Δελτίο τύπου ΤΕΧΝΗΣ Κιλκίς
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Μακεδονικής Καλλιτεχνικής Εταιρίας ΤΕΧΝΗ Κιλκίς με χαρά σας καλεί να παρακολουθήσετε τη νέα παράσταση της Θεατρικής Σκηνής της «Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού» του Ιάκωβου Καμπανέλη, στις 9 και 10 Μαρτίου 2024 στο θεατράκι της Τέχνης στις 8.00μ.μ.
Μια μαύρη κωμωδία και ένα από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής μεταπολιτευτικής περιόδου, με την υπογραφή του πατριάρχη του ελληνικού θεάτρου, Ιάκωβου Καμπανέλλη. Το έργο με αφορμή τη διαμάχη για την κληρονομιά μιας μεγάλης βιομηχανικής επιχείρησης, καταγράφει με συγκλονιστικό αλλά και διαχρονικό τρόπο, την απληστία των ανθρώπων και την ακόρεστη δίψα τους για εξουσία και πλούτο.
Η μαεστρία του Ιάκωβου Καμπανέλλη στο έργο «Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού» δεν έγκειται μόνο στη διασκέδαση που προσφέρει αλλά κυρίως στη βαθιά διείσδυση του στις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας. Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού δεν είναι οι τέσσερις γιοι ενός ετοιμοθάνατου πατέρα. Είναι τα σαθρά θεμέλια με τα οποία έμπαινε η Ελλάδα στη νέα εποχή: μονομερής ανάγνωση της ιστορίας, κουλτούρα κολλημένη στο τσάμικο του «Μπιρμπίλη», αξιακό σύστημα με γνωρίσματα τις μυστικές παρακολουθήσεις, το μίσος προς τον εργάτη, οικονομία της συσσώρευσης χωρίς προοπτική και απόρριψη των αμφισβητήσεων των νέων. Η τάβλα του τραπεζιού δεν είναι μόνο ο παρών-απών πατέρας, αλλά η ανυπαρξία του μέλλοντος. Πώς να σταθεί το τραπέζι με τόσο στραβά, κοντά και άνισα πόδια.
Ευχόμαστε να απολαύσετε την παράσταση, να διασκεδάσετε με τους ήρωες του έργου και πού ξέρετε ? ίσως αναγνωρίσετε πρόσωπα και καταστάσεις και των ημερών μας!
Σημείωμα του Σκηνοθέτη Γιώργου Κιουρτσίδη
Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού, αν και γράφτηκε το 1978, ωστόσο διατηρεί την διαχρονικότητα και την φρεσκάδα της ανατομίας της κοινωνίας, κάνοντας μια βαθιά τομή στη γέννηση της αστικής τάξης και στη δημιουργία του καπιταλισμού στην Ελλάδα.
Ο μαέστρος Καμπανέλλης, μέσα από αλληγορίες, συμβολισμούς και μεταφορές, εκτός από το να μας διασκεδάζει, διεισδύει βαθιά στις παθογένειες τις ελληνικής κοινωνίας.
Στα τέσσερα πόδια του τραπεζιού ο τίτλος εμπεριέχει το περιεχόμενο και την ουσία του έργου, μία καταπληκτική μεταφορά! Τα τέσσερα πόδια ενός τραπεζιού δεν μπορούν να σταθούν όρθια, αυτόνομα, χωρίς το ίδιο το τραπέζι θα πέσουν.
Το έργο αυτό ο Καμπανέλλης το θεωρεί ως τον αντίποδα του έργου του Αυλή των θαυμάτων. Από τη λαϊκή συνοικία, τρυπώνει στο αστικό σαλόνι, όπου ζει, κινείται και δρα μία επιχειρηματική οικογένεια. Αντιθέσεις, ανταγωνισμοί, συνωμοσίες, πάθη και μίση χαρακτηρίζουν την συνύπαρξη τους. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα τα αδέρφια συντηρούν με κάθε τρόπο τον ημιθανή πατέρα τους. Ο απών-παρών πατέρας είναι αυτός που τους κρατά ενωμένους και όρθιους.
