Δελτίο τύπου ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών
Μετά την ψήφιση της επίμαχης τροπολογίας για τα Τμήματα Ένταξη (ΤΕ), με την οποία η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας, αλλάζουν το χαρακτήρα τους και στην ουσία τα καταργούν, στο όνομα της «ένταξης» - «συμπερίληψης», που είναι στρατηγική ΕΕ και ΟΟΣΑ, έχουμε και το επόμενο βήμα.
Η κυβέρνηση λέγοντας για άλλη μια φορά «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλά», προσπαθεί να κάνει το άσπρο μαύρο. Με νέα εγκύκλιο για τη δήθεν ίδρυση νέων ΤΕ, καταργεί και ήδη υπάρχοντα!!!
Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπ. Παιδείας έστειλε προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα ΚΕΔΔΥ την εγκύκλιο με αρ.πρωτ.50351/Δ3-24/3/2016 με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Οδηγίες σχετικά με τις ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Π.Ε και Τμημάτων Ένταξης Π.Ε & Δ.Ε σχολικού έτους 2016-17» με την οποία, στα συγχωνευμένα σχολεία, που ξεχωριστά το καθένα είχε ΤΕ και με τη συγχώνευση παρέμειναν και τα δύο ΤΕ, τώρα το ένα πρέπει να καταργηθεί! Δηλαδή το Υπ. Παιδείας μας λέει ότι σε σχολεία με αρκετές εκατοντάδες μαθητές, που τα δύο ΤΕ αποτελούσαν μια ανάσα βοήθειας για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, το ένα πρέπει να κλείσει αμέσως, το άλλο πρέπει να αλλάξει χαρακτήρα, άρα και πάλι να κλείσει, και τα παιδιά αυτά να μείνουν εντελώς αβοήθητα!
Αν λάβουμε υπόψη μας ότι τα τελευταία χρόνια έχουν συγχωνευτεί πάρα πολλά σχολεία ανά τη χώρα, καταλαβαίνουμε ότι το Υπ. Παιδείας δίνει ένα ακόμα σημαντικό χτύπημα στα ίδια τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και στις οικογένειές τους, στη δημόσια Ειδική Αγωγή αλλά και στο γενικό σχολείο. Μόνο στη Διεύθυνση Α Αθήνας καταργούνται με την εγκύκλιο αυτή 15 ΤΕ!
Παράλληλα, με την ίδια εγκύκλιο αυστηροποιούνται οι όροι δημιουργίας των ΤΕ, αφού, για να δημιουργηθεί πλέον ΤΕ, χρειάζονται τουλάχιστον 3 γνωματεύσεις από τα ΚΕΔΔΥ με πρόταση για φοίτηση των μαθητών σε ΤΕ (μέχρι τώρα αρκούσε να υπήρχαν τρία παιδιά με γνωμάτευση ή δήλωση του γονέα). Αλήθεια ποιο ΚΕΔΔΥ και πότε θα δώσει τις 3 αυτές γνωματεύσεις για να δημιουργηθεί τάχα το τμήμα, όταν είναι γνωστό ότι κάθε γνωμάτευση κάνει μήνες ή και πάνω από χρόνο να δοθεί, λόγω υποστελέχωσης των ΚΕΔΔΥ;
Τρίτο ζήτημα, που εγείρει πολλά ερωτηματικά για τη σκοπιμότητά του, είναι ότι με την ίδια εγκύκλιο ζητείται από τον οικείο Δήμο, στον οποίο ανήκει το σχολείο που αιτείται ίδρυση ΤΕ, να καταθέσει ξεχωριστό (από το υπόλοιπο σχολείο) προϋπολογισμό για τη λειτουργία του!
Αλήθεια από πότε και γιατί ο κάθε δήμος πρέπει να καταμερίζει τον προϋπολογισμό λειτουργίας ενός σχολείου ανά τμήμα ή σε επιμέρους πλευρές της λειτουργίας του; Τι σκοπό εξυπηρετεί μια τέτοια πρόβλεψη; Πού το πάει η κυβέρνηση; Μήπως είναι ένας εύσχημος τρόπος να ξεκινήσει η άμεση εμπλοκή των δήμων στην ίδια τη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου, στο όνομα της λεγόμενης αποκέντρωσης και της «αυτονομία» της σχολικής μονάδας;
Η συρρίκνωση και τελικά η κατάργηση συνολικά των Τ.Ε. αποδεικνύεται ότι είναι ο πραγματικός στόχος της κυβέρνησης. Είναι ένα «έγκλημα» προμελετημένο και προσχεδιασμένο εδώ και καιρό, στο όνομα του γενικότερου «εξορθολογισμού» και των περικοπών, που υλοποιείται βήμα – βήμα.
Όμως όλοι εμείς που εμπλεκόμαστε στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές με ή χωρίς ειδικές ανάγκες, λέμε φτάνει πια! Απαιτούμε:
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Ν’ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟΣΟ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΟΥ ΤΣΑΚΙΖΟΥΝ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ!
Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης με άμεσους μόνιμους διορισμούς του αναγκαίου προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών όλων των παιδιών με ειδικές ανάγκες!
