Ανεπαρκής η διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση
Νομίζω ο καθένας από εμάς μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του, αν δει πώς έχει εξελιχθεί όλη αυτή η ιστορία. Ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα, ζήσαμε μια κατάσταση από απρόβλεπτη έως απελπιστική. Δυστυχώς, υπήρχαν πάρα πολλές ελλείψεις, κακός προγραμματισμός και επανάπαυση της κυβέρνησης λόγω της καλής πορείας μας στην πρώτη φάση της πανδημίας, με αποτέλεσμα την απώλεια ζωών πολλών συνανθρώπων μας.
Συγκεκριμένα διαχειριστικά λάθη οδήγησαν στη σημερινή αρνητική κατάσταση
Καταρχήν, έπρεπε να είχαμε οργανωθεί από την πρώτη φάση ακόμα, που τα πράγματα ήταν καλά και γνωρίζαμε την πρόβλεψη ότι θα υπάρξει το φθινόπωρο και δεύτερη φάση της πανδημίας, όπως τώρα γνωρίζουμε ότι υπάρχει κίνδυνος και για τρίτη φάση.
Πρώτα και κύρια, έπρεπε να είχε ενισχυθεί το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Αυτό δεν έγινε, με αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλη έλλειψη σε κρεβάτια Μονάδων Εντατικής Θεραπείας. Επιπλέον, η Βόρεια Ελλάδα είναι πολύ πίσω οργανωτικά. Οι Μονάδες Εντατικής Θεραπείας και οι Μονάδες Αυξημένης Φροντίδας είναι πολύ λιγότερες σε σχέση με τον πληθυσμό, με αποτέλεσμα το 60% των ζωών που χάθηκαν στη χώρα μας να καταγραφεί στη Βόρεια Ελλάδα, στη Μακεδονία και στη Θράκη.
Το δεύτερο πρόβλημα είναι, ότι δεν υπήρξε καλή ενημέρωση του πληθυσμού. Ακόμα και τώρα, υπάρχει τεράστια έλλειψη ορθής πληροφόρησης για τον εμβολιασμό. Γι’ αυτό, πάρα πολλοί συνάνθρωποί μας είναι επιφυλακτικοί σε σχέση με το εμβόλιο.
Τρίτον, δεν υπήρξε σχέδιο για ασφαλές άνοιγμα του τουρισμού. Δεν υπήρξε οργανωτικός σχεδιασμός για τα ξενοδοχεία και τις περιοχές που θα επισκέπτονταν οι τουρίστες, σε σχέση με τη διαχείριση περιστατικών covid. Η Ευρωπαϊκή Ένωση υστέρησε στην πρόληψη και στον έλεγχο και δεν όρισε ενιαίο πρωτόκολλο για τις χώρες μέλη. Και στο εσωτερικό, όμως, δεν γίνονταν επαρκείς έλεγχοι στους τουρίστες, ειδικά στη Βόρειο Ελλάδα που μεγάλος αριθμός τουριστών εισέρχονταν οδικώς από τα Βαλκάνια.
Όλα αυτά οδήγησαν στο να μην είμαστε επαρκώς προετοιμασμένοι, αν προκύψει μεγαλύτερη ανάγκη, όπως πράγματι έγινε το φθινόπωρο.
Η κυβέρνηση δεν έχει παρουσιάσει σχέδιο για την αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης και των λοιπών ευρωπαϊκών πόρων
Μέχρι τώρα, η κυβέρνηση δεν έχει παρουσιάσει κανένα ουσιαστικό σχέδιο ή πρόγραμμα που να συζητηθεί και εγκριθεί μέσα στη Βουλή, αφού ακουστούν οι προτάσεις και των άλλων κομμάτων και με βάση αυτό το πρόγραμμα να γίνει η διαχείριση του Ταμείου Ανάκαμψης.
Τα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης και αυτά που θα πάρει η Ελλάδα συνολικά την επόμενη επταετία είναι περίπου 70 δις. Ίσως είναι και παραπάνω. Τα 32 δις είναι του Ταμείου Ανάκαμψης, από τα οποία 19,5 δις είναι μη επιστρεπτέα και 12,5 δις είναι με τη μορφή χαμηλότοκου δανεισμού.
Συγκεκριμένα διαχειριστικά λάθη οδήγησαν στη σημερινή αρνητική κατάσταση
Καταρχήν, έπρεπε να είχαμε οργανωθεί από την πρώτη φάση ακόμα, που τα πράγματα ήταν καλά και γνωρίζαμε την πρόβλεψη ότι θα υπάρξει το φθινόπωρο και δεύτερη φάση της πανδημίας, όπως τώρα γνωρίζουμε ότι υπάρχει κίνδυνος και για τρίτη φάση.
Πρώτα και κύρια, έπρεπε να είχε ενισχυθεί το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Αυτό δεν έγινε, με αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλη έλλειψη σε κρεβάτια Μονάδων Εντατικής Θεραπείας. Επιπλέον, η Βόρεια Ελλάδα είναι πολύ πίσω οργανωτικά. Οι Μονάδες Εντατικής Θεραπείας και οι Μονάδες Αυξημένης Φροντίδας είναι πολύ λιγότερες σε σχέση με τον πληθυσμό, με αποτέλεσμα το 60% των ζωών που χάθηκαν στη χώρα μας να καταγραφεί στη Βόρεια Ελλάδα, στη Μακεδονία και στη Θράκη.
