Κύριοι Υπουργοί,
Συμφώνως του υπ' αριθ.:34/24-11-2024 εγγράφου της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Π.Ε. Κιλκίς, αναδεικνύονται αιτήματα της εν λόγω Ένωσης, τα οποία χρήζουν αντιμετώπισης και κατ' επέκταση επίλυσης.
Μεταξύ αυτών, προτάσσονται τα ακόλουθα: α) Το επίδομα παραμεθορίου, το οποίο δε λαμβάνουν οι αστυνομικοί Κιλκίς αν και υπηρετούν σε παραμεθόρια περιοχή, β) το επίδομα επικινδυνότητας, εκ του οποίου εξαιρούνται οι αστυνομικοί, μολονότι το επάγγελμά τους χαρακτηρίζεται κατά βάση από κίνδυνο, γ) ο περιορισμός των αποσπάσεων στις απολύτως αναγκαίες και κυρίως των εξαναγκαστικών, διότι οι τελευταίες διαταράσσουν την οικογενειακή γαλήνη, δ) η ενίσχυση των Τμημάτων Διαβατηριακών Ελέγχων (ΤΔΕ) Ευζώνων και Δοϊράνης, η οποία κατά το 2024 ήταν μηδενική και ε) η άμεση ανανέωση στόλου περιπολικών οχημάτων «... με νέα περιπολικά και οχήματα μεταφοράς προσωπικού, ιδίως για τις απομακρυσμένες υπηρεσίες μας, όπως τα ΤΔΕ Ευζώνων, Δοϊράνης και τα ΤΣΦ Παιονίας - Δοϊράνης».
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
Προτίθεστε όπως ενεργήσετε δεόντως, προκειμένου τα αιτήματα της Ε.ΑΣ.Υ.Ν. Κιλκίς να ικανοποιηθούν άμεσα, δεδομένου ότι τα μέλη της επιχειρούν σε μια παραμεθόρια και από τις πιο κομβικές Περιφέρειες της χώρας;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
H απάντηση στην από 18-12-2024 με αριθμό 2243 eρώτηση του Βουλευτή κ. Β. ΓΡΑΜΜΕΝΟΥ
Σε απάντηση του ανωτέρω μέσου κοινοβουλευτικού ελέγχου και σε ό,τι μας αφορά, σας γνωρίζουμε ότι η διασφάλιση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου απόδοσης των αστυνομικών Υπηρεσιών αποτελεί διαρκή επιδίωξη του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας. Τονίζεται ότι η ουσιαστική αντιμετώπιση των αναφυόμενων ζητημάτων αστυνομικής φύσης και η αναβάθμιση της ποιότητας αστυνόμευσης όλων των περιοχών εξαρτάται από έναν συνολικό, συστηματικό και υπεύθυνο σχεδιασμό της οργανωτικής δομής των αστυνομικών Υπηρεσιών, ανά την επικράτεια, καθώς και από την ορθολογικότερη και αποδοτικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού.
Στο πλαίσιο αυτό, από το Αρχηγείο καταβάλλονται προσπάθειες για την πλέον επαρκή στελέχωση των περιφερειακών αστυνομικών Υπηρεσιών, αξιοποιώντας όλες τις παρεχόμενες δυνατότητες που προκύπτουν από την ισόρροπη κατανομή της συνολικής δύναμης του Σώματος, σε συνάρτηση με τις ειδικές προβλέψεις του κανονισμού που διέπει τις μεταθέσεις και τις εν γένει μετακινήσεις του ένστολου προσωπικού. Ενταύθα, γίνεται μνεία ότι τα ζητήματα των τοποθετήσεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων και λοιπών μετακινήσεων του αστυνομικού προσωπικού και των ειδικών φρουρών ρυθμίζονται με τις διατάξεις των π.δ/των 100/2003 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 94) και 211/2005 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 254), ως ισχύουν, αντίστοιχα, πάντοτε με γνώμονα τη διασφάλιση της αξιοκρατίας και της διαφάνειας, την προστασία των δικαιωμάτων του προσωπικού και την εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών.
