Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Κιλκίς διά του Γραφείου Σχολικών Συμβούλων - Σχολικών Δραστηριοτήτων της , στα πλαίσια των γενικών καθηκόντων και αρμοδιοτήτων της , οργανώνει στα σχολεία της αρμοδιότητάς της και σε συνεργασία με τους:
1. Δρ. φιλ. Γεώργιο Μανωλίδη , Σχολικό Σύμβουλο ΠΕ 02 .
2. Msc Ελένη Μιχαλοπούλου , Σχολική Σύμβουλο ΠΕ 01.
3. Οργανισμό Πολιτισμού Νέας Γενιάς και Αθλητισμού του Δήμου Κιλκίς .
4. 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου και Παντομίμας Κιλκίς ,
στις 19 Ιουνίου 2013 και ώρες 15:30 έως 18:30, εισαγωγική ημερίδα με θέμα
« Θεατρική Αγωγή – Εφηβεία και Εξαρτήσεις ( Αλκοόλ, Διαδίκτυο ) ».
Στην ημερίδα αυτή θα υπάρξει η δυνατότητα να συζητηθούν οι μύθοι που υπάρχουν, να διερευνηθούν οι γνωστικές ανάγκες των εκπαιδευτικών σχετικά με τα παραπάνω θέματα, καθώς και να αναζητηθεί από κοινού ένα νέο στίγμα, που μπορεί να συνδιαμορφώσει η εκπαιδευτική κοινότητα.
Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Κιλκίς και θα έχει τη μορφή βιωματικών διαδικασιών.
Μπορούν να συμμετέχουν έως τριάντα ( 30 ) εκπαιδευτικοί, με απώτερο στόχο την υλοποίηση προγραμμάτων τη νέα σχολική χρονιά, με την υποστήριξη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, του Οργανισμού Πολιτισμού Νέας Γενιάς και Αθλητισμού του Δήμου Κιλκίς και του 15ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου και Παντομίμας Κιλκίς, αξιοποιώντας τα δίκτυα συνεργασίας .
Επισημαίνουμε και τονίζουμε ότι η συμμετοχή των ενδιαφερομένων είναι δωρεάν .
Παρακαλούνται οι κ. κ. Διευθυντές – Διευθύντριες και οι ενδιαφερόμενοι συνάδελφοι να αποστείλουν ηλεκτρονικά αιτήσεις συμμετοχής, όπου θα αναγράφονται τα ονόματα και η ειδικότητα των συναδέλφων, στο email : politistika@dide.kil.sch.gr, ή στο fax 2341029194, σύμφωνα με το υπόδειγμα που ακολουθεί, μέχρι και την Παρασκευή 07 Ιουνίου 2013 .
Πρόγραμμα
Μέρος Α (+/- 2 ώρες)
Πρακτικό εργαστήριο σε ζητήματα πρόληψης εξαρτήσεων, παραβατικών συμπεριφορών, υλοποιώντας το πρόγραμμα παρέμβασης σχετικά με την εξάρτηση από το αλκοόλ .
Το επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο θεατρικής παιδείας έχει το θέμα : “Πιες.. στην υγειά σου”, ή αλλιώς, “η σημασία και ο ρόλος της Δυναμικής της Ομάδας στην ψυχική υγεία”.
Πρόκειται για ένα εντατικό εργαστήριο πάνω στις τεχνικές του Κοινωνικού Θεάτρου και την εφαρμογή τους στην εκπαίδευση, στην κοινωνική εργασία, στην επίλυση συγκρούσεων.
Μέσα από τις πρακτικές των τεχνικών του κοινωνικού θεάτρου, η πορεία των εργασιών της ομάδας θα οργανωθεί, με τη μορφή δημιουργίας ενός θεατρικού δρώμενου, γύρω από δύο στόχους:
1. το πώς μπορούμε να μιλήσουμε για ένα οποιοδήποτε θέμα χρησιμοποιώντας θεατρικές μεθόδους
2. το πώς αυτό παρουσιάζεται σε κοινό ως παράσταση.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και θα είναι βιωματικού χαρακτήρα, γιαυτό θα πρέπει οι συμμετέχοντες να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια.
