Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2024

Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς (Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Κ), μιλά στην Παναγίτσα Μιχαήλου και τη Γνώμη Κιλκίς Παιονίας


Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς (Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Κ), εκ μέρους του οποίου μιλά στην Γνώμη και την Παναγίτσα Μιχαήλου, ο Ταμίας, Ιωάννης Σφήνας και μας ενημερώνει για τις δράσεις, τις επιτυχίες, τις διεκδικήσεις και τις προτεραιότητες τους, ένα χρόνο μετά.

Γιατί ο συνδικαλισμός για τις Ένοπλες Δυνάμεις, πλέον έπαψε να είναι ταμπού και δίνει ένα δυναμικό παρόν, αφενός στην συνεχή προσπάθεια βελτίωσης της εργασιακής καθημερινότητας των στελεχών, αφετέρου στην ανάδειξη και προώθηση, όλων των θεμάτων που αφορούν το στρατιωτικό προσωπικό, στους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες, ήτοι στην Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων.


Αρχικά, θα ήθελα να μας κάνετε έναν απολογισμό των πεπραγμένων της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς (Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Κ), καθώς και τις δράσεις σας, σε αυτό τον ένα χρόνο.

Πριν προχωρήσουμε στα πεπραγμένα, καλό είναι θεωρώ, να συστήσουμε ξανά στον κόσμο την Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς (Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Κ), καθώς και την δράση της. Η Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Κ, μετράει ήδη έξι χρόνια λειτουργίας, καθώς ιδρύθηκε το 2016, αριθμεί σχεδόν χίλια μέλη και μέσω θεσμικών παρεμβάσεων και συντονισμένων δράσεων, αναδεικνύει όλα τα θέματα που απασχολούν το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, ώστε κατόπιν εμπεριστατωμένης επιτελικής μελέτης, να επιλυθούν από την Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων,

Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, έδωσε και εφέτος προτεραιότητα, στην προώθηση επίλυσης εργασιακών ζητημάτων του στρατιωτικού προσωπικού, μέσω θεσμικών παρεμβάσεων, δράσεων και έγγραφων, τα οποία έγγραφα, έχουν φτάσει πολλάκις στην Βουλή των Ελλήνων, μέσω κοινοβουλευτικών αναφορών, καθώς και ερωτήσεων Βουλευτών.

Ένα πρόσφατο εκδοθέν έγγραφο της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, που έχει κοινοποιηθεί και στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ) και αφορά την υπερεργασία του στρατιωτικού προσωπικού, αποτέλεσε αντικείμενο επίκαιρης ερώτησης, προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), από τον Βουλευτή Νομού Κιλκίς ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Πέτρο Παππά και συζητήθηκε την 01 Σεπ 23, στην Βουλή των Ελλήνων, παρουσία του ΥΦΕΘΑ, κ. Ιωάννη Κεφαλογιάννη.

Η επίκαιρη ερώτηση, αφορούσε την εξαίρεση χορήγησης ειδικής αποζημίωσης, στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, για την εργασία πέραν του πενθημέρου (υπερεργασία του στρατιωτικού προσωπικού), καθώς και την περικοπή στην αποζημίωση των ωρών νυχτερινής απασχόλησης και τον αποκλεισμό ομάδων στρατιωτικού προσωπικού, που είναι αποδέκτες της ανωτέρω αποζημίωσης.

Ο κ. ΥΦΕΘΑ, δεν δεσμεύτηκε για κάποια άμεση θεσμική ενέργεια, ενημέρωσε όμως τον κ. Παππά, ότι θα εξετάσουν ως Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, εάν μπορεί να υπάρξει στο μέλλον, οιαδήποτε παρέμβαση στον προϋπολογισμό, προκειμένου να υπάρξει η νομοθέτηση της ανωτέρω αποζημίωσης, για το στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.

