Δελτίο τύπου Δημοτικού Σχολείου Χέρσου
Το Ολοήμερο 6/θ Δημοτικό Σχολείο Χέρσου επιλέχθηκε σε επίπεδο νομού από το Ίδρυμα Λάτση για να ενταχθεί στο χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα «Μαθαίνουμε παρέα» με την πρόταση «Χέρσο, πάμε σινεμά!» που θα υλοποιηθεί στο σχολείο στο διάστημα Δεκέμβριος 2018- Μάιος 2019 από τις μαθήτριες και τους μαθητές της Ε τάξης με υπεύθυνους τους εκπαιδευτικούς Πετρούλη Ελισάβετ και Τσιτσίμη Ιωάννη.
Συνολικά και ανάμεσα σε εκατοντάδες προτάσεις επιλέχτηκαν μόνο 20 σχολεία ΠΕ και ΔΕ από όλη τη χώρα.
Η χρηματοδότηση από το ίδρυμα αφορά εξοπλισμό σχετικό με το πρόγραμμα και η διαχείριση θα γίνει από τη Σχολική Επιτροπή ΠΕ Δήμου Κιλκίς.
Αναλυτικά λοιπόν τι θα γίνει στο σχολείο και στην Ε τάξη:
ΣΤΟΧΟΙ:
1. Τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία του Κινηματογράφου. Θεωρία πάνω στην ιστορία του κινηματογράφου με ομαδική και συνεργατική μέθοδο. Ομάδες μαθητών ερευνούν, βρίσκουν και φέρνουν στο σχολείο όπου και παρουσιάζουν υπό καθοδήγηση (το υλικό δύναται να δοθεί και από το σχολείο με βιβλιογραφία και από το διαδύκτιο).
Συνολικά και ανάμεσα σε εκατοντάδες προτάσεις επιλέχτηκαν μόνο 20 σχολεία ΠΕ και ΔΕ από όλη τη χώρα.
Η χρηματοδότηση από το ίδρυμα αφορά εξοπλισμό σχετικό με το πρόγραμμα και η διαχείριση θα γίνει από τη Σχολική Επιτροπή ΠΕ Δήμου Κιλκίς.
Αναλυτικά λοιπόν τι θα γίνει στο σχολείο και στην Ε τάξη:
ΣΤΟΧΟΙ:
1. Τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία του Κινηματογράφου. Θεωρία πάνω στην ιστορία του κινηματογράφου με ομαδική και συνεργατική μέθοδο. Ομάδες μαθητών ερευνούν, βρίσκουν και φέρνουν στο σχολείο όπου και παρουσιάζουν υπό καθοδήγηση (το υλικό δύναται να δοθεί και από το σχολείο με βιβλιογραφία και από το διαδύκτιο).
Οι εργασίες μπορούν να γίνουν και μέσα στην τάξη και το πρόγραμμα να εκχωρηθεί ως πρόγραμμα πολιτισμού και να δοθούν σε αυτό οι αντίστοιχες ώρες που προβλέπονται για υλοποίηση προγραμμάτων σχολικών δράσεων. Ηθοποιοί του θεάτρου ή του κινηματογράφου από τη Θεσσαλονίκη προσκαλούνται κι έρχονται να συνομιλήσουν με τα παιδιά στο Χέρσο.
2. Προβολές εντός του σχολείου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων κλασικών ταινιών που μπορούν να παρακολουθήσουν παιδιά της Ε τάξης και που τα ίδια θα συναντήσουν καθώς θα ερευνούν πάνω σε φιλμ που σημάδεψαν την ιστορία και τη γέννηση του κινηματογράφου (πχ Ο μάγος του Οζ, το Χαμίνι, η Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων, ταινίες του Μπάστερ Κήτον ή των Σταν και Λώρελ, φιλμ από την ιστορία των κινουμένων σχεδίων, βωβός κινηματογράφος, σύγχρονο ψηφιακό animation, η εξέλιξη της τεχνολογίας και των εφέ, μορφές του παγκόσμιου σινεμά, ηθοποιοί και σκηνοθέτες).
3. Πώς δημιουργείται μια ταινία: τα στάδια που περνάει μια ταινία όπως σενάριο, σκηνοθεσία, τεχνικοί, φωτογραφία, πρόβες, οπερατέρ και λήψεις, μοντάζ και επεξεργασία φιλμ, ήχος, προετοιμασία και γύρισμα σε εξωτερικό και εσωτερικό χώρο.