Με χιούμορ που καίει και με διάθεση σατιρική, με έντονες συγκρούσεις στηλιτεύει νοοτροπίες και συμπεριφορές. Μία κοινωνική, οικογενειακή κωμωδία. Μάλλον ένα έργο τραγικό κωμικοτραγικό. Στόχος μία ευφροσύνη παράσταση με σκέψη και ουσία.
Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης στα «Τέσσερα πόδια του τραπεζιού» παρουσιάζει με αμεσότητα και ρεαλισμό την αιώνια μάχη για κυριαρχία του καινούριου πάνω στο παλιό. Τα επτά αδέρφια της ιστορίας δεν αποτελούν εξαίρεση και δεν πράττουν τίποτα πρωτοφανές. Επιχειρούν να αποδεσμευτούν από τα δεσμά που τους επιβάλλει η – οικονομική κυρίως- εξάρτηση από τον πατέρα τους και να επιβληθεί ο ένας στον άλλο, παίρνοντας την κατάσταση στα χέρια τους και μεταχειριζόμενοι όποιο μέσο μπορούν. Μια μάχη που μαίνεται ακόμα και σήμερα και προεκτείνεται από το ιδιωτικό της οικογένειας στο συλλογικό της παγκόσμιας κοινωνίας.
Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια-Επιμέλεια κοστουμιών:Γιώργος Κιουρτσίδης
Ήχος-φωτισμοί: Όμηρος Κοντός
Βοηθός φροντιστηρίου: Δέσποινα Δουλκερίδου
Παίζουν: Κυριαζής Αλμπανάκης, Μανόλης Ιωαννίδης, Έφη Καμψιάδου, Τζένη Κουλίδου, Φωκίων Παπαδόπουλος, Ιφιγένεια Ποζίδου, Μαρία Στεφανίδου, Νίκος Τσιτιρίδης, Βασιλική Τσουκαλίδου.
Ευχαριστούμε από καρδιάς το σύλλογο «Αρμονία» και την Πρόεδρο του, Αμαλία Καλπάκα, καθώς και το σύλλογο Σαρακατσαναίων «Ο Φλάμπουρας» και τον Πρόεδρό του, Μιχάλη Λουκοβίτη, για την ευγενική παραχώρηση φορεσιών.
Τιμή εισόδου επτά ευρώ (7)
Η μαεστρία του Ιάκωβου Καμπανέλλη στο έργο «Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού» δεν έγκειται μόνο στη διασκέδαση που προσφέρει αλλά κυρίως στη βαθιά διείσδυση του στις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας. Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού δεν είναι οι τέσσερις γιοι ενός ετοιμοθάνατου πατέρα. Είναι τα σαθρά θεμέλια με τα οποία έμπαινε η Ελλάδα στη νέα εποχή: μονομερής ανάγνωση της ιστορίας, κουλτούρα κολλημένη στο τσάμικο του «Μπιρμπίλη», αξιακό σύστημα με γνωρίσματα τις μυστικές παρακολουθήσεις, το μίσος προς τον εργάτη, οικονομία της συσσώρευσης χωρίς προοπτική και απόρριψη των αμφισβητήσεων των νέων. Η τάβλα του τραπεζιού δεν είναι μόνο ο παρών-απών πατέρας, αλλά η ανυπαρξία του μέλλοντος. Πώς να σταθεί το τραπέζι με τόσο στραβά, κοντά και άνισα πόδια.
Ευχόμαστε να απολαύσετε την παράσταση, να διασκεδάσετε με τους ήρωες του έργου και πού ξέρετε ? ίσως αναγνωρίσετε πρόσωπα και καταστάσεις και των ημερών μας!