Ειδικότερα, για την ενίσχυση της Διεύθυνσης Αστυνομίας (Δ.Α.) Κιλκίς, σημειώνεται ότι, κατά τις τακτικές και συμπληρωματικές μεταθέσεις του έτους 2023, προκηρύχθηκαν, συνολικά, -7- θέσεις αστυνομικού προσωπικού διαφόρων βαθμών και -1- θέση ειδικού φρουρού, οι οποίες καλύφθηκαν στο σύνολό τους.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
Προτίθεστε όπως ενεργήσετε δεόντως, προκειμένου τα αιτήματα της Ε.ΑΣ.Υ.Ν. Κιλκίς να ικανοποιηθούν άμεσα, δεδομένου ότι τα μέλη της επιχειρούν σε μια παραμεθόρια και από τις πιο κομβικές Περιφέρειες της χώρας;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
H απάντηση στην από 18-12-2024 με αριθμό 2243 eρώτηση του Βουλευτή κ. Β. ΓΡΑΜΜΕΝΟΥ
Σε απάντηση του ανωτέρω μέσου κοινοβουλευτικού ελέγχου και σε ό,τι μας αφορά, σας γνωρίζουμε ότι η διασφάλιση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου απόδοσης των αστυνομικών Υπηρεσιών αποτελεί διαρκή επιδίωξη του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας. Τονίζεται ότι η ουσιαστική αντιμετώπιση των αναφυόμενων ζητημάτων αστυνομικής φύσης και η αναβάθμιση της ποιότητας αστυνόμευσης όλων των περιοχών εξαρτάται από έναν συνολικό, συστηματικό και υπεύθυνο σχεδιασμό της οργανωτικής δομής των αστυνομικών Υπηρεσιών, ανά την επικράτεια, καθώς και από την ορθολογικότερη και αποδοτικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού.
Στο πλαίσιο αυτό, από το Αρχηγείο καταβάλλονται προσπάθειες για την πλέον επαρκή στελέχωση των περιφερειακών αστυνομικών Υπηρεσιών, αξιοποιώντας όλες τις παρεχόμενες δυνατότητες που προκύπτουν από την ισόρροπη κατανομή της συνολικής δύναμης του Σώματος, σε συνάρτηση με τις ειδικές προβλέψεις του κανονισμού που διέπει τις μεταθέσεις και τις εν γένει μετακινήσεις του ένστολου προσωπικού. Ενταύθα, γίνεται μνεία ότι τα ζητήματα των τοποθετήσεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων και λοιπών μετακινήσεων του αστυνομικού προσωπικού και των ειδικών φρουρών ρυθμίζονται με τις διατάξεις των π.δ/των 100/2003 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 94) και 211/2005 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 254), ως ισχύουν, αντίστοιχα, πάντοτε με γνώμονα τη διασφάλιση της αξιοκρατίας και της διαφάνειας, την προστασία των δικαιωμάτων του προσωπικού και την εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών.
Ειδικότερα, για την ενίσχυση της Διεύθυνσης Αστυνομίας (Δ.Α.) Κιλκίς, σημειώνεται ότι, κατά τις τακτικές και συμπληρωματικές μεταθέσεις του έτους 2023, προκηρύχθηκαν, συνολικά, -7- θέσεις αστυνομικού προσωπικού διαφόρων βαθμών και -1- θέση ειδικού φρουρού, οι οποίες καλύφθηκαν στο σύνολό τους.
Αναφορικά δε με τις τακτικές και συμπληρωματικές μεταθέσεις του έτους 2024, επισημαίνεται ότι, με γνώμονα την ορθολογική διαχείριση του ένστολου προσωπικού προς το σκοπό της αποτελεσματικής αντιμετώπισης της εγκληματικότητας και της εδραίωσης του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών, σε όλη την επικράτεια, η Διοίκηση προέβη στην προκήρυξη θέσεων, καταρτίζοντας σχετικούς αριθμητικούς πίνακες.
