Υπογράφει ο Γρηγόρης Κυριακού
Γενικός Γραμματέας Διοικητικού Συμβουλίου
Πανελληνίου Σωματείου Συμβούλων Νέων
Στα μέσα Δεκεμβρίου το νεοϊδρυθέν επαγγελματικό «Πανελλήνιο Σωματείο Συμβούλων Νέων» (www.youthwork.gr) επισκέφθηκε το Βύρτσμπουργκ και το Μόναχο της Γερμανίας με σκοπό να ανταλλάξει τεχνογνωσία σχετικά με τις μορφές, δομές και εμπειρίες των επαγγελματιών της εργασίας με νέους στη Γερμανία.
Για τη διευκόλυνση των αναγνωστών θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ως σύμβουλος νέων ορίζεται το άτομο το οποίο εργάζεται με και για τους νέους προκειμένου να υποστηρίξει την προσωπική, κοινωνική και εκπαιδευτική τους ανάπτυξη και τους ενεργοποιεί ώστε να αποκτήσουν φωνή, επιρροή και θέση στην κοινωνία μεταβαίνοντας από την εφηβεία στη “ανεξαρτησία”.
Η ελληνική αντιπροσωπεία επισκέφθηκε κέντρα νεότητας, σωματεία, συμβούλια νέων ενώ είχε συνάντηση και στη Βουλή της Βαυαρίας με βουλευτή αρμόδιο για θέματα νεολαίας. Η σύγκριση μεταξύ των δύο χωρών είναι προφανές ότι βαίνει υπέρ της Γερμανίας καθώς δομές που ξεκίνησαν να δημιουργούνται το 1998 και στην Ελλάδα, πλέον δεν υπάρχουν.
Τέτοιου είδους επισκέψεις οφείλουν να καταλήγουν σε συμπεράσματα και προτάσεις για την βελτίωση της κατάστασης. Με αφορμή τη συγκεκριμένη επίσκεψη μελέτης και με την ιδιότητα του Γενικού Γραμματέα του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελληνίου Σωματείου Συμβούλων Νέων, επιθυμώ να προτείνω τρεις συγκεκριμένες παρεμβάσεις που μπορούν να αποδώσουν καρπούς:
α) την κατάρτιση στρατηγικής για τη νεολαία σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο με σκοπό την ανίχνευση των αναγκών των νέων και την ανταπόκριση σε αυτές. Προφανώς κυρίαρχο ζήτημα είναι η υψηλή ανεργία των νέων. Υπάρχουν όμως και άλλα ζητήματα ακόμα και της καθημερινότητας που οφείλουν να επιλυθούν με σκοπό να διευκολύνουν τη ζωή των νέων ανθρώπων δίνοντας διεξόδους ώστε να συγκρατηθεί ο νεανικός πληθυσμός στις πόλεις και στη χώρα.
Για τη διευκόλυνση των αναγνωστών θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ως σύμβουλος νέων ορίζεται το άτομο το οποίο εργάζεται με και για τους νέους προκειμένου να υποστηρίξει την προσωπική, κοινωνική και εκπαιδευτική τους ανάπτυξη και τους ενεργοποιεί ώστε να αποκτήσουν φωνή, επιρροή και θέση στην κοινωνία μεταβαίνοντας από την εφηβεία στη “ανεξαρτησία”.
Η ελληνική αντιπροσωπεία επισκέφθηκε κέντρα νεότητας, σωματεία, συμβούλια νέων ενώ είχε συνάντηση και στη Βουλή της Βαυαρίας με βουλευτή αρμόδιο για θέματα νεολαίας. Η σύγκριση μεταξύ των δύο χωρών είναι προφανές ότι βαίνει υπέρ της Γερμανίας καθώς δομές που ξεκίνησαν να δημιουργούνται το 1998 και στην Ελλάδα, πλέον δεν υπάρχουν.
Τέτοιου είδους επισκέψεις οφείλουν να καταλήγουν σε συμπεράσματα και προτάσεις για την βελτίωση της κατάστασης. Με αφορμή τη συγκεκριμένη επίσκεψη μελέτης και με την ιδιότητα του Γενικού Γραμματέα του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελληνίου Σωματείου Συμβούλων Νέων, επιθυμώ να προτείνω τρεις συγκεκριμένες παρεμβάσεις που μπορούν να αποδώσουν καρπούς:
α) την κατάρτιση στρατηγικής για τη νεολαία σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο με σκοπό την ανίχνευση των αναγκών των νέων και την ανταπόκριση σε αυτές. Προφανώς κυρίαρχο ζήτημα είναι η υψηλή ανεργία των νέων. Υπάρχουν όμως και άλλα ζητήματα ακόμα και της καθημερινότητας που οφείλουν να επιλυθούν με σκοπό να διευκολύνουν τη ζωή των νέων ανθρώπων δίνοντας διεξόδους ώστε να συγκρατηθεί ο νεανικός πληθυσμός στις πόλεις και στη χώρα.
Η στρατηγική δεν μπορεί να είναι ένα γενικόλογο πολιτικό κείμενο αλλά να προβλέπει συγκεκριμένα μέτρα σε όλους τους τομείς της πολιτικής καθώς και δείκτες επίτευξης αυτών ώστε σε τακτά χρονικά διαστήματα να αναθεωρείται και να αναπροσαρμόζεται για την επίτευξη του μέγιστου δυνατού αποτελέσματος. Συγχρόνως η ελληνική πολιτεία θα πρέπει να δεσμεύεται θεσμικά και νομικά για την κατάρτιση, υλοποίηση και παρακολούθηση μιας τέτοιας στρατηγικής, χωρίς να επαφίεται μόνο στο όραμα του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα Νέας Γενιάς.
