Τα έργα οδικών υποδομών είναι απ` τα πιο σημαντικά για κάθε τόπο, όσον αφορά την ανάπτυξή του. Οι μετακινήσεις ανθρώπων, εμπορευμάτων κι υπηρεσιών, ήταν ανέκαθεν βασικό συστατικό στοιχείο της προόδου μιας περιοχής. Δεν είναι τυχαίο ότι τα πλέον εύρωστα οικονομικά κράτη διαθέτουν και τα καλύτερα δίκτυα επικοινωνιών (δρόμους, σιδηροδρόμους, αεροπορικές και ναυτιλιακές συγκοινωνίες).
Στο νομό μας, το αίτημα για κατασκευή δρόμων υφίσταται...απ` ανέκαθεν. Σ` όλες τις εποχές το μόνιμο αίτημα πολιτών και φορέων ήταν "φτιάξτε δρόμους και γεφύρια". Γεγονός, που δείχνει δυο πράγματα: Πρώτον, ότι οι υποδομές μεταφορών ήταν πάντα ελλιπείς, και δεύτερον, ότι ακόμα κι αν κατασκευάζονταν κάποιες, ώσπου να ολοκληρωθούν, οι προδιαγραφές τους ξεπερνιόταν.
Προς επίρρωση του ανωτέρω, δυο παραδείγματα αρκούν: Όταν φτιάχτηκε ο νέος δρόμος Κιλκίς - Θεσσαλονίκη φάνταζε σύγχρονος κι επαρκής. Σε σχέση, όμως, με τον "ψυχοβγαλτικό" παλιό δρόμο. Γιατί μέσα σ` ελάχιστα χρόνια αποδείχθηκε ανεπαρκής και ξεπερασμένος. Το ίδιο και για τον δρόμο Κιλκίς - Πολυκάστρου. Αυτός αποδείχθηκε πολύ πιο σύντομα μια σκέτη καρμανιόλα: επάνω του έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δεκάδες συντοπίτες μας.
Τον καιρό αυτό βιώνουμε τη χειρότερη κρίση (που δεν είναι μόνο οικονομική) των τελευταίων, τουλάχιστον, δεκαετιών. Για να την αντιμετωπίσει η κυβέρνηση έχει καταφύγει στη λεηλασία των εισοδημάτων των Ελλήνων. Τελευταία, όμως, οι φωνές που ζητούν την ανάπτυξη ως αντίδοτο της κρίσης, συνεχώς πληθαίνουν. Ακόμα και στους κόλπους της κυβέρνησης ή, εν πάσι περιπτώσει, του κυβερνώντος κόμματος. Ανάπτυξη, όμως, χωρίς εκσυγχρονισμό των υποδομών δεν είναι δυνατόν να επέλθει.
Στο νομό μας, ο "εκσυγχρονισμός" αυτός ήταν εν πολλοίς και παραμένει άγνωστη έννοια! Ας μείνουμε στον τομέα "μεταφορές" για να μην χαθούμε στον κυκεώνα των υπόλοιπων αναπτυξιακών επιπέδων. Το μόνο σημαντικό νέο έργο που έγινε εδώ και πολλά-πολλά χρόνια ήταν το τμήμα του δρόμου Μαυρονέρι - Ν. Σάντα, ένας ...σχεδόν αυτοκινητόδρομος μήκους 11 χιλιομέτρων. Έργο, που προγραμματίζονταν αρκετά χρόνια κι έκανε δυο και κάτι για να κατασκευαστεί.
Το έργο αποτελεί τμήμα του νέου δρόμου Κιλκίς - Θεσσαλονίκη, ο οποίος εξαγγέλθηκε εδώ και μια δεκαετία. Για να ολοκληρωθεί, έχουν υποσχεθεί ότι μέχρι το τέλος του έτους θα δημοπρατηθεί και το κομμάτι Κιλκίς - Μαυρονέρι. Πέραν τούτου, ουδέν. Το υπόλοιπο, δηλαδή το Ν. Σάντα - κόμβος Μυγδονίας (προς Εγνατία οδό) παραπέμπεται στο...άγνωστο μέλλον. Και...πάνω στη σύγχυση, μας μίλησαν για δρόμο Θεσσαλονίκης - Ν. Πετριτσίου. Πρόσθεσαν, δηλαδή, και το τμήμα Κιλκίς - Δοϊράνη - όρια νομού. Το οποίο τμήμα, αποτελεί προς το παρόν άσκηση επί χάρτου, πεδίον δόξης λαμπρό για μελετητές κι ...ανιχνευτές πηγών χρηματοδότησης, και υποδειγματική εφαρμογή της μεθόδου της σαλαμοποίησης ενός έργου, καθότι έχει κομματιαστεί, έτσι για να μας ...φτουρίσει, ζωή να `χουμε!
