Το πρόγραμμα της εκδήλωσης έχει ως εξής:
Ραγκίπ Ζαράκολου Τούρκος συγγραφέας και εκδότης «Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ»
Σαϊτ Τσετίνογλου Τούρκος Συγγραφέας-Δημοσιογράφος «Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ»
Θεοφάνης Μαλκίδης Μέλος της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών.
«ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ ΣΤΗ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ: Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ Της ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ»
Οι τρεις ομιλητές έχουν γράψει το βιβλίο “Η Γενοκτονία των Ελλήνων: το μαζικό έγκλημα στον Πόντο”, το οποίο εκδόθηκε πριν δυόμιση χρόνια, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.
Οργάνωση: ΠΟΝΤΙΑΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΝΟΜΟΥ ΠΙΕΡΙΑΣ
Ένωση Ποντίων Νομού Πιερίας
Ποντιακός Σύλλογος Κατερίνης «Παναγία Σουμελά
Μορφωτικός - Ποντιακός Σύλλογος «Αλέξανδρος Υψηλάντης» Νέας Τραπεζούντας
Εκπολιτιστικός Σύλλογος Αλωνίων Πιερίας «Διογένης ο Κυνικός»
Πολιτιστικός Αναπτυξιακός Σύλλογος Νεότητας
Μορφωτικός Ποντιακός Σύλλογος Κορινού «Εύξεινος Πόντος
Λαογραφικός Μορφωτικός Ποντιακός Σύλλογος Νεοκαισάρειας «Ο Πόντος»
Λαογραφικός Σύλλογος Διάδοσης της Ποντιακής Παράδοσης «Ο Πυρίχειος» Σφενδάμης Πιερίας
Πολιτιστικός Σύλλογος Σιδηροδρομικού Σταθμού Κατερίνης
Πολιτιστικός Σύλλογος Απανταχού Κουκιοτών «ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ»
Ιστορικός Πολιτιστικός Ποντιακός Σύλλογος Νεοκαισάρειας Κατερίνης "ΚΟΤΖΑ-ΑΝΑΣΤΑΣ"
Σύλλογος Ν. Κεραμιδίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»
Ποντιακός Σύλλογος Μακρυγιάλου «Ο ΠΟΝΤΟΣ»
Σύλλογος Μακρυγιάλου «Η ΣΤΕΓΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Κοινότητα Νέων Π. Ελευθεροχωρίου
Βιογραφικά
Ο Ραγκίπ Ζαράκολου γεννήθηκε το 1948 στην Πρίγκηπο, At that time his father, Remzi Zarakolu, was the district governor on that island.την περίοδο εκείνη ο πατέρας του, Remzi Zarakolu, ήταν ο κυβερνήτης στο νησί. Ο Ζαράκολου Ragıp Zarakolu grew up with members of the Greek and Armenian minority in Turkey. Ζαράκολου μεγάλωσε με μέλη της ελληνικής και της αρμενικής μειονότητας στην Τουρκία και από τα νεανικά του χρόνια έδειξε το ενδιαφέρον του για τους δύο αυτούς λαούς. In 1968 he began writing for "Ant" and "Yeni Ufuklar" magazines. Σε ηλικία 20 ετών άρχισε να γράφει για τα περιοδικά "Ant" και "Γενί Ufuklar» και όταν στην Τουρκία πραγματοποιήθηκε In 1971 a military junta assumed power in Turkey. ακόμη ένα στρατιωτικό πραξικόπημα, ο Ζαράκολου δικάστηκε με την κατηγορία μυστικών σχέσεων με τη Διεθνή Αμνηστία. Του απαγορεύτηκε η έξοδος από τη χώρα μέχρι και το 1991 και πHe spent five months in prison, before the charges were dropped.έρασε πέντε μήνες στη φυλακή, πριν αποσυρθούν οι κατηγορίες εναντίον. In 1972 Ragıp Zarakolu was sentenced to 2 years' imprisonment for his article in the journal Ant (Pledge) on Ho Chi Minh and the Vietnam War . Το 1972 ο Ζαράκολου καταδικάστηκε σε χρόνια φυλάκιση 2 ετών για το άρθρο του στο περιοδικό Ant για τον Ho Chi Minh και τον πόλεμο του Βιετνάμ. He stayed in Selimiye Prison (Istanbul) and was released in 1974 following a general amnesty. [ 2 ] On his release Zarakolu refused to abandon his campaign for freedom of thought, striving for an "attitude of respect for different thoughts and cultures to become widespread in Turkey".