Διευκρινίζεται ότι οι εν λόγω πίνακες καταρτίστηκαν κατόπιν συνεκτίμησης αφενός των πραγματικών υπηρεσιακών αναγκών, όπως αυτές διαμορφώθηκαν για το σύνολο των αστυνομικών Υπηρεσιών της χώρας και ιδιαιτέρως αυτών της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής (Γ.Α.Δ.Α.) -η εδαφική αρμοδιότητα της οποίας συνιστά το μεγαλύτερο αστικό κέντρο με τις περισσότερες υπηρεσιακές ανάγκες- και αφετέρου του γεγονότος ότι η πλειονότητα του κατ’ έτος αιτούμενου μετάθεση προσωπικού προέρχεται από Υπηρεσίες της Γ.Α.Δ.Α., επιτείνοντας τα ήδη υφιστάμενα ζητήματα στελέχωσης αυτών, ενώ στο πλαίσιο των τακτικών μεταθέσεων του τρέχοντος έτους, προκηρύχθηκαν -3- θέσεις αστυνομικού προσωπικού διαφόρων βαθμών.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα άρθρα 19 του π.δ/τος 100/2003 και 15 του π.δ/τος 211/2005, παρέχεται η δυνατότητα στον Γενικό Περιφερειακό Αστυνομικό Διευθυντή Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και στον Διευθυντή της ως άνω Δ.Α., να αποσπούν το προσωπικό τους μέχρι τον βαθμό του Αστυνόμου Α’, ανάλογα με τις εκάστοτε υπηρεσιακές ανάγκες. Σε κάθε περίπτωση, προβαίνουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ορθολογική κατανομή του προσωπικού τους, προς εξυπηρέτηση του υπηρεσιακού και εν γένει δημοσίου συμφέροντος, ενώ αξιολογούν διαρκώς τις ανακύπτουσες κάθε φορά ανάγκες και μεριμνούν προκειμένου οι Υπηρεσίες τους να ανταποκρίνονται στα τακτικά αστυνομικά τους καθήκοντα, ενισχύοντας αυτές κατάλληλα εφόσον κρίνεται απαραίτητο, ώστε να εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις ομαλής και αποδοτικής λειτουργίας τους και ο πολίτης να απολαμβάνει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του στην ασφάλεια.
Παρέπεται να λεχθεί ότι η πραγματική δύναμη έκαστης Υπηρεσίας δεν μπορεί παρά να είναι ένας δυναμικός αριθμός που μεταβάλλεται ένεκα αποσπάσεων και προσωρινών μετακινήσεων προσωπικού, οι οποίες αποφασίζονται σε καθημερινή βάση, προς το σκοπό της κάλυψης τακτικών και έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών, ενώ τα στοιχεία που αφορούν στην οργάνωση, τη διάρθρωση και τη σύνθεση των Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας συνιστούν πληροφορίες που άπτονται ζητημάτων ασφάλειας και δεν κοινοποιούνται περαιτέρω.
Παράλληλα, γνωρίζεται ότι το Υπουργείο μας και το Αρχηγείο, αναγνωρίζοντας τις αυξημένες ανάγκες των Υπηρεσιών «πρώτης γραμμής» της Ελληνικής Αστυνομίας (Αστυνομικά Τμήματα, Τμήματα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων, Τμήματα Τροχαίας κ.α.), επαναξιολογούν, συνεχώς, το ζήτημα των αποσπάσεων - προσωρινών μετακινήσεων προσωπικού και καταβάλλουν προσπάθειες προκειμένου, στο μέτρο του δυνατού, αυτές να ενισχύονται κατά προτεραιότητα.
