Δελτίο τύπου ΚΔΑΠ Kinesis
Μία ακόμα εβδομάδα πέρασε για τις δύο δομές του ΚΔΑΠ Kinesis, Kinesis for Kids και Kinesis for Junior, γεμάτη ενέργεια, χαρά και δημιουργικές δραστηριότητες. Με αφορμή την εποχή που διανύουμε, αφιερώσαμε το μάθημα των εικαστικών στη μελέτη της εξέλιξης του σιταριού, από την ώρα της σποράς μέχρι την παραγωγή του ψωμιού.
Πραγματοποιήσαμε ένα ταξίδι στο μακρινό παρελθόν, παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικό με τη σπορά στο παρελθόν, το συγκρίναμε με τα σημερινά δεδομένα και δημιουργήσαμε το δικό μας κύκλο ψωμιού με χαρτόνια και εικόνες που απεικονίζουν τα στάδιά του.
Στη συνέχεια, αφού αποφασίσαμε ότι θα θέλαμε να παρακολουθήσουμε την πορεία του σιταριού από κοντά, γίναμε μικροί γεωργοί και δημιουργήσαμε τα δικά μας μικρά γλαστράκια με βαμβάκι, σπόρους από σιτάρι και φυσικά νερό. Πρόκειται για μια διαδικασία που, εκτός από την παρατήρηση, αποσκοπεί στο να κάνει τα παιδιά υπεύθυνα καθώς αναλαμβάνουν την αποκλειστική φροντίδα του φυτού τους.
Αφού, λοιπόν, κοπιάσαμε με τη σπορά ήρθε η ώρα να γλυκαθούμε. Έτσι, στο μάθημα της μαγειρικής τα παιδιά πήραν μπισκότα, κρέμες με διαφορετικές γεύσεις, γάλα και τρούφα σοκολάτας, έκαναν τα μαγικά τους και έφτιαξαν ένα λαχταριστό και δροσιστικό μπισκοτογλυκό. Για άλλη μια φορά το αποτέλεσμα ήταν νοστιμότατο, το στομαχάκι μας γέμισε και η διαδικασία δίδαξε στα παιδιά να έχουν υπομονή, να περιμένουν τη σειρά τους και να συνεργάζονται για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Στο μάθημα της δημιουργικής γραφής αυτή την εβδομάδα μετατρέψαμε μία από τις βιβλιοθήκες μας στο δικό μας περίπτερο. Τα παιδιά ετοίμασαν την επιγραφή και έγραψαν τα πρώτα νέα μας, τα οποία κρεμάσαμε στο περίπτερο. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να εξασκηθούν στο γραπτό λόγο, να εκφράζουν τις απόψεις και τις ανησυχίες τους, εντυπώσεις από τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται και φυσικά να αναρτούν τα έργα ζωγραφικής τους για να μπορούμε να τα θαυμάζουμε όλοι.
Η ρομποτική είχε και αυτή την εβδομάδα την τιμητική της με τα παιδιά να φτιάχνουν και να προγραμματίζουν εντυπωσιακά μικρά ρομποτάκια. Στα τελευταία μαθήματα τα παιδιά ασχολήθηκαν με την καθαριότητα στις πόλεις μας και την αξία της ανακύκλωσης κατασκευάζοντας απορριμματοφόρα -ρομποτάκια με σκοπό να καθαρίσουν το χώρο γύρω τους. Η κατασκευή λειτουργούσε ως εξής: ο κάδος έπρεπε να τοποθετηθεί στη βάση και με τη βοήθεια του κινητήρα τα σκουπίδια έπεφταν μέσα στο απορριμματοφόρο, με το αποτέλεσμα να εντυπωσιάζει τους μικρούς μας μαθητές.
