Δελτίο τύπου 9ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς
Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι σήμερα περισσότερο ίσως από ποτέ άλλοτε, η αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού των λεγόμενων ευ-παθών κοινωνικά ομάδων προβάλλει ως άμεση προτεραιότητα.
Πρέπει να γνωρίζουμε ότι περισσότεροι από 50 εκατομμύρια Ευρωπαίοι, δηλαδή πάνω από το 10% του συνολικού πληθυσμού της ηπείρου μας, έχουν κάποια αναπηρία. Γι' αυτούς, οι καθημερινές, απλές ασχολίες μπορεί να είναι άθλος. Και, παρά το γεγονός ότι δέχονται μεγαλύτερη βοήθεια σήμερα απ' ό,τι στο παρελθόν, τα άτομα αυτά εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τερά-στια εμπόδια, που συνεπάγονται διακριτική μεταχείριση, όσον αφορά την πρόσβαση στην απασχόληση, την εκπαίδευση, τις πολιτιστικές εκδηλώσεις κτλ.
Στο σχολείο μας, η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης Αναστασία Μακρίδου, ανέλαβε την ενημέρωση και ευαισθητο-ποίηση των παιδιών μας για την Παγκόσμια Ημέρα των ΑΜΕΑ με μια σειρά από δράσεις που υλοποιήθηκαν στη βιβλιοθήκη μας.
Συγκεκριμένα οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο της αναπηρίας, γνώρισαν τα είδη των αναπηριών, τον τρόπο ζωής, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά, τις επιτυχίες και τους τομείς στους οποίους διαπρέπουν τα άτομα με αναπηρία. Βασικός σκοπός ήταν οι μαθητές μας να αναγνωρίσουν ότι μπορεί κάποιος να φαίνεται διαφορετικός αλλά στην πραγματικότητα είναι ίσος με εμάς.
Οι μαθητές των μικρών τάξεων Α’ – Β’ με την ανάγνωση του παραμυθιού « Φίλοι; Φως φανάρι» της Φρατζέσκα Αλεξοπούλου – Πετράκη γνώρισαν τον κόσμο της Κώφωσης. Στο βιβλίο παρουσιάζεται η γνωριμία ενός κοριτσιού με ένα κωφό αγοράκι. Παρουσιάστηκε η γλώσσα των κωφών η Νοηματική καθώς και το δακτυ-λικό αλφάβητο. (φωτογραφία λεωφορείου)
Οι μαθητές των Γ΄και Δ΄τάξεων ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο της κινητικής αναπηρίας μέσα από το παραμύθι «Δύο παπούτσια με καρότσι» του Νικόλα
Ανδρικόπουλου. Ο ήρωας του παραμυθιού κ.Λάζαρος Εαυτούλης βρίσκεται ξαφνικά σε έναν κόσμο φτιαγμένο αποκλειστικά για άτομα με κινητική αναπηρία και η ζωή του γίνεται εφιάλτης... Ολοκληρώσαμε δημιουργώντας την παρακάτω αφίσα.
Με τους μαθητές των δύο τμημάτων της Ε΄τάξης διαχειριστήκαμε όλα τα είδη των αναπηριών με προβολή παρουσίασης και βίντεο. Έλαβε χώρα συζήτηση από την οποία προέκυψαν οι κανόνες συμπεριφοράς προς τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινότητά μας. Δημιουργήσαμε αφίσες που τοποθετήθηκαν στο σχολείο προς ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων μας. Τέλος οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης γνώρισαν τον ιδιαίτερο κόσμο του Αυτισμού. Μέσα από το βιβλίο της Εύας Βακιρτζή «Το Αυγό» παρουσιάστηκε μπροστά μας ένα παιδί που βρίσκεται στο φάσμα του Αυτισμού, ο Βίκτωρας. Δημιουργήθηκαν προβληματισμοί και οδηγηθήκαμε σε ενδιαφέρουσες συζητήσεις.
Η ημέρα αυτή αποτέλεσε αφορμή αλλά συνάμα και ευκαιρία για όλους να σκεφτούμε πως μπορούμε να αφαιρέσουμε τα εμπόδια και να δημιουργήσουμε μια ενιαία και προσβάσιμη κοινωνία για όλους.
