Act Business Center

Act Business Center

Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2022

Η ταινία "Η σημασία του να είναι κανείς σοβαρός" στην Κινηματογραφική Λέσχη της ΤΕΧΝΗΣ Κιλκίς

Ανακοίνωση Κινηματογραφική Λέσχης της ΤΕΧΝΗΣ Κιλκίς
Στο πλαίσιο του αφιερώματος της κινηματογραφικής Λέσχης της Τέχνης στη συνάντηση της λογοτεχνίας με τον κινηματογράφο, οι προβολές μας στην συνεχίζονται με την κομεντί «Η σημασία του να είναι κανείς σοβαρός» , βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Όσκαρ Ουάιλντ, την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2022 στις 8.30 το βράδυ.

Μια έξυπνη κωμωδία με στοιχειά φάρσας, με απολαυστικές σκηνές, ξεκαρδιστικούς διάλογους και υπέροχες ερμηνείες.

“Όλοι αγαπούν τον Έρνεστ, αλλά κανείς δεν είναι απόλυτα σίγουρος ποιος πραγματικά είναι”

Λονδίνο 1890. 

Ο Τζακ Γουορθινγκ (Κόλιν Φερθ) κι ο Άλγκι Μονκριφ (Ρούπερτ Έβερετ), μόνιμοι κάτοικοι εξοχής και Λονδίνου αντίστοιχα και «καλοί» φίλοι, έχουν εφεύρει έναν έξυπνο τρόπο για να αποφεύγουν τις διάφορες υποχρεώσεις που τους κρατούν στον τόπο διαμονής τους. Ο Τζακ, φεύγει για το Λονδίνο με το όνομα «Έρνεστ» για να συναντήσει τον δήθεν αδελφό του ενώ ο Άλγκι, με το ίδιο όνομα, φεύγει για την εξοχή για να συναντήσει έναν «πολύ άρρωστο φίλο του». Ο καθένας βέβαια συναντά την αγαπημένη του στην οποία συστήνεται ως «Έρνεστ», πράγμα το οποίο αυτές θεωρούν και το μεγαλύτερο προσόν τους, αφού υποδηλώνει εάν άτομο «σοβαρό» και «άξιο εμπιστοσύνης».

Το «Έρνεστ» όμως είναι κι εάν όνομα που θα τους φέρει πολλά προβλήματα όταν θα συναντηθούν όλοι μαζί στο σπίτι του Τζακ στην εξοχή…

Η ταινία μας μεταφέρει πίσω στο χρόνο, σε μια εποχή με ευγενείς και φτωχούς, καμαρότους και αμαξάδες αλλά κυρίως με ολέθριους έρωτες που δεν πρέπει να ξεπερνούν τα όρια και που είναι αδιέξοδοι όταν οι κοινωνικές τάξεις είναι διαφορετικές.

Ο Ρούπερτ Έβερετ (The next best Thing, Ερωτευμένος Σαίξπηρ) στο ρόλο του Άλγκι είναι υπέροχος, το ίδιο και ο Κόλιν Φερθ (Το Ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς, Ερωτευμένος Σαίξπηρ, Ο Άγγλος Ασθενής) στο ρόλο του Τζακ.
Οι κυρίες της ιστορίας Ρις Γουίδερσπουν (American Psycho) στο ρόλο της Σέσιλ και Φράνσις Ο' Κόνορ (Windtalkers, A.I.) στο ρόλο της Γκουεντολιν είναι πειστικές σαν μικρές ευγενικές Αγγλίδες δεσποινιδούλες, αλλά αυτοί που κλέβουν την παράσταση είναι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ηθοποιοί, Τζούντι Nτεντς (Iris, Ερωτευμένος, Chocolat, Μακμπέθ) και Άννα Μάσεϊ (Possession, Βαθύς γαλάζιος Κόσμος).

Ο σκηνοθέτης Όλιβερ Πάρκερ, πιστός στο πνεύμα του κειμένου «ανοίγει» σε κινηματογραφικές διαστάσεις τη δράση, τοποθετώντας τους σπινθηροβόλους διαλόγους σε μια μεγάλη γκάμα τοποθεσιών - από music hall μέχρι ρομαντική βαρκάδα στην αγγλική φύση.

Καλοδουλεμένοι χαρακτήρες, μελετημένη σκηνοθεσία με ωραία φωτογραφία, καλές υποκριτικές στιγμές από ηθοποιούς που ξέρουν τι ζητάνε... «Η σημασία του να είναι κανείς σοβαρός» είναι μια αξιόλογη κωμωδία. Αν δεν έχετε διαβάσει και το θεατρικό, τότε έχει ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον.