Κατόπιν των ανωτέρω, υπογραμμίζεται ότι, στην κατεύθυνση της ουσιαστικής αποτίμησης της αποτελεσματικότητας των προκαθορισμένων μεταρρυθμίσεων, από το Υπουργείο μας και το Αρχηγείο επανεκτιμώνται οι ανάγκες όλων των περιφερειακών Υπηρεσιών του Σώματος και εκδηλώνονται, όπου αυτό απαιτείται, οι απαραίτητες τροποποιήσεις της οργανωτικής δομής ή/και η ανακατανομή των οργανικών θέσεων σε αυτές, με γνώμονα τη διασφάλιση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου απόδοσής τους.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα άρθρα 19 του π.δ/τος 100/2003 και 15 του π.δ/τος 211/2005, παρέχεται η δυνατότητα στον Γενικό Περιφερειακό Αστυνομικό Διευθυντή Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και στον Διευθυντή της ως άνω Δ.Α., να αποσπούν το προσωπικό τους μέχρι τον βαθμό του Αστυνόμου Α’, ανάλογα με τις εκάστοτε υπηρεσιακές ανάγκες. Σε κάθε περίπτωση, προβαίνουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ορθολογική κατανομή του προσωπικού τους, προς εξυπηρέτηση του υπηρεσιακού και εν γένει δημοσίου συμφέροντος, ενώ αξιολογούν διαρκώς τις ανακύπτουσες κάθε φορά ανάγκες και μεριμνούν προκειμένου οι Υπηρεσίες τους να ανταποκρίνονται στα τακτικά αστυνομικά τους καθήκοντα, ενισχύοντας αυτές κατάλληλα εφόσον κρίνεται απαραίτητο, ώστε να εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις ομαλής και αποδοτικής λειτουργίας τους και ο πολίτης να απολαμβάνει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του στην ασφάλεια.
Παρέπεται να λεχθεί ότι η πραγματική δύναμη έκαστης Υπηρεσίας δεν μπορεί παρά να είναι ένας δυναμικός αριθμός που μεταβάλλεται ένεκα αποσπάσεων και προσωρινών μετακινήσεων προσωπικού, οι οποίες αποφασίζονται σε καθημερινή βάση, προς το σκοπό της κάλυψης τακτικών και έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών, ενώ τα στοιχεία που αφορούν στην οργάνωση, τη διάρθρωση και τη σύνθεση των Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας συνιστούν πληροφορίες που άπτονται ζητημάτων ασφάλειας και δεν κοινοποιούνται περαιτέρω.
Παράλληλα, γνωρίζεται ότι το Υπουργείο μας και το Αρχηγείο, αναγνωρίζοντας τις αυξημένες ανάγκες των Υπηρεσιών «πρώτης γραμμής» της Ελληνικής Αστυνομίας (Αστυνομικά Τμήματα, Τμήματα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων, Τμήματα Τροχαίας κ.α.), επαναξιολογούν, συνεχώς, το ζήτημα των αποσπάσεων - προσωρινών μετακινήσεων προσωπικού και καταβάλλουν προσπάθειες προκειμένου, στο μέτρο του δυνατού, αυτές να ενισχύονται κατά προτεραιότητα.
Κατόπιν των ανωτέρω, υπογραμμίζεται ότι, στην κατεύθυνση της ουσιαστικής αποτίμησης της αποτελεσματικότητας των προκαθορισμένων μεταρρυθμίσεων, από το Υπουργείο μας και το Αρχηγείο επανεκτιμώνται οι ανάγκες όλων των περιφερειακών Υπηρεσιών του Σώματος και εκδηλώνονται, όπου αυτό απαιτείται, οι απαραίτητες τροποποιήσεις της οργανωτικής δομής ή/και η ανακατανομή των οργανικών θέσεων σε αυτές, με γνώμονα τη διασφάλιση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου απόδοσής τους.