1. Εισηγητής
Ο Koldobika G. Vío γεννήθηκε στο Μπιλμπάο της Ισπανίας. Σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Universidad del País Vasco του Μπιλμπάο κι εργάστηκε ως δάσκαλος και ως εμψυχωτής ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων (παιδιά του δρόμου, ηλικιωμένοι, άτομα με προβλήματα όρασης). Προερχόμενος από το χώρο της εκπαίδευσης, ανακαλύπτει το χώρο του θεάτρου. Μαθητής του Georges La Ferriere (Κεμπέκ, Καναδάς), γίνεται ένας από τους βασικούς εκπροσώπους της Παιδαγωγικής της Έκφρασης στην Ισπανία, όπου δίνει μαθήματα, σεμινάρια και εργαστήρια. Παράλληλα, δημοσιεύει άρθρα σε περιοδικά θεάτρου και εκπαίδευσης. Έχει διδάξει σε διάφορα πανεπιστήμια. Σήμερα διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Τμήμα Κοινωνικού Θεάτρου του Πανεπιστημίου Ramon Lull της Βαρκελώνης και στο Πανεπιστήμιο του Porto στην Πορτογαλία. Έχει σκηνοθετήσει και συμμετάσχει σε διάφορες θεατρικές παραστάσεις, κάποιες εκ των οποίων αφορούν στο Θέατρο Δρόμου, συνδυάζοντας το εκπαιδευτικό και το θεατρικό στοιχείο. Έχει εργαστεί στην Παλαιστίνη, στο Ελ Σαλβαδόρ, στη Νικαράγουα, στη Γουατεμάλα, στη Νότιο Αφρική και από το 2003 ζει και εργάζεται στην Ελλάδα. Την ακαδημαϊκή χρονιά 2003-2004, δίδαξε Θέατρο Δρόμου και Κουκλοθέατρο στη Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Είναι μόνιμος συνεργάτης του Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας του Δήμου Κιλκίς. Από το 1996 έως σήμερα έχει εκδώσει τρία βιβλία σχετικά με το Θέατρο και την Εκπαίδευση.
Μέρος Β (+/- 1,5 ώρες)
Προσέγγιση στην οργάνωση διδακτικής ενότητας για την πρόληψη της κατανάλωσης αλκοόλης στη σχολική ηλικία με τίτλο :
“Εφηβεία και αλκοόλ”
Ανάπτυξη του περιεχομένου
Α. Μικρή εισαγωγή
• Γιατί πίνουν αλκοόλη οι έφηβοι
• Γιατί οι έφηβοι δεν πρέπει να πίνουν αλκοόλη
Β. Η έννοια της Υγείας
Γ. Πώς να δουλέψουμε την έννοια της υγείας και την αποφυγή από ανθυγιεινές ουσίες, χρησιμοποιώντας τη διαφήμιση ως αντικείμενο έρευνας και ομαδικής εργασίας στη σχολική τάξη.
Παραδείγματα ασκήσεων και εργασιών για να επεξεργαστούν οι μαθητές:
• Εισαγωγή στον κόσμο της διαφήμισης
• Πώς καταλαβαίνουμε και αναλύσουμε μια διαφήμιση
• Τι θα μας μεταδώσουν μέσα από τα διαφημιστικά
• Πώς να δημιουργήσουμε ένα διαφημιστικό σχέδιο για την υγεία
• Κριτική ανάλυση της πραγματικότητας
• Ο καταναλωτής και η κατανάλωση
Δ. Πληροφορίες γύρω από την αλκοόλη
Ε. Μεθοδολογικές σημειώσεις
2. Εισηγητής
JUANJO CORRALES
• Απόφοιτος παιδαγωγικής σχολής του Πανεπιστημίου του Μπιλμπάο (Ισπανία), με την ειδικότητα της παιδαγωγικής της έκφρασης και μεταπτυχιακό στην κοινωνικοπολιτιστική εμψύχωση σε έφηβους και σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες με διετή κρατική υποτροφία έρευνας σε ευρωπαϊκές χώρες.
• Εκπαιδευτής εκπαιδευτών για την παιδαγωγική χρήση του θεάτρου και της τέχνης στην εκπαίδευση και στον ελεύθερο χρόνο.
• Ειδικός εξειδικευμένος στα ευρωπαϊκά αναπτυξιακά προγράμματα στις θεματολογίες του πολιτισμού, της νεολαίας, της επαγγελματικής κατάρτισης και κοινωνικής αλληλεγγύης από το 1986.
• Ηθοποιός, σκηνοθέτης και παραγωγός στο παιδικό και οικογενειακό θέατρο από το 1980.
• Παραγωγός καλλιτεχνικών προγραμμάτων.