Το υπό σύνταξη – από πλευράς Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και Δια Βίου Μάθησης - πλαίσιο στρατηγικής και δράσεων «Νεολαία 2017-2027» είναι ένα θετικό στοιχείο και δημιουργεί προσδοκίες λόγω των συγκυριών που βιώνουμε.
β) την επανίδρυση δομών που αφορούν τη συμμετοχή των νέων στα κοινά ώστε να αποκτήσουν φωνή, επιρροή και θέση στην κοινωνία. Κέντρα νεότητας ή κέντρα πληροφόρησης νέων με κάθετες υπηρεσίες καθώς και συμβούλια νέων (μαθητικές κοινότητες, τοπικά-δημοτικά & περιφερειακά συμβούλια) όπου κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζουν νέοι ηλικίας 15 – 30 ετών, οι οποίοι είναι οργανωμένοι σε φορείς της κοινωνίας των πολιτών και αναδεικνύονται από αυτές ως μέλη των συμβουλίων.
β) την επανίδρυση δομών που αφορούν τη συμμετοχή των νέων στα κοινά ώστε να αποκτήσουν φωνή, επιρροή και θέση στην κοινωνία. Κέντρα νεότητας ή κέντρα πληροφόρησης νέων με κάθετες υπηρεσίες καθώς και συμβούλια νέων (μαθητικές κοινότητες, τοπικά-δημοτικά & περιφερειακά συμβούλια) όπου κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζουν νέοι ηλικίας 15 – 30 ετών, οι οποίοι είναι οργανωμένοι σε φορείς της κοινωνίας των πολιτών και αναδεικνύονται από αυτές ως μέλη των συμβουλίων.
Η επανίδρυση απαιτεί συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο και τακτική χρηματοδότηση έτσι ώστε να μην αφανισθούν και πάλι δομές που οργανωμένα μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα.
γ) την αναγνώριση του επαγγέλματος του συμβούλου νέων στην Ελλάδα με στόχο την υποστήριξη των δύο παραπάνω προτάσεων και κυρίως των νέων για την επίτευξη των στόχων. Η αναγνώριση μπορεί να γίνει με τη δημιουργία πανεπιστημιακού προγράμματος σπουδών όπου όμως θα προβλέπεται και η αναγνώριση όσων ασκούν το συγκεκριμένο επάγγελμα στη χώρα και έχουν εκπαιδευτεί μέσω της συμμετοχής τους σε σεμινάρια και καταρτίσεις που παρέχονται από την Ε.Ε.
Η ενίσχυση και υποστήριξη των νέων σε όλα τα επίπεδα και η αναγνώριση τους ως ευάλωτη κοινωνική ομάδα που χρήζει ιδιαίτερης κρατικής μέριμνας και προστασίας είναι απαραίτητη προκειμένου να παραμείνουν στη χώρα όσοι ακόμα δεν έφυγαν αλλά και για τη δημιουργία προϋποθέσεων επιστροφής όσων επέλεξαν τον δρόμο της ξενιτιάς ακόμα και αν η διαδικασία της επιστροφής είναι περισσότερο σύνθετη διαδικασία με παραμέτρους που σχετίζονται με το σύνολο της κρατικής λειτουργίας και οικονομίας.
γ) την αναγνώριση του επαγγέλματος του συμβούλου νέων στην Ελλάδα με στόχο την υποστήριξη των δύο παραπάνω προτάσεων και κυρίως των νέων για την επίτευξη των στόχων. Η αναγνώριση μπορεί να γίνει με τη δημιουργία πανεπιστημιακού προγράμματος σπουδών όπου όμως θα προβλέπεται και η αναγνώριση όσων ασκούν το συγκεκριμένο επάγγελμα στη χώρα και έχουν εκπαιδευτεί μέσω της συμμετοχής τους σε σεμινάρια και καταρτίσεις που παρέχονται από την Ε.Ε.
Η ενίσχυση και υποστήριξη των νέων σε όλα τα επίπεδα και η αναγνώριση τους ως ευάλωτη κοινωνική ομάδα που χρήζει ιδιαίτερης κρατικής μέριμνας και προστασίας είναι απαραίτητη προκειμένου να παραμείνουν στη χώρα όσοι ακόμα δεν έφυγαν αλλά και για τη δημιουργία προϋποθέσεων επιστροφής όσων επέλεξαν τον δρόμο της ξενιτιάς ακόμα και αν η διαδικασία της επιστροφής είναι περισσότερο σύνθετη διαδικασία με παραμέτρους που σχετίζονται με το σύνολο της κρατικής λειτουργίας και οικονομίας.
Είναι απαραίτητο στοιχείο για την Τατιάνα, τη Βέρα, τον Δημήτρη, την Αγγελική, τον Τάσο, την Δήμητρα, την Μελίνα, τον Ηλία, την Γεωργία, τον Αλέξανδρο, την Χριστίνα, τον Θωμά, τον Μάκη και χιλιάδες άλλους νέους που αν δεν έφυγαν μέχρι τώρα, ετοιμάζονται να ξενιτευτούν….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.