Την Τρίτη 30/09/2025 τα Δημοτικά Σχολεία Π. Αγιονερίου, ΣΣ Μουριών και Ποντοηράκλειας της ΠΕ Κιλκίς ενημερώθηκαν προφορικά, ότι πρόκειται να υποβιβαστούν λειτουργικά και μάλιστα από τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι πρωτοφανής, γιατί πραγματοποιείται ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει τα μαθήματα, έχουν κατανεμηθεί εκπαιδευτικοί σε τάξεις, καθώς και οι μαθητές. Έχουν καταρτιστεί τα ωρολόγια προγράμματα, προσαρμόστηκαν οι μαθητές και έχουν αναπτύξει συναισθηματικούς δεσμούς με τους εκπαιδευτικούς, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς έχουν οργανώσει την καθημερινότητά τους. Δηλαδή, η κυβέρνηση και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης κλείνουν εν ενεργεία τμήματα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Αναρωτιόμαστε, ποια παιδαγωγική αρχή συμφωνεί με το να αλλάζουν τα παιδιά μίας τάξης εκπαιδευτικό από τη μια μέρα στην άλλη και μάλιστα απλώς και μόνο με μία ανακοίνωση, χωρίς καν την απαιτούμενη προετοιμασία για μια τέτοια μετάβαση, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις περιπτώσεις μαθητών με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες. Ποια εκπαιδευτική αρχή συμφωνεί με το να αλλάζουν τα παιδιά ακόμα και διδακτικό αντικείμενο στη μέση της χρονιάς. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα που αναφέρεται στην ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Π. Αγιονερίου ότι αν προχωρήσει η συγχώνευση της Γ’ με τη Δ’ τάξη, τα παιδιά θα αλλάξουν συμμαθητές και δασκάλα από τη μία μέρα στην άλλη, ενώ τα παιδιά της Γ’ Δημοτικού την ώρα που διδάσκονται στην ιστορία τους Θεούς του Ολύμπου, την επόμενη θα πρέπει να κάνουν ένα ιστορικό άλμα και να διδαχτούν για την αρχαία Σπάρτη.
Η μόνη εξήγηση, που όπως φαίνεται δίνεται και από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, είναι ότι αξιοποιεί διάφορους τρόπους, για να καλύψει κενά σε άλλα σχολεία, εξαιτίας της μη πρόσληψης του αναγκαίου αριθμού αναπληρωτών μετά την Α’ και Β’ φάση, διαμορφώνοντας συνθήκες ανισοτιμίας και κατηγοριοποίησης των σχολείων. Γι’ αυτό μάλλον και η συγκεκριμένη απόφαση πάρθηκε αμέσως μετά τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.
Γίνεται αντιληπτό ότι η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης φτάνει πλέον σε ακραίες επιλογές και προχειρότητα, χωρίς να λαμβάνει υπόψη την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία και τις ψυχικές και μαθησιακές επιπτώσεις στους μαθητές, ακριβώς γιατί αντιμετωπίζει τους μαθητές ως αριθμούς και όχι ως προσωπικότητες, και την εκπαίδευση συνολικά ως κόστος. Ταυτόχρονα δε λαμβάνει υπόψη το γεγονός ότι στα σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα, δίνεται η δυνατότητα για ουσιαστικό και ποιοτικό μάθημα.
Αφού μετακινήθηκαν μαθητές από το ένα σχολείο στο άλλο μέσα στο καλοκαίρι για να μειωθούν τα τμήματα, αφού έγιναν ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών, αφού δόθηκαν κατευθύνσεις για να κοπούν παιδιά από το ολοήμερο ώστε να γίνουν κι άλλες περικοπές, τώρα φτάνει η κυβέρνηση στο σημείο να βάζει ακόμα και λουκέτο σε εν ενεργεία τμήματα.
Οι άμεσες αντιδράσεις Συλλόγων και φορέων του Κιλκίς καταδεικνύουν τις ευθύνες που αναλαμβάνει η Κυβέρνηση και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Τέλος, η συγκεκριμένη απόφαση δείχνει την υποκρισία για την ερήμωση της επαρχίας. Αντί να δοθούν κίνητρα και στήριξη των λίγων εναπομεινάντων σχολείων, λαμβάνονται μέτρα ώστε σε λίγα χρόνια να κλείσουν και αυτά, με αποτέλεσμα νέοι άνθρωποι και οικογένειες να εγκαταλείψουν τον τόπο τους. Είναι χαρακτηριστικό πως σε έναν από τους πιο μεγάλους σε έκταση Δήμους της χώρας, αυτό του Κιλκίς, μόλις σε 12 χωριά λειτουργεί τόσο Δημοτικό Σχολείο όσο και Νηπιαγωγείο.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση ώστε και τα 3 σχολεία της ΠΕ Κιλκίς να συνεχίσουν τη λειτουργίας τους με την λειτουργικότητα που ξεκίνησαν τη φετινή σχολική χρονιά, και ταυτόχρονα να ενισχύσει με προσωπικό, χρηματοδότηση, εξοπλισμό και υποδομές τα σχολεία αυτά.
Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Στολτίδης Λεωνίδας
Αναρωτιόμαστε, ποια παιδαγωγική αρχή συμφωνεί με το να αλλάζουν τα παιδιά μίας τάξης εκπαιδευτικό από τη μια μέρα στην άλλη και μάλιστα απλώς και μόνο με μία ανακοίνωση, χωρίς καν την απαιτούμενη προετοιμασία για μια τέτοια μετάβαση, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις περιπτώσεις μαθητών με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες. Ποια εκπαιδευτική αρχή συμφωνεί με το να αλλάζουν τα παιδιά ακόμα και διδακτικό αντικείμενο στη μέση της χρονιάς. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα που αναφέρεται στην ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Π. Αγιονερίου ότι αν προχωρήσει η συγχώνευση της Γ’ με τη Δ’ τάξη, τα παιδιά θα αλλάξουν συμμαθητές και δασκάλα από τη μία μέρα στην άλλη, ενώ τα παιδιά της Γ’ Δημοτικού την ώρα που διδάσκονται στην ιστορία τους Θεούς του Ολύμπου, την επόμενη θα πρέπει να κάνουν ένα ιστορικό άλμα και να διδαχτούν για την αρχαία Σπάρτη.
Η μόνη εξήγηση, που όπως φαίνεται δίνεται και από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, είναι ότι αξιοποιεί διάφορους τρόπους, για να καλύψει κενά σε άλλα σχολεία, εξαιτίας της μη πρόσληψης του αναγκαίου αριθμού αναπληρωτών μετά την Α’ και Β’ φάση, διαμορφώνοντας συνθήκες ανισοτιμίας και κατηγοριοποίησης των σχολείων. Γι’ αυτό μάλλον και η συγκεκριμένη απόφαση πάρθηκε αμέσως μετά τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.
Γίνεται αντιληπτό ότι η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης φτάνει πλέον σε ακραίες επιλογές και προχειρότητα, χωρίς να λαμβάνει υπόψη την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία και τις ψυχικές και μαθησιακές επιπτώσεις στους μαθητές, ακριβώς γιατί αντιμετωπίζει τους μαθητές ως αριθμούς και όχι ως προσωπικότητες, και την εκπαίδευση συνολικά ως κόστος. Ταυτόχρονα δε λαμβάνει υπόψη το γεγονός ότι στα σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα, δίνεται η δυνατότητα για ουσιαστικό και ποιοτικό μάθημα.
Αφού μετακινήθηκαν μαθητές από το ένα σχολείο στο άλλο μέσα στο καλοκαίρι για να μειωθούν τα τμήματα, αφού έγιναν ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών, αφού δόθηκαν κατευθύνσεις για να κοπούν παιδιά από το ολοήμερο ώστε να γίνουν κι άλλες περικοπές, τώρα φτάνει η κυβέρνηση στο σημείο να βάζει ακόμα και λουκέτο σε εν ενεργεία τμήματα.
Οι άμεσες αντιδράσεις Συλλόγων και φορέων του Κιλκίς καταδεικνύουν τις ευθύνες που αναλαμβάνει η Κυβέρνηση και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Τέλος, η συγκεκριμένη απόφαση δείχνει την υποκρισία για την ερήμωση της επαρχίας. Αντί να δοθούν κίνητρα και στήριξη των λίγων εναπομεινάντων σχολείων, λαμβάνονται μέτρα ώστε σε λίγα χρόνια να κλείσουν και αυτά, με αποτέλεσμα νέοι άνθρωποι και οικογένειες να εγκαταλείψουν τον τόπο τους. Είναι χαρακτηριστικό πως σε έναν από τους πιο μεγάλους σε έκταση Δήμους της χώρας, αυτό του Κιλκίς, μόλις σε 12 χωριά λειτουργεί τόσο Δημοτικό Σχολείο όσο και Νηπιαγωγείο.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση ώστε και τα 3 σχολεία της ΠΕ Κιλκίς να συνεχίσουν τη λειτουργίας τους με την λειτουργικότητα που ξεκίνησαν τη φετινή σχολική χρονιά, και ταυτόχρονα να ενισχύσει με προσωπικό, χρηματοδότηση, εξοπλισμό και υποδομές τα σχολεία αυτά.
Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Στολτίδης Λεωνίδας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.