Αδέλφια και παιδιά μου εν Χριστώ,
Βαδίσαμε, με τη Χάρη του Θεού, και φέτος στον πνευματικό διάδρομο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Έναν διάδρομο, που ωστόσο δεν είναι μονόδρομος. Είναι συνειδητή επιλογή, όπως τελικά είναι και η ίδια η πίστη του ανθρώπου. Πλασμένος ως ελεύθερος οργανισμός, ο άνθρωπος ζει, θέλοντας και μη, σε αυτό το ελάχιστο, που είναι η χωικότητα της υπάρξεως.
Μπορεί, όμως, να κάνει ελεύθερα μία σπουδαία επιλογήκαι να εξελίξει αυτή την ταπεινή μορφή ζωής. Πρόκειται, ακριβώς, για τη σπουδαία επιλογή της πίστεως. Σπουδαία, γιατί, εφόσον είναι συνειδητή και έμπρακτη,αναβαπτίζει τον άνθρωπο, του υπόσχεται σωτηρία και τον οδηγεί στη συνένωση με τον πλάστη του.
Είναι, όμως, αδελφοί μου, και μία επιλογή δύσκολη για ένα φθαρτό πλάσμα, όπως είμαστε εμείς. Η υλική πλευρά της υπάρξεώς μας δεν μπορεί παρά να καταπονείται, επιλέγοντας τον δρόμο του Χριστού. Γιατί κάθε όψη της επί Γης πορείας του Θεανθρώπου, είναι μία μάχη απέναντι σε οτιδήποτε το φθαρτό, οτιδήποτε το υλικό, ακόμα κι αν πρόκειται για τον ίδιο Του τον εαυτό. Είναι ένας αέναος αγώνας παθοκτονίας, αυτοθυσίας, άσκησης και αυτοπεριορισμού.
Είναι, όμως, αδελφοί μου, και μία επιλογή δύσκολη για ένα φθαρτό πλάσμα, όπως είμαστε εμείς. Η υλική πλευρά της υπάρξεώς μας δεν μπορεί παρά να καταπονείται, επιλέγοντας τον δρόμο του Χριστού. Γιατί κάθε όψη της επί Γης πορείας του Θεανθρώπου, είναι μία μάχη απέναντι σε οτιδήποτε το φθαρτό, οτιδήποτε το υλικό, ακόμα κι αν πρόκειται για τον ίδιο Του τον εαυτό. Είναι ένας αέναος αγώνας παθοκτονίας, αυτοθυσίας, άσκησης και αυτοπεριορισμού.
Ο Χριστός, δηλαδή, δίνοντας και το αντίστοιχο υπόδειγμα για την ζωή όλων μας, καταπονεί την φθαρτότητά Του, προκειμένου να επιτύχει την αφθαρσία! Μία αφθαρσία που συνίσταται στο ουράνιο σάλπισμα της αιώνιας ζωής, ενώ προοικονομείται ήδη από την ειρήνη της ψυχής. Γι’ αυτό και αμέσως πριν το αναστάσιμο μήνυμα, οι μόνες φράσεις που ακούγονται από το Ευαγγέλιο είναι «μὴ φοβεῖσθε» και «εἰρήνη ὑμῖν». Κατόπιν δε της ψυχικής αυτής γαλήνης, ακολουθεί το μήνυμα της έγερσης του Χριστού από των νεκρών, η λύτρωση του ανθρώπου από τον Άδη, η νίκη της Ζωής επί του θανάτου.
Αδελφοί μου, πολλές φορές εμείς οι κληρικοί σας λέμε, σχεδόν κοινότοπα θα έλεγα, ότι ζούμε σε εποχές σκοτεινές. Αυτό που συνήθως ξεχνάμε να πούμε, είναι το πιο σημαντικό! Είναι ότι το σκοτάδι νικιέται πάντοτε από το φως, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό είναι αρκετό.Ας ανάψουμε, λοιπόν, όλοι τις κανδήλες της ψυχής μας. Ας πληθύνουμε το φως του Κυρίου. Ας καρπωθούμε τον σαρανταήμερο αγώνα υπακοής που δώσαμε, γεμίζοντας απόψε με το Φως του Παναγίου Τάφου την καρδιά μας. Ας νικήσουμε, όλοι μαζί, κάθε σκοτάδι. Απόψε, ανασταίνεται ο Θεός!
Χριστός Ανέστη! Αληθώς Ανέστη!
Αδελφοί μου, πολλές φορές εμείς οι κληρικοί σας λέμε, σχεδόν κοινότοπα θα έλεγα, ότι ζούμε σε εποχές σκοτεινές. Αυτό που συνήθως ξεχνάμε να πούμε, είναι το πιο σημαντικό! Είναι ότι το σκοτάδι νικιέται πάντοτε από το φως, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό είναι αρκετό.Ας ανάψουμε, λοιπόν, όλοι τις κανδήλες της ψυχής μας. Ας πληθύνουμε το φως του Κυρίου. Ας καρπωθούμε τον σαρανταήμερο αγώνα υπακοής που δώσαμε, γεμίζοντας απόψε με το Φως του Παναγίου Τάφου την καρδιά μας. Ας νικήσουμε, όλοι μαζί, κάθε σκοτάδι. Απόψε, ανασταίνεται ο Θεός!
Χριστός Ανέστη! Αληθώς Ανέστη!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.