Ολοκληρώθηκαν την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016 τα βιωματικά εργαστήρια για τους μαθητές στα πλαίσια εφαρμογής της ολοκληρωμένης παρέμβασης για την πρόληψη της επιθετικής συμπεριφοράς βασισμένη στη φιλοσοφία των ομoτίμων.
Η παρέμβαση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς διά της Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων και των Σχολικών Συμβούλων Α/θμιας Eκπ/σης Κιλκίς για 3η συνεχόμενη σχολική χρονιά. Κάθε εργαστήρι είχε διάρκεια 12 ώρες και απευθυνόταν σε μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης.
Στα εργαστήρια συμμετείχαν συνολικά 112 μαθητές και 10 εκπαιδευτικοί. Πιο συγκεκριμένα η ΣΤ΄ τάξη του Δημ. Σχολείου Καμπάνη, το Ε1 του 6ου Δημ. Σχολείου Κιλκίς, το Ε1 και Ε2 του 5ου Δημ. Σχολείου Κιλκίς και το Ε1 και Ε2 του 3ου Δημ. Σχολείου Κιλκίς. Τα εργαστήρια πραγματοποιήθηκαν από τα στελέχη πρόληψης και τους εκπαιδευτικούς στο χώρο του σχολείου εντός του ωρολογίου προγράμματος.
Μια από τις ιδιαιτερότητες αυτής της παρέμβασης είναι ότι η εκπαίδευση των μαθητών γίνεται από τους συμμαθητές τους και στηρίζεται στο μοντέλο μίμησης και επιρροής συνομηλίκων, καθώς επίσης και στη σχέση εμπιστοσύνης και υποστήριξης μεταξύ των μαθητών.
Μια από τις ιδιαιτερότητες αυτής της παρέμβασης είναι ότι η εκπαίδευση των μαθητών γίνεται από τους συμμαθητές τους και στηρίζεται στο μοντέλο μίμησης και επιρροής συνομηλίκων, καθώς επίσης και στη σχέση εμπιστοσύνης και υποστήριξης μεταξύ των μαθητών.
Για αυτό το λόγο τα εργαστήρια προς τους μαθητές περιλάμβαναν: δραστηριότητες για την κατανόηση του μοντέλου της εκπαίδευσης των ομοτίμων και του ρόλου των εκπροσώπων, αλλά και της πρόληψης της επιθετικότητας μέσα στο σχολείο, παιχνίδια για την εξοικείωση με τεχνικές συντονισμού μιας βιωματικής ομάδας και δραστηριότητες ομαδικές αλλά και ατομικές για να εξασκηθούν σε δεξιότητες που σχετίζονται με την αυτοεκτίμηση, την έκφραση απόψεων και συναισθημάτων, την κριτική σκέψη και την επίλυση συγκρούσεων.
Σε κάθε τμήμα/τάξη οι μαθητές που δήλωσαν ενδιαφέρον ορίστηκαν ως οι εκπρόσωποι της τάξης τους. Οι μαθητές αυτοί αναλαμβάνουν να εκπαιδεύσουν τους συμμαθητές τους με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών. Δηλαδή, οργανώνουν, υλοποιούν και συντονίζουν τις συναντήσεις με τους συμμαθητές τους, έχοντας ως βάση το υλικό που τους δίνεται, το οποίο σχεδιάστηκε από τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης.
Στην πλειοψηφία τους οι μαθητές είπαν ότι τους άρεσαν πολύ όλα τα παιχνίδια και ότι κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου ένιωσαν χαρά, ενθουσιασμό, ευχαρίστηση και έκπληξη. Στην ερώτηση τι έμαθαν είπαν: "πως να συνεργάζομαι καλύτερα, να συμπεριφέρομαι καλύτερα προς τους συμμαθητές μου, να μην είμαι επιθετική, "πως να φροντίζω τον εαυτό μου και πως να υποστηρίζω τους άλλους". Ενώ, στην ερώτηση τι τους δυσκόλεψε οι περισσότεροι ανέφεραν το γεγονός ότι αναδύθηκαν έντονα συναισθήματα που δεν ήξεραν πως να διαχειριστούν και ότι στενοχωρήθηκαν οι συμμαθητές τους.
Ήδη στα σχολεία οι εκπρόσωποι έχουν αναλάβει δράση και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και την υποστήριξη και συνεργασία των στελεχών πρόληψης υλοποιούν βιωματικά εργαστήρια για τους συμμαθητές τους, στα οποία μεταφέρουν σκέψεις και εμπειρίες. Στην επόμενη φάση της παρέμβασης θα υλοποιηθούν βιωματικά εργαστήρια για τους γονείς των παιδιών από τα στελέχη πρόληψης με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών.
Σε κάθε τμήμα/τάξη οι μαθητές που δήλωσαν ενδιαφέρον ορίστηκαν ως οι εκπρόσωποι της τάξης τους. Οι μαθητές αυτοί αναλαμβάνουν να εκπαιδεύσουν τους συμμαθητές τους με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών. Δηλαδή, οργανώνουν, υλοποιούν και συντονίζουν τις συναντήσεις με τους συμμαθητές τους, έχοντας ως βάση το υλικό που τους δίνεται, το οποίο σχεδιάστηκε από τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης.
Στην πλειοψηφία τους οι μαθητές είπαν ότι τους άρεσαν πολύ όλα τα παιχνίδια και ότι κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου ένιωσαν χαρά, ενθουσιασμό, ευχαρίστηση και έκπληξη. Στην ερώτηση τι έμαθαν είπαν: "πως να συνεργάζομαι καλύτερα, να συμπεριφέρομαι καλύτερα προς τους συμμαθητές μου, να μην είμαι επιθετική, "πως να φροντίζω τον εαυτό μου και πως να υποστηρίζω τους άλλους". Ενώ, στην ερώτηση τι τους δυσκόλεψε οι περισσότεροι ανέφεραν το γεγονός ότι αναδύθηκαν έντονα συναισθήματα που δεν ήξεραν πως να διαχειριστούν και ότι στενοχωρήθηκαν οι συμμαθητές τους.
Ήδη στα σχολεία οι εκπρόσωποι έχουν αναλάβει δράση και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και την υποστήριξη και συνεργασία των στελεχών πρόληψης υλοποιούν βιωματικά εργαστήρια για τους συμμαθητές τους, στα οποία μεταφέρουν σκέψεις και εμπειρίες. Στην επόμενη φάση της παρέμβασης θα υλοποιηθούν βιωματικά εργαστήρια για τους γονείς των παιδιών από τα στελέχη πρόληψης με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.