Το δεύτερο πρόβλημα είναι, ότι δεν υπήρξε καλή ενημέρωση του πληθυσμού. Ακόμα και τώρα, υπάρχει τεράστια έλλειψη ορθής πληροφόρησης για τον εμβολιασμό. Γι’ αυτό, πάρα πολλοί συνάνθρωποί μας είναι επιφυλακτικοί σε σχέση με το εμβόλιο.
Τρίτον, δεν υπήρξε σχέδιο για ασφαλές άνοιγμα του τουρισμού. Δεν υπήρξε οργανωτικός σχεδιασμός για τα ξενοδοχεία και τις περιοχές που θα επισκέπτονταν οι τουρίστες, σε σχέση με τη διαχείριση περιστατικών covid. Η Ευρωπαϊκή Ένωση υστέρησε στην πρόληψη και στον έλεγχο και δεν όρισε ενιαίο πρωτόκολλο για τις χώρες μέλη. Και στο εσωτερικό, όμως, δεν γίνονταν επαρκείς έλεγχοι στους τουρίστες, ειδικά στη Βόρειο Ελλάδα που μεγάλος αριθμός τουριστών εισέρχονταν οδικώς από τα Βαλκάνια.
Όλα αυτά οδήγησαν στο να μην είμαστε επαρκώς προετοιμασμένοι, αν προκύψει μεγαλύτερη ανάγκη, όπως πράγματι έγινε το φθινόπωρο.
Η κυβέρνηση δεν έχει παρουσιάσει σχέδιο για την αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης και των λοιπών ευρωπαϊκών πόρων
Μέχρι τώρα, η κυβέρνηση δεν έχει παρουσιάσει κανένα ουσιαστικό σχέδιο ή πρόγραμμα που να συζητηθεί και εγκριθεί μέσα στη Βουλή, αφού ακουστούν οι προτάσεις και των άλλων κομμάτων και με βάση αυτό το πρόγραμμα να γίνει η διαχείριση του Ταμείου Ανάκαμψης.
Τα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης και αυτά που θα πάρει η Ελλάδα συνολικά την επόμενη επταετία είναι περίπου 70 δις. Ίσως είναι και παραπάνω. Τα 32 δις είναι του Ταμείου Ανάκαμψης, από τα οποία 19,5 δις είναι μη επιστρεπτέα και 12,5 δις είναι με τη μορφή χαμηλότοκου δανεισμού.
Υπάρχει το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ και άλλα, που συνολικά φθάνουν τα 70 δις. Τόσα πολλά χρήματα δεν έχουν έρθει ποτέ στην Ελλάδα, αν εξαιρέσουμε τα Μεσογειακά προγράμματα επί Ανδρέα Παπανδρέου, που τότε αναλογικά ήταν πολύ υψηλά. Δυστυχώς, πρόγραμμα δεν υπάρχει, δεν ξέρουμε ακόμα πώς ακριβώς και πού θα χρησιμοποιηθούν αυτά τα χρήματα. Η κυβέρνηση έχει παρουσιάσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση ένα προσχέδιο, θα έλεγα, προγραμματισμού.
Από το προσχέδιο αυτό, απουσιάζει κάθε ουσιαστική αναφορά για τα δημόσια νοσοκομεία, τις κοινωνικές υποδομές και βέβαια για τα κοινωνικά προβλήματα που υπάρχουν, για τη μείωση των ανισοτήτων. Βέβαια, το οριστικό πρόγραμμα είναι υποχρεωμένη η κυβέρνηση να το παρουσιάσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Φεβρουάριο με Μάρτιο. Εκεί θα δούμε, λοιπόν, τι ακριβώς λέει.
Από το προσχέδιο αυτό, απουσιάζει κάθε ουσιαστική αναφορά για τα δημόσια νοσοκομεία, τις κοινωνικές υποδομές και βέβαια για τα κοινωνικά προβλήματα που υπάρχουν, για τη μείωση των ανισοτήτων. Βέβαια, το οριστικό πρόγραμμα είναι υποχρεωμένη η κυβέρνηση να το παρουσιάσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Φεβρουάριο με Μάρτιο. Εκεί θα δούμε, λοιπόν, τι ακριβώς λέει.
Πάντως, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η χώρα αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα και σε σχέση με τα ελλείμματα. Για παράδειγμα το έλλειμα στο ΑΕΠ φαίνεται ότι τώρα θα φτάσει περίπου το 14%. Βλέπουμε ότι υπάρχει μείωση του εισοδήματος στους εργαζόμενους σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Περίπου το 50% - 60% των εργαζομένων έχουν μείωση του εισοδήματός τους και σε πολλούς η μείωση αυτή φτάνει το 30% του εισοδήματος.
