Η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας την αντιεκπαιδευτική πολιτική της μετά από 4 νόμους που ψήφισε με κλειστά σχολεία κατά την περσινή χρονιά, οι οποίοι ήρθαν να προστεθούν σ’ αυτούς της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, επιβεβαιώνει για ακόμα μία φορά ότι αντιμετωπίζει την Παιδεία με όρους οικονομίας και «κόστους – οφέλους».
Όσο και αν ισχυρίζεται ότι φέτος έγιναν διορισμοί μετά από 12 χρόνια και ότι οι αναπληρωτές έχουν τοποθετηθεί από την 1η του Σεπτέμβρη, οι συγχωνεύσεις, η μη έγκριση λειτουργίας τμημάτων, τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς που παραμένουν σε όλη τη χώρα, η μείωση των ωρών καθαριότητας των σχολείων, τα υγειονομικά πρωτόκολλα – λάστιχο που θα εφαρμοστούν στα σχολεία και πολλά ακόμα, δείχνουν ότι η φετινή χρονιά ξεκινάει με χειρότερους όρους από την περσινή.
Κομμάτι αυτής της κατάστασης αποτελεί και η μη έγκριση λειτουργίας – για ακόμα μία χρονιά – ολιγομελών τμημάτων προσανατολισμού σε ΓΕΛ και τομέων σε ΕΠΑΛ της ΠΕ Κιλκίς.
Στην έναρξη της περσινής χρονιάς η κυβέρνηση δεν ενέκρινε τη λειτουργία 8 τέτοιων τμήματα, ενώ αντίστοιχα δεν είχε εγκρίνει τη λειτουργία 8 τμημάτων και το Σεπτέμβρη του 2019. Τα όποια τμήματα λειτούργησαν τελικά, αυτό έγινε μετά από τις συνεχείς κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του ΚΚΕ, όπως και τις αντιδράσεις και κινητοποιήσεις γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Όμως σε κάποιες περιπτώσεις η έγκριση έγινε ακόμα και 3 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα, ειδικά σε μαθητές που προετοιμάζοντας για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Φέτος, και ενώ η πανδημία περνάει στην 4η φάση της, με τεράστια μορφωτικά κενά να έχουν συσσωρευτεί στους μαθητές, ειδικά του Λυκείου, οι οποίοι τελευταία φορά που παρακολούθησαν ολόκληρη χρονιά δια ζώσης διδασκαλία ήταν στο Γυμνάσιο, η ανάγκη λειτουργίας κάθε τμήματος προσανατολισμού αποκτάει ακόμα μεγαλύτερη σημασία, τόσο για την απρόσκοπτη διαδικασία στη μάθηση των μαθητών, όσο και για λόγους υγείας, μιας και η μη έγκριση αυτών των τμημάτων θα προκαλέσει αύξηση του αριθμού των μαθητών στα νέα τμήματα που θα δημιουργηθούν, καθώς και αύξηση του αριθμού των μαθητών στα λεωφορεία κατά τη μετακίνησή τους στα νέα σχολεία.
Με βάση και τα στοιχεία από την ΕΛΜΕ Κιλκίς, σήμερα δεν έχει εγκριθεί η λειτουργία των παρακάτω 16 ολιγομελών τμημάτων προσανατολισμού και ειδικοτήτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της ΠΕ Κιλκίς:
ΓΕΛ Χέρσου, Τάξη Β, Ομάδα προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών Σπουδών.
ΓΕΛ Χέρσου, Τάξη Β, Ομάδα προσανατολισμού, Θετικών Σπουδών.
ΓΕΛ Χέρσου, Τάξη Γ, Ομάδα προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών Σπουδών.
ΓΕΛ Χέρσου, Τάξη Γ, Ομάδα προσανατολισμού, Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.
ΓΕΛ Καμπάμη, Τάξη Β, Ομάδα προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών Σπουδών.
ΓΕΛ Καμπάνη, Τάξη Γ, Ομάδα προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών Σπουδών.
ΓΕΛ Καμπάνη, Τάξη Γ, Ομάδα προσανατολισμού, Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.
ΓΕΛ Γουμένισσας, Τάξη Γ, Ομάδα προσανατολισμού, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας.
