Δελτίο τύπου Γ. Φραγγίδη
Βρισκόμαστε στο ξεκίνημα μιας πρωτόγνωρης σχολικής χρονιάς και ως εκ τούτου απαιτείται ο σχεδιασμός ενός καινούριου μοντέλου οργάνωσης του Σχολείου με εναλλακτικές λύσεις ανά περιοχή, όπως η συγκυρία απαιτεί.
Το άνοιγμα των σχολείων είναι σημαντικό για λόγους εκπαιδευτικούς, μαθησιακούς, ψυχοκοινωνικούς, συναισθηματικούς. Οι μαθητές βρίσκονται εκτός του φυσικού, σχολικού τους χώρου εδώ και πολύ καιρό – και αυτό έχει επιπτώσεις στη ζωή τους. Γι’ αυτό απαιτείται αξιόπιστη ενημέρωση, σχέδιο και προγραμματισμός, από την επίσημη Πολιτεία.
Χάθηκε πολύτιμος χρόνος και τώρα επιβάλλεται να βρεθούν άμεσα λύσεις .Σε όλη την Ευρώπη αποφασίζονται και εφαρμόζονται συνδυαστικά μέτρα εκτός από τη χρήση μάσκας όπως τήρηση αποστάσεων, δημιουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές, επιπλέον σχολικές αίθουσες, προσλήψεις εκπαιδευτικών, διαγνωστικά τεστ για τον έλεγχο της εξέλιξης της νόσου, επιμορφώσεις γονέων και εκπαιδευτικών, προσαρμοσμένα μέτρα ανά Περιφέρεια και όχι μόνο οριζόντια. Δυστυχώς, η Ελλάδα έχει ένα Υπουργείο Παιδείας που αυτοσχεδιάζει.
Η ηγεσία του Υπουργείου επαναλαμβάνει ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται με γνώμονα τις οδηγίες των Ειδικών. Οφείλει όμως να διοργανώσει ένα ουσιαστικό διάλογο με όλες τις πολιτικές δυνάμεις, με τους επιστημονικούς φορείς και τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών, εξετάζοντας όλα τα ενδεχόμενα σενάρια για την ορθότερη και ασφαλέστερη έναρξη του σχολικού έτους.
Ναι, λοιπόν, στην ασφαλή επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία, και στη χρήση της μάσκας, αλλά απαιτούνται και μια σειρά από πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν από το Υπουργείο Παιδείας όπως :
Να προετοιμάσει όλες τις υποδομές και να εξασφαλίσει όλες τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Να σχεδιάσει προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, πριν την έναρξη των μαθημάτων, στη χρήση των Η/Υ για τη διεξαγωγή μαθημάτων εξ αποστάσεως και τη δημιουργία διδακτικών σεναρίων.
Να σχεδιάσει την ενημέρωση γονέων της προσχολικής αγωγής και των πρώτων τάξεων του Δημοτικού, για τη σωστή συμπεριφορά (πλύσιμο χεριών, αποστάσεις, χρήση μάσκας) των μικρών μαθητών.
Να διαμορφώσει το πλαίσιο διαχείρισης πιθανών αρνήσεων εφαρμογής των μέτρων (αποστάσεις, μάσκα κ.λ.π.), κάποιων μαθητών Γυμνασίων – Λυκείων.
Να ορίσει επιστημονικές ομάδες για τη μείωση και αναδιάταξη της ύλης των μαθημάτων, καθώς και την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων. Να επεξεργαστεί σενάρια διαχείρισης και διαφοροποίησης του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, σε περίπτωση εναλλακτικής προσέλευσης των μαθητών.
Η εκπαίδευση είναι εθνική υπόθεση. Το Κίνημα Αλλαγής θεωρεί την ασφαλή λειτουργία των σχολείων μείζον κοινωνικό και πολιτικό θέμα. Γι’ αυτό και θα συμβάλει με κάθε δυνατό τρόπο στην ομαλή επαναλειτουργία των σχολείων, με βασικό γνώμονα την προστασία της υγείας και της ζωής όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ζούμε έκτακτες συνθήκες και η κυβέρνηση οφείλει να καταθέσει συγκεκριμένα μέτρα στήριξης για την εκπαίδευση και να σταματήσει τις επικοινωνιακές γενικολογίες.