Έμεινε στη φυλακή στην Selimiye (Κωνσταντινούπολη) και αφέθηκε ελεύθερος το 1974 μετά από τη γενική αμνηστία. Με την αποφυλάκισή του αρνήθηκε να εγκαταλείψει την εκστρατεία του για την ελευθερία της σκέψης, σε μια προσπάθεια «σεβασμού των διαφορετικών σκέψεων και των πολιτισμών στην Τουρκία».
The Belge Publishing House, established in Istanbul in 1977 by Zarakolu and his wife Ayşenur , has been a focus for Turkish censorship laws ever since.Το 1977 ο Ζαράκολου και η σύζυγός του Aysenur δημιουργούν τον εκδοτικό οίκο Belge, με έδρα στην Κωνσταντινούπολη. Aπό τότε οι εκδόσεις τους έχουν αποτελέσει το επίκεντρο για την τουρκική λογοκρισία και τους νόμους απαγόρευσης κυκλοφορίας. Charges brought against the couple resulted in imprisonment for both Ayşenur and Ragıp Zarakolu, the wholesale confiscation and destruction of books and the imposition of heavy fines. Με την έκδοση των πρώτων βιβλίων, απαγγέλθηκαν κατηγορίες κατά του ζεύγους, οδηγήθηκαν στη φυλακή, έγινε κατάσχεση και καταστροφή των βιβλίων, ενώ επιβλήθηκαν βαρύτατα πρόστιμα.
In 1979 Ragıp Zarakolu was one of the founders of the daily newspaper Demokrat and took responsibility for the news desk on foreign affairs.
Το 1979 ήταν ένας από τους ιδρυτές της καθημερινής εφημερίδας Demokrat και ανέλαβε την ευθύνη για το γραφείο για τις εξωτερικές υποθέσεις. The paper was banned with the military coup of 12 September 1980 and Ragıp Zarakolu was shortly imprisoned in 1982 in connection with this position in Demokrat .
Η νέα στρατιωτική δικτατορία στην Τουρκία της 12ης Σεπτεμβρίου 1980 στέλνει ξανά στη φυλακή τον Ζαράκολου λόγω της θέσης του στην εφημερίδα Demokrat και He was banned from leaving the country between 1971 and 1991. [ 2 ] In 1986 he became one of 98 founders of the Human Rights Association in Turkey (HRA or in Turkish IHD).για το γεγονός ότι κατήγγειλε πως 600.000 άνθρωποι συνελήφθησαν, 50 άνθρωποι εκτελέστηκαν, χιλιάδες εξαφανίστηκαν, 20.000 άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την χώρα και να φύγουν εξορία, και σχεδόν 100.000 άνθρωποι φυλακίστηκαν.Μέχρι το στρατιωτικό πραξικόπημα της 12ης Σεπτεμβρίου 1980 ο εκδοτικός οίκος Belge δημοσίευε κυρίως ακαδημαϊκά και θεωρητικά βιβλία. Afterwards Belge started to publish a series of books written by political prisoners. Στη συνέχεια ο Belge άρχισε να δημοσιεύει μια σειρά από βιβλία γραμμένα για πολύ σημαντικά και καυτά, για την τουρκική κοινωνία, ζητήματα. The series of 35 books consisted of poems, shorts stories, novels. Ο κατάλογος των δημοσιεύσεων περιλαμβάνει βιβλία (μεταφράσεις) της ελληνικής λογοτεχνίας, ανάμεσά τους η Λωξάνδρα, το «Ματωμένα χώματα» της Δ. Σωτηρίου, για την εκδίωξη των Ελλήνων από την Κωνσταντινούπολη το 1955, για τον Πολιτισμό του Πόντου με συγγραφείς τον Ομέρ Ασάν, τον Γιώργο Ανδρεάδη, βιβλία σχετικά με τη Γενοκτονία των Αρμενίων και των Ασσυρίων, βιβλία για τους Κούρδους στην Τουρκία.
In 1995 the Belge Publishing House offices were firebombed by a far right group, forcing it to be housed in a cellar.