1ο ΕΠΑΛ Κιλκίς, Τάξη Γ, Τομέας: Πληροφορικής, Ειδικότητα: Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής.
1ο ΕΠΑΛ Κιλκίς, Τάξη Γ, Τομέας: Υγείας – Πρόνοιας - Ευεξίας, Ειδικότητα: Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων.
1ο ΕΠΑΛ Κιλκίς, Τάξη Γ, Τομέας: Υγείας – Πρόνοιας - Ευεξίας, Ειδικότητα: Βοηθός Ιατρικών – Βιολογικών Εργαστηρίων.
1ο ΕΠΑΛ Κιλκίς, Τάξη Γ, Τομέας: Διοίκησης και Οικονομίας, Ειδικότητα: Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού.
1ο ΕΠΑΛ Κιλκίς, Τάξη Γ, Τομέας: Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας, Ειδικότητα: Αισθητικής Τέχνης.
2ο ΕΠΑΛ Κιλκίς, Τάξη Β, Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.
2ο ΕΠΑΛ Κιλκίς, Τάξη Γ, Τομέας Μηχανολογίας, Ειδικότητα: Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού.
ΕΠΑΛ Αξιούπολης, Τάξη Γ, Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, Ειδικότητα: Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων.
Σε περίπτωση μη έγκρισής τους κάποιοι μαθητές θα αναγκαστούν να μετακινούνται σε άλλες πόλεις ή χωριά, άλλοι να αλλάξουν σχολείο και ορισμένοι να αλλάξουν ακόμα και ειδικότητα. Φαινόμενα τα οποία είδαμε και τις περασμένες σχολικές χρονιές, με σοβαρές επιπτώσεις στους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Ειδικά για την περίπτωση του ΓΕΛ Χέρσου η μη έγκριση καμιάς ομάδας προσανατολισμού ουσιαστικά οδηγεί το σχολείο σε αναστολή λειτουργίας. Αντίστοιχη εξέλιξη μπορεί να υπάρξει και για το ΓΕΛ Καμπάνης όπου δεν εγκρίνονται 3 ομάδες προσανατολισμού. Ενώ και η μη έγκριση 8 τομέων στα ΕΠΑΛ δείχνει την πρόθεση της κυβέρνησης να «εξοικονομήσει» πόρους και εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητα από τις συνέπειες που θα έχει αυτό στη μόρφωση των μαθητών του Κιλκίς.
Σύμφωνα με τα παραπάνω Ερωτάται η κ. Υπουργός, σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση για να εγκριθεί η λειτουργία όλων των παραπάνω τομέων των ΕΠΑΛ και των τμημάτων προσανατολισμού των ΓΕΛ στην ΠΕ Κιλκίς;
Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Στολτίδης Λεωνίδας
Σε περίπτωση μη έγκρισής τους κάποιοι μαθητές θα αναγκαστούν να μετακινούνται σε άλλες πόλεις ή χωριά, άλλοι να αλλάξουν σχολείο και ορισμένοι να αλλάξουν ακόμα και ειδικότητα. Φαινόμενα τα οποία είδαμε και τις περασμένες σχολικές χρονιές, με σοβαρές επιπτώσεις στους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Ειδικά για την περίπτωση του ΓΕΛ Χέρσου η μη έγκριση καμιάς ομάδας προσανατολισμού ουσιαστικά οδηγεί το σχολείο σε αναστολή λειτουργίας. Αντίστοιχη εξέλιξη μπορεί να υπάρξει και για το ΓΕΛ Καμπάνης όπου δεν εγκρίνονται 3 ομάδες προσανατολισμού. Ενώ και η μη έγκριση 8 τομέων στα ΕΠΑΛ δείχνει την πρόθεση της κυβέρνησης να «εξοικονομήσει» πόρους και εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητα από τις συνέπειες που θα έχει αυτό στη μόρφωση των μαθητών του Κιλκίς.
Σύμφωνα με τα παραπάνω Ερωτάται η κ. Υπουργός, σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση για να εγκριθεί η λειτουργία όλων των παραπάνω τομέων των ΕΠΑΛ και των τμημάτων προσανατολισμού των ΓΕΛ στην ΠΕ Κιλκίς;
Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Στολτίδης Λεωνίδας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.