Όσο για τον δρόμο Κιλκίς - Πολυκάστρου, προδιαγράφεται και γι` αυτόν ...επαρκές διάστημα αναμονής, ενώ θα `πρεπε να παραδοθεί στην κυκλοφορία πριν χρόνια! Αλλά κι εδώ η γαλαντομία των κυβερνόντων αποδείχθηκε πλουσιοτάτη! Όχι μόνο τον σχεδίασαν κι αυτόν επί χάρτου, αλλά τον επεξέτειναν κιόλας μέχρι τη Γουμένισσα, κι ακόμα παραπέρα μέχρι τα Γιαννιτσά. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, πόσο λογικό φαντάζει το ερώτημα, "σε ποια δεκαετία θα δούμε τον δρόμο ολοκληρωμένο".
Αυτοί είναι οι κύριοι οδικοί άξονες του νομού, που αν κατασκευάζονταν θα λέγαμε ότι λύσαμε το πρόβλημά μας γι` αρκετά χρόνια. Αυτοί, μαζί με το τμήμα της ΠΑΘΕ που διασχίζει το νομό μας, και του οποίου η βελτίωση των χαρακτηριστικών εξαγγέλθηκε προ ετών αλλά ακόμα αγνοείται!
Τούτα τα ωραία, λοιπόν, για τους δρόμους! Κι αν πούμε για τους σιδηρόδρομους, "τα ίδια Παντελάκη μου". Πόσα χρόνια πέρασαν από τότε που μας είπαν ότι θα μας φέρουν προαστιακό Κιλκίς - Θεσσαλονίκης; Κι όχι μόνο δεν έφεραν αυτόν αλλά στη πορεία μας υποσχέθηκαν κι άλλον, δηλαδή τον Θεσσαλονίκη - Πολύκαστρο - Ειδομένη! Φαίνεται πως η σύγχρονη τακτική του παραμυθιάσματος είναι, "όταν δεν κάνεις αυτό που δεσμεύτηκες, να υπόσχεσαι κι άλλα"!
Και καλά που δεν πήραμε στα σοβαρά τις δεσμεύσεις περί πλωτού Αξιού ποταμού. Μπορεί τώρα ν` ακούγαμε ότι οσονούπω θα συνδεθούμε με την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη μέσω Δούναβη και Ρήνου. Αφού την επαναδραστηριοποίηση του "Άξονα 10" την έφαγαν η Εγνατία οδός κι η γραμμή Ηγουμενίτσα-Μπάρι! Ε, ρε, μέγα δούλεμα που πέφτει στον μικρό μας τόπο!
Act Business Center
Τρίτη 12 Ιουλίου 2011
1 σχόλιο:
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Οι Μαυρογιαλούροι ζούν και βασιλεύουν κι'ας έχουν περάσει 50 χρόνια.Εκείνο όμως που εξοργίζει είναι, πως στην Ελλάδα των τελευταίων χρόνων τα δύο κόμματα εξουσίας δεν διαθέτουν ηγέτες με πολιτικό ανάστημα, που θα τραβήξουν μια μονοκονδυλιά σε ότι σάπιο υπάρχει και θα οδηγήσουν την χώρα σε μια πορεία εντελώς διαφορετική απο αυτή που μας κατέστρεψε.Όλοι τους είναι δειλοί, ανίκανοι, υποτελείς και το μόνο που τους νοιάζει είναι έχουν εξουσία,έστω και κηδεμονευομένη.Εύχομαι οι πολίτες αυτής της χώρας να δείξουν πως δεν παραμυθιάζονται πια και να τους γυρίσουν την πλάτη στις επόμενες εκλογές, όταν αυτές θα γίνουν.Ας δοκιμάσουν κάποιο μικρό κόμμα βρε αδελφέ,τι έχουν πλέον να χάσουν;
ΑπάντησηΔιαγραφή