Όλες και όλοι στην Πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία 7 Απρίλη. Προετοιμαζόμαστε για τη 48ωρη Γενική Απεργία εάν και όταν η κυβέρνηση καταθέσει το αντιασφαλιστικό έκτρωμα και το πακέτο των αντιλαϊκών μέτρων στη βουλή.
Η κυβέρνηση λέγοντας για άλλη μια φορά «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλά», προσπαθεί να κάνει το άσπρο μαύρο. Με νέα εγκύκλιο για τη δήθεν ίδρυση νέων ΤΕ, καταργεί και ήδη υπάρχοντα!!!
Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπ. Παιδείας έστειλε προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα ΚΕΔΔΥ την εγκύκλιο με αρ.πρωτ.50351/Δ3-24/3/2016 με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Οδηγίες σχετικά με τις ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Π.Ε και Τμημάτων Ένταξης Π.Ε & Δ.Ε σχολικού έτους 2016-17» με την οποία, στα συγχωνευμένα σχολεία, που ξεχωριστά το καθένα είχε ΤΕ και με τη συγχώνευση παρέμειναν και τα δύο ΤΕ, τώρα το ένα πρέπει να καταργηθεί! Δηλαδή το Υπ. Παιδείας μας λέει ότι σε σχολεία με αρκετές εκατοντάδες μαθητές, που τα δύο ΤΕ αποτελούσαν μια ανάσα βοήθειας για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, το ένα πρέπει να κλείσει αμέσως, το άλλο πρέπει να αλλάξει χαρακτήρα, άρα και πάλι να κλείσει, και τα παιδιά αυτά να μείνουν εντελώς αβοήθητα!
Αν λάβουμε υπόψη μας ότι τα τελευταία χρόνια έχουν συγχωνευτεί πάρα πολλά σχολεία ανά τη χώρα, καταλαβαίνουμε ότι το Υπ. Παιδείας δίνει ένα ακόμα σημαντικό χτύπημα στα ίδια τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και στις οικογένειές τους, στη δημόσια Ειδική Αγωγή αλλά και στο γενικό σχολείο. Μόνο στη Διεύθυνση Α Αθήνας καταργούνται με την εγκύκλιο αυτή 15 ΤΕ!
Παράλληλα, με την ίδια εγκύκλιο αυστηροποιούνται οι όροι δημιουργίας των ΤΕ, αφού, για να δημιουργηθεί πλέον ΤΕ, χρειάζονται τουλάχιστον 3 γνωματεύσεις από τα ΚΕΔΔΥ με πρόταση για φοίτηση των μαθητών σε ΤΕ (μέχρι τώρα αρκούσε να υπήρχαν τρία παιδιά με γνωμάτευση ή δήλωση του γονέα). Αλήθεια ποιο ΚΕΔΔΥ και πότε θα δώσει τις 3 αυτές γνωματεύσεις για να δημιουργηθεί τάχα το τμήμα, όταν είναι γνωστό ότι κάθε γνωμάτευση κάνει μήνες ή και πάνω από χρόνο να δοθεί, λόγω υποστελέχωσης των ΚΕΔΔΥ;
Τρίτο ζήτημα, που εγείρει πολλά ερωτηματικά για τη σκοπιμότητά του, είναι ότι με την ίδια εγκύκλιο ζητείται από τον οικείο Δήμο, στον οποίο ανήκει το σχολείο που αιτείται ίδρυση ΤΕ, να καταθέσει ξεχωριστό (από το υπόλοιπο σχολείο) προϋπολογισμό για τη λειτουργία του!
Αλήθεια από πότε και γιατί ο κάθε δήμος πρέπει να καταμερίζει τον προϋπολογισμό λειτουργίας ενός σχολείου ανά τμήμα ή σε επιμέρους πλευρές της λειτουργίας του; Τι σκοπό εξυπηρετεί μια τέτοια πρόβλεψη; Πού το πάει η κυβέρνηση; Μήπως είναι ένας εύσχημος τρόπος να ξεκινήσει η άμεση εμπλοκή των δήμων στην ίδια τη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου, στο όνομα της λεγόμενης αποκέντρωσης και της «αυτονομία» της σχολικής μονάδας;
Η συρρίκνωση και τελικά η κατάργηση συνολικά των Τ.Ε. αποδεικνύεται ότι είναι ο πραγματικός στόχος της κυβέρνησης. Είναι ένα «έγκλημα» προμελετημένο και προσχεδιασμένο εδώ και καιρό, στο όνομα του γενικότερου «εξορθολογισμού» και των περικοπών, που υλοποιείται βήμα – βήμα.
Όμως όλοι εμείς που εμπλεκόμαστε στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές με ή χωρίς ειδικές ανάγκες, λέμε φτάνει πια! Απαιτούμε:
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Ν’ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟΣΟ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΟΥ ΤΣΑΚΙΖΟΥΝ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ!
Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης με άμεσους μόνιμους διορισμούς του αναγκαίου προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών όλων των παιδιών με ειδικές ανάγκες!
Όλες και όλοι στην Πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία 7 Απρίλη. Προετοιμαζόμαστε για τη 48ωρη Γενική Απεργία εάν και όταν η κυβέρνηση καταθέσει το αντιασφαλιστικό έκτρωμα και το πακέτο των αντιλαϊκών μέτρων στη βουλή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.