Εμείς σαν Κίνημα Αλλαγής έχουμε κάνει μία επιτροπή, που έχει ασχοληθεί με το Ταμείο Ανάκαμψης και υποστηρίζουμε ότι θα ήταν σωστό η κατανομή των διαθεσίμων πόρων να είναι τέτοια, που να κρατήσει όρθια την κοινωνία και ζωντανή την οικονομία. Γι αυτό το σκοπό λέμε ότι θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί περίπου το 20% του Ταμείου Ανάκαμψης για την άμεση επανεκκίνηση της οικονομίας, που σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει μία ελάφρυνση στα φορολογικά των επιχειρήσεων, με παροχή κινήτρων και παραγωγικές επενδύσεις.
Εμείς σαν Κίνημα Αλλαγής έχουμε κάνει μία επιτροπή, που έχει ασχοληθεί με το Ταμείο Ανάκαμψης και υποστηρίζουμε ότι θα ήταν σωστό η κατανομή των διαθεσίμων πόρων να είναι τέτοια, που να κρατήσει όρθια την κοινωνία και ζωντανή την οικονομία. Γι αυτό το σκοπό λέμε ότι θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί περίπου το 20% του Ταμείου Ανάκαμψης για την άμεση επανεκκίνηση της οικονομίας, που σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει μία ελάφρυνση στα φορολογικά των επιχειρήσεων, με παροχή κινήτρων και παραγωγικές επενδύσεις.
Να υπάρχουν, όμως, κίνητρα για τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και στον ιδιωτικό τομέα. Σε ένα βάθος 2-3 χρόνων να χρησιμοποιηθεί το 10% περίπου των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και το υπόλοιπο, το 20%, να χρησιμοποιηθεί στις δημόσιες και κοινωνικές υποδομές.
Οργανωτικοί και επικοινωνιακοί οι λόγοι που δεν αποτυπώνεται στις δημοσκοπήσεις το θετικό έργο του Κινήματος Αλλαγής
Η γνωστοποίηση των δραστηριοτήτων ενός κόμματος στους πολίτες γίνεται με δύο τρόπους. Ο ένας τρόπος είναι με τις οργανώσεις βάσης, οι οποίες αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν σε κανένα κόμμα. Άρα, πληροφόρηση και αμοιβαία σχέση του πολίτη με τα κόμματα σε τοπικό επίπεδο δεν υπάρχουν. Μόνο τα διάφορα στελέχη ή οι βουλευτές μπορούν να ενεργοποιηθούν.
Οργανωτικοί και επικοινωνιακοί οι λόγοι που δεν αποτυπώνεται στις δημοσκοπήσεις το θετικό έργο του Κινήματος Αλλαγής
Η γνωστοποίηση των δραστηριοτήτων ενός κόμματος στους πολίτες γίνεται με δύο τρόπους. Ο ένας τρόπος είναι με τις οργανώσεις βάσης, οι οποίες αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν σε κανένα κόμμα. Άρα, πληροφόρηση και αμοιβαία σχέση του πολίτη με τα κόμματα σε τοπικό επίπεδο δεν υπάρχουν. Μόνο τα διάφορα στελέχη ή οι βουλευτές μπορούν να ενεργοποιηθούν.
Ο δεύτερος τρόπος είναι να γίνεται γνωστή στους Έλληνες πολίτες, μέσω των ΜΜΕ, η εργασία που γίνεται μέσα στο κοινοβούλιο. Εκεί δυστυχώς υπάρχει πρόβλημα, με τα ΜΜΕ που διαθέτουμε, δεν προωθείται το έργο του Κινήματος Αλλαγής.
Χρειάζονται αλλαγές στη γενική πολιτική του Κινήματος Αλλαγής
Το Κίνημα Αλλαγής πρέπει να «ανοίξει». Να ξανακαλέσει όλους τους παλαιούς ψηφοφόρους στο «σπίτι» τους, να καλέσει νέους. Να απευθυνθεί σε όλους τους δημοκρατικούς πολίτες. Οι δομές λειτουργίας να μην είναι «κλειστές», ο τρόπος λειτουργίας να είναι πιο δημοκρατικός. Όλα αυτά είναι αδυναμίες που υπάρχουν και, ως μικρό κόμμα, δεν έχουμε αυτή την πολυτέλεια, έπρεπε να τα είχαμε ξεπεράσει προ πολλού αυτά.
Χρειάζονται αλλαγές στη γενική πολιτική του Κινήματος Αλλαγής
Το Κίνημα Αλλαγής πρέπει να «ανοίξει». Να ξανακαλέσει όλους τους παλαιούς ψηφοφόρους στο «σπίτι» τους, να καλέσει νέους. Να απευθυνθεί σε όλους τους δημοκρατικούς πολίτες. Οι δομές λειτουργίας να μην είναι «κλειστές», ο τρόπος λειτουργίας να είναι πιο δημοκρατικός. Όλα αυτά είναι αδυναμίες που υπάρχουν και, ως μικρό κόμμα, δεν έχουμε αυτή την πολυτέλεια, έπρεπε να τα είχαμε ξεπεράσει προ πολλού αυτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.