Πρέπει να γνωρίζουμε ότι περισσότεροι από 50 εκατομμύρια Ευρωπαίοι, δηλαδή πάνω από το 10% του συνολικού πληθυσμού της ηπείρου μας, έχουν κάποια αναπηρία. Γι' αυτούς, οι καθημερινές, απλές ασχολίες μπορεί να είναι άθλος. Και, παρά το γεγονός ότι δέχονται μεγαλύτερη βοήθεια σήμερα απ' ό,τι στο παρελθόν, τα άτομα αυτά εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τερά-στια εμπόδια, που συνεπάγονται διακριτική μεταχείριση, όσον αφορά την πρόσβαση στην απασχόληση, την εκπαίδευση, τις πολιτιστικές εκδηλώσεις κτλ.
Στο σχολείο μας, η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης Αναστασία Μακρίδου, ανέλαβε την ενημέρωση και ευαισθητο-ποίηση των παιδιών μας για την Παγκόσμια Ημέρα των ΑΜΕΑ με μια σειρά από δράσεις που υλοποιήθηκαν στη βιβλιοθήκη μας.
Συγκεκριμένα οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο της αναπηρίας, γνώρισαν τα είδη των αναπηριών, τον τρόπο ζωής, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά, τις επιτυχίες και τους τομείς στους οποίους διαπρέπουν τα άτομα με αναπηρία. Βασικός σκοπός ήταν οι μαθητές μας να αναγνωρίσουν ότι μπορεί κάποιος να φαίνεται διαφορετικός αλλά στην πραγματικότητα είναι ίσος με εμάς.
Οι μαθητές των μικρών τάξεων Α’ – Β’ με την ανάγνωση του παραμυθιού « Φίλοι; Φως φανάρι» της Φρατζέσκα Αλεξοπούλου – Πετράκη γνώρισαν τον κόσμο της Κώφωσης. Στο βιβλίο παρουσιάζεται η γνωριμία ενός κοριτσιού με ένα κωφό αγοράκι. Παρουσιάστηκε η γλώσσα των κωφών η Νοηματική καθώς και το δακτυ-λικό αλφάβητο. (φωτογραφία λεωφορείου)
Οι μαθητές των Γ΄και Δ΄τάξεων ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο της κινητικής αναπηρίας μέσα από το παραμύθι «Δύο παπούτσια με καρότσι» του Νικόλα
Ανδρικόπουλου. Ο ήρωας του παραμυθιού κ.Λάζαρος Εαυτούλης βρίσκεται ξαφνικά σε έναν κόσμο φτιαγμένο αποκλειστικά για άτομα με κινητική αναπηρία και η ζωή του γίνεται εφιάλτης... Ολοκληρώσαμε δημιουργώντας την παρακάτω αφίσα.
Με τους μαθητές των δύο τμημάτων της Ε΄τάξης διαχειριστήκαμε όλα τα είδη των αναπηριών με προβολή παρουσίασης και βίντεο. Έλαβε χώρα συζήτηση από την οποία προέκυψαν οι κανόνες συμπεριφοράς προς τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινότητά μας. Δημιουργήσαμε αφίσες που τοποθετήθηκαν στο σχολείο προς ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων μας. Τέλος οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης γνώρισαν τον ιδιαίτερο κόσμο του Αυτισμού. Μέσα από το βιβλίο της Εύας Βακιρτζή «Το Αυγό» παρουσιάστηκε μπροστά μας ένα παιδί που βρίσκεται στο φάσμα του Αυτισμού, ο Βίκτωρας. Δημιουργήθηκαν προβληματισμοί και οδηγηθήκαμε σε ενδιαφέρουσες συζητήσεις.
Η ημέρα αυτή αποτέλεσε αφορμή αλλά συνάμα και ευκαιρία για όλους να σκεφτούμε πως μπορούμε να αφαιρέσουμε τα εμπόδια και να δημιουργήσουμε μια ενιαία και προσβάσιμη κοινωνία για όλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.