Τονίζεται ότι αξιολογείται, όχι μόνον η επίτευξη των στόχων, αλλά και η εν γένει εικόνα και λειτουργία των Υπηρεσιών, η απόδοση και η συμπεριφορά του προσωπικού και γενικά, όλες οι παράμετροι και οι παράγοντες που συντελούν στην αντικειμενική και πλήρη αξιολόγηση, αναφορικά με τη διοικητική λειτουργία, την επιχειρησιακή δράση και τον βαθμό ανταπόκρισης κάθε Υπηρεσίας στις απαιτήσεις που συναρτώνται προς την εκπλήρωση της θεσμικής αποστολής της, ενώ παράλληλα, μελετώνται και αξιολογούνται -μεταξύ άλλων- οι προτάσεις που υποβάλλονται, τόσο από τους συνδικαλιστικούς Φορείς του Σώματος, όσο και από το ίδιο το προσωπικό, για την κάλυψη των σύγχρονων απαιτήσεων και την εξασφάλιση της ισονομίας και της αξιοκρατικής αντιμετώπισης αυτού.
Πέραν αυτών, επισημαίνεται ότι η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στον πολίτη και το κοινωνικό σύνολο αποτελεί διαρκή επιδίωξη του Υπουργείου μας και του Αρχηγείου. Υπό αυτό το πρίσμα, εκδηλώνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για την ενίσχυση, αλλά και την ανανέωση -πλέον των άλλων- του εξοπλισμού τόσο των αστυνομικών Υπηρεσιών όσο και του προσωπικού αυτών, ώστε να εξασφαλίζεται το υψηλότερο δυνατό επίπεδο απόδοσής τους.
Συγκεκριμένα, για τη Δ.Α. Κιλκίς, γνωρίζεται ότι, την 14-02-2025, αυτή διέθετε -96- λειτουργικά οχήματα διαφόρων τύπων και κατηγοριών, ενώ -60- εκ του συνόλου των οχημάτων της κατανεμήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα από 01-01-2020 έως την ως άνω ημερομηνία. Σε ό,τι ειδικότερα αφορά στα Τμήματα Διαβατηριακού Ελέγχου Ευζώνων και Δοϊράνης, καθώς και στα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Δοϊράνης και Παιονίας, γίνεται μνεία ότι, την προαναφερόμενη ημερομηνία, διέθεταν συνολικά -12- λειτουργικά οχήματα διαφόρων τύπων και κατηγοριών (εκ των οποίων -10- κατανεμήθηκαν κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα), ενώ στις εν λόγω Υπηρεσίες έχει διατεθεί μηχανογραφικός και υλικοτεχνικός εξοπλισμός, για την υποστήριξη ενεργειών που αφορούν στην εκτέλεση των καθηκόντων του προσωπικού τους.
Περαιτέρω, προς το σκοπό της υλοποίησης προμηθειών για την ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού των Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Αρχηγείου σχεδιάζουν και υλοποιούν προγράμματα, μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών, προβαίνοντας, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες Υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και Επιτελικού Σχεδιασμού του Υπουργείου μας, στις απαραίτητες ενέργειες για την εξεύρεση των απαιτούμενων πιστώσεων, τόσο μέσω του τακτικού προϋπολογισμού όσο και μέσω συγχρηματοδοτούμενων ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Παρέπεται να λεχθεί ότι οι καταβαλλόμενες προσπάθειες αφενός για την υποστήριξη του στόλου των αστυνομικών Υπηρεσιών με οχήματα από διάθεση κατασχεμένων μεταφορικών μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και με οχήματα της Διεύθυνσης Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού και των Τελωνείων της χώρας και αφετέρου για την πραγματοποίηση των, κατά περίπτωση, αναγκαίων και ενδεδειγμένων βελτιωτικών παρεμβάσεων στον μηχανολογικό εξοπλισμό των εν λόγω Υπηρεσιών, συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον, στην κατεύθυνση της αναβάθμισης του παραγόμενου αστυνομικού έργου.
