Αξιότιμοι κύριοι, όπως γνωρίζετε,
το 2012 περιήλθαν τα δικαιώματα συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του οδικού τμήματος Χαλάστρα – Εύζωνοι απο το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ ΑΕ) στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ώστε ο οδικός άξονας να παραχωρηθεί, εν συνεχεία, με σχετική σύμβαση, στο πλαίσιο της συνολικής παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων.
Το 2014 καταργήθηκε η ΤΕΟ ΑΕ και η αρμοδιότητα «λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του τμήματος ΠΑΘΕ απο Κλειδί έως Ευζώνους (που περιλαμβάνει το τμήμα Χαλάστρα – Εύζωνοι) μεταφέρθηκε στην «Εγνατία Οδός Α.Ε», ώστε αυτή να συντηρεί και να διατηρεί ασφαλή και κατάλληλα τα οδικά τμήματα, μέχρι την αξιοποίηση τους απο το ΤΑΙΠΕΔ.
Το 2017 προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ η Σύμβαση Παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων. Στο αντικείμενο της Προκήρυξης περιλαμβάνεται και ο οδικός άξονας Χαλάστρα – Εύζωνοι. Η Εγνατία Οδός Α.Ε δεν εμπλέκεται στις διαδικασίες προετοιμασίας των τευχών και διενέργειας του διαγωνισμού παραχώρησης .
Το 2018 με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων ( ΔΕΑΑ) περιήλθε στο ΤΑΙΠΕΔ « το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου μελέτης και κατασκευής του έργου της αναβάθμισης με προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου του τμήματος Χαλάστρας – Πολυκάστρου του τμήματος της ΠΑΘΕ από τον Α/Κ Αξιού / Χαλάστρας έως Μεθοριακού Σταθμού Ευζώνων, συμπεριλαμβανομένων και των επεμβάσεων στους κόμβους Αξιού / Χαλάστρας και Πολυκάστρου », ώστε το αντικείμενο να ενταχθεί στις συμβατικές υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου.
Το 2021 ανακηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ως «προτιμητέος επενδυτής» η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε – EGIS PROJECTS S.A., μετά από διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων.
Ακολούθως, με μεγάλη όμως καθυστέρηση, η σύμβαση με τον πλήρη φάκελο του έργου που αφορά την κατασκευή, στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα, από τον Κόμβο του Πολυκάστρου έως τον Κόμβο Χαλάστρας, ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου μήκους 45 χλμ με διαχωριστικό στηθαίο μεταξύ των δύο κατευθύνσεων, έφτασε για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο στο τέλος του έτους 2023, για να ολοκληρωθεί αυτός, στις πρώτες ημέρες του 2024.
Το τελευταίο στάδιο της πολυετούς καθυστέρησης για έναρξη εργασιών του πολυπόθητου έργου, είναι ο Κοινοβουλευτικός Έλεγχος της σύμβασης, μετά από πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, γεγονός που δεν έχει ακόμη συμβεί. Υπενθυμίζεται, ότι στα τέλη του 2023, μετά από κινητοποιήσεις κατοίκων και διαπαραταξιακή επίσκεψη στο ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Τζιτζικώστας είχε δηλώσει ότι η όλη διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2024.
Ερωτάστε λοιπόν:
α) Έχετε επίσημη πληροφόρηση για τους λόγους της επιπλέον καθυστέρησης των διαδικασιών, καθώς μέχρι σήμερα η σύμβαση δεν έχει κατατεθεί, προς κύρωση, στη Βουλή ;
β) Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να αρθούν τα εμπόδια που καθυστερούν τον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο της Σύμβασης και να ξεκινήσει, επιτέλους, η κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου από το ύψος του Κόμβου Πολυκάστρου έως τον Κόμβο Χαλάστρας ;
Σταμάτης Παπουλίδης
Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Ε. Κιλκίς
"Πράξεις για τη Μακεδονία"
"Πράξεις για τη Μακεδονία"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.