Την τελευταία της πνοή σε ηλικία 60 ετών άφησε η Ολλανδή ηθοποιός Σίλβια Κρίστελ, η οποία πρωταγωνίστησε στη θρυλική ερωτική ταινία «Εμμανουέλα».
«Έφυγε το βράδυ, στη διάρκεια του ύπνου της» τόνισε συνεργάτης της.
Η ταινία γυρίστηκε το 1974 και αποτέλεσε μία από τις πρώτες ερωτικές που ανέβηκαν σε mainstream κινηματογραφικές αίθουσες.
Μάλιστα, ένας κινηματογράφος στα Ηλύσια Πεδία του Παρισιού έπαιζε την ταινία για 11 ολόκληρα χρόνια.
Η ίδια η Κρίστελ είχε αποδώσει την επιτυχία της στην αλλαγή των νόμων περί λογοκρισίας, εκείνη την περίοδο.
Πάντως, όπως υπενθυμίζει το BBC, στη Βρετανία η αρμόδια επιτροπή έκοψε αρκετές σκηνές.
Η Σίλβια Κριστέλ γεννήθηκε το 1952 στην Ολλανδία. Ξεκίνησε το μόντελινγκ σε ηλικία 17 ετών και η νίκη της στον διαγωνισμό Miss TV Europe άνοιξε το δρόμο για την κινηματογραφική της καριέρα.
Στην παιδική της ηλικία έλεγε πως ήθελε να γίνει δασκάλα. Ως μαθήτρια ξεχώριζε, καθώς με δείκτη νοημοσύνης 164 κατάφερε να περάσει τέσσερις τάξεις.
Σε νεαρή ηλικία αναγκάστηκε να κάνει διάφορες δουλειές, για να εξασφαλίσει τα προς το ζην. Εργάστηκε σε μπαρ, σε εταιρείες ως γραμματέας, ακόμα και σε βενζινάδικο.
Το 1974 γνώρισε την επιτυχία ως πρωταγωνίστρια της ταινίας «Εμμανουέλα». Ακολούθησαν άλλες δύο συνέχειες της ίδιας ταινίας. Πρωταγωνίστησε και σε άλλες παραγωγές, χωρίς όμως να σημειώσει την ίδια επιτυχία.
Δέσμια της εικόνας και του ρόλου της στην «Εμμανουέλα», η Κριστέλ δεν κατάφερε να απαγκιστρωθεί από τηn ερωτική φιλμογραφία. Ακόμη και όταν αναζήτησε μια καριέρα στις Ηνωμένες Πολιτείες, ακολουθώντας τον βρετανό ηθοποιό και δεύτερο σύζυγό της Ιαν ΜακΣέιν, βρέθηκε να της προτείνονται σταθερά σενάρια με ρόλους ως αντικείμενο του πόθου.
Στο ντοκιμαντέρ του 2005 «Hunting Emmanuelle» η Κριστέλ περιγράφει πώς εξαιτίας της εξάρτησής της από την κοκαΐνη και της ανάγκης της για ρευστό, πούλησε στον ατζέντη της για μόλις 150.000 δολάρια τα ποσοστά της στην σεξοκωμωδία «Private Lessons» (1981), η οποία ξεπέρασε τα 26 εκατ. δολάρια εισπράξεις μόνο στις ΗΠΑ.
To 2005 διαγνώστηκε ότι πάσχει από καρκίνο στον λάρυγγα και στους πνεύμονες.
«Έφυγε το βράδυ, στη διάρκεια του ύπνου της» τόνισε συνεργάτης της.
Η ταινία γυρίστηκε το 1974 και αποτέλεσε μία από τις πρώτες ερωτικές που ανέβηκαν σε mainstream κινηματογραφικές αίθουσες.
Μάλιστα, ένας κινηματογράφος στα Ηλύσια Πεδία του Παρισιού έπαιζε την ταινία για 11 ολόκληρα χρόνια.
Η ίδια η Κρίστελ είχε αποδώσει την επιτυχία της στην αλλαγή των νόμων περί λογοκρισίας, εκείνη την περίοδο.
Πάντως, όπως υπενθυμίζει το BBC, στη Βρετανία η αρμόδια επιτροπή έκοψε αρκετές σκηνές.
Η Σίλβια Κριστέλ γεννήθηκε το 1952 στην Ολλανδία. Ξεκίνησε το μόντελινγκ σε ηλικία 17 ετών και η νίκη της στον διαγωνισμό Miss TV Europe άνοιξε το δρόμο για την κινηματογραφική της καριέρα.
Στην παιδική της ηλικία έλεγε πως ήθελε να γίνει δασκάλα. Ως μαθήτρια ξεχώριζε, καθώς με δείκτη νοημοσύνης 164 κατάφερε να περάσει τέσσερις τάξεις.
Σε νεαρή ηλικία αναγκάστηκε να κάνει διάφορες δουλειές, για να εξασφαλίσει τα προς το ζην. Εργάστηκε σε μπαρ, σε εταιρείες ως γραμματέας, ακόμα και σε βενζινάδικο.
Το 1974 γνώρισε την επιτυχία ως πρωταγωνίστρια της ταινίας «Εμμανουέλα». Ακολούθησαν άλλες δύο συνέχειες της ίδιας ταινίας. Πρωταγωνίστησε και σε άλλες παραγωγές, χωρίς όμως να σημειώσει την ίδια επιτυχία.
Δέσμια της εικόνας και του ρόλου της στην «Εμμανουέλα», η Κριστέλ δεν κατάφερε να απαγκιστρωθεί από τηn ερωτική φιλμογραφία. Ακόμη και όταν αναζήτησε μια καριέρα στις Ηνωμένες Πολιτείες, ακολουθώντας τον βρετανό ηθοποιό και δεύτερο σύζυγό της Ιαν ΜακΣέιν, βρέθηκε να της προτείνονται σταθερά σενάρια με ρόλους ως αντικείμενο του πόθου.
Στο ντοκιμαντέρ του 2005 «Hunting Emmanuelle» η Κριστέλ περιγράφει πώς εξαιτίας της εξάρτησής της από την κοκαΐνη και της ανάγκης της για ρευστό, πούλησε στον ατζέντη της για μόλις 150.000 δολάρια τα ποσοστά της στην σεξοκωμωδία «Private Lessons» (1981), η οποία ξεπέρασε τα 26 εκατ. δολάρια εισπράξεις μόνο στις ΗΠΑ.
To 2005 διαγνώστηκε ότι πάσχει από καρκίνο στον λάρυγγα και στους πνεύμονες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.