Πλέον των ανωτέρω, αξίζει να αναφερθεί ότι το Υπουργείο μας και το Αρχηγείο, αναγνωρίζοντας την ουσιαστική και επίπονη προσπάθεια που καταβάλλεται από το προσωπικό κατά την άσκηση των καθηκόντων του, αναλαμβάνουν κάθε αναγκαία πρωτοβουλία για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων του, προκειμένου να εκπληρώνει την αποστολή του κατά τον πλέον επωφελή, για το κοινωνικό σύνολο, τρόπο, με απώτερο σκοπό τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.
Ωστόσο, τονίζεται ότι τα ζητήματα οικονομικής φύσης των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας, όπως και των υπόλοιπων δημοσίων υπαλλήλων, καθορίζονται από την υφιστάμενη, κάθε φορά, κυβερνητική πολιτική για τους μισθούς, η οποία εκφράζεται μέσω του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (Γενικό Λογιστήριο του Κράτους). Σε κάθε περίπτωση, η Οικονομική Υπηρεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Αρχηγείου, δρώντας κατά δέσμια αρμοδιότητα, εφαρμόζουν την ισχύουσα νομοθεσία, κάτι που αποτελεί οφειλόμενη ενέργεια της εκτελεστικής τους λειτουργίας, προβλεπόμενη απευθείας από τις διατάξεις του Συντάγματος.
Πέραν αυτών, επισημαίνεται ότι η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στον πολίτη και το κοινωνικό σύνολο αποτελεί διαρκή επιδίωξη του Υπουργείου μας και του Αρχηγείου. Υπό αυτό το πρίσμα, εκδηλώνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για την ενίσχυση, αλλά και την ανανέωση -πλέον των άλλων- του εξοπλισμού τόσο των αστυνομικών Υπηρεσιών όσο και του προσωπικού αυτών, ώστε να εξασφαλίζεται το υψηλότερο δυνατό επίπεδο απόδοσής τους.
Συγκεκριμένα, για τη Δ.Α. Κιλκίς, γνωρίζεται ότι, την 14-02-2025, αυτή διέθετε -96- λειτουργικά οχήματα διαφόρων τύπων και κατηγοριών, ενώ -60- εκ του συνόλου των οχημάτων της κατανεμήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα από 01-01-2020 έως την ως άνω ημερομηνία. Σε ό,τι ειδικότερα αφορά στα Τμήματα Διαβατηριακού Ελέγχου Ευζώνων και Δοϊράνης, καθώς και στα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Δοϊράνης και Παιονίας, γίνεται μνεία ότι, την προαναφερόμενη ημερομηνία, διέθεταν συνολικά -12- λειτουργικά οχήματα διαφόρων τύπων και κατηγοριών (εκ των οποίων -10- κατανεμήθηκαν κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα), ενώ στις εν λόγω Υπηρεσίες έχει διατεθεί μηχανογραφικός και υλικοτεχνικός εξοπλισμός, για την υποστήριξη ενεργειών που αφορούν στην εκτέλεση των καθηκόντων του προσωπικού τους.
Περαιτέρω, προς το σκοπό της υλοποίησης προμηθειών για την ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού των Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Αρχηγείου σχεδιάζουν και υλοποιούν προγράμματα, μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών, προβαίνοντας, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες Υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και Επιτελικού Σχεδιασμού του Υπουργείου μας, στις απαραίτητες ενέργειες για την εξεύρεση των απαιτούμενων πιστώσεων, τόσο μέσω του τακτικού προϋπολογισμού όσο και μέσω συγχρηματοδοτούμενων ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Παρέπεται να λεχθεί ότι οι καταβαλλόμενες προσπάθειες αφενός για την υποστήριξη του στόλου των αστυνομικών Υπηρεσιών με οχήματα από διάθεση κατασχεμένων μεταφορικών μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και με οχήματα της Διεύθυνσης Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού και των Τελωνείων της χώρας και αφετέρου για την πραγματοποίηση των, κατά περίπτωση, αναγκαίων και ενδεδειγμένων βελτιωτικών παρεμβάσεων στον μηχανολογικό εξοπλισμό των εν λόγω Υπηρεσιών, συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον, στην κατεύθυνση της αναβάθμισης του παραγόμενου αστυνομικού έργου.