4. Εργαστήρι κινηματογράφου: φτιάχνοντας μία μικρού μήκους ταινία με τους μαθητές. Τα παιδιά μετά από όλα όσα έμαθαν στη θεωρία περνούν στην πράξη και φτιάχνουν το δικό τους φιλμ αφού πρώτα γράψουν τους διαλόγους (σενάριο) από δικές τους ιδέες. Τα γυρίσματα γίνονται προς το τέλος του σχολείου (άνοιξη, Μάιος) και το τελικό φιλμ που θα παραχθεί δύναται να ταξιδέψει σε όλα τα μαθητικά φεστιβάλ της χώρας μας ή και του εξωτερικού (υποτιτλισμένο στα αγγλικά).
5. Κινηματογραφική Λέσχη στο Σχολείο. Για τρεις ή τέσσερις συνολικά Κυριακές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους οι μαθητές καλούν τους γονείς τους και τους συμμαθητές τους των άλλων τάξεων στο σχολείο και αφού παρουσιάσουν μια ταινία κατάλληλη για όλες τις ηλικίες στη συνέχεια την προβάλλουν και μετά το τέλος της ταινίας συζητούν μαζί τους. Δημιουργείται έτσι μια «Κινηματογραφική Λέσχη των μικρών» που παρεμβαίνει στην τοπική κοινωνία και βγάζει το σχολείο έξω από το σύνηθες περιβάλλον που κινείται.
Εμπρός λοιπόν, Χέρσο, πάμε σινεμά!
2. Προβολές εντός του σχολείου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων κλασικών ταινιών που μπορούν να παρακολουθήσουν παιδιά της Ε τάξης και που τα ίδια θα συναντήσουν καθώς θα ερευνούν πάνω σε φιλμ που σημάδεψαν την ιστορία και τη γέννηση του κινηματογράφου (πχ Ο μάγος του Οζ, το Χαμίνι, η Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων, ταινίες του Μπάστερ Κήτον ή των Σταν και Λώρελ, φιλμ από την ιστορία των κινουμένων σχεδίων, βωβός κινηματογράφος, σύγχρονο ψηφιακό animation, η εξέλιξη της τεχνολογίας και των εφέ, μορφές του παγκόσμιου σινεμά, ηθοποιοί και σκηνοθέτες).
3. Πώς δημιουργείται μια ταινία: τα στάδια που περνάει μια ταινία όπως σενάριο, σκηνοθεσία, τεχνικοί, φωτογραφία, πρόβες, οπερατέρ και λήψεις, μοντάζ και επεξεργασία φιλμ, ήχος, προετοιμασία και γύρισμα σε εξωτερικό και εσωτερικό χώρο.
4. Εργαστήρι κινηματογράφου: φτιάχνοντας μία μικρού μήκους ταινία με τους μαθητές. Τα παιδιά μετά από όλα όσα έμαθαν στη θεωρία περνούν στην πράξη και φτιάχνουν το δικό τους φιλμ αφού πρώτα γράψουν τους διαλόγους (σενάριο) από δικές τους ιδέες. Τα γυρίσματα γίνονται προς το τέλος του σχολείου (άνοιξη, Μάιος) και το τελικό φιλμ που θα παραχθεί δύναται να ταξιδέψει σε όλα τα μαθητικά φεστιβάλ της χώρας μας ή και του εξωτερικού (υποτιτλισμένο στα αγγλικά).
5. Κινηματογραφική Λέσχη στο Σχολείο. Για τρεις ή τέσσερις συνολικά Κυριακές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους οι μαθητές καλούν τους γονείς τους και τους συμμαθητές τους των άλλων τάξεων στο σχολείο και αφού παρουσιάσουν μια ταινία κατάλληλη για όλες τις ηλικίες στη συνέχεια την προβάλλουν και μετά το τέλος της ταινίας συζητούν μαζί τους. Δημιουργείται έτσι μια «Κινηματογραφική Λέσχη των μικρών» που παρεμβαίνει στην τοπική κοινωνία και βγάζει το σχολείο έξω από το σύνηθες περιβάλλον που κινείται.
Εμπρός λοιπόν, Χέρσο, πάμε σινεμά!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.