Δελτίο τύπου 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς
Τη Δευτέρα, 23 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε σε αίθουσα του ξενοδοχείου Makedonia Palace η αδελφοποίηση του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς και του 2ου Γυμνασίου Κιλκίς με το Σχολείο Νο 4 που εδρεύει στο Merchanskoye της περιοχής Krymsky της περιφέρειας Κρασνοντάρ της Νότιας Ρωσίας.
Τα σχολεία του νομού μας, ήταν τα τρία από τα τριάντα εννιά συνολικά σχολεία (13 Ρωσικά και 26 Ελληνικά), τα οποία προχώρησαν σε υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας για την επόμενη τριετία. Τα 26 Ελληνικά Σχολεία, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, προέρχονται από την Κεντρική Μακεδονία και συγκεκριμένα από τους Νομούς Θεσσαλονίκης, Κιλκίς και Πιερίας.
Στη συνεργασία αυτή, την Α/θμια Εκπαίδευση του Νομού μας εκπροσωπεί το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς, το οποίο επιλέχθηκε με βάση την πολύχρονη ενασχόληση των μαθητών και των εκπαιδευτικών του με το θέμα της Ποντιακής Γενοκτονίας, αλλά και της τοπικής ιστορίας γενικότερα.
Την Παρασκευή, 20 Απριλίου, προηγήθηκε η επίσκεψη, αρχικά στο 2ο Γυμνάσιο Κιλκίς και μετέπειτα στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς, της διευθύντριας του Ρωσικού Σχολείου κας Elena Guivan, η οποία συνοδευόταν από τη Σχολική Σύμβουλο 1ης Περιφέρειας κα Αρβανίτη Ιωάννα, τον Δ/ντη Π.Ε. Κιλκίς κο Άρη Παπαδόπουλο, τον Δ/ντη του 2ου Γυμνασίου Κιλκίς κο Ταμουτσίδη Αλέξανδρο και τη Δημοτική Σύμβουλο κα Λένα Αναστασιάδου.
Στο γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων του 2ου Δημοτικού που την περίμεναν οι εκπαιδευτικοί και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων κος Παυλίδης Πέτρος, έγινε η πρώτη γνωριμία, ενώ η κα Guivan προσπάθησε να απαντήσει στις καταιγιστικές ερωτήσεις των Ελλήνων συναδέλφων της σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας της, αλλά και τον ελληνισμό που ζει και δραστηριοποιείται στην περιοχή Νότιας Ρωσίας.
Ακολούθως περιηγήθηκε στους χώρους του Σχολείου, ενώ ειδική στάση έγινε στην Αίθουσα Εικαστικών, μιας και η ειδικότητα της ως εκπαιδευτικός είναι το «Σχέδιο».
Η κα Guivan φάνηκε ικανοποιημένη από την ξενάγηση, ενώ το έντονο ενδιαφέρον της κινητοποιήθηκε όταν ο Δ/ντης του Σχολείου κος Κώστας Ταλαμπίρης της παρουσίασε από το αρχείο του Σχολείου, το Μητρώο των ετών 1921-22 όπου φαίνεται ότι η προέλευση των μαθητών ήταν από την περιοχή του Σότσι, του Βατούμ, του Καρς και του Καυκάσου γενικότερα.
Την ίδια ημέρα επισκέφθηκε τον Δήμαρχο Κιλκίς κο Σισμανίδη Δημήτριο, καθώς και τον Αντιπεριφερειάρχη, κο Βεργίδη Ανδρέα, ενώ της προσφέρθηκαν αναμνηστικά δώρα του Δήμου Κιλκίς, από τον αντιδήμαρχο Πολιτισμού κο Τσαντάκη Δημήτριο.
Μετά την πρώτη γνωριμία, ακολούθησε η επίσημη τελετή στη Θεσσαλονίκη κατά την οποία υπογράφηκαν τα πρωτόκολλα συνεργασίας, προκειμένου να διευκολυνθεί η ενίσχυση της φιλίας και η σύμπραξη μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ρωσικής Ομοσπονδίας και της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συνεργαστούν στη βελτίωση του επιπέδου γνώσης της ελληνικής και ρωσικής γλώσσας των μαθητών των ελληνικών και ρωσικών σχολείων και στην ανάπτυξη της διγλωσσίας με στόχο τη βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών.