Σημείωμα του Σκηνοθέτη Γιώργου Κιουρτσίδη
Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού, αν και γράφτηκε το 1978, ωστόσο διατηρεί την διαχρονικότητα και την φρεσκάδα της ανατομίας της κοινωνίας, κάνοντας μια βαθιά τομή στη γέννηση της αστικής τάξης και στη δημιουργία του καπιταλισμού στην Ελλάδα.
Ο μαέστρος Καμπανέλλης, μέσα από αλληγορίες, συμβολισμούς και μεταφορές, εκτός από το να μας διασκεδάζει, διεισδύει βαθιά στις παθογένειες τις ελληνικής κοινωνίας.
Στα τέσσερα πόδια του τραπεζιού ο τίτλος εμπεριέχει το περιεχόμενο και την ουσία του έργου, μία καταπληκτική μεταφορά! Τα τέσσερα πόδια ενός τραπεζιού δεν μπορούν να σταθούν όρθια, αυτόνομα, χωρίς το ίδιο το τραπέζι θα πέσουν.
Το έργο αυτό ο Καμπανέλλης το θεωρεί ως τον αντίποδα του έργου του Αυλή των θαυμάτων. Από τη λαϊκή συνοικία, τρυπώνει στο αστικό σαλόνι, όπου ζει, κινείται και δρα μία επιχειρηματική οικογένεια. Αντιθέσεις, ανταγωνισμοί, συνωμοσίες, πάθη και μίση χαρακτηρίζουν την συνύπαρξη τους. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα τα αδέρφια συντηρούν με κάθε τρόπο τον ημιθανή πατέρα τους. Ο απών-παρών πατέρας είναι αυτός που τους κρατά ενωμένους και όρθιους.
Με χιούμορ που καίει και με διάθεση σατιρική, με έντονες συγκρούσεις στηλιτεύει νοοτροπίες και συμπεριφορές. Μία κοινωνική, οικογενειακή κωμωδία. Μάλλον ένα έργο τραγικό κωμικοτραγικό. Στόχος μία ευφροσύνη παράσταση με σκέψη και ουσία.
Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης στα «Τέσσερα πόδια του τραπεζιού» παρουσιάζει με αμεσότητα και ρεαλισμό την αιώνια μάχη για κυριαρχία του καινούριου πάνω στο παλιό. Τα επτά αδέρφια της ιστορίας δεν αποτελούν εξαίρεση και δεν πράττουν τίποτα πρωτοφανές. Επιχειρούν να αποδεσμευτούν από τα δεσμά που τους επιβάλλει η – οικονομική κυρίως- εξάρτηση από τον πατέρα τους και να επιβληθεί ο ένας στον άλλο, παίρνοντας την κατάσταση στα χέρια τους και μεταχειριζόμενοι όποιο μέσο μπορούν. Μια μάχη που μαίνεται ακόμα και σήμερα και προεκτείνεται από το ιδιωτικό της οικογένειας στο συλλογικό της παγκόσμιας κοινωνίας.
Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια-Επιμέλεια κοστουμιών:Γιώργος Κιουρτσίδης
Ήχος-φωτισμοί: Όμηρος Κοντός
Βοηθός φροντιστηρίου: Δέσποινα Δουλκερίδου
Παίζουν: Κυριαζής Αλμπανάκης, Μανόλης Ιωαννίδης, Έφη Καμψιάδου, Τζένη Κουλίδου, Φωκίων Παπαδόπουλος, Ιφιγένεια Ποζίδου, Μαρία Στεφανίδου, Νίκος Τσιτιρίδης, Βασιλική Τσουκαλίδου.
Ευχαριστούμε από καρδιάς το σύλλογο «Αρμονία» και την Πρόεδρο του, Αμαλία Καλπάκα, καθώς και το σύλλογο Σαρακατσαναίων «Ο Φλάμπουρας» και τον Πρόεδρό του, Μιχάλη Λουκοβίτη, για την ευγενική παραχώρηση φορεσιών.
Τιμή εισόδου επτά ευρώ (7)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.