Το 1994, ο εκδοτικός οίκος Belge υπέστη εμπρησμό, καταστρέφοντας τα πάντα, υποχρεώνοντάς τον, να στεγάζεται σε ένα κελάρι. Since his wife's death in 2002, Zarakolu continued to face further prosecutions. Από το θάνατο της συζύγου του το 2002, η οποία είχε φτάσει στις 34 δικαστικές διώξεις, ο Ζαράκολου εξακολουθεί να αντιμετωπίζει περαιτέρω διώξεις. Οι διώξεις του Ζαράκολου αφορούν συνήθως κατηγορίες για αποσχιστική προπαγάνδα και [ edit ] 2008για «προσβολή των οργάνων της Τουρκικής Δημοκρατίας» (άρθρο 301 του Τουρκικού Ποινικού Κώδικα)
Το 1986 έγινε ένα από τα 98 ιδρυτικά μέλη της Ένωσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην Τουρκία (IHD), το 2007 διετέλεσε πρόεδρος της επιτροπής για την Ελευθερία της δημοσίευσης στην Ένωση Εκδοτών και πολλοί διεθνείς οργανισμοί (π.χ Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη ) έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για τις διώξεις του Zarakolou.
Ο Ζαράκολου έχει τιμηθεί από διάφορους φορείς στο εξωτερικό (Διεθνής Ένωση συγγραφέων, Διεθνής Ένωση Εκδοτών, Δημοκρατία της Αρμενίας κ.α ) για τους αγώνες του για ελεύθερη έκφραση και το 2012 προτάθηκε για το Νόμπελ Ειρήνης.
Ο Ζαράκολου αποτελεί ένα σημαντικό αγωνιστή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ελευθερίας του λόγου στην Τουρκία και αποτελεί σημαντική φωνή ανάδειξης των εγκλημάτων που σημειώθηκαν εναντίον των Ελλήνων και των άλλων λαών στη χώρα.
Ο Σαϊτ Τσετίνογλου είναι γεννημένος στην Τραπεζούντα και είναι ακτιβιστής ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον κύκλο του Ελεύθερου Πανεπιστημίου και της Πρωτοβουλίας Ελευθερίας της Σκέψης της Άγκυρας. Μετά από το στρατιωτικό πραξικόπημα του 1980 μη συμμετέχοντας σε καμιά πολιτική οργάνωση συνέχισε την επιστημονική του εργασία ως ανεξάρτητος πολιτικός αναλυτής.
Οι εργασίες του σε θέματα δικαιωμάτων του ανθρώπου συνεχίζονται στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του Ελεύθερου Πανεπιστημίου, του Σωματείου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, της Διεθνούς Αμνηστίας και της Πρωτοβουλίας για Ελευθερία στη Σκέψη της Άγκυρας. Υπήρξε από τα πρώτα μέλη της Διεθνούς Αμνηστίας στην Τουρκία και συντονιστής της. Υπήρξε εκδότης στα περιοδικά των εκδόσεων «Άρθρα για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου» και Humanite καθώς επίσης και των εκδοτικών οίκων του Ελεύθερου Πανεπιστημίου (Özgür Üniversite), Belge και Peri σε θέματα «μειονοτήτων».
Η ερευνητική του εργασία «Ο Φόρος Βαρλικιού (Ευμάρειας) 1942-1944: Μια Οικονομική και Πολιτισμική Γενοκτονία» κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο Belge ενώ δύο ερευνητικές του εργασίες μαζί με τον καθηγητή Fikret Başkaya με θέματα: «Από τον Ενωτισμό στον Κεμαλισμό» και «Οι ‘Μειονότητες’ στην Τουρκία δημοσιεύτηκαν από τις εκδόσεις του Ελεύθερου Πανεπιστημίου της Άγκυρας.
Οι ερευνητικές του εργασίες «Ο εκτουρκισμός του κεφαλαίου» και «Η μυστική ατζέντα της Ένωσης και Προόδου» έχουν δημοσιευτεί σε κεφάλαια της σειράς «Συζητήσεις για την Επίσημη Ιστοριογραφία του Λεξικού Εννοιών» που εκδόθηκε από το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο της Άγκυρας. Έχει επίσης συγγράψει πολλά λήμματα στο ίδιο λεξικό σε θέματα: Γενοκτονίας, Επίσημη Ιστοριογραφία, Ιστορίας της Οικονομίας της Τουρκίας.
