Ανακοίνωση Ενωτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς
Με αφορμή την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς τα μέλη της Ενωτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών εκφράζουν τις ευχές τους για καλό καλοκαίρι, υγεία και δυναμική επιστροφή στα σχολεία μας το Σεπτέμβρη.
Το σχολικό έτος το οποίο διανύσαμε ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, αλλά ολοκληρώθηκε με αναπάντεχες ανατροπές. Τo τελευταίο τρίμηνο τα σχολεία έκλεισαν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού covid 19, με μαθητές και εκπαιδευτικούς να βρίσκονται εκτός του φυσικού τους χώρου και παρά τη θέλησή τους.
Παρά το γεγονός ότι κανένας δεν ήταν προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει μια τέτοια κατάσταση, οι εκπαιδευτικοί βρέθηκαν άμεσα στην πρώτη γραμμή διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών στην πλειοψηφία των μαθητών τους. Αν και χωρίς καμιά υποστήριξη του έργου τους, στην αρχή και ελλιπή αργότερα, στήριξαν τους μαθητές τους με προσωπικό κόστος, χωρίς ωράριο, χωρίς ουσιαστική υποστήριξη.
Το σύνολο των εκπαιδευτικών του συλλόγου μας κατάφερε να προσεγγίσει τους μαθητές και τις μαθήτριες τους αρχικά μέσω mail και αργότερα με τις συνιστώμενες πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης,έχοντας όμως απέναντί τους τα συνήθη «παπαγαλάκια» της κυβερνητικής δημοσιογραφίας.
Η καραντίνα όμως ήταν μια ευκαιρία για το Υπουργείο Παιδείας να εισάγει με την μορφή νομοσχεδίου ότι πιο αυταρχικό, συντηρητικό και οπισθοδρομικό έχει δει η χώρα τις τελευταίες δεκαετίες ως προπομπό για μια σειρά από εκπαιδευτικά νομοσχέδια με σκοπό να θυσιάσουν το δημόσιο δωρεάν σχολείο στις απαιτήσεις της αγοράς.
Με πρόφαση την συνέχιση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα εκ του σύνεγγυς, αποφάσισαν να εισάγουν τον «μεγάλο αδελφό» με κάμερες και μικρόφωνα, χωρίς να αφουγκραστούν τις θέσεις και τις προτάσεις μας. Η σύσσωμη όμως αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας, αναίρεσε τα σχέδια τους.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Με την εισαγωγή άμεσα της Αγγλικής και έμμεσα της Φυσικής Αγωγής και Πληροφορικής γυμνασιοποιούν ανέξοδα το Νηπιαγωγείο, ως μαθητευόμενοι μάγοι, γνωρίζοντας ότι σε αυτό το επίπεδο δεν νοούνται διακριτά διδακτικά αντικείμενα.
Η αύξηση των ωρών του μαθήματος των Αγγλικών στις μικρές τάξεις του Δημοτικού Σχολείου θα οδηγήσει στην απώλεια χιλιάδων θέσεων της ειδικότητας των δασκάλων και μεγάλες δυσκολίες για τη συμπλήρωση ωραρίου των μόνιμων εκπαιδευτικών.
Αυξάνεται ο αριθμός των Πρότυπων σχολείων και θεσμοθετούνται περισσότερες εξετάσεις εισαγωγής και σκληρή αξιολόγηση. Μιλάνε για αριστεία και ταυτόχρονα αυξάνουν τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη στα σχολεία των παιδιών του λαού.
Επαναφέρουν την αξιολόγηση – χειραγώγηση του ‘14 με τις τιμωρητικές της ποσοστώσεις που τόσοαναστάτωσε τον κλάδο μέχρι το σωτήριο πάγωμά της το 2015.
Και όλα αυτά την ώρα που τα σχολεία προσπαθούν να ορθοποδήσουν από την λαίλαπα της πανδημίας.
Η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών πάντα κοντά στους εκπαιδευτικούς, υιοθετεί το διεκδικητικό πλαίσιο της ΔΟΕ και αγωνίζεται για:
Την κατοχύρωση της μόνιμης και σταθερής εργασίας. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών,μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών για την κάλυψη του συνόλου των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης.
Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα. Όχι στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων. Όχι στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων. Να μη χαθεί καμιά οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει.
Να καταργηθεί ο ν. 4589/2019, το προσοντολόγιο.
Πλήρη εργασιακά – ασφαλιστικά – συνδικαλιστικά δικαιώματα για όλους και όλες! Εξίσωση των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και αδειών των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων. Καμία περικοπή προϋπηρεσίας για συνδικαλιστική δράση.
Να μην εφαρμοστούν οι απαράδεκτες διατάξεις που οδηγούν σε νέες περικοπές θέσεων εκπαιδευτικών(αύξηση μαθητών ανά τμήμα, περικοπές τμημάτων, τιμωρητικές διατάξεις, μετακινήσεις παράλληλης στήριξης κ.α.)