Η εβδομάδα έκλεισε με δραστηριότητες αφιερωμένες στον εορτασμό της επετείου της 17ης Νοεμβρίου. Αναφερθήκαμε στις έννοιες «Ελευθερία- Δικτατορία», στα προνόμια και τις δυσκολίες που κρύβει η κάθε έννοια, μιλήσαμε για την εξέγερση του Πολυτεχνείου και ακούσαμε τραγούδια που έχουν συνδεθεί με εκείνη τη μέρα. Κλείνοντας, επιλέξαμε ένα από αυτά τα τραγούδια, επικεντρώνοντας την προσοχή μας στο αισιόδοξο μήνυμα του, καθώς και το χαρακτηριστικό σύνθημα της εποχής «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία» και τα απεικονίσαμε με τη μορφή κολάζ.
Στη συνέχεια, αφού αποφασίσαμε ότι θα θέλαμε να παρακολουθήσουμε την πορεία του σιταριού από κοντά, γίναμε μικροί γεωργοί και δημιουργήσαμε τα δικά μας μικρά γλαστράκια με βαμβάκι, σπόρους από σιτάρι και φυσικά νερό. Πρόκειται για μια διαδικασία που, εκτός από την παρατήρηση, αποσκοπεί στο να κάνει τα παιδιά υπεύθυνα καθώς αναλαμβάνουν την αποκλειστική φροντίδα του φυτού τους.
Αφού, λοιπόν, κοπιάσαμε με τη σπορά ήρθε η ώρα να γλυκαθούμε. Έτσι, στο μάθημα της μαγειρικής τα παιδιά πήραν μπισκότα, κρέμες με διαφορετικές γεύσεις, γάλα και τρούφα σοκολάτας, έκαναν τα μαγικά τους και έφτιαξαν ένα λαχταριστό και δροσιστικό μπισκοτογλυκό. Για άλλη μια φορά το αποτέλεσμα ήταν νοστιμότατο, το στομαχάκι μας γέμισε και η διαδικασία δίδαξε στα παιδιά να έχουν υπομονή, να περιμένουν τη σειρά τους και να συνεργάζονται για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Στο μάθημα της δημιουργικής γραφής αυτή την εβδομάδα μετατρέψαμε μία από τις βιβλιοθήκες μας στο δικό μας περίπτερο. Τα παιδιά ετοίμασαν την επιγραφή και έγραψαν τα πρώτα νέα μας, τα οποία κρεμάσαμε στο περίπτερο. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να εξασκηθούν στο γραπτό λόγο, να εκφράζουν τις απόψεις και τις ανησυχίες τους, εντυπώσεις από τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται και φυσικά να αναρτούν τα έργα ζωγραφικής τους για να μπορούμε να τα θαυμάζουμε όλοι.
Η ρομποτική είχε και αυτή την εβδομάδα την τιμητική της με τα παιδιά να φτιάχνουν και να προγραμματίζουν εντυπωσιακά μικρά ρομποτάκια. Στα τελευταία μαθήματα τα παιδιά ασχολήθηκαν με την καθαριότητα στις πόλεις μας και την αξία της ανακύκλωσης κατασκευάζοντας απορριμματοφόρα -ρομποτάκια με σκοπό να καθαρίσουν το χώρο γύρω τους. Η κατασκευή λειτουργούσε ως εξής: ο κάδος έπρεπε να τοποθετηθεί στη βάση και με τη βοήθεια του κινητήρα τα σκουπίδια έπεφταν μέσα στο απορριμματοφόρο, με το αποτέλεσμα να εντυπωσιάζει τους μικρούς μας μαθητές.
Η εβδομάδα έκλεισε με δραστηριότητες αφιερωμένες στον εορτασμό της επετείου της 17ης Νοεμβρίου. Αναφερθήκαμε στις έννοιες «Ελευθερία- Δικτατορία», στα προνόμια και τις δυσκολίες που κρύβει η κάθε έννοια, μιλήσαμε για την εξέγερση του Πολυτεχνείου και ακούσαμε τραγούδια που έχουν συνδεθεί με εκείνη τη μέρα. Κλείνοντας, επιλέξαμε ένα από αυτά τα τραγούδια, επικεντρώνοντας την προσοχή μας στο αισιόδοξο μήνυμα του, καθώς και το χαρακτηριστικό σύνθημα της εποχής «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία» και τα απεικονίσαμε με τη μορφή κολάζ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.