Σε συνάρτηση με το ανωτέρω θέμα, ας σημειωθεί ακόμη ότι, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ), έχει προσφύγει ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, προκειμένου να ακυρωθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α), που επέβαλε ένα πρωτοφανές «πλαφόν» στην αποζημίωση της νυχτερινής αποζημίωσης του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, δηλαδή το νυχτερινό οκτάωρο να αποζημιώνεται ως πεντάωρο, αλλά και εξαιρώντας ολόκληρες κατηγορίες προσωπικού από την ανωτέρω αποζημίωση, που αποδεδειγμένα εργάζονται κατά τις νυχτερινές ώρες, όπως π.χ το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, τους συνοδούς στρατιωτικών σκύλων, καθώς και τα νυχτερινά περίπολα στις παραμεθόριες περιοχές, διότι η ειδική νυχτερινή αποζημίωση, σύμφωνα με την ΚΥΑ, χορηγείται στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, για νυχτερινή απασχόληση που λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο εικοσιτετράωρης διατεταγμένης υπηρεσίας με διανυκτέρευση και δεν καταβάλλεται στα στελέχη που εργάζονται με κυλιόμενο ωράριο, για εργασία που παρέχουν στο πλαίσιο του νυχτερινού τους ωραρίου. Η ανωτέρω εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης, είχε προσδιορισθεί να συζητηθεί στις 24.9.2023, ενώπιον του ΣΤ Τμήματος του Ανωτάτου Δικαστηρίου, πλην όμως αναβλήθηκε για τις 4.12.2023.

Επιπρόσθετα, ως Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ), έχουμε αναδείξει με σχετικό έγγραφο, την χαμηλή μοριοδότηση του Νομού Κιλκίς, στις προβλέψεις της Υπουργικής Απόφασης Παραμετροποίησης Κριτηρίων Μεταθέσεων Στελεχών, η οποία δεν συνάδει με το πλέγμα των παραγόντων, που συνυπολογιζόμενοι επηρεάζουν τις συνθήκες διαβίωσης του προσωπικού, καθώς και με τις αυξημένες επιχειρησιακές και υπηρεσιακές ανάγκες των Μονάδων του Νομού Κιλκίς. Για το ανωτέρω θέμα, έχει υπάρξει σχετική συνάντηση εργασίας, με τον Βουλευτή Νομού Κιλκίς ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ, κ. Στέφανο Παραστατίδη και τον Πρόεδρο της ΝΙΚΗΣ, κ. Δημήτριο Νατσιό, προκειμένου να υπάρξουν κοινοβουλευτικές ενέργειες, προς ανάδειξη και επίλυση της ανωτέρω αδικίας.

Παράλληλα, έχουμε αναδείξει ένα μείζον θέμα που απασχολεί το σύνολο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αφορά τη θεσμοθέτηση ειδικής μεταθετικότητας (αμετάθετο), με κριτήριο τα έτη πραγματικής υπηρεσίας στις Ένοπλες Δυνάμεις, ώστε τα στελέχη να μετατίθενται και να υπηρετούν υποχρεωτικά στον τόπο προτίμησης τους, με την παρέλευση ικανού χρονικού διαστήματος υπηρέτησης στις Ένοπλες Δυνάμεις, δηλαδή στα 30 έτη πραγματικής υπηρεσίας. Ως Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, έχουμε κοινοποιήσει το σχετικό έγγραφο, στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ), προκειμένου να αναδείξει το ανωτέρω θέμα και έχει υπάρξει σχετική συνάντηση εργασίας, με τον Βουλευτή Νομού Κιλκίς ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ, κ. Στέφανο Παραστατίδη, προκειμένου να προβεί σε σχετικές κοινοβουλευτικές ενέργειες, ώστε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση από το ΥΠΕΘΑ, η οποία θα θεσμοθετεί το αμετάθετο του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, με κριτήριο τα έτη πραγματικής υπηρεσίας.