Επίσης, στην εισαγωγή μιας διαπολιτισμικής προσέγγισης των δύο χωρών στη διαδικασία της μάθησης, μέσα από την ενίσχυση των πολιτιστικών δεσμών με την εφαρμογή των κοινών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και τέλος στην ανάπτυξη των προσωπικών επαφών και της επικοινωνίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και μαθητές των αντίστοιχων σχολείων.
Για την επίτευξη των στόχων συνεργασίας τα συμβαλλόμενα μέρη συμφώνησαν να χρησιμοποιήσουν διάφορα μέσα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, όπως την ανταλλαγή εκπαιδευτικών, τη διαμονή των μαθητών στο σχολείο συνεργασίας με την υποστήριξη των οικογενειών και της τοπικής κοινότητας, την εφαρμογή των κοινών έργων από τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων (ειδικά σε «τάξεις πολιτιστικής κληρονομιάς») καθώς και την εκπόνηση των προγραμμάτων, των μεθόδων και οδηγιών για την εκμάθηση γλώσσας της χώρας εταίρου.
Τέλος συμφωνήθηκε να δοθεί έμφαση στον πολιτισμό της χώρας εταίρου στη διαδικασία μελέτης της ιστορίας, της γεωγραφίας, της λογοτεχνίας και άλλων εκπαιδευτικών αντικειμένων γενικής εκπαίδευσης με κοινή συμφωνία των πλευρών.
Στην τελετή Αδελφοποίησης, μεταξύ άλλων παρευρέθησαν και απεύθυναν χαιρετισμό, ο Γενικός Πρόξενος της Ρωσίας στη Θεσσαλονίκη, η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας και υπεύθυνη εκπαιδευτικών θεμάτων Κ. Μακεδονίας, η Προϊστάμενη Δ/νσης Εκπαίδευσης και Πρώην Υπουργός Παιδείας της Περιφέρειας Κρασνοντάρ κα Medvedeva Olga, ο Αντιπρόεδρος Ομοσπονδίας Ελληνικών κοινοτήτων Ρωσίας και πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Γκελεντζίκ κος Γκάμλετ Βασίλιεβιτς Σολάχωφ, καθώς και ο Δ/ντης Π.Ε. Κιλκίς κος Άρης Παπαδόπουλος.
Στην τελετή Αδελφοποίησης, μεταξύ άλλων παρευρέθησαν και απεύθυναν χαιρετισμό, ο Γενικός Πρόξενος της Ρωσίας στη Θεσσαλονίκη, η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας και υπεύθυνη εκπαιδευτικών θεμάτων Κ. Μακεδονίας, η Προϊστάμενη Δ/νσης Εκπαίδευσης και Πρώην Υπουργός Παιδείας της Περιφέρειας Κρασνοντάρ κα Medvedeva Olga, ο Αντιπρόεδρος Ομοσπονδίας Ελληνικών κοινοτήτων Ρωσίας και πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Γκελεντζίκ κος Γκάμλετ Βασίλιεβιτς Σολάχωφ, καθώς και ο Δ/ντης Π.Ε. Κιλκίς κος Άρης Παπαδόπουλος.
Στον σύντομο χαιρετισμό του ο κος Παπαδόπουλος τόνισε τις ευκαιρίες που αναδύονται απ’ αυτήν την αδελφοποίηση, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής συνεργασίας, της γλωσσομάθειας, καθώς της χρήσης νέων τεχνολογιών στην επικοινωνία και στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική.
Η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της διαδικασίας αδελφοποίησης, θα πραγματοποιηθεί στη Νότια Ρωσία, την οποία θα επισκεφθούν οι ελληνικές αποστολές περί τα μέσα Σεπτεμβρίου.
Η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της διαδικασίας αδελφοποίησης, θα πραγματοποιηθεί στη Νότια Ρωσία, την οποία θα επισκεφθούν οι ελληνικές αποστολές περί τα μέσα Σεπτεμβρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.