3. Εισηγητής
Η Μάρθα Κατσαρίδου είναι δασκάλα στη δημοτική εκπαίδευση με διδακτορικό για το θέατρο στην εκπαίδευση από το ΑΠΘ.
1. Δρ. φιλ. Γεώργιο Μανωλίδη , Σχολικό Σύμβουλο ΠΕ 02 .
2. Msc Ελένη Μιχαλοπούλου , Σχολική Σύμβουλο ΠΕ 01.
3. Οργανισμό Πολιτισμού Νέας Γενιάς και Αθλητισμού του Δήμου Κιλκίς .
4. 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου και Παντομίμας Κιλκίς ,
στις 19 Ιουνίου 2013 και ώρες 15:30 έως 18:30, εισαγωγική ημερίδα με θέμα
« Θεατρική Αγωγή – Εφηβεία και Εξαρτήσεις ( Αλκοόλ, Διαδίκτυο ) ».
Στην ημερίδα αυτή θα υπάρξει η δυνατότητα να συζητηθούν οι μύθοι που υπάρχουν, να διερευνηθούν οι γνωστικές ανάγκες των εκπαιδευτικών σχετικά με τα παραπάνω θέματα, καθώς και να αναζητηθεί από κοινού ένα νέο στίγμα, που μπορεί να συνδιαμορφώσει η εκπαιδευτική κοινότητα.
Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Κιλκίς και θα έχει τη μορφή βιωματικών διαδικασιών.
Μπορούν να συμμετέχουν έως τριάντα ( 30 ) εκπαιδευτικοί, με απώτερο στόχο την υλοποίηση προγραμμάτων τη νέα σχολική χρονιά, με την υποστήριξη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, του Οργανισμού Πολιτισμού Νέας Γενιάς και Αθλητισμού του Δήμου Κιλκίς και του 15ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου και Παντομίμας Κιλκίς, αξιοποιώντας τα δίκτυα συνεργασίας .
Επισημαίνουμε και τονίζουμε ότι η συμμετοχή των ενδιαφερομένων είναι δωρεάν .
Παρακαλούνται οι κ. κ. Διευθυντές – Διευθύντριες και οι ενδιαφερόμενοι συνάδελφοι να αποστείλουν ηλεκτρονικά αιτήσεις συμμετοχής, όπου θα αναγράφονται τα ονόματα και η ειδικότητα των συναδέλφων, στο email : politistika@dide.kil.sch.gr, ή στο fax 2341029194, σύμφωνα με το υπόδειγμα που ακολουθεί, μέχρι και την Παρασκευή 07 Ιουνίου 2013 .
Πρόγραμμα
Μέρος Α (+/- 2 ώρες)
Πρακτικό εργαστήριο σε ζητήματα πρόληψης εξαρτήσεων, παραβατικών συμπεριφορών, υλοποιώντας το πρόγραμμα παρέμβασης σχετικά με την εξάρτηση από το αλκοόλ .
Το επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο θεατρικής παιδείας έχει το θέμα : “Πιες.. στην υγειά σου”, ή αλλιώς, “η σημασία και ο ρόλος της Δυναμικής της Ομάδας στην ψυχική υγεία”.
Πρόκειται για ένα εντατικό εργαστήριο πάνω στις τεχνικές του Κοινωνικού Θεάτρου και την εφαρμογή τους στην εκπαίδευση, στην κοινωνική εργασία, στην επίλυση συγκρούσεων.
Μέσα από τις πρακτικές των τεχνικών του κοινωνικού θεάτρου, η πορεία των εργασιών της ομάδας θα οργανωθεί, με τη μορφή δημιουργίας ενός θεατρικού δρώμενου, γύρω από δύο στόχους:
1. το πώς μπορούμε να μιλήσουμε για ένα οποιοδήποτε θέμα χρησιμοποιώντας θεατρικές μεθόδους
2. το πώς αυτό παρουσιάζεται σε κοινό ως παράσταση.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και θα είναι βιωματικού χαρακτήρα, γιαυτό θα πρέπει οι συμμετέχοντες να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια.
