5η ΜΠΙΕΝΑΛΕ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Mischa Kuball: PUBLIC SQUARE
Μια ασπρόμαυρη, συμμετοχική πορεία, ανοιχτή για όλους
στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σήμερα 16 Σεπτεμβρίου 2015
Σημείο συνάντησης: Περίπτερο 6 (εντός ΔΕΘ – HELEXPO
(είσοδος από Λεωφ. Στρατού και 3ης Σεπτεμβρίου)
Πρόσκληση σε κάθε κάτοικο ή επισκέπτη της Θεσσαλονίκης να πάρει μέρος σε μία διαφορετική διαδήλωση, στην οποία η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική για να αναδείξει τη σημασία της συλλογικότητας, απευθύνει η 5η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης. Μοναδική προϋπόθεση για όποιον ενδιαφέρεται να συμμετάσχει: να είναι ντυμένος στα λευκά ή στα μαύρα!
Πρόκειται για την περφόρμανς Public Square του διάσημου Γερμανού καλλιτέχνη Mischa Kuball, που θα γίνει την Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου, με αφετηρία το Περίπτερο 6 της ΔΕΘ – HELEXPO, στις 18:00 και διαδρομή στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Μια δράση στο δημόσιο χώρο που απαιτεί τη συμμετοχή του κοινού: μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων ντυμένη στα μαύρα και τα άσπρα θα σχηματίσουν ένα μαύρο τετράγωνο σε λευκό πλαίσιο που θα παρελάσει στους δρόμους της πόλης.
Η δράση πραγματοποιείται με αφορμή την έκθεση του ΚΜΣΤ «Ο Καζιμίρ Μαλέβιτς και οι μαθητές του. 100 χρόνια από το Μαύρο Τετράγωνο», που διοργανώνεται από το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο πλαίσιο της Μπιενάλε στη Μονή Λαζαριστών, όπου φιλοξενούνται και έργα-φωτογραφίες του ίδιου του Kuball. Με επίκεντρο το αριστούργημα του Μαλέβιτς, η ασυνήθιστη αυτή κι ενδιαφέρουσα performance του Kuball ενσωματώνει την πόλη τόσο σε μια γιορτή του Μαύρου Τετραγώνου του Μαλέβιτς, όσο και στην καλλιτεχνική πράξη, καθώς το κοινό συμμετέχει σε μια διαδήλωση, μια πολιτική πράξη.
To Public Square εντάσσεται στο πρόγραμμα του 4ου Φεστιβάλ Περφόρμανς Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του κεντρικού προγράμματος της 5ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και υποστηρίζεται από το IFA (Γερμανία) και από τοGoethe-Institut Thessaloniki. Την επιμέλεια και τον συντονισμό του Φεστιβάλ Περφόρμανς Θεσσαλονίκης έχει η Ειρήνη Παπακωνσταντίνου, Ιστορικός της Τέχνης – Επιμελήτρια ΚΜΣΤ.
«Σε μια εποχή που η οικονομική και πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε να είναι πιο ασταθής, το Μαύρο Τετράγωνο του Μαλέβιτς έρχεται να δώσει το έναυσμα για δημόσια συζήτηση», σημειώνει η κ. Παπακωνσταντίνου και προσθέτει: «Ενώ το ζωγραφικό έργο του 1915 είναι ένα ιστορικό και συμβολικό όχημα που απέρριψε τους περιορισμούς στην τέχνη, το Public Square δίνει την ώθηση για αφύπνιση και αντίδραση, διαμορφώνει την πολιτική και κριτική αντίληψη, προσκαλεί στη συμμετοχή του κοινού για να προκαλέσει μια γόνιμη επικοινωνία αλλά και αντιπαράθεση. Η συλλογική και διαδραστική τέχνη στο δημόσιο χώρο γίνεται βήμα, καλεί σε συνειδητοποίηση, σε αντίδραση, αρθρώνει κριτικό λόγο, είναι μια πολιτική πράξη σε μια μεταβατική εποχή αλλαγών, ρήξεων, ανατροπών και ελπίδων».
Βιογραφικό σημείωμα
Mischa Kuball Γεννήθηκε στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, το 1959. Ζει και εργάζεται στη Γερμανία.
Πρόσφατες ατομικές εκθέσεις: Τhink Τank, St. Petri, Lubeck, Γερμανία (2015)˙ playtime/domestic version, Galerie Laurent Mueller, Παρίσι (2014)˙ Dunkle Kammer, The View Contemporary Art Space, Salenstein, Ελβετία (2014). Πρόσφατες ομαδικές εκθέσεις: Lightopia, Centerfor Arts and Technology, Λισαβόνα (2014)˙ Substantieller Einfluss, Bayer Kultur, Λεβερκούζεν, Γερμανία (2014)˙ Die Grosse, MuseumKunstpalast, Ντίσελντορφ (2014)
Δηλώσεις συμμετοχής
Πληροφορίες, δηλώσεις συμμετοχής και διευκρινίσεις στο eirini@greekstatemuseum.com και στα τηλ 2310 589208 & 141.
Χρόνος & σημείο συνάντησης: Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου, 18:00, Περίπτερο 6 (εντός ΔΕΘ – HELEXPO (είσοδος από Λεωφ. Στρατού και 3ηςΣεπτεμβρίου).
Οι συμμετέχοντες στην περφόρμανς θα λάβουν ως δώρο για τη συμμετοχή τους την αφίσα του Public Square υπογεγραμμένη και αφιερωμένη ονομαστικά από τον καλλιτέχνη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.