παρουσίασε τους λόγους που οδήγησαν στην ανεξέλεγκτη εξάπλωση των “κόκκινων” δανείων.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε στην εισήγηση του ο κ. Λιακόπουλος: «Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο και μετά την ολοκλήρωση της ανά-κεφαλαιοποίησης των τραπεζών, περνάμε από το στάδιο της αδράνειας και της αναμονής, στο επόμενο στάδιο της ενεργής διαχείρισης των δανείων που βρίσκονται σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών. Ειδικότερα για τις κατηγορίες των ιδιωτών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, η κινητικότητα έχει ξεκινήσει από τις 16 Φεβρουαρίου.
Η διαχείριση των κόκκινων δανείων πλέον θα γίνεται με συστηματικότερο τρόπο ενώ θεσμοθετούνται εργαλεία όπως διαγραφή οφειλής, πώληση ακινήτου, μετάθεση πληρωμής μέρους του δανείου, κεφαλαιοποίηση ή διαγραφή τόκων, μείωση επιτοκίου και κατάργηση εξόδων κ.α., για να καλύπτεται η αδυναμία των συνεργάσιμων πελατών.
Συνεχίζοντας τόνισε ότι οι δανειολήπτες ιδιώτες και επιχειρήσεις καλούνται με από κάθε πιστωτικό ίδρυμα να δηλώσουν εντός δέκα πέντε ημερών, την πλήρη περιουσιακή τους κατάσταση και την πρόταση τους για την διαχείριση της οφειλής τους.
Η μη έγκαιρη ανταπόκριση του δανειολήπτη, μπορεί να τον κατηγοριοποιήσει στους μη συνεργάσιμους παρέχοντας την δυνατότητα στα πιστωτικά ιδρύματα να κινηθούν άμεσα νομικά με ενέργειες όπως καταγγελία, πτώχευση, αναγκαστική διαχείριση, πλειστηριασμός περιουσιακών δεδομένων κτλ. Για αυτό και είναι σαφή η σημασία της έγκαιρης και έγκυρης ανταπόκρισης».
Μετά το πέρας της ενημέρωσης τέθηκαν από το κοινό ερωτήματα στα οποία δόθηκαν απαντήσεις και διευκρινίσεις.
Κλείνοντας ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου αφού ευχαρίστησε τον κ. Λιακόπουλο για την ουσιαστική και αναλυτική ενημέρωση κάλεσε τα μέλη που αντιμετωπίζουν προβλήματα να επισκέπτονται τον Φορέα ή να κλείσουν επί τόπου ραντεβού με τους συμβούλους του Επιμελητηρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.