Επιπλέον, αξίζει να αναφέρουμε, ότι η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, με αίσθημα ευθύνης και κοινωνικής αλληλεγγύης, ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα του Δήμου Κιλκίς και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ), προέβη στη συγκέντρωση και αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας, για την στήριξη των συμπολιτών μας, που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες της κακοκαιρίας DANIEL, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Πρέπει ακόμη να σημειωθεί, ότι η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, προέβη στην αγορά και χορήγηση αναλώσιμου υγειονομικού υλικού, σε υγειονομικές Μονάδες του Σχηματισμού, καθώς και στην χορήγηση οπτικοακουστικού υλικού στην ΛΑΦ Κιλκίς, προκειμένου να συνδράμει στην βελτίωση της καθημερινότητας του στρατιωτικού προσωπικού και των μελών των οικογενειών τους.

Θα ήθελα να αναφερθείτε τώρα, σε ζητήματα οικονομικής φύσεως, τα οποία ακόμη εκκρεμούν και αποτελούν για εσάς άμεση προτεραιότητα.

Καταρχάς, επιτρέψτε μου να σας διευκρινίσω, ότι επ' ουδενί, δεν απαξιώνουμε, τις αυξήσεις στις απολαβές του στρατιωτικού προσωπικού, για πρώτη φορά μετά από δεκατέσσερα χρόνια. Δυστυχώς όμως, οφείλουμε να τονίσουμε, ότι οι ανωτέρω μισθολογικές παρεμβάσεις, αφορούν όλο τον δημόσιο τομέα και δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση, ένα νέο ειδικό μισθολόγιο, το οποίο θα αποτελεί ένα απτό δείγμα γραφής της Πολιτείας, για το πως αντιλαμβάνεται το έργο και την προσφορά των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. 

Οφείλουμε όμως να επισημάνουμε, ότι το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, με αυταπάρνηση, κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, καθίσταται αρωγός στην καθημερινότητα του πολίτη, ως ένας από τους ακρογωνιαίους πυλώνες της κοινωνικής ζωής, με την προσφορά πολυποίκιλου έργου, αποτελώντας τμήμα της ελληνικής κοινωνίας, αλλά ταυτόχρονα και σκέπη της, αναπληρώνοντας πολλάκις, την ανεπάρκεια των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών, να ανταποκριθούν στις βασικές τους υποχρεώσεις στα πλαίσια της λειτουργίας τους. 

Ενδεικτικά σας αναφέρω, την καθοριστική συμβολή των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, μεταξύ των άλλων κατά την διάρκεια της πανδημίας, στην οργάνωση και λειτουργία των εμβολιαστικών κέντρων, την καθοριστική συμβολή στις πρόσφατες πλημμύρες στην Θεσσαλία, απότοκο της κακοκαιρίας DANIEL, σε ενέργειες απεγκλωβισμού των πληγέντων, αλλά και παροχής κάθε είδους απαραίτητης βοήθειας προς αυτούς, την συμβολή τους, στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών, με συμμετοχή στην κατάσβεση, με επίγεια και εναέρια μέσα, συνδρομή στην ανακούφιση των πληγέντων και συμβολή στην αποκατάσταση των ζημιών, καθώς και την διάθεση στελεχιακού δυναμικού των Ενόπλων Δυνάμεων, στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), ώστε να καλύψουν ανάγκες στελέχωσης των ασθενοφόρων. 

Λαμβάνοντας υπ' όψη τα ανωτέρω, αποτελεί κοινή διαπίστωση, ότι είναι μη εφικτή η εφαρμογή στο σύνολο του προσωπικού, του προβλεπόμενου από τη σχετική νομοθεσία εβδομαδιαίου ωραρίου εργασίας των σαράντα ωρών και ως Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, έχουμε αιτηθεί με σχετικό εκδοθέν έγγραφο, την χορήγηση της ειδικής αποζημίωσης για την εργασία πέραν του πενθημέρου, η οποία ανέρχεται στο ποσό των σαράντα έξι ευρώ για κάθε επιπλέον ημέρα απασχόλησης και στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, το οποίο λόγω της ιδιοτυπίας των συνθηκών, αποδεδειγμένα εργάζεται πέραν των πέντε ημερών την εβδομάδα, όπως χορηγείται στο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, δηαλδή την Ελληνική Αστυνομία, Πυροσβεστικό και Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή.

