Πρώτες Βοήθειες είναι οι πρώτες ενέργειες που κάνουμε στον τόπο του ατυχήματος, με ό τι πρόχειρα μέσα διαθέτουμε εκείνη τη στιγμή, ώστε να σώσουμε τη ζωή του θύματος, να ανακουφίσουμε τον πόνο του και να προλάβουμε περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασής του. Οι πρώτες βοήθειες δεν είναι απλές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις. Είναι μια σειρά ειδικών θεωρητικών γνώσεων και πρακτικών δεξιοτήτων, που μπορούν να εφαρμοστούν από οποιοδήποτε εκπαιδευμένο πολίτη.
Στο πλαίσιο μιας τέτοιας φιλοσοφίας και έμπρακτης αντιμετώπισης περιστατικών που χρήζουν άμεσης κινητοποίησης, προκειμένου να σωθεί μια ανθρώπινη ζωή, πραγματοποιήθηκαν δυο συναντήσεις, μια στο ΓΕΛ Αξιούπολης και μια στη Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς με τα Δεκαπενταμελή έξι (6) συνολικά Σχολικών Μονάδων. Την εξειδικευμένη ενημέρωση των μαθητών, 45 κάθε φορά, ανέλαβε η Ελληνική Ένωση Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Ε.Ε.Δ.) και συγκεκριμένα ο Υπεύθυνος Εκπαίδευσης κ. Κοτζαμπασίδης Αθανάσιος, που ανέλαβε την επιμόρφωση των μαθητών μας σε εθελοντική βάση.
Ο κύριος σκοπός αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να βοηθήσει στην εκμάθηση των δεξιοτήτων των Βασικών Πρώτων Βοηθειών στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προάγοντας παράλληλα τον Εθελοντισμό και την Ασφάλεια. Η παροχή πρώτων βοηθειών είναι αποτελεσματική, όταν δεν αποτελεί μόνο αντικείμενο ατομικής πρωτοβουλίας. Στη σύγχρονη κοινωνία, ηθικοί, νομικοί, κοινωνικοί και οικονομικοί λόγοι επιβάλλουν την εκπαίδευση γενικά του πληθυσμού, καθώς και την οργάνωση δομών πρώτων βοηθειών στο πλαίσιο του συστήματος υγείας. Η φιλανθρωπία, η αλληλεγγύη και η προσφορά στο συνάνθρωπό μας αποτελεί ανθρωπιστικό χρέος και ηθική υποχρέωση, πολύ περισσότερο στην περίπτωση της υγείας και της ζωής του.
Δράσεις σαν κι αυτήν βοηθούν στην αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς των μαθητών, στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, της προσωπικότητας και της ικανότητάς τους για την υιοθέτηση θετικών τρόπων και στάσεων ζωής. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων, η κοινωνικοποίηση και η δραστηριοποίησή τους με την ανάληψη πρωτοβουλίας ανανεώνουν και εκσυγχρονίζουν τη διδακτική διαδικασία και προωθούν ένα σχολείο – δίκτυο ανάπτυξης σχέσεων και επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών, των εκπαιδευτικών και της ευρύτερης κοινωνίας.
Στο πλαίσιο μιας τέτοιας φιλοσοφίας και έμπρακτης αντιμετώπισης περιστατικών που χρήζουν άμεσης κινητοποίησης, προκειμένου να σωθεί μια ανθρώπινη ζωή, πραγματοποιήθηκαν δυο συναντήσεις, μια στο ΓΕΛ Αξιούπολης και μια στη Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς με τα Δεκαπενταμελή έξι (6) συνολικά Σχολικών Μονάδων. Την εξειδικευμένη ενημέρωση των μαθητών, 45 κάθε φορά, ανέλαβε η Ελληνική Ένωση Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Ε.Ε.Δ.) και συγκεκριμένα ο Υπεύθυνος Εκπαίδευσης κ. Κοτζαμπασίδης Αθανάσιος, που ανέλαβε την επιμόρφωση των μαθητών μας σε εθελοντική βάση.
Ο κύριος σκοπός αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να βοηθήσει στην εκμάθηση των δεξιοτήτων των Βασικών Πρώτων Βοηθειών στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προάγοντας παράλληλα τον Εθελοντισμό και την Ασφάλεια. Η παροχή πρώτων βοηθειών είναι αποτελεσματική, όταν δεν αποτελεί μόνο αντικείμενο ατομικής πρωτοβουλίας. Στη σύγχρονη κοινωνία, ηθικοί, νομικοί, κοινωνικοί και οικονομικοί λόγοι επιβάλλουν την εκπαίδευση γενικά του πληθυσμού, καθώς και την οργάνωση δομών πρώτων βοηθειών στο πλαίσιο του συστήματος υγείας. Η φιλανθρωπία, η αλληλεγγύη και η προσφορά στο συνάνθρωπό μας αποτελεί ανθρωπιστικό χρέος και ηθική υποχρέωση, πολύ περισσότερο στην περίπτωση της υγείας και της ζωής του.
Δράσεις σαν κι αυτήν βοηθούν στην αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς των μαθητών, στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, της προσωπικότητας και της ικανότητάς τους για την υιοθέτηση θετικών τρόπων και στάσεων ζωής. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων, η κοινωνικοποίηση και η δραστηριοποίησή τους με την ανάληψη πρωτοβουλίας ανανεώνουν και εκσυγχρονίζουν τη διδακτική διαδικασία και προωθούν ένα σχολείο – δίκτυο ανάπτυξης σχέσεων και επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών, των εκπαιδευτικών και της ευρύτερης κοινωνίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.