Πλέον των ανωτέρω, αξίζει να αναφερθεί ότι το Υπουργείο μας και το Αρχηγείο, αναγνωρίζοντας την ουσιαστική και επίπονη προσπάθεια που καταβάλλεται από το προσωπικό κατά την άσκηση των καθηκόντων του, αναλαμβάνουν κάθε αναγκαία πρωτοβουλία για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων του, προκειμένου να εκπληρώνει την αποστολή του κατά τον πλέον επωφελή, για το κοινωνικό σύνολο, τρόπο, με απώτερο σκοπό τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.
Ωστόσο, τονίζεται ότι τα ζητήματα οικονομικής φύσης των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας, όπως και των υπόλοιπων δημοσίων υπαλλήλων, καθορίζονται από την υφιστάμενη, κάθε φορά, κυβερνητική πολιτική για τους μισθούς, η οποία εκφράζεται μέσω του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (Γενικό Λογιστήριο του Κράτους). Σε κάθε περίπτωση, η Οικονομική Υπηρεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Αρχηγείου, δρώντας κατά δέσμια αρμοδιότητα, εφαρμόζουν την ισχύουσα νομοθεσία, κάτι που αποτελεί οφειλόμενη ενέργεια της εκτελεστικής τους λειτουργίας, προβλεπόμενη απευθείας από τις διατάξεις του Συντάγματος.
Παράλληλα, μελετούν το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει τα θέματα του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, για τυχόν τροποποίηση των διατάξεών του που ήθελε κριθεί ότι χρήζουν συμπλήρωσης ή/και την αντιμετώπιση ζητημάτων που ανακύπτουν κατά την πρακτική εφαρμογή τους, ενώ παρακολουθούν κάθε νομοθετική πρωτοβουλία που άπτεται συναφών ζητημάτων και υποβάλλουν, αρμοδίως, όπου απαιτείται, σχετικές προτάσεις για τη βελτίωσή τους, με γνώμονα την εξυπηρέτηση του υπηρεσιακού και δημοσίου συμφέροντος, εν γένει.
Σχετικά με τα θιγόμενα στην εν θέματι Ερώτηση ζητήματα, καθίσταται γνωστό ότι, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 127 (παρ. Ε’) του ν. 4472/2017 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 74), ως τροποποιήθηκε με το άρθρο 25 του ν. 5045/2023 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 136) και ισχύει, τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας λαμβάνουν μηνιαίο επίδομα ύψους -130- ευρώ, εφόσον υπηρετούν εντός των γεωγραφικών ορίων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (μόνο πρώην ν. Δωδεκανήσου). Οι λοιπές μνημονευόμενες στην εν λόγω παράγραφο περιοχές δεν αφορούν στα ανωτέρω στελέχη.
Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνεται ότι το Υπουργείο μας συνεργάζεται με όλους τους εμπλεκόμενους -κατά περίπτωση- Φορείς (όπως συνδικαλιστικές ενώσεις των αστυνομικών κ.α.), λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις τους, προς το σκοπό της βελτίωσης της οικονομικής κατάστασης και των εν γένει υπηρεσιακών συνθηκών, καθώς και κάθε άλλου ζητήματος που απασχολεί το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας.