Το άνοιγμα των σχολείων είναι σημαντικό για λόγους εκπαιδευτικούς, μαθησιακούς, ψυχοκοινωνικούς, συναισθηματικούς. Οι μαθητές βρίσκονται εκτός του φυσικού, σχολικού τους χώρου εδώ και πολύ καιρό – και αυτό έχει επιπτώσεις στη ζωή τους. Γι’ αυτό απαιτείται αξιόπιστη ενημέρωση, σχέδιο και προγραμματισμός, από την επίσημη Πολιτεία.
Χάθηκε πολύτιμος χρόνος και τώρα επιβάλλεται να βρεθούν άμεσα λύσεις .Σε όλη την Ευρώπη αποφασίζονται και εφαρμόζονται συνδυαστικά μέτρα εκτός από τη χρήση μάσκας όπως τήρηση αποστάσεων, δημιουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές, επιπλέον σχολικές αίθουσες, προσλήψεις εκπαιδευτικών, διαγνωστικά τεστ για τον έλεγχο της εξέλιξης της νόσου, επιμορφώσεις γονέων και εκπαιδευτικών, προσαρμοσμένα μέτρα ανά Περιφέρεια και όχι μόνο οριζόντια. Δυστυχώς, η Ελλάδα έχει ένα Υπουργείο Παιδείας που αυτοσχεδιάζει.
Η ηγεσία του Υπουργείου επαναλαμβάνει ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται με γνώμονα τις οδηγίες των Ειδικών. Οφείλει όμως να διοργανώσει ένα ουσιαστικό διάλογο με όλες τις πολιτικές δυνάμεις, με τους επιστημονικούς φορείς και τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών, εξετάζοντας όλα τα ενδεχόμενα σενάρια για την ορθότερη και ασφαλέστερη έναρξη του σχολικού έτους.
Ναι, λοιπόν, στην ασφαλή επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία, και στη χρήση της μάσκας, αλλά απαιτούνται και μια σειρά από πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν από το Υπουργείο Παιδείας όπως :
Να προετοιμάσει όλες τις υποδομές και να εξασφαλίσει όλες τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Να σχεδιάσει προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, πριν την έναρξη των μαθημάτων, στη χρήση των Η/Υ για τη διεξαγωγή μαθημάτων εξ αποστάσεως και τη δημιουργία διδακτικών σεναρίων.
Να σχεδιάσει την ενημέρωση γονέων της προσχολικής αγωγής και των πρώτων τάξεων του Δημοτικού, για τη σωστή συμπεριφορά (πλύσιμο χεριών, αποστάσεις, χρήση μάσκας) των μικρών μαθητών.
Να διαμορφώσει το πλαίσιο διαχείρισης πιθανών αρνήσεων εφαρμογής των μέτρων (αποστάσεις, μάσκα κ.λ.π.), κάποιων μαθητών Γυμνασίων – Λυκείων.
Να ορίσει επιστημονικές ομάδες για τη μείωση και αναδιάταξη της ύλης των μαθημάτων, καθώς και την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων. Να επεξεργαστεί σενάρια διαχείρισης και διαφοροποίησης του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, σε περίπτωση εναλλακτικής προσέλευσης των μαθητών.
Η εκπαίδευση είναι εθνική υπόθεση. Το Κίνημα Αλλαγής θεωρεί την ασφαλή λειτουργία των σχολείων μείζον κοινωνικό και πολιτικό θέμα. Γι’ αυτό και θα συμβάλει με κάθε δυνατό τρόπο στην ομαλή επαναλειτουργία των σχολείων, με βασικό γνώμονα την προστασία της υγείας και της ζωής όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ζούμε έκτακτες συνθήκες και η κυβέρνηση οφείλει να καταθέσει συγκεκριμένα μέτρα στήριξης για την εκπαίδευση και να σταματήσει τις επικοινωνιακές γενικολογίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.