ΗΠΑ, Αγγλία

Σενάριο - Σκηνοθεσία: Όλιβερ Πάρκερ

Μουσική: Τσάρλι Μολ

Πρωταγωνιστούν: Ρούπερτ Έβερετ, Κόλιν Φερθ, Τζούντι Nτεντς, Φράνσις Ο'Κόνορ,

Ρις Γουίδερσπουν

Διάρκεια: 97 λεπτά

Ο συγγραφέας, Όσκαρ Γουάιλντ

Ένας από τους πιο επιτυχημένους συγγραφείς του ύστερου Βικτωριανού Λονδίνου.

Ο Όσκαρ Ουάιλντ, ήταν Ιρλανδός μυθιστοριογράφος, ποιητής, δραματουργός και κριτικός.

Έγινε αρχικά γνωστός για την ενασχόλησή του με το νεόκοπο αλλά ανερχόμενο ρεύμα του Αισθητισμού. Μετά το πανεπιστήμιο, ο Γουάιλντ μετακόμισε στο Λονδίνο όπου εντάχθηκε στους ανώτερους πνευματικούς και κοινωνικούς κύκλους. Ως εκπρόσωπος του κινήματος του Αισθητισμού ασχολήθηκε με όλες τις μορφές διανόησης: εξέδωσε μία ποιητική συλλογή, έδωσε ομιλίες στις Η.Π.Α. και στον Καναδά σχετικά με τον «Αγγλικό Διαφωτισμό στην Τέχνη» και έπειτα επέστρεψε στο Λονδίνο όπου έγραψε μεγάλο αριθμό άρθρων ως δημοσιογράφος. Γνωστός για το οξυδερκές πνεύμα, τις εξεζητημένες εμφανίσεις και τους πνευματώδεις διαλόγους του, ο Γουάιλντ έγινε μια από τις διασημότερες προσωπικότητες της εποχής του.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1890 τελειοποίησε τις ιδέες του σχετικά με την ανωτερότητα της τέχνης σε μια σειρά από διαλόγους και δοκίμια, ενώ ενσωμάτωσε σκέψεις του για την παρακμή, την δολιότητα και την ομορφιά στο μοναδικό του μυθιστόρημα, Το πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέυ (The picture of Dorian Grey, 1890). Στο απόγειο της φήμης του, και ενόσω το αριστούργημά του, Η σημασία του να είναι κανείς σοβαρός (The importance of being Earnest, 1895) παιζόταν στο Λονδίνο, ο Γουάιλντ μήνυσε τον Μαρκήσιο του Κουίνσμπερι, Τζον Ντάγκλας για συκοφαντία.

 Ο Μαρκήσιος ήταν ο πατέρας του εραστή του Γουάιλντ, του Λόρδου Άλφρεντ Ντάγκλας . Οι κατηγορίες μπορούσαν να επιφέρουν κάθειρξη έως και δύο ετών. Στην διάρκεια της δίκης παρουσιάστηκαν αποδείξεις οι οποίες ανάγκασαν τον Γουάιλντ να αποσύρει τις κατηγορίες και οδήγησαν στη σύλληψή του με την κατηγορία του σοδομισμούομοφυλοφιλία ήταν τότε ποινικό αδίκημα στην Αγγλία). Ύστερα από δύο ακόμα δίκες, κρίθηκε ένοχος και καταδικάστηκε σε δύο χρόνια καταναγκαστικά έργα

Το 1897, στην φυλακή, έγραψε το Εκ Βαθέων (De Profundis), μία επιστολή 80 περίπου πυκνογραμμένων σελίδων που εκδόθηκε το 1905, όπου αναλύει την ψυχοσύνθεσή του στις δίκες, δημιουργώντας ένα σκοτεινό «αντίβαρο» στην πρότερη φιλοσοφία της απόλαυσης. 

Μετά την αποφυλάκισή του έφυγε κατευθείαν για τη Γαλλία, όπου και έμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του. Εκεί έγραψε και το τελευταίο του έργο, Η μπαλάντα της φυλακής του Ρήντινγκ, ένα μακροσκελές ποίημα όπου παρουσιάζει τις κακουχίες της ζωής στην φυλακή. Πέθανε άπορος στο Παρίσι , τον Νοέμβριο του 1900, σε ηλικία 46 ετών.

Σας περιμένουμε στην παρέα μας να απολαύσουμε καλό σινεμά.

Μια παρέα που όμορφα μεγαλώνει στη μικρή μας πόλη.

Στην ανακαινισμένη αίθουσα της Τέχνης με εξαιρετικό σύστημα ψηφιακής εικόνας και Dolby Surround Digital ήχο.

Ένας χώρος και μια νέα αντίληψη για το τι σημαίνει σινεμά είναι εδώ.

Γιατί και στο Κιλκίς υπάρχει καλό σινεμά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.