Οι επιστημονικές του εργασίες για τα θέματα: «Η Στρατολόγηση των Μειονοτήτων στα Τάγματα Εργασίας ‘ Είκοσι Ηλικιών’- Μια διαδικασία τρομοκράτησης των Μειονοτήτων» και «Κιλικία 1909-Η δολοφονία της Δικαιοσύνης», «Οι Μύθοι της Επίσημης Ιστορίας- Λόγια και η Αλήθεια» θα δημοσιευτούν από τον εκδοτικό οίκο Belge. Εργάζεται στην έρευνα με θέμα: «Η Τουρκική Αστική τάξη και η σκοτεινή πλευρά του Τουρκικού Κεφαλαίου» που σχετίζεται με την λεηλασία των περιουσιών των Ελλήνων και Αρμενίων. Έχει δημοσιεύσει σειρά άρθρων στα θέματα: Επιτροπή Ένωση και Πρόοδος, Κεμαλισμός, Τα χαρακτηριστικά του Κεμαλικού καθεστώτος, Οι Γενοκτονίες των Αρμενίων, των Ασσυρίων, των Ελλήνων της Ανατολής και του Πόντου, Η οικονομική και πολιτική ιστορία της Τουρκίας, Μειονοτικά Ζητήματα που έχουν δημοσιευτεί σε σειρά περιοδικών και εφημερίδων (Kaldıraç, Ateş Hırsızı, Sanat ve Hayat, Mesele, Kızılbaş, İndymedia, Yevrobatsi, Collectifvan, Le monde, Nouvelles d’Armenie Magazine, Keghart, Pontos World, Agos, Marmara, Zartong, Özgür Üniversite, Birikim, Yaba, Atılım, Devrimci Demokrasi, Devrimci Halkın Günlüğü, Newroz, Gündem, Birgün, Evrensel ve Radikal) καθώς επίσης και ιστότοπους του διαδικτύου.
Ο Θεοφάνης Μαλκίδης γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη από γονείς πρόσφυγες από την Αδριανούπολη της Ανατολικής Θράκης. Είναι διδάκτωρ κοινωνικών επιστημών και μέλος της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών η οποία το 2007 αναγνώρισε, μετά από ψηφοφορία μεταξύ των μελών της, τη Γενοκτονία των Ελλήνων, των Αρμενίων και των Ασσυρίων.
Έχει πραγματοποιήσει, εκτός και εντός Ελλάδας, εισηγήσεις, ομιλίες και παρεμβάσεις για το ζήτημα της Γενοκτονίας των Ελλήνων και των Αρμενίων, σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια και συναντήσεις.
Μεταξύ αυτών, το 2009 μίλησε στην πρώτη εκδήλωση των ελληνικών προσφυγικών σωματείων και της Αρμενικής κοινότητας για τη Γενοκτονία, στο κτίριο του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, την ίδια χρονία μίλησε για τη Γενοκτονία στην πρώτη κοινή εκδήλωση Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων στη Στοκχόλμη, το 2010 προσκλήθηκε από τη Δημοκρατία της Αρμενίας και μίλησε στο Ερεβάν στο Διεθνές Συνέδριο για τη Σύμβαση, την Πρόληψη και την Καταστολή του Εγκλήματος της Γενοκτονίας και το 2013 προσκλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Αρμενίων και μίλησε στο Συνέδριό της στις Βρυξέλλες.
Το 2009 πραγματοποίησε τις συνομιλίες με την επιτροπή του ιδρύματος που είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία της ελεύθερης διαδικτυακής εγκυκλοπαίδειας wikipedia, το οποίο έδωσε την άδεια λειτουργίας της wikipedia στην ποντιακή διάλεκτο (http//pnt.wikipedia.org)
Το 2007 επιμελήθηκε το διδακτικό εγχειρίδιο του Ρόναλντ Λεβίτσκι για τη «Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου» στην αγγλική γλώσσα (έκδοση Σύλλογος Ποντίων Σικάγο «Ξενιτέας») και το 2012 το μετέφρασε και στην ελληνική.
Για τη δραστηριότητά του στο ζήτημα της ανάδειξης της Γενοκτονίας Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων, καθώς και άλλων θεμάτων του Ελληνισμού, έχει τιμηθεί τόσο στο εσωτερικό όσο και το εξωτερικό.
Τα κείμενα του Θεοφάνη Μαλκίδη έχουν μεταφρασθεί στην αρμενική, αγγλική, γαλλική, ιταλική, ισπανική, ρωσική, τουρκική, ρουμανική και αλβανική γλώσσα, ενώ έχει μεταφράσει στην ελληνική γλώσσα, βιβλία για τη Γενοκτονία των Ελλήνων και των Αρμενίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.