Act Business Center

Act Business Center

Τετάρτη 9 Ιουλίου 2025

Ερώτηση Σταμάτη Παπουλίδη για την κατασκευή του οδικού τμήματος της ΠΑΘΕ από το ύψος του κόμβου Πολύκάστρου έως τον κόμβο Χαλάστρας

Ρωτά ο Σταμάτης Παπουλίδης
Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Ε. Κιλκίς
- Περιφερειάρχη Κ.Μ. κα.Αθηνά Αθανασιάδου Αηδονά
- Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων κ. Παρίση Μπίλλια
- Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Κιλκίς κ. Ανδρέα Βεργίδη

ΕΡΩΤΗΣΗ: Oδικό τμήμα της ΠΑΘΕ από το ύψος του κόμβου Πολύκάστρου έως τον κόμβο Χαλάστρας, η κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου 

Αξιότιμη κυρία και κύριοι, όπως γνωρίζετε,

α) το 2012 περιήλθαν τα δικαιώματα συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του οδικού τμήματος Χαλάστρα – Εύζωνοι απο το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ ΑΕ) στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ώστε ο οδικός άξονας, εν συνεχεία, να παραχωρηθεί σε ιδιώτη ανάδοχο, με σχετική σύμβαση, στο πλαίσιο της συνολικής παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων.


β) το 2014 καταργήθηκε η ΤΕΟ ΑΕ και η αρμοδιότητα «λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του τμήματος ΠΑΘΕ απο Κλειδί έως Ευζώνους (που περιλαμβάνει το τμήμα Χαλάστρα – Εύζωνοι) μεταφέρθηκε στην «Εγνατία Οδός Α.Ε», ώστε αυτή να συντηρεί και να διατηρεί ασφαλή και κατάλληλα τα οδικά τμήματα, μέχρι την αξιοποίηση τους απο το ΤΑΙΠΕΔ.

γ) το 2017 προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ η Σύμβαση Παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων. Στο αντικείμενο της Προκήρυξης περιλαμβάνεται και ο οδικός άξονας Χαλάστρα – Εύζωνοι. Η Εγνατία Οδός Α.Ε δεν εμπλέκεται στις διαδικασίες προετοιμασίας των τευχών και διενέργειας του διαγωνισμού παραχώρησης.

δ) το 2018 με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων ( ΔΕΑΑ) περιήλθε στο ΤΑΙΠΕΔ « το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου μελέτης και κατασκευής του έργου της αναβάθμισης, με προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου, του τμήματος Χαλάστρας – Πολυκάστρου του τμήματος της ΠΑΘΕ από τον Α/Κ Αξιού / Χαλάστρας έως Μεθοριακού Σταθμού Ευζώνων, συμπεριλαμβανομένων και των επεμβάσεων στους κόμβους Αξιού / Χαλάστρας και Πολυκάστρου », ώστε το αντικείμενο να ενταχθεί στις συμβατικές υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου.

ε) το 2021 ανακηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, ως «προτιμητέος επενδυτής», η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε – EGIS PROJECTS S.A., μετά από διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων.

Ακολούθως, με μεγάλη όμως καθυστέρηση, η σύμβαση με τον πλήρη φάκελο του έργου που συμπεριλαμβάνει την κατασκευή, στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα, από τον Κόμβο του Πολυκάστρου έως τον Κόμβο Χαλάστρας, ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου μήκους 45 χλμ με διαχωριστικό στηθαίο μεταξύ των δύο κατευθύνσεων, έφτασε για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο στο τέλος του έτους 2023, για να ολοκληρωθεί αυτός, στις πρώτες ημέρες του 2024.

Το τελευταίο στάδιο της πολυετούς καθυστέρησης για έναρξη εργασιών του πολυπόθητου έργου, είναι ο Κοινοβουλευτικός Έλεγχος και Κύρωση της σύμβασης, μετά από πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, γεγονός που δεν έχει ακόμη συμβεί.

Υπενθυμίζεται, ότι:

lΣτις αρχές του Σεπτεμβρίου 2023 ο τότε Περιφερειάρχης της Π.Κ.Μ. κ. Απόστολος Τζιτζικώστας συμμετείχε στην έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Παιονίας, για την επικίνδυνη κατάσταση, στον οδικό άξονα της ΠΑΘΕ, του τμήματος από το Πολύκαστρο έως τη Χαλάστρα.

lΤο 2023, πραγματοποιήθηκαν κινητοποιήσεις κατοίκων (ελάχιστες ημέρες πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές), επί του οδοστρώματος, με παρουσία και του κ. Απόστολου Τζιτζικώστα.

lΣτο τέλος του 2023, μετά από διαπαραταξιακή επίσκεψη στο ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Τζιτζικώστας είχε δηλώσει ότι η όλη διαδικασία θα ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

lΤον Φεβρουάριο του 2025, η Περιφερειάρχης κ. Αθηνά Αθανασιάδου Αηδονά στις συζητήσεις που πραγματοποίησε στο Διοικητήριο της Π.Ε Κιλκίς με τον Αντιπεριφερειάρχη κ.Ανδρέα Βεργίδη και τους Δημάρχους Κιλκίς κ. Δημήτρη Κυριακίδη και Παιονίας κ. Κώστα Σιωνίδη σημείωσε: « ... σε ό,τι αφορά στον δρόμο Πολύκαστρο – Χαλάστρα ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ενώσαμε τη φωνή μας με τη φωνή των τοπικών φορέων και της τοπικής κοινωνίας, πετυχαίνοντας να βάλουμε το έργο στην ατζέντα του αρμόδιου Υπουργείου, ώστε επιτέλους και το κομμάτι αυτό, που ανήκει στην ΠΑΘΕ, να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου. Συνεχίζουμε να πιέζουμε για την κατά το δυνατόν ταχύτερη έναρξη των εργασιών και θα παρακολουθούμε σε κάθε στάδιο την εξέλιξή τους ...».

Ερωτάσθε λοιπόν:

α) Έχετε επίσημη πληροφόρηση για τους λόγους της επιπλέον καθυστέρησης των διαδικασιών, καθώς μέχρι σήμερα η σύμβαση δεν έχει κατατεθεί, προς κύρωση, στη Βουλή;

β) Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να αρθούν τα εμπόδια που καθυστερούν τον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο της Σύμβασης και να ξεκινήσει, επιτέλους, η κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου από το ύψος του Κόμβου Πολυκάστρου έως τον Κόμβο Χαλάστρας;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.