Μεγάλες ανατροπές στο εκπαιδευτικό σύστημα ετοιμάζεται να φέρει το υπουργείο Παιδείας. Το υπουργείο αναμένεται να καταθέσει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα το σχετικό νομοσχέδιο με το οποίο θα αλλάξουν για άλλη μια φορά τα τελευταία χρόνια τα δεδομένα για χιλιάδες μαθητές που βρίσκονται στο λύκειο και ετοιμάζονται για τις εξετάσεις τους προκειμένου να εισαχθούν στα πανεπιστήμια.
Μάλιστα, στο υπουργείο φιλοδοξούν οι αλλαγές αυτές να εφαρμοστούν άμεσα από τη νέα σχολική χρονιά! Με τις αλλαγές φέρονται να συμφωνούν και τα δύο κόμματα της συγκυβέρνησης, ενώ ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, δηλώνει σίγουρος ότι η ολοκληρωτική ανάπτυξή του σε διάστημα τριών ετών θα δημιουργήσει νέο «επαναστατικό τοπίο μάθησης».
Οι βασικές αλλαγές που θα γίνουν, είναι οι εξής:
1. Μειώνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις από έξι σε τέσσερα
2. Περιορίζονται τα επιστημονικά πεδία από τέσσερα σε τρία. Στην ουσία ενοποιείται το τεχνολογικό με αυτό των θετικών επιστημών και δημιουργείται ένα ανεξάρτητο επιστημονικό πεδίο που θα περιλαμβάνει όλες τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές
3. Οι μαθητές της τελευταίας τάξης λυκείου θα παίρνουν το απολυτήριο με εξέταση σε έξι έως οκτώ βασικά μαθήματα και μετά εφόσον επιθυμούν να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα προσέρχονται στις πανελλαδικές εξετάσεις και θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα ανά ομάδα προσανατολισμού
4. Καταργείται η κεντρική επιτροπή εξετάσεων και στη θέση της έρχεται ένας «κυρίαρχος – επόπτης» Οργανισμός, ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων. Παράλληλα δημιουργείται και τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας ώστε να «εξαντλείται» η ύλη και να μην εξαρτάται από τον κάθε διδάσκοντα
5. Εισάγεται ως βασικό μάθημα η «Φιλοσοφία» στη Β' λυκείου, καθώς και το μάθημα της «Πολιτικής Παιδείας» (Θεσμοί - Αρχές Δικαίου - Οικονομία) στην Α' και Β' λυκείου
6. Ενισχύονται τα μαθήματα γενικής παιδείας στην Α' και Β' λυκείου, ενώ στην Γ' τάξη αναπτύσσονται τα μαθήματα εξειδίκευσης. Αυτό έχει ως συνέπεια, πρώτον, την αυτοτέλεια στο πρόγραμμα (Α' και Β' λυκείου) και δεύτερον την ουσιαστική εμβάθυνση στην Γ' λυκείου που προετοιμάζει για το πανεπιστήμιο.
Μάλιστα, στο υπουργείο φιλοδοξούν οι αλλαγές αυτές να εφαρμοστούν άμεσα από τη νέα σχολική χρονιά! Με τις αλλαγές φέρονται να συμφωνούν και τα δύο κόμματα της συγκυβέρνησης, ενώ ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, δηλώνει σίγουρος ότι η ολοκληρωτική ανάπτυξή του σε διάστημα τριών ετών θα δημιουργήσει νέο «επαναστατικό τοπίο μάθησης».
Οι βασικές αλλαγές που θα γίνουν, είναι οι εξής:
1. Μειώνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις από έξι σε τέσσερα
2. Περιορίζονται τα επιστημονικά πεδία από τέσσερα σε τρία. Στην ουσία ενοποιείται το τεχνολογικό με αυτό των θετικών επιστημών και δημιουργείται ένα ανεξάρτητο επιστημονικό πεδίο που θα περιλαμβάνει όλες τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές
3. Οι μαθητές της τελευταίας τάξης λυκείου θα παίρνουν το απολυτήριο με εξέταση σε έξι έως οκτώ βασικά μαθήματα και μετά εφόσον επιθυμούν να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα προσέρχονται στις πανελλαδικές εξετάσεις και θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα ανά ομάδα προσανατολισμού
4. Καταργείται η κεντρική επιτροπή εξετάσεων και στη θέση της έρχεται ένας «κυρίαρχος – επόπτης» Οργανισμός, ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων. Παράλληλα δημιουργείται και τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας ώστε να «εξαντλείται» η ύλη και να μην εξαρτάται από τον κάθε διδάσκοντα
5. Εισάγεται ως βασικό μάθημα η «Φιλοσοφία» στη Β' λυκείου, καθώς και το μάθημα της «Πολιτικής Παιδείας» (Θεσμοί - Αρχές Δικαίου - Οικονομία) στην Α' και Β' λυκείου
6. Ενισχύονται τα μαθήματα γενικής παιδείας στην Α' και Β' λυκείου, ενώ στην Γ' τάξη αναπτύσσονται τα μαθήματα εξειδίκευσης. Αυτό έχει ως συνέπεια, πρώτον, την αυτοτέλεια στο πρόγραμμα (Α' και Β' λυκείου) και δεύτερον την ουσιαστική εμβάθυνση στην Γ' λυκείου που προετοιμάζει για το πανεπιστήμιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.