"Κατά κοινή ομολογία, το χαμηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα οφείλεται στο γεγονός ότι τα οδικά ατυχήματα (ή καλύτερα τροχαία εγκλήματα) δεν αντιμετωπίστηκαν ποτέ επαρκώς αποτελεσματικά ως μείζον κοινωνικό και πολιτικό ζήτημα. Επίσημα στοιχεία, που κάνουν λόγο για περίπου 4 νεκρούς και 12 τραυματίες σε καθημερινή βάση, καθώς και η κατάταξη της Ελλάδας σταθερά στις 2 πρώτες θέσεις του σχετικού πίνακα των 27 χωρών μελών της Ε.Ε., δείχνουν με τον πιο τραγικό τρόπο την εγκληματική αδιαφορία κράτους και Πολιτείας απέναντι στις συστηματικές ανθρωποθυσίες που συντελούνται στους δρόμους μας, παρά την κατάθεση εμπεριστατωμένων προτάσεων από επιστημονικούς φορείς, συλλόγους συγγενών θυμάτων και ΜΚΟ.
Το μέγεθος του προβλήματος καταδεικνύει την απουσία πολιτικής βούλησης και ουσιαστικής παρέμβασης από τις ελληνικές κυβερνήσεις, τόσο σε επίπεδο θεσμών όσο και σε επίπεδο πρακτικών, συμπεριφορών και τήρησης του ήδη υπάρχοντος νομικού πλαισίου. Ταυτόχρονα, μαρτυρά τις αδικαιολόγητες ελλείψεις, αλλά και την ολιγωρία μιας πλειάδας υπουργείων και υπηρεσιών, που σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν καν να κάνουν με την «εύκολη» δικαιολογία των ημερών μας περί δημοσιονομικού κόστους.
Στις 17.1.2013, με πρωτοβουλία της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Ειρήνης Αγαθοπούλου, την οποία προσυπέγραψαν συνολικά 17 βουλευτές του κόμματος, κατατέθηκε στην Βουλή ερώτηση προς 8 συναρμόδιους υπουργούς, με θέμα «Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην σύγκλιση των θεσμικών οργάνων, την λήψη αποτελεσματικών μέτρων και την διεξαγωγή ελέγχων για την Οδική Ασφάλεια», που μεταξύ άλλων αναδεικνύει τις θεσμικές ελλείψεις των κυβερνητικών συντονιστικών οργάνων, τις αδυναμίες στο επίπεδο της Κυκλοφοριακής Εκπαίδευσης, την αποτυχία στην ουσιαστική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών με ευθύνη και των ιδιωτικών μέσων ενημέρωσης, καθώς και την απουσία εξειδίκευσης δράσεων από Δήμους και Περιφέρειες.
Ο ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ ακολουθώντας πιστά τη διακηρυγμένη θέση του για πολιτικές που θέλουν «τον άνθρωπο πάνω από τα κέρδη» και την ποιότητα ζωής πάνω από τους οικονομικούς υπολογισμούς, θα συνεχίσει με περισσότερη ένταση το επόμενο διάστημα τον «αγώνα δρόμου» για την εξάλειψη της μάστιγας των τροχαίων εγκλημάτων.
Το μέγεθος του προβλήματος καταδεικνύει την απουσία πολιτικής βούλησης και ουσιαστικής παρέμβασης από τις ελληνικές κυβερνήσεις, τόσο σε επίπεδο θεσμών όσο και σε επίπεδο πρακτικών, συμπεριφορών και τήρησης του ήδη υπάρχοντος νομικού πλαισίου. Ταυτόχρονα, μαρτυρά τις αδικαιολόγητες ελλείψεις, αλλά και την ολιγωρία μιας πλειάδας υπουργείων και υπηρεσιών, που σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν καν να κάνουν με την «εύκολη» δικαιολογία των ημερών μας περί δημοσιονομικού κόστους.
Στις 17.1.2013, με πρωτοβουλία της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Ειρήνης Αγαθοπούλου, την οποία προσυπέγραψαν συνολικά 17 βουλευτές του κόμματος, κατατέθηκε στην Βουλή ερώτηση προς 8 συναρμόδιους υπουργούς, με θέμα «Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην σύγκλιση των θεσμικών οργάνων, την λήψη αποτελεσματικών μέτρων και την διεξαγωγή ελέγχων για την Οδική Ασφάλεια», που μεταξύ άλλων αναδεικνύει τις θεσμικές ελλείψεις των κυβερνητικών συντονιστικών οργάνων, τις αδυναμίες στο επίπεδο της Κυκλοφοριακής Εκπαίδευσης, την αποτυχία στην ουσιαστική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών με ευθύνη και των ιδιωτικών μέσων ενημέρωσης, καθώς και την απουσία εξειδίκευσης δράσεων από Δήμους και Περιφέρειες.
Ο ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ ακολουθώντας πιστά τη διακηρυγμένη θέση του για πολιτικές που θέλουν «τον άνθρωπο πάνω από τα κέρδη» και την ποιότητα ζωής πάνω από τους οικονομικούς υπολογισμούς, θα συνεχίσει με περισσότερη ένταση το επόμενο διάστημα τον «αγώνα δρόμου» για την εξάλειψη της μάστιγας των τροχαίων εγκλημάτων.
Τόσο στη Βουλή με την ανάδειξη του προβλήματος και τον έλεγχο των κρατικών πρακτικών και ελλείψεων, όσο και στην κοινωνία με δράσεις ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και διεκδίκησης, στο πλευρό επιστημονικών φορέων, ενώσεων πολιτών και συλλόγων συγγενών θυμάτων, που αγωνιούν για το πρόβλημα και την εξέλιξή του."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.