Του Γιάννη Λιναρδάκη*
Τα κενά στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι 7.000. Από αυτά: 5.000 κενά είναι στην Γενική Εκπαίδευση και 2.000 στην Ειδική Αγωγή - Εκπαίδευση.
Με τη δήλωση της κ. Υπουργού Παιδείας ότι οι πρώτοι 2.000 διορισμοί θα είναι χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, καταλαβαίνουμε ότι με αυτούς τους διορισμούς θα καλυφθούν τα κενά της Ειδικής Αγωγής - Εκπαίδευσης (η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ στην Δευτεροβάθμια αφορά μόνο την Ειδική Αγωγή και την Ενισχυτική Διδασκαλία που τελειώνει το Δεκέμβριο και δεν έχει γίνει πάλι…. για άλλη μια χρονιά τίποτα σημαντικό).
Τα 5.000 κενά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να καλυφθούν ΜΟΝΟ με χρήματα του κρατικού Προϋπολογισμού ή από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Μέχρι στιγμής από το Υπουργείο Παιδείας έχουμε μόνο ευχές, τίποτε ουσιαστικό και συγκεκριμένο.
Έχουμε χιλιάδες κενά των ειδικοτήτων Φιλολόγων, Μαθηματικών, και Φυσικών (όλο το ΠΕ04), στις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, την Κρήτη, το Βόρειο Αιγαίο και δεν γνωρίζουμε πώς και πότε θα καλυφθούν όλα αυτά τα κενά.
· Από το καλοκαίρι έχει δοθεί εντολή σε όλους τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης για πλήρη εφαρμογή του νόμου που μιλάει για 27 μαθητές στην τάξη + 10%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όλα τα τμήματα της χώρας υπολογίζονται με 30 μαθητές στην τάξη!!! Την εφαρμογή του νόμου έχουν κληθεί να κάνουν οι δώδεκα (12) Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης του ΣΥΡΙΖΑ, για να μην ξεχνιόμαστε!!! Παραστάσεις διαμαρτυρίας από τις ΕΛΜΕ δεν είδαμε πουθενά, ούτε για το ξεκάρφωμα!!!
· Δεν υπάρχουν βιβλία ειδικοτήτων (υπάρχουν μόνο τα βιβλία Γενικής Παιδείας) στα ΕΠΑΛ όλης της χώρας. Ειδικά του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας δεν υπάρχει κανένα βιβλίο!
· Δεν έχει προχωρήσει ο διορισμός των 8.500 καθαριστριών (οι ίδιες που διορίστηκαν και πέρυσι) εξαιτίας εμπλοκής και λανθασμένων σχεδιασμών της προηγούμενη πολιτικής ηγεσία του Υπουργείου. Την άνοιξη υπήρξε «εμπλοκή»: σχετικά με το ποιος θα κάνει τους διορισμούς των καθαριστριών: το Υπουργείο Παιδεία ήθελε να τους κάνει αυτό και από την άλλη οι Δήμαρχοι (επειδή έχουν το κομμάτι της συντήρησης των σχολείων) ήθελαν να τους κάνουν αυτοί. Το Υπουργείο με την απόφαση να διορίσει τις ίδιες που απασχολήθηκαν και πέρυσι προχώρησε στη διαδικασία έκδοσης τεχνικών δελτίων για απορρόφηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ, «ξέχασε» όμως στα τεχνικά αυτά δελτία να ορίσει τον Φορέα Υλοποίησης με αποτέλεσμα να υπάρχει νέα καθυστέρηση στον διορισμό και κατ επέκταση στην καθαριότητα όλων των σχολίων της χώρας!!!
· Με την κόντρα κ. Χασάπη – κ. Κιάου (που κρατάει μήνες) δεν προχωράει η κατ’ εξαίρεση απόσπαση εκατοντάδων εκπαιδευτικών του εξωτερικού (έχουν συνάψει γάμο με μόνιμους κατοίκους και υπαλλήλους εξωτερικού) με αποτέλεσμα να μένουν χωρίς δασκάλους και καθηγητές τα σχολεία της ομογένειας.
*Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Αν. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Κιλκίς, Γενικός Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.
Με τη δήλωση της κ. Υπουργού Παιδείας ότι οι πρώτοι 2.000 διορισμοί θα είναι χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, καταλαβαίνουμε ότι με αυτούς τους διορισμούς θα καλυφθούν τα κενά της Ειδικής Αγωγής - Εκπαίδευσης (η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ στην Δευτεροβάθμια αφορά μόνο την Ειδική Αγωγή και την Ενισχυτική Διδασκαλία που τελειώνει το Δεκέμβριο και δεν έχει γίνει πάλι…. για άλλη μια χρονιά τίποτα σημαντικό).
Τα 5.000 κενά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να καλυφθούν ΜΟΝΟ με χρήματα του κρατικού Προϋπολογισμού ή από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Μέχρι στιγμής από το Υπουργείο Παιδείας έχουμε μόνο ευχές, τίποτε ουσιαστικό και συγκεκριμένο.
Έχουμε χιλιάδες κενά των ειδικοτήτων Φιλολόγων, Μαθηματικών, και Φυσικών (όλο το ΠΕ04), στις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, την Κρήτη, το Βόρειο Αιγαίο και δεν γνωρίζουμε πώς και πότε θα καλυφθούν όλα αυτά τα κενά.
· Από το καλοκαίρι έχει δοθεί εντολή σε όλους τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης για πλήρη εφαρμογή του νόμου που μιλάει για 27 μαθητές στην τάξη + 10%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όλα τα τμήματα της χώρας υπολογίζονται με 30 μαθητές στην τάξη!!! Την εφαρμογή του νόμου έχουν κληθεί να κάνουν οι δώδεκα (12) Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης του ΣΥΡΙΖΑ, για να μην ξεχνιόμαστε!!! Παραστάσεις διαμαρτυρίας από τις ΕΛΜΕ δεν είδαμε πουθενά, ούτε για το ξεκάρφωμα!!!
· Δεν υπάρχουν βιβλία ειδικοτήτων (υπάρχουν μόνο τα βιβλία Γενικής Παιδείας) στα ΕΠΑΛ όλης της χώρας. Ειδικά του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας δεν υπάρχει κανένα βιβλίο!
· Δεν έχει προχωρήσει ο διορισμός των 8.500 καθαριστριών (οι ίδιες που διορίστηκαν και πέρυσι) εξαιτίας εμπλοκής και λανθασμένων σχεδιασμών της προηγούμενη πολιτικής ηγεσία του Υπουργείου. Την άνοιξη υπήρξε «εμπλοκή»: σχετικά με το ποιος θα κάνει τους διορισμούς των καθαριστριών: το Υπουργείο Παιδεία ήθελε να τους κάνει αυτό και από την άλλη οι Δήμαρχοι (επειδή έχουν το κομμάτι της συντήρησης των σχολείων) ήθελαν να τους κάνουν αυτοί. Το Υπουργείο με την απόφαση να διορίσει τις ίδιες που απασχολήθηκαν και πέρυσι προχώρησε στη διαδικασία έκδοσης τεχνικών δελτίων για απορρόφηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ, «ξέχασε» όμως στα τεχνικά αυτά δελτία να ορίσει τον Φορέα Υλοποίησης με αποτέλεσμα να υπάρχει νέα καθυστέρηση στον διορισμό και κατ επέκταση στην καθαριότητα όλων των σχολίων της χώρας!!!
· Με την κόντρα κ. Χασάπη – κ. Κιάου (που κρατάει μήνες) δεν προχωράει η κατ’ εξαίρεση απόσπαση εκατοντάδων εκπαιδευτικών του εξωτερικού (έχουν συνάψει γάμο με μόνιμους κατοίκους και υπαλλήλους εξωτερικού) με αποτέλεσμα να μένουν χωρίς δασκάλους και καθηγητές τα σχολεία της ομογένειας.
*Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Αν. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Κιλκίς, Γενικός Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.