Το σχολικό έτος το οποίο διανύσαμε ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, αλλά ολοκληρώθηκε με αναπάντεχες ανατροπές. Τo τελευταίο τρίμηνο τα σχολεία έκλεισαν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού covid 19, με μαθητές και εκπαιδευτικούς να βρίσκονται εκτός του φυσικού τους χώρου και παρά τη θέλησή τους.
Παρά το γεγονός ότι κανένας δεν ήταν προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει μια τέτοια κατάσταση, οι εκπαιδευτικοί βρέθηκαν άμεσα στην πρώτη γραμμή διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών στην πλειοψηφία των μαθητών τους. Αν και χωρίς καμιά υποστήριξη του έργου τους, στην αρχή και ελλιπή αργότερα, στήριξαν τους μαθητές τους με προσωπικό κόστος, χωρίς ωράριο, χωρίς ουσιαστική υποστήριξη.
Το σύνολο των εκπαιδευτικών του συλλόγου μας κατάφερε να προσεγγίσει τους μαθητές και τις μαθήτριες τους αρχικά μέσω mail και αργότερα με τις συνιστώμενες πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης,έχοντας όμως απέναντί τους τα συνήθη «παπαγαλάκια» της κυβερνητικής δημοσιογραφίας.
Η καραντίνα όμως ήταν μια ευκαιρία για το Υπουργείο Παιδείας να εισάγει με την μορφή νομοσχεδίου ότι πιο αυταρχικό, συντηρητικό και οπισθοδρομικό έχει δει η χώρα τις τελευταίες δεκαετίες ως προπομπό για μια σειρά από εκπαιδευτικά νομοσχέδια με σκοπό να θυσιάσουν το δημόσιο δωρεάν σχολείο στις απαιτήσεις της αγοράς.
Με πρόφαση την συνέχιση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα εκ του σύνεγγυς, αποφάσισαν να εισάγουν τον «μεγάλο αδελφό» με κάμερες και μικρόφωνα, χωρίς να αφουγκραστούν τις θέσεις και τις προτάσεις μας. Η σύσσωμη όμως αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας, αναίρεσε τα σχέδια τους.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Με την εισαγωγή άμεσα της Αγγλικής και έμμεσα της Φυσικής Αγωγής και Πληροφορικής γυμνασιοποιούν ανέξοδα το Νηπιαγωγείο, ως μαθητευόμενοι μάγοι, γνωρίζοντας ότι σε αυτό το επίπεδο δεν νοούνται διακριτά διδακτικά αντικείμενα.
Η αύξηση των ωρών του μαθήματος των Αγγλικών στις μικρές τάξεις του Δημοτικού Σχολείου θα οδηγήσει στην απώλεια χιλιάδων θέσεων της ειδικότητας των δασκάλων και μεγάλες δυσκολίες για τη συμπλήρωση ωραρίου των μόνιμων εκπαιδευτικών.
Αυξάνεται ο αριθμός των Πρότυπων σχολείων και θεσμοθετούνται περισσότερες εξετάσεις εισαγωγής και σκληρή αξιολόγηση. Μιλάνε για αριστεία και ταυτόχρονα αυξάνουν τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη στα σχολεία των παιδιών του λαού.
Για την κάλυψη των σχολείων μας με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς χρησιμοποιούν το εφεύρημα του Εκπαιδευτικού Εμπιστοσύνης που με μια περιοδική επιμόρφωση θα «ενεργεί όπου τουζητηθεί» και θα ασχολείται με θέματα παιδαγωγικών ζητημάτων, τα οποία άπτονται στην ευθύνη των Συντονιστών Εκπαίδευσης.
Επαναφέρουν την αξιολόγηση – χειραγώγηση του ‘14 με τις τιμωρητικές της ποσοστώσεις που τόσοαναστάτωσε τον κλάδο μέχρι το σωτήριο πάγωμά της το 2015.
Και όλα αυτά την ώρα που τα σχολεία προσπαθούν να ορθοποδήσουν από την λαίλαπα της πανδημίας.
Η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών πάντα κοντά στους εκπαιδευτικούς, υιοθετεί το διεκδικητικό πλαίσιο της ΔΟΕ και αγωνίζεται για:
Την κατοχύρωση της μόνιμης και σταθερής εργασίας. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών,μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών για την κάλυψη του συνόλου των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης.
Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα. Όχι στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων. Όχι στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων. Να μη χαθεί καμιά οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει.
Να καταργηθεί ο ν. 4589/2019, το προσοντολόγιο.
Πλήρη εργασιακά – ασφαλιστικά – συνδικαλιστικά δικαιώματα για όλους και όλες! Εξίσωση των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και αδειών των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων. Καμία περικοπή προϋπηρεσίας για συνδικαλιστική δράση.
Να μην εφαρμοστούν οι απαράδεκτες διατάξεις που οδηγούν σε νέες περικοπές θέσεων εκπαιδευτικών(αύξηση μαθητών ανά τμήμα, περικοπές τμημάτων, τιμωρητικές διατάξεις, μετακινήσεις παράλληλης στήριξης κ.α.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.