Επιπλέον, αναφέρεται ότι, με την πρόσφατη διάταξη του άρθρου 53 του ν. 5167/2024 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 207), από την 01-07-2025, στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας θα χορηγείται επίδομα ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας και επικινδυνότητας, λόγω της ιδιαίτερης φύσης των καθηκόντων τους και της επικινδυνότητας που απορρέει από την άσκησή τους, καθώς και της απασχόλησής τους χωρίς ωράριο εργασίας ή πέραν του ωραρίου εργασίας, ως έμπρακτη αναγνώριση του επικίνδυνου χαρακτήρα των υπηρεσιών που προσφέρουν οι ένστολοι στη χώρα μας.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι πρόθεσή μας είναι η προώθηση και η θετική αντιμετώπιση των ζητημάτων που απασχολούν το προσωπικό των Υπηρεσιών μας
-λαμβανόμενων υπόψη των αυξημένων υπηρεσιακών καθηκόντων του, στο πλαίσιο της ιδιαίτερης αποστολής του, συγκριτικά με τους λοιπούς υπαλλήλους του δημόσιου τομέα- και στην κατεύθυνση αυτή, παρέχεται η απαραίτητη στήριξη, στο βαθμό που οι εκάστοτε δημοσιονομικές συνθήκες το επιτρέπουν, για τη διασφάλιση της συνοχής του, την ανύψωση του ηθικού του, καθώς και την εξυπηρέτηση και επίλυση των όποιων ανακυπτόντων δυσκολιών και προβλημάτων αυτού.
O ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Σχετικά με τα θιγόμενα στην εν θέματι Ερώτηση ζητήματα, καθίσταται γνωστό ότι, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 127 (παρ. Ε’) του ν. 4472/2017 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 74), ως τροποποιήθηκε με το άρθρο 25 του ν. 5045/2023 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 136) και ισχύει, τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας λαμβάνουν μηνιαίο επίδομα ύψους -130- ευρώ, εφόσον υπηρετούν εντός των γεωγραφικών ορίων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (μόνο πρώην ν. Δωδεκανήσου). Οι λοιπές μνημονευόμενες στην εν λόγω παράγραφο περιοχές δεν αφορούν στα ανωτέρω στελέχη.
Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνεται ότι το Υπουργείο μας συνεργάζεται με όλους τους εμπλεκόμενους -κατά περίπτωση- Φορείς (όπως συνδικαλιστικές ενώσεις των αστυνομικών κ.α.), λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις τους, προς το σκοπό της βελτίωσης της οικονομικής κατάστασης και των εν γένει υπηρεσιακών συνθηκών, καθώς και κάθε άλλου ζητήματος που απασχολεί το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας.
Επιπλέον, αναφέρεται ότι, με την πρόσφατη διάταξη του άρθρου 53 του ν. 5167/2024 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 207), από την 01-07-2025, στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας θα χορηγείται επίδομα ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας και επικινδυνότητας, λόγω της ιδιαίτερης φύσης των καθηκόντων τους και της επικινδυνότητας που απορρέει από την άσκησή τους, καθώς και της απασχόλησής τους χωρίς ωράριο εργασίας ή πέραν του ωραρίου εργασίας, ως έμπρακτη αναγνώριση του επικίνδυνου χαρακτήρα των υπηρεσιών που προσφέρουν οι ένστολοι στη χώρα μας.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι πρόθεσή μας είναι η προώθηση και η θετική αντιμετώπιση των ζητημάτων που απασχολούν το προσωπικό των Υπηρεσιών μας
-λαμβανόμενων υπόψη των αυξημένων υπηρεσιακών καθηκόντων του, στο πλαίσιο της ιδιαίτερης αποστολής του, συγκριτικά με τους λοιπούς υπαλλήλους του δημόσιου τομέα- και στην κατεύθυνση αυτή, παρέχεται η απαραίτητη στήριξη, στο βαθμό που οι εκάστοτε δημοσιονομικές συνθήκες το επιτρέπουν, για τη διασφάλιση της συνοχής του, την ανύψωση του ηθικού του, καθώς και την εξυπηρέτηση και επίλυση των όποιων ανακυπτόντων δυσκολιών και προβλημάτων αυτού.
O ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.