Σε συνάρτηση με το ανωτέρω θέμα, ας προστεθεί ότι, δεν έχει έως τώρα εκδοθεί σχετικό νομοθετικό διάταγμα, το οποίο θα ρυθμίζει τις διατάξεις, ως προς την εφαρμογή του χρόνου εργασίας στρατιωτικού προσωπικού, όπως έχει εκδοθεί για το προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, ώστε να νομοθετηθούν, παρέχοντας τα αναγκαία εχέγγυα προστασίας και να χορηγούνται, οι ημερήσιες αναπαύσεις που δικαιούνται τα στελέχη, λόγω της παρεχόμενης νυχτερινής και πέραν του πενθημέρου, παρεχόμενης εργασίας τους.

Χρειάζεται επίσης να σημειωθεί, ότι η εκδοθείσα Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α), για την αποζημίωση της νυχτερινής αποζημίωσης στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, αφενός αποζημιώνει μόνο τις πέντε από τις οχτώ νυχτερινές ώρες εργασίας του προσωπικού, αφετέρου εξαιρεί από την νυχτερινή αποζημίωση, κατηγορίες προσωπικού που αποδεδειγμένα εργάζονται κατά τις νυχτερινές ώρες, όπως το προσωπικό των νοσοκομείων, συνοδοί στρατιωτικών σκύλων, νυχτερινά περίπολα στην παραμεθόριο, απότοκο της πρόβλεψης στην ανωτέρω ΚΥΑ, η οποία χορηγεί στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων την ανωτέρω αποζημίωση, για νυχτερινή απασχόληση που λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο εικοσιτετράωρης διατεταγμένης υπηρεσίας με διανυκτέρευση και δεν καταβάλλεται στα στελέχη που εργάζονται με κυλιόμενο ωράριο, για εργασία που παρέχουν στο πλαίσιο του νυχτερινού τους ωραρίου,

Αξίζει επιπλέον να αναφερθούμε στο γεγονός, ότι το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων που υπηρετεί στην Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς, δεν είναι δικαιούχοι του επιδόματος παραμεθόριων περιοχών, εν αντιθέσει με τους Δημοσίους Υπαλλήλους, καθώς και τους Πολιτικούς Υπαλλήλους του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), που υπηρετούν στην Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς, στους οποίους χορηγείται το ανωτέρω επίδομα.

Επιπροσθέτως, πρέπει να τονιστεί, TO στεγαστικό ζήτημα που αντιμετωπίζουν τα στελέχη και οι οικογένειές τους, εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης των ενοικίων, ιδίως σε αστικά κέντρα και νησιωτικές περιοχές, όπου το κόστος διαμονής είναι δυσβάσταχτο, σε συνδυασμό με το γεγονός,, ότι οι συχνές μετακινήσεις του στρατιωτικού προσωπικού, καθιστούν εξαιρετικά δύσκολη την δυνατότητα μόνιμης εργασιακής απασχόλησης στους συζύγους των στελεχών, καθώς και του γεγονότος, ότι δεν έχει υπάρξει ικανοποιητική αύξηση των μισθολογικών αποδοχών του στρατιωτικού προσωπικού, ώστε να αντισταθμίσει ή περιορίσει έστω το αυξανόμενο στεγαστικό κόστος. Ως Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, έχουμε αιτηθεί με σχετικό εκδοθέν έγγραφο, την θέσπιση ειδικής επιδότησης ενοικίου στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και την οικοδόμηση νέων στρατιωτικών οικημάτων και την δρομολόγηση δράσεων συντήρησης και επισκευής των υπαρχόντων, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες αξιοπρεπούς στέγασης και διαβίωσης του προσωπικού και των οικογενειών τους.

