Γράφει ο Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης*
Η παράταξή μας εδώ και πολλά χρόνια έχει ταχθεί και έχει δώσει μάχες για την εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης στην Εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι η αυτοαξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη και βελτίωση του σχολείου με βάση τις δικές του δυνάμεις και να αναγνωρίζει πρωτεύοντα ρόλο στους εκπαιδευτικούς, αφού αυτοί γνωρίζουν από μέσα τα προβλήματα και τις δυνατότητες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σίγουρα η συγκυρία δεν είναι η καλύτερη (διαθεσιμότητα – κλείσιμο σχολικών μονάδων) για την εφαρμογή ενός τέτοιου θεσμού όπου λείπει η κουλτούρα της αξιολόγησης και γεννά φόβους στους εκπαιδευτικούς.
Όμως οι όποιες επιφυλάξεις δε θα πρέπει να γίνουν η αιτία άλλη μια φορά να χαθεί χρόνος και να μην εφαρμοσθεί ο θεσμός της αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου.
Η εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει να είναι έτοιμη να παρεμβαίνει για τη συνεχή βελτίωση του θεσμικού πλαισίου και των προβλημάτων που θα προκύψουν από την εφαρμογή στην πράξη.
Δυστυχώς σήμερα οι δυνάμεις που ανέκαθεν πολεμούσαν και αγωνίζονταν για τη μη εφαρμογή οποιασδήποτε μορφής αξιολόγησης για πολιτικούς και συνδικαλιστικούς λόγους, βρήκαν «συμμάχους» και όσους από φόβο συγκυριακά κρατούν επιφυλάξεις για την εφαρμογή της Αξιολόγησης.
Καλούν τους συναδέλφους να μην εφαρμόσουν Εγκυκλίους και Υπουργικές Αποφάσεις, αγνοώντας την υπαλληλική μας ιδιότητα και την υποχρέωσή μας να εφαρμόσουμε την υφιστάμενη Νομοθεσία.
Θεωρούμε ότι τέτοιες πρακτικές μας εκθέτουν και δε μας προφυλάσσουν αφού ουσιαστικά μας προτείνουν την παραβίαση του Υπαλληλικού Κώδικα.
* Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
ΜΕΛΟΣ ΔΑΚΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.
Η παράταξή μας εδώ και πολλά χρόνια έχει ταχθεί και έχει δώσει μάχες για την εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης στην Εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι η αυτοαξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη και βελτίωση του σχολείου με βάση τις δικές του δυνάμεις και να αναγνωρίζει πρωτεύοντα ρόλο στους εκπαιδευτικούς, αφού αυτοί γνωρίζουν από μέσα τα προβλήματα και τις δυνατότητες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σίγουρα η συγκυρία δεν είναι η καλύτερη (διαθεσιμότητα – κλείσιμο σχολικών μονάδων) για την εφαρμογή ενός τέτοιου θεσμού όπου λείπει η κουλτούρα της αξιολόγησης και γεννά φόβους στους εκπαιδευτικούς.
Όμως οι όποιες επιφυλάξεις δε θα πρέπει να γίνουν η αιτία άλλη μια φορά να χαθεί χρόνος και να μην εφαρμοσθεί ο θεσμός της αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου.
Η εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει να είναι έτοιμη να παρεμβαίνει για τη συνεχή βελτίωση του θεσμικού πλαισίου και των προβλημάτων που θα προκύψουν από την εφαρμογή στην πράξη.
Δυστυχώς σήμερα οι δυνάμεις που ανέκαθεν πολεμούσαν και αγωνίζονταν για τη μη εφαρμογή οποιασδήποτε μορφής αξιολόγησης για πολιτικούς και συνδικαλιστικούς λόγους, βρήκαν «συμμάχους» και όσους από φόβο συγκυριακά κρατούν επιφυλάξεις για την εφαρμογή της Αξιολόγησης.
Καλούν τους συναδέλφους να μην εφαρμόσουν Εγκυκλίους και Υπουργικές Αποφάσεις, αγνοώντας την υπαλληλική μας ιδιότητα και την υποχρέωσή μας να εφαρμόσουμε την υφιστάμενη Νομοθεσία.
Θεωρούμε ότι τέτοιες πρακτικές μας εκθέτουν και δε μας προφυλάσσουν αφού ουσιαστικά μας προτείνουν την παραβίαση του Υπαλληλικού Κώδικα.
* Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
ΜΕΛΟΣ ΔΑΚΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.