1. Εισηγητής
Ο Koldobika G. Vío γεννήθηκε στο Μπιλμπάο της Ισπανίας. Σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Universidad del País Vasco του Μπιλμπάο κι εργάστηκε ως δάσκαλος και ως εμψυχωτής ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων (παιδιά του δρόμου, ηλικιωμένοι, άτομα με προβλήματα όρασης). Προερχόμενος από το χώρο της εκπαίδευσης, ανακαλύπτει το χώρο του θεάτρου. Μαθητής του Georges La Ferriere (Κεμπέκ, Καναδάς), γίνεται ένας από τους βασικούς εκπροσώπους της Παιδαγωγικής της Έκφρασης στην Ισπανία, όπου δίνει μαθήματα, σεμινάρια και εργαστήρια. Παράλληλα, δημοσιεύει άρθρα σε περιοδικά θεάτρου και εκπαίδευσης. Έχει διδάξει σε διάφορα πανεπιστήμια. Σήμερα διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Τμήμα Κοινωνικού Θεάτρου του Πανεπιστημίου Ramon Lull της Βαρκελώνης και στο Πανεπιστήμιο του Porto στην Πορτογαλία. Έχει σκηνοθετήσει και συμμετάσχει σε διάφορες θεατρικές παραστάσεις, κάποιες εκ των οποίων αφορούν στο Θέατρο Δρόμου, συνδυάζοντας το εκπαιδευτικό και το θεατρικό στοιχείο. Έχει εργαστεί στην Παλαιστίνη, στο Ελ Σαλβαδόρ, στη Νικαράγουα, στη Γουατεμάλα, στη Νότιο Αφρική και από το 2003 ζει και εργάζεται στην Ελλάδα. Την ακαδημαϊκή χρονιά 2003-2004, δίδαξε Θέατρο Δρόμου και Κουκλοθέατρο στη Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Είναι μόνιμος συνεργάτης του Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας του Δήμου Κιλκίς. Από το 1996 έως σήμερα έχει εκδώσει τρία βιβλία σχετικά με το Θέατρο και την Εκπαίδευση.
Μέρος Β (+/- 1,5 ώρες)
Προσέγγιση στην οργάνωση διδακτικής ενότητας για την πρόληψη της κατανάλωσης αλκοόλης στη σχολική ηλικία με τίτλο :
“Εφηβεία και αλκοόλ”
Ανάπτυξη του περιεχομένου
Α. Μικρή εισαγωγή
• Γιατί πίνουν αλκοόλη οι έφηβοι
• Γιατί οι έφηβοι δεν πρέπει να πίνουν αλκοόλη
Β. Η έννοια της Υγείας
Γ. Πώς να δουλέψουμε την έννοια της υγείας και την αποφυγή από ανθυγιεινές ουσίες, χρησιμοποιώντας τη διαφήμιση ως αντικείμενο έρευνας και ομαδικής εργασίας στη σχολική τάξη.
Παραδείγματα ασκήσεων και εργασιών για να επεξεργαστούν οι μαθητές:
• Εισαγωγή στον κόσμο της διαφήμισης
• Πώς καταλαβαίνουμε και αναλύσουμε μια διαφήμιση
• Τι θα μας μεταδώσουν μέσα από τα διαφημιστικά
• Πώς να δημιουργήσουμε ένα διαφημιστικό σχέδιο για την υγεία
• Κριτική ανάλυση της πραγματικότητας
• Ο καταναλωτής και η κατανάλωση
Δ. Πληροφορίες γύρω από την αλκοόλη
Ε. Μεθοδολογικές σημειώσεις
2. Εισηγητής
JUANJO CORRALES
• Απόφοιτος παιδαγωγικής σχολής του Πανεπιστημίου του Μπιλμπάο (Ισπανία), με την ειδικότητα της παιδαγωγικής της έκφρασης και μεταπτυχιακό στην κοινωνικοπολιτιστική εμψύχωση σε έφηβους και σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες με διετή κρατική υποτροφία έρευνας σε ευρωπαϊκές χώρες.
• Εκπαιδευτής εκπαιδευτών για την παιδαγωγική χρήση του θεάτρου και της τέχνης στην εκπαίδευση και στον ελεύθερο χρόνο.
• Ειδικός εξειδικευμένος στα ευρωπαϊκά αναπτυξιακά προγράμματα στις θεματολογίες του πολιτισμού, της νεολαίας, της επαγγελματικής κατάρτισης και κοινωνικής αλληλεγγύης από το 1986.
• Ηθοποιός, σκηνοθέτης και παραγωγός στο παιδικό και οικογενειακό θέατρο από το 1980.
• Παραγωγός καλλιτεχνικών προγραμμάτων.
3. Εισηγητής
Η Μάρθα Κατσαρίδου είναι δασκάλα στη δημοτική εκπαίδευση με διδακτορικό για το θέατρο στην εκπαίδευση από το ΑΠΘ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.