Επιπλέον, οφείλουμε να αναφέρουμε το ζήτημα της χορήγησης του επιδόματος θέσης ευθύνης, με μοναδικό κριτήριο τον κατεχόμενο διοικητικό βαθμό, δηλαδή δικαιούχοι του ανωτέρω επιδόματος, καθίστανται μόνο οι φέροντες βαθμό Ταγματάρχη (και αντίστοιχοι) και ανωτέρω. Το ανωτέρω επίδομα, πρέπει να χορηγείται με κριτήριο το καθηκοντολογίο, δηλαδή να καθίστανται δικαιούχοι, όσα στελέχη, ανεξαρτήτως διοικητικού βαθμού, εκτελούν καθήκοντα με αυξημένη ευθύνη, όπως ενδεικτικά σας αναφέρω, Διαχειριστές Υλικών και Καυσίμων, οι οποίοι είναι οικονομικά υπόλογοι προς το Ελληνικό Δημόσιο, Διοικητές Λόχων κλπ.

Θα ήθελα τώρα να μου πείτε, τι ακριβώς γίνεται με τους Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ), τους Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ) και τους Αποφοίτους Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ).

Αναφορικά με το μείζον μισθολογικό ζήτημα που έχει προκύψει, για τους Μόνιμους Αξιωματικούς προελεύσεως ΟΠΥ-ΕΠΥ-ΕΜΘ, μετά την προαγωγή σε Αξιωματικούς, των πρώτων συναδέλφων προελεύσεως ΟΠΥ/ΕΠΥ/ΕΜΘ, τον Μάιο του 2019, τέθηκε από την Γραμματεία ΕΜΘ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ), στα πλαίσια της θεσμικής της αρμοδιότητας, το θέμα της μισθολογικής τους αποκατάστασης, υποβάλλοντας έγγραφο προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, προτείνοντας την αλλαγή της μισθολογικής τους κατηγορίας, από την Γ΄ στη Β΄ μισθολογική κατηγορία, όπως μισθοδοτούνταν και άλλοι συνάδελφοι μη παραγωγικών σχολών, ώστε να πληρώνονται με τον κατεχόμενο διοικητικό βαθμό που φέρουν και όχι με τον προηγούμενο. 

Μετά από σχεδόν 4 χρόνια, με το Ν.5036/2023 άρθρο 91 (ΦΕΚ Α΄77/2023), «βαπτίστηκαν» τα τρία πρώτα κλιμάκια της Γ΄ μισθολογικής κατηγορίας, για να καλύπτουν το βαθμό του Ανθυπολοχαγού και των αντιστοίχων του ΠΝ και ΠΑ, όχι όμως του Υπολοχαγού και Λοχαγού. Το αίσθημα της αδικίας μεγαλώνει ακόμη περισσότερο, διότι οι συνάδελφοι που προήχθησαν στο βαθμό του Υπολοχαγού, είναι για ακόμη μια φορά θιγόμενοι έναντι όλων των υπολοίπων συναδέλφων τους, γιατί ακόμα και με το άρθρο 91 του Ν. 5036/2023, που θεωρήθηκε από την πολιτεία ως αποκατάσταση, θα συνεχίσουν να πληρώνονται με τον προηγούμενο βαθμό, αφού δεν προβλέπεται αντίστοιχο κλιμάκιο Υπολοχαγού στη Γ΄ μισθολογική Κατηγορία.

Σχετικά με το ζήτημα της αυτεπάγγελτης αποστρατείας των Μονίμων Επαγγελματιών Οπλιτών προελεύσεως ΕΠ.ΟΠ, λόγω κατάληψης από το ηλικιακό όριο του βαθμού τους, η Γραμματεία ΕΠ.ΟΠ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ), στα πλαίσια της θεσμικής της αρμοδιότητας, έχει υποβάλει πρόταση προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), προκειμένου να τροποποιηθεί ο Ν. 445/1974, ώστε με την μονιμοποίηση τους, όσοι επιθυμούν κατόπιν αίτησής τους, να παραμένουν στις Ένοπλες Δυνάμεις, πέρα από τα οριζόμενα της περίπτωσης α, παράγραφο 2, άρθρου 39 του Ν. 445/1974, με το βαθμό που φέρουν ως Μόνιμοι Υπαξιωματικοί προελεύσεως ΕΠ.ΟΠ. και μέχρι τη συμπλήρωση του απαιτούμενου χρόνου για πλήρη συνταξιοδότηση, ώστε να εξελίσσονται βαθμολογικά μέχρι τον βαθμό του Ανθυπασπιστή και των αντιστοίχων των άλλων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. 

Επιπρόσθετα, να μην εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 394, του ΝΔ 445/1974 στους Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ) και την τροποποίηση του Ν. 2936/2001, που αφορά το βαθμολογικό – προαγωγές Μονίμων Επαγγελματιών Οπλιτών προελεύσεως ΕΠ.ΟΠ. Το ζήτημα είναι γνωστό και απασχολεί χιλιάδες συναδέλφους και τις οικογένειες τους. Καλούμε την Πολιτική και την Στρατιωτική Ηγεσία, να υλοποιήσει τις προτεινόμενες λύσεις της Γραμματείας ΕΠ.ΟΠ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ), οι οποίες τυγχάνουν ρεαλιστικής εφαρμογής και διασφαλίζουν, τόσο τους συναδέλφους που επιθυμούν να αποχωρήσουν από τον στρατιωτικό εργασιακό βίο, όσο και εκείνους, που επιθυμούν να συνεχίσουν την σταδιοδρομική τους εξέλιξη στις Ένοπλες Δυνάμεις, με εργασιακή ασφάλεια.

Αναφορικά με το θέμα των κρίσεων και προαγωγών των Αξιωματικών Αποφοίτων Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), καταταγέντων από το έτος 1994 (Τάξεως 1996) και εντεύθεν, η Γραμματεία ΑΣΣΥ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ), στα πλαίσια της θεσμικής της αρμοδιότητας, έχει υποβάλει έγγραφο προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), όπου με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις που περιέχει, επιχειρείται η ομαλή σταδιοδρομική τους εξέλιξη, ώστε να έχουν συντομότερη χρονολογική παραμονή στους κατεχόμενους βαθμούς, η οποία δεν επηρεάζει την εξέλιξη τους, δίνοντας τη δυνατότητα σε όσους επιθυμούν, να αποστρατευτούν με την συμπλήρωση 35 ετών πραγματικής υπηρεσίας, λαμβάνοντας τον καταληκτικό βαθμό του Συνταγματάρχη, χωρίς προαπαιτούμενο την απόκτηση πτυχίου ΑΕΙ και έχοντας πλήρη συνταξιοδοτικά δικαιώματα, σε συνδυασμό με την αναγνώριση στο διπλάσιο, ως προς τη σύνταξη, του χρόνου υπηρεσίας των 5 ετών που διανύθηκε, σε οποιαδήποτε Μονάδα ή Υπηρεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, σύμφωνα με το άρθρο 40 του ΠΔ 169/2007 και το άρθρο 23 του Ν.4997/2022, δηλαδή συνολικά 35+5=40 έτη υπηρεσίας, προς απόληψη συντάξεως,

Σχετικά με το θέμα των κρίσεων και προαγωγών των Αξιωματικών Ειδικών Καταστάσεων, Αποφοίτων Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), η Γραμματεία ΑΣΣΥ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ), στα πλαίσια της θεσμικής της αρμοδιότητας, έχει υποβάλει έγγραφο προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) και επιθυμεί να αναδείξει προς επίλυση, το θέμα της αποκατάστασης της βαθμολογικής και μισθολογικής τους εξέλιξης, προκειμένου να αρθεί αυτή η αδικία, δηλαδή ότι ο αποστρατευτικός τους βαθμός είναι Λοχαγός και αντίστοιχοι, για τους Αξιωματικούς Ελαφράς Υπηρεσίας του ΣΞ, Υπηρεσίας Ξηράς του ΠΝ και Υπηρεσίας Εδάφους της ΠΑ και Ταγματάρχη και αντίστοιχοι, για τους Αξιωματικούς Υπηρεσίας Γραφείου, λαμβάνοντας υπόψη, ότι για λόγους υγείας, είναι η μοναδική κατηγορία προσωπικού, που έχει υποστεί δυσμενείς επιπτώσεις και μεταχείριση με βαθμολογική και μισθολογική καθήλωση, αφού δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα έναντι όλων των άλλων όμοιων κατηγοριών στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού, καθώς και των Σωμάτων Ασφαλείας και του Δημοσίου τομέα γενικότερα,

Κλείνοντας, θα ήθελα να μας ενημερώσετε, για την συνεργασία της Πανελλήνιας Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ), με την Δικηγορική Εταιρεία «Δημήτριος Βερβεσός-Δικηγορική Εταιρεία» και αφορά το θέμα της Νομικής Κάλυψης, που πλέον παρέχεται, σε όσα εγγεγραμμένα μέλη σας το επιθυμούν.

Με την ανωτέρω νομική κάλυψη, όλοι και όλες οι εν ενεργεία στρατιωτικοί, μέλη των Πρωτοβάθμιων Ενώσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ), θωρακιζόμαστε νομικά. Όπως είναι γνωστό, όλα τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, αντιμετωπίζουμε κατά καιρούς, ζητήματα που απαιτούν εξειδικευμένη νομική υποστήριξη. Από την σύνταξη μιας αναφοράς, μέχρι την προσφυγή στο δικαστήριο, για ζητήματα μείζονος σημασίας, όπως πειθαρχικά, δυσμενείς αξιολογήσεις, δυσμενείς κρίσεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις κλπ. Η ανωτέρω νομική κάλυψη, η οποία έχει μικρό κόστος, σε σχέση με το όφελος που θα σου προσφέρει, σε περίπτωση που την χρειαστείς, διασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, σε όλη την Επικράτεια. Το χρειαζόμαστε και κυρίως, το έχουμε πλέον ανάγκη.

Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς (Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Κ), τηρώντας το θεσμικό της ρόλο, σεβόμενη την ανιδιοτελή προσφορά των στελεχών προς την πατρίδα και την κοινωνία, θα συνεχίσει να αναδεικνύει όλα τα θέματα που απασχολούν το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, έχοντας ως γνώμονα την βελτίωση της καθημερινότητας των στελεχών και των οικογενειών τους, προσμένοντας από την Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία την ρεαλιστική ρύθμιση των αιτημάτων του προσωπικού και την αποκατάσταση των αδικιών, σύμφωνα με την αρχή της ίσης μεταχείρισης και ικανοποιώντας το αίσθημα δικαίου, με σκοπό τα στελέχη να μπορούν να επιτελούν απερίσπαστα και στο ακέραιο την αποστολή τους προς την Πατρίδα.

Ευχαριστούμε την Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς (Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Κ) και ιδιαίτερα τον Ταμία, Ιωάννη Σφήνα, για την παραχωρηθείσα συνέντευξη, στην οποία μας ενημέρωσε για τις θεσμικές δράσεις τους, μέσω των οποίων, έμπρακτα προσπαθούν να αποδείξουν